Σύνοδος Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών: Εμμένουμε στην έντονη αντίθεση για τυχόν συγχωνεύσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων

Η Σύνοδος Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών , σε ανακοίνωση που εξέδωσε μετά την έκτακτη συνεδρίαση του Σαββάτου, τονίζει πως τεκμηριώνει επιστημονικά και παιδαγωγικά την διακριτότητα και ιδιαιτερότητα των Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης, Δημοτικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και κατά συνέπεια εμμένει στην έντονη αντίθεσή της για τυχόν συγχωνεύσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων.
Το υπουργείο, υπογραμμίζει η Σύνοδος, δεν έχει καλέσει τα ενδιαφερόμενα Τμήματα να καταθέσουν τις τεκμηριωμένες αντιρρήσεις τους, ενώ αντίθετα φαίνεται έτοιμο να προβεί σε μια αυθαίρετη αντιεπιστημονική πρωτοβουλία.
Οι θέσεις της Συνόδου Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών υιοθετήθηκαν και ψηφίστηκαν ομόφωνα από τις Συγκλήτους των Πανεπιστημίων που μέχρι σήμερα τέθηκαν, και συγκεκριμένα από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ενώ αμέσως μετά τις διακοπές του Πάσχα θα τεθούν και στις Συγκλήτους των υπόλοιπων έξι (6) Ιδρυμάτων που έχουν Παιδαγωγικά Τμήματα.
Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ανακοίνωσης της Συνόδου Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών
Το Σάββατο 16 Απριλίου 2022, στο Αμφιθέατρο του Μαρασλείου Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαίδευσης, Μαρασλή 4, στην Αθήνα, με αφορμή τις συνεχείς ανεπίσημες τοποθετήσεις υψηλότατων στελεχών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων περί συγχώνευσης των Παιδαγωγικών Τμημάτων, πραγματοποιήθηκε έκτακτη Σύνοδος Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων Σχολών με θέμα: «Το Μέλλον των Παιδαγωγικών Τμημάτων».
Η Σύνοδος ήταν ανοικτή, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη συμμετοχή, και πέραν των μελών της, προσκλήθηκαν και συμμετείχαν εκπρόσωποι φορέων και πολιτικών κομμάτων.
Συγκεκριμένα, στις εργασίες της Συνόδου πήραν μέρος και τοποθετήθηκαν εκπρόσωποι από:
● την Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδας (ΠΕΕ),
● τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ),
● την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ),
● Συλλόγους Εκπαιδευτικών (Θουκυδίδης, Σωκράτης, Γ. Σεφέρης),
● την Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεως Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ),
● τους Φοιτητικούς Συλλόγους ΠΤΔΕ και ΤΕΑΠΗ του ΕΚΠΑ.
Στη Σύνοδο συμμετείχαν και τοποθετήθηκαν επίσης:
● ο πρώην Υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Γαβρόγλου εκπροσωπώντας τον ΣΥΡΙΖΑ,
● ο κ. Κυριάκος Ιωαννίδης, υπεύθυνος τμήματος Παιδείας του ΚΚΕ,
● ο κ. Σαράντος Θεοδωρόπουλος, μέλος της Κ.Ε. του ΜέΡΑ25.
Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν τα μέλη της Συνόδου, ακολούθησε παραγωγικός διάλογος και επαναδιατυπώθηκαν οι βασικές θέσεις της Συνόδου ως ακολούθως:
Η Σύνοδος Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών τεκμηριώνει επιστημονικά και παιδαγωγικά την διακριτότητα και ιδιαιτερότητα των Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης, Δημοτικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και κατά συνέπεια εμμένει στην έντονη αντίθεσή της για τυχόν συγχωνεύσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Το Υπουργείο δεν έχει καλέσει τα ενδιαφερόμενα Τμήματα να καταθέσουν τις τεκμηριωμένες αντιρρήσεις τους, ενώ αντίθετα φαίνεται έτοιμο να προβεί σε μια αυθαίρετη αντιεπιστημονική πρωτοβουλία.
Η Σύνοδος Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών μπορεί να συνεισφέρει με ουσιαστικό τρόπο στο πλαίσιο ενός ειλικρινούς διαλόγου αναβάθμισης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη βάση ακαδημαϊκών και επιστημονικών κριτηρίων και πρακτικών από το διεθνή χώρο. Τα Παιδαγωγικά Τμήματα των ελληνικών Πανεπιστημίων, μετά από 40 περίπου χρόνια λειτουργίας τους, έχουν εξελιχθεί σε σημαντικό βαθμό σε όλα τα πεδία των δραστηριοτήτων τους, επιστημονικά, αναπτυξιακά, λειτουργικά, καθώς και σε αυτό της κοινωνικής παρέμβασης. Στο πλαίσιο αυτό, τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Δημοτικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής θα πρέπει να συνεχίσουν να κινούνται προς την κατεύθυνση της λειτουργικής ενίσχυσής τους, με διαρκώς επικαιροποιημένα προγράμματα σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής, με όρους που διασφαλίζουν ακαδημαϊκά κριτήρια ποιότητας και θεσμική εξασφάλιση επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους.
Οι θέσεις της Συνόδου Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών υιοθετήθηκαν και ψηφίστηκαν ομόφωνα από τις Συγκλήτους των Πανεπιστημίων που μέχρι σήμερα τέθηκαν, και συγκεκριμένα από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ενώ αμέσως μετά τις διακοπές του Πάσχα θα τεθούν και στις Συγκλήτους των υπόλοιπων έξι (6) Ιδρυμάτων που έχουν Παιδαγωγικά Τμήματα.
Σύνοδος Προέδρων/Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων/Σχολών
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
1. Παιδαγωγική Σχολή
2. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
3. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
4. Σχολή Επιστημών Αγωγής
5. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
6. Τμήμα των Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
7. Σχολή Επιστημών Αγωγής
8. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
9. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY
10. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
11. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
12. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
13. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών
14. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
15. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
16. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
17. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
18. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
19. Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
20. Σχολή Επιστημών Αγωγής
21. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
22. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
23. Σχολή Επιστημών Αγωγής
24. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
25. Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
26. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
27. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
28. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Υπ. Παιδείας: Εξέταση ρεπερτόριο του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μουσικού μαθήματος «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία»
- Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και του Δήμου Αιγιαλείας
- ΔΟΕ: . Να αποσυρθεί η απόφαση για τηλεκπαίδευση στη Θεσσαλία
- Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: 10.000 προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή Οκτώβριο και Νοέμβριο
- Κανονισμός Λειτουργίας της Μονάδας Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
- Υπηρεσιακές μεταβολές και χορήγηση κανονικών αδειών ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών
- Ζ. Μακρή: Η ΚΕΔΕ είπε ότι οι Δήμοι θα κλείσουν καθολικά τα σχολεία στη Θεσσαλία
- ΟΛΜΕ: Να αποσυρθεί η απόφαση για τηλεκπαίδευση στη Θεσσαλία
- Πρόσληψη 10 (δέκα) εκπαιδευτικών αρμένικης γλώσσας και ιστορίας
- ΕΛΜΕ Καρδίτσας: Όχι στην τηλεκπαίδευση σε κλειστά λόγων καιρικών συνθηκών
Σχόλια (4)
Δεν μπορούν να συνεχίσουν να εισάγονται 150, 200 ή 250 (!) σε κάθε τμήμα, καθώς δεν υπάρχει καμία προοπτική απορρόφησης των πτυχιούχων στο αντικείμενο εργασίας τους.
Σύνολο: Πάνω από 1200 εισακτέοι το 2021, μόνο στις περιφερειακές Σχολές Παιδαγωγικών, από όλα τα επιστημονικά πεδία.
Αναλυτικά, οι θέσεις που προσφέρονται στο Πανεπιστήμιο Πατρών είναι (145), στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (220), στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (125), στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (177), στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (151), στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου (260) και στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (191).
ΡΙΤΑ ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ
18 Απρ 2022 17:43
Αυτό θα μπορούσε να είναι μια λύση -δημιουργία ενιαίας σχολής Παιδαγωγικών Σπουδών σε όλα τα Πανεπιστήμια και διαχωρισμός στα 2 τελευταία έτη, με διαφορετικό πτυχίο- όμως το θέμα είναι πως πρέπει να μειωθούν άμεσα οι εισακτέοι σε όλα αυτά τα τμήματα Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Κανονικά όλα τα Τμήματα Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης πρέπει
να γίνουν ένα Τμήμα. Έχουν ολόιδια μαθήματα και δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει διαφοροποίηση Τμημάτων. Μπορεί να γίνουν ένα Τμήμα με δυο κατευθύνσεις, Σχολικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης.
μόνο αν φυγει, ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ;;;; (ολες οι βαθμιδες, αλίμονο στον επόμενο, τιποτα ορθιο δεν έχει μείνει)
Είναι απαράδεκτη η ανυπαρξία παιδαγωγικών σχολών στο Ιόνιο και στις Κυκλάδες!
Άριστοι!...