Το αργότερο μέχρι στις 15 Μαΐου θα ανακοινωθεί ο αριθμός εισακτέων ανά τμήμα και Πανεπιστήμιο που σημαίνει ότι πλέον θα γίνει γνωστό εάν θα υπάρξουν αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη (συγχωνεύσεις καταργήσεις τμημάτων).
Η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως ήδη έχει προαναγγείλει μείωση εισακτέων στα κεντρικά Πανεπιστήμια και αύξηση στα περιφερειακά.
Η τακτική αυτή εφαρμόστηκε και πέρσι
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε τον περσινό αναλυτικό πίνακα εισακτέων
Πέρσι ο συνολικός αριθμός εισακτέων είχε μειωθεί στις 77.415 θέσεις από 77.970 πρόπερσι.
Παράλληλα μεταφέρθηκαν θέσεις σε τρία ακριτικά Πανεπιστήμια , με αντίστοιχη μείωση στα κεντρικά.
Συγκεκριμένα :
- Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο ο αριθμός εισακτέων ανήλθε στις 4.452 από από 4.230 πρόπερσι
- Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έλαβε 4.058 θέσεις από 3.696
- Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας αύξησε τον αριθμό εισακτέων στις 5,174 θέσεις από 4.718 πρόπερσι.
Αντίστοιχα πέρσι μειώθηκαν οι θέσεις:
- Στο ΕΚΠΑ από 6.913 στις 7.765
- Στο ΑΠΘ από 6.594 στις 6.396
- Στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών από 1.569 στις 1.501
- Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο από 1.647 στις 1.563
- Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής από 4.928 στις 4.857
- Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας από 5.669 στις 5.637
- Στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας από 1.812 στις 1.748
Το Πανεπιστήμιο Πατρών
Την “πρωτιά” στη μείωση του αριθμού εισακτέων κατείχε το Πανεπιστήμιο Πατρών. Από 7.020 πέρσι οι θέσεις μειώθηκαν στις 6.283 .
Μέχρι στιγμής το υπουργείο παιδείας μετράει το πολιτικό κόστος εξαιτίας της πίεσης από ιδιοκτήτες σπιτιών και τα σουβλατζίδικα μικρών επαρχιακών πόλεων που θα χάσουν την πελατεία τους και την πίεση που αυτοί ασκούν στους τοπικούς πολιτευτές.
Ας σκεφτεί λίγο καλύτερα το πολιτικό κόστος εξαιτίας της δυσαρέσκειας των φοιτητών και των οικογενειών τους που θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν από τα αστικά κέντρα στις μικρές πόλεις. Ας σκεφτεί το πολιτικό κόστος από τους φοιτητές και τις οικογένειες τους που θα δουν σε 2-3 χρόνια τη σχολή τους να κλείνει και θα βρεθούν στον αέρα, με πτυχία χωρίς αντίκρισμα. Διότι αν κλείσει μια σχολή λόγω μή ζήτησης, η αξία του πτυχίου που θα δίνει θα είναι μόνο τυπική.
Εκεί φτάσαμε, να πρέπει να χρησιμοποιούμε επιχειρήματα για το πολιτικό κόστος για να γίνει το απλό: Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός του ακαδημαϊκού χάρτη...