Πανελλαδικές/ Επαναφορά Συντελεστών Βαρύτητας: Πως θα υπολογίσετε τα μόρια -Παραδείγματα

Τα κριτήρια ισοβαθμίας

14/04/2022

Άκουσε το άρθρο

Οι συντελεστές βαρύτητας ανά πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα καθορίστηκαν, για πρώτη φορά φέτος, με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος και ανακοινώθηκαν με την Φ.253.1/148469/Α5/18-11-2021 (Β΄5399) Υπουργική Απόφαση.

Συνεπώς τα ίδια τα ΑΕΙ πλέον συνδιαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία κάθε Σχολής ή Τμήματος, καθορίζοντας το συντελεστή βαρύτητας κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος για εισαγωγή σε αυτά.

Ο τρόπος υπολογισμού μορίων των συμμετεχόντων στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής, καθώς και τα κριτήρια ισοβαθμίας καθορίζονται με νέα απόφαση της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως.

Α. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ

Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής:

  • ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός καθορίστηκε με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος. Τα τέσσερα ανωτέρω γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου.

Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, όπως τέθηκαν από τα Ιδρύματα, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.

Ακολουθούν ενδεικτικά παραδείγματα υπολογισμού μορίων και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία:

Β. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΒΑΘΜΙΑΣ
Η επιλογή των υποψηφίων γίνεται μόνο για τις Σχολές ή τα Τμήματα που έχουν δηλώσει προτίμηση εισαγωγής και κατά φθίνουσα σειρά μορίων, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων εισακτέων σε κάθε Σχολή ή Τμήμα κατά περίπτωση.

Με την απόφαση υπουργού ορίζονται λεπτομερώς τα κριτήρια βάσει των οποίων εισάγονται οι υποψήφιοι σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσοτέρων υποψηφίων στη θέση του τελευταίου εισαγόμενου σε Σχολή ή Τμήμα. Αν μετά την εξάντληση όλων των κριτηρίων εξακολουθούν να υπάρχουν ισοβαθμούντες, εισάγονται όλοι οι ισοβαθμούντες, πλην εξαιρέσεων που περιγράφονται αναλυτικά στην ως άνω απόφαση.

Σχόλια (5)

Χρήστος
|

Για εμάς που αποφοιτήσαμε από επαγγελματικό λύκειο το 2012, τι
σύστημα ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις; Έχω αποφοιτήσει από ΕΠΑΛ
το 2012, επιλέγοντας την ομάδα Α στην τρίτη λυκείου. Τότε υπήρχαν οι
ομάδες Α και Β. Με την ομάδα Α μπορούσες να εισαχθείς μόνο σε τ.ε.ι και
σχολές υπαξιωματικών στρατού, κ.α. Με την ομάδα Β μπορούσες να
εισαχθείς παντού, όπως ήταν με τα γενικά λύκεια. Εγώ είχα επιλέξει
για ειδικότητα βοηθός νοσηλευτής. Έμαθα πως δίνουν τώρα για πανελλαδικές εξετάσεις: νεοελληνική γλώσσα, μαθηματικά, ανατομία - φυσιολογία και υγιεινή. Εγώ δεν είχα διδαχθεί το μάθημα υγιεινή. Παθολογία διδάχθηκα.
Επίσης, τα μαθηματικά ήταν διαφορετικά. Αν θελήσω να δώσω του χρόνου
πανελλαδικές εξετάσεις, θα πρέπει να παρακολουθήσω μαθηματικά και
υγιεινή; Μπορώ να δώσω πανελλαδικές εξετάσεις, προκειμένου να εισαχθώ
στο πανεπιστήμιο;

@@Νίκο
|

Προφανώς τα έχετε μπερδέψει λίγο. Το παράδειγμα που δίνετε είναι λογικό όμως στην πραγματικότητα δεν ισχύει. Στη Φαρμακευτική Πάτρας και Αθήνας για παράδειγμα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα η χημεία και η Βιολογία με συντελεστή 30% αντίστοιχα. Και καλώς κατά την ταπεινή μου γνώμη. Στη Θεσσαλονίκη ωστόσο όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα έχουν βαρύτητα 25%. Που σημαίνει πως θεωρούν εξίσου σημαντική την έκθεση. Επομένως το "στο τμήμα Χημείας είναι απόλυτα λογικό να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα η Χημεία, και στο τμήμα Μαθηματικών τα Μαθηματικά" δεν ισχύει παντού.

@Νίκος
|

Που είδατε να καταργείται η ίση μεταχείρηση κύριε Νίκο; Όλοι οι υποψήφιοι ενός τμήματος συναγωνίζονται με κοινούς συντελεστές βαρύτητας. Φτάνει πια η κλάψα σ'αυτή τη χώρα...
Αν σας πειράζει που το κάθε τμήμα μπορεί να καθορίζει δικούς του συντελεστές, να σκεφτείτε ότι στο τμήμα Χημείας είναι απόλυτα λογικό να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα η Χημεία, και στο τμήμα Μαθηματικών τα Μαθηματικά.
Ανοησία θα ήταν ένας άριστος στα Μαθηματικά να χάσει τη θέσει γιατί έγραψε λίγο χειρότερα στη Χημεία.

Νίκος
|

Mια ελαφρότητα χωρίς τέλος, ανώριμοι συντελεστές που παίζουν με τα ψίχουλα και καταργούν την ίση μεταχείριση των υποψηφίων. Πότε θα σταματήσει αυτό το παίγνιο εις βάρος των μαθητών και των οικογενειών τους ;

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Συνεχίστε τους αυτοσχεδιασμούς παραμονές των πανελλαδικών. Συνεχίστε να αναστατώνετε τους υποψήφιους! Συνεχίστε αυτή την αποκρουστική αναλγησία σας για τον εκπαιδευτικό κόσμο...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ