Σύμφωνα με την με αριθμ. Φ.253/53385/Α5/11-5-2022 υπουργική απόφαση που έχει σταλεί στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση, έγινε τροποποίηση της κατάταξης των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία, η οποία θα ισχύσει από τις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2023.
Συγκεκριμένα στο Επιστημονικό Πεδίο ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ προστίθενται τα κάτωθι Τμήματα:
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ) ΠΑΝ.ΑΙΓΑΙΟΥ
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΛΑΡΙΣΑ) ΠΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΖΑΚΥΝΘΟΣ) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΠΑΝΤΕΙΟ
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ) ΔΠΘ
- ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) ΔΠΘ
- ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) ΔΠΘ
- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ (ΛΑΜΙΑ) ΠΑΝ.ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αγαπητέ κε (ή κα) ΔΕΠ
Προφανώς ο χαρακτηρισμός δεν αφορούσε εσα΄ς προσωπικά, την ιδιοτητα σας ούτε τις γνώσεις σας επί του αντικειμένου της ειδικότητας σας. Αν το εκλάβατε έτσι, ζητώ συγγνώμη.
Απλώς επιτρέψτε μου κάποια σχόλια για να μην υπάρχουν παρανοήσεις ...
Όσον αφορά τους εισακτέους, η ίδια εικόνα υπάρχει και στην πλειονότητα των Τμημάτων Μηχανικών Περιβάλλοντος τα οποία εκθειάζετε παρακάτω.
Η πληροφορική παρέχει εργαλεία που χρησιμοποιούνται σε όλες πρακτικά τις επιστήμες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, δεν είναι η πληροφορική αλλά η Οικονομία το αντικείμενο που έχει άμεση σχέση με το πρόγραμμα σπουδών (Μυτιλήνη) όπου υπάρχουν πολλά μαθήματα κορμού και ειδίκευσης και αποτελεί άξονα ειδίκευσης και τον ένα από τους τρεις τομείς του Τμήματος.
Επίσης, μια διόρθωση, το Τμήμα Περιβάλλοντος της Μυτιλήνης δεν έχει αντιστοιχία με τα 2 Τμήματα Περιβάλλοντος στη Λάρισα και Ζάκυνθο (που είναι αντίστοιχα μεταξύ τους). Υπάρχει σαφής (και επίσημος) διαχωρισμός που είναι ενδεικτικός και ίσως να πρέπει να γίνεται και στα επιχειρήματα που παρατίθενται εδώ.
Επίσης, όσον αφορά τα περι διάσωσης και επιβίωσης τμημάτων που αναφέρετε, θα συμφωνούσα μαζί σας αν οι συνθήκες της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ήταν συνθήκες ιδιωτικών παν/μιων και ελεύθερης αγοράς. Ένα δημόσιο Παν/μιο έχει ως κύρια αποστολή να δημιουργεί επιστήμονες που η χώρα έχει ανάγκη και θα χρειαστεί στο άμεσο μέλλον με βάση τον Στρατηγικό Σχεδιασμό Ανάπτυξης της. Σε αυτόν το σχεδιασμό, το Περιβάλλον είναι κυρίαρχος άξονας και διατρέχει όλους τους άλλους άξονες ανάπτυξης.
Αυτό πληρώνει ο Έλληνα φορολογούμενος, και κατά την προσωπική μου άποψη είναι πολύ πιο σημαντικός σκοπός από το να πληρώνει παραδοσιακές και "ελκυστικές" (με βάση παρωχημένα στερεότυπα της Ελληνικής Οικογένειας και ανύπαρκτης Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού) σχολές που παραγουν χιλιάδες αποφοίτους ανά έτος που κυρίαρχα επανδρώνουν και διαιωνίζουν το σύστημα της παραπαιδίας στο οποίο ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει πολύ περισσότερα από τη φορολογία του και καμία κυβέρνηση δεν τολμά να αγγιξει. Εμένα, αυτό με ενοχλεί περισσότερο ...
Επίσης, με ποιά κριτήρια συγκρίνετε τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων μηχανικών Περιβάλλοντος με αυτό, για παράδειγμα, του Τμηματος Περιβάλλοντος της Μυτιλήνης; Οι Μηχανικοί Περιβάλλοντος ασχολούνται με το τεχνικό κομμάτι του Περιβάλλοντος (τεχνικά έργα), κάτι ανάμεσα στους Πολιτικούς και στους Χημικούς Μηχανικούς. Οι γνώσεις τους για οικολογικά προβλήματα, διαχείριση οικοσυστημάτων και βιοποικοιλότητας, συνολική Περιβαλλοντική διαχείριση περιοχών, Περιβαλλοντική διαχείριση οργανισμών και επιχειρήσεων, Πρασινη/κυκλική οικονομία, και Επιχειρηματικότητα, είναι μηδενικές. Τα δύο προγράμματα δεν έχουν καμία σχέση το ένα με το άλλο, με αυτά των Μηχανικών Περιβάλλοντος να έχουν πολύ μικρή (έως καμία) σχέση με το Περιβάλλον και τη διαχείριση του, με την διεπιστημονική έννοια, διάσταση και προσέγγιση του, όπως ορίζεται διεθνώς.
Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας