Κατανομή 400 θέσεων μελών ΔΕΠ

Κατανεμήθηκαν στα Πανεπιστήμια όλης της χώρας 400 νέες θέσεις μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), με απόφαση την οποία υπέγραψε σήμερα η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως.
Σύμφωνα με την εισήγηση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης προς την Υπουργό, η οποία έγινε δεκτή, οι θέσεις κατανέμονται ως εξής:
α. το 65% των 400 θέσεων μελών ΔΕΠ, αναλογικά με τις αφυπηρετήσεις του ακαδημαϊκού έτους 2021-22,
β. το υπόλοιπο 35% των 400 θέσεων, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, όπως είχαν εφαρμοστεί και τα προηγούμενα δύο έτη.
Αντικειμενικά κριτήρια για την κατανομή θέσεων ΔΕΠ στα ΑΕΙ είναι ο αριθμός προπτυχιακών φοιτητών, αριθμός εξαμήνων α’ κύκλου σπουδών, αναλογία προπτυχιακών φοιτητών προς μέλη ΔΕΠ, αριθμός θέσεων ΔΕΠ που έχουν κενωθεί τα προηγούμενα χρόνια και δεν έχουν αναπληρωθεί.
Από το 2019, έχουν δοθεί 1850 νέες θέσεις Μελών ΔΕΠ στα Πανεπιστήμιά μας, με το ισοζύγιο πλέον των νέων θέσεων προς τις συνταξιοδοτήσεις να είναι θετικό κατά 122 θέσεις συνολικά.
Ακολουθεί ο πίνακας κατανομής:
Επιπλέον, κατανέμονται 68 θέσεις μελών ΕΤΕΠ-ΕΔΙΠ-ΕΕΠ και θα ακολουθήσουν θέσεις για διοικητικούς υπαλλήλους.
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την απόφαση
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Ομάδα εργασίας για την Ανώτατη Εκπαίδευση
- Κλειστά τα σχολεία αύριο στη Ζάκυνθο λόγω κακοκαιρίας
- Κλειστά τα σχολεία αύριο στη Ρόδο, Σύμη και Κω, λόγω κακοκαιρίας
- Ανακοινοποίηση προσωρινών πινάκων δεκτών και μη δεκτών υποψηφίων Διευθυντών Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)
- Ν. Κεραμέως προς ΣΥΡΙΖΑ: Λασπολογείτε, γιατί δεν μπορείτε να επιχειρηματολογήσετε
- Πλημμύρισε Νηπιαγωγείο: Οι δασκάλες ανέβασαν τα νήπια στα θρανία
- Κλειστά όλα τα εσπερινά και απογευματινά σχολεία στην Αττική
- Επιμόρφωση Β2 επιπέδου ΤΠΕ: Αποτελέσματα Κλήρωσης Α' Φάσης και Έναρξη Β' Φάσης Υποβολής Αιτήσεων Συμμετοχής
- Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας επέλυσε με δική του πρωτοβουλία και δαπάνη το πρόβλημα της δωρεάν σίτισης περίπου 2.000 δικαι...
- Ο νέος Κανονισμός Λειτουργίας του ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχόλια (12)
Μοιράζουν θέσεις στα τυφλά, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας έλεγχος για το εαν τα δημόσια πανεπιστήμια έχουν πλάνο για την περίοδο 2025-2030.
Ας δώσει το υπουργείο, το οποίο επιβλέπει κάθε διορισμό μέλους ΔΕΠ, αριθμητικά στοιχεία για το πόσοι από τους νέους ακαδημαϊκούς (πχ. όσοι διορίστηκαν τα τελευταία 15 χρόνια) έχουν εκπονήσει διδακτορικό σε ΑΕΙ του εξωτερικού...
Η εθνική Οικονομία και Παιδεία δεν μπορούν να μπαίνουν διαρκώς σε 2η μοίρα.
@ 04 Δεκ 2022 21:29
Πλασματικές είναι και οι δήθεν θέσεις εργασίας, αφού δεν αφορούν τους νέους πτυχιούχους 25 έως 40 ετών που μετακινούνται στις μεγάλες πόλεις προς αναζήτηση εργασίας - άρα οι σπουδές για 8 εξάμηνα σε χωριά, κωμοπόλεις και νησιά δεν ευνοεί την τοπική οικονομία ούτε φυσικά τα πανεπιστήμια και τους φοιτητές.
Χωρίς νέους εργαζομένους δε δημιουργούνται νέες επιχειρήσεις για να συντηρήσουν τις οικογένειες, άρα μοιραία και τα σχολεία θα κλείσουν σε μια δεκαετία.
Όπως γνωρίζετε τα περιφερειακά τμήματα με βάσεις που κυμαίνονται στο 8-10 καλύπτουν τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες του τοπικού ΑΕΠ και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Οι διορισμοί καθηγητών και άλλου προσωπικού σε τμήματα με πλασματικούς φοιτητές, χαμηλότατες βάσεις εισαγωγής και ελάχιστους αποφοίτους απαξιώνουν τη Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση.
Δηλαδή, περιφερειακά τμήματα με βάσεις που κυμαίνονται στο 8-10 ή ένα τμήμα σε Αττική ή Θεσσαλονίκη ή Κρήτη όπου υπάρχουν άλλα τρία παρόμοια προγράμματα σπουδών, ποιον σκοπό ακριβώς εξυπηρετούν;
Προέχει να ισχυροποιηθούν τα βιώσιμα περιφερειακά ΑΕΙ, με καλά στελεχωμένες Σχολές που να θεραπεύουν βασικά γνωστικά αντικείμενα, και φυσικά να προχωρήσουν άμεσα όλα τα πανεπιστήμια σε συνενώσεις τμημάτων, ώστε να γίνει καταγραφή των πραγματικών αναγκών.
Η κατανομή δεν είναι ακριβώς ανάλογη του μεγέθους του κάθε ιδρύματος. Το ΕΚΠΑ γιατί αδικείται και πάλι?
@Μέλος ΔΕΠ
H παρουσα κυβέρνηση στο θέμα αυτό είναι εξαιρετικά άτολμη. Εγκλωβιστηκε στο πλαισιο του να λαμβάνονται αποφάσεις μέσω της ΕΘΑΑΕ το οποιο σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση της περιφέρειας οδηγησε σε αδιέξοδο ως προς τη λήψη αποφάσεων. Και αυτο διότι πολιτικά ήθελε να έχει τη συμφωνη γνώμη των ΑΕΙ κάτι το οποίο δεν μπορεί να θεωρειται δεδομένο.
Eδω και 3 χρόνια το ΥΠΑΙΘ διοριζει ΔΕΠ (με προχειρους υπολογισμους, καπου 200 ατομα).
Αυτοί διορίζονται σε τμήματα τα οποία μπορεί σε ενα βράδυ να κλεισουν κλπ. Μάλιστα αρκετοί απο αυτους τους 200 εχουν ιδιαιτερα αυξημενα ακαδημαϊκα προσοντα και απλα εκει μπορεσαν να μπουνε ως ΔΕΠ. Αυτο και αν δεν ειναι παραλογισμος....
Έχετε κάνει μια εσφαλμένη υπόθεση: ότι υπάρχει γενικό στρατηγικό σχέδιο για τα ΑΕΙ. Η πραγματικότητα δείχνει το αντίθετο, εδώ και 40 χρόνια.
Αλλά επειδή το χρήμα είναι "τζάμπα" (βλ. συλλέγεται από τους φόρους μας) και κανένας δεν έχει πραγματική ευθύνη, είναι ωραίο και εύκολο να ικανοποιείς τοπικά συμφέροντα με το να μην κλείνεις τμήματα και ΑΕΙ που δεν έχουν φοιτητές, φυτοζωούν, θεραπεύουν "απίστευτα" αντικείμενα που υπάρχουν μόνο στην Ελλάδα ή ανήκουν στη μεταλυκειακή εκπαίδευση, και άλλα τέτοια ωραία.
Πολλοί ψήφισαν κυβερνήσεις γιατί τους άνοιξαν τμήματα στο χωριό τους ή την πόλη τους, ή γιατί σε τμήμα που χωράει 50 φοιτητές έβαλε 200 μέσω του μηχανογραφικού κι έτσι μπήκε το βλαστάρι τους να σπουδάσει. Αλλά κανένας δεν καταψήφισε κυβέρνηση γιατί σπαταλούσε χρήματα ή γιατί απαξίωνε τις σπουδές με αυτό τον τρόπο.
Οπότε τι συμφέρει την κυβέρνηση για να μείνει στην εξουσία; Δεν έχει σημασία δεξιά ή αριστερά, είναι θεωρία παιγνίων.
Το υποκριτήριο του β " αριθμός θέσεων ΔΕΠ που έχουν κενωθεί τα προηγούμενα χρόνια και δεν έχουν αναπληρωθεί" μήπως είναι επανάληψη του α, για να δικαιολογηθούν τα υπερβολικά μεγάλα ποσοστά που πήραν 3-4 Ιδρύματα; Να υποθέσω ότι η εισήγηση της ΕΘΑΑΕ θα δημοσιοποιηθεί. Η μήπως όχι;
Ελπίζω αυτή τη φορά τα πανεπιστήμια να κατανέμουν ορθά τα νέα μέλη δεπ στα τμήματα. Να μη δώσουν θέσεις σε τμήματα χωρίς φοιτητές που έτσι κι αλλιώς κάποια στιγμή θα συγχωνευτούν.
Φανταστείτε ένα τμήμα που παίρνει λίγους φοιτητές πχ 30, και ένα τμήμα που παίρνει 150 φοιτητές. Αν τα τμήματα αυτά έχουν και τα δύο γύρω στα 20 μέλη ποιος πιστεύετε ότι θα πρέπει να πάρει νέα θέση; Η απάντηση είναι προφανής αλλά δυστυχώς πολλές φορές παίρνετε η απόφαση η θέση να πάει στο τμήμα με τους λίγους φοιτητές.
Φαίνονται από αυτόν τον πίνακα οι σχολές όπου θα γίνει κατανομή;
Η κατανομή θέσεων σε Σχολές ΑΕΙ που πρέπει να συγχωνευτούν ή να απορροφηθούν στερείται ακαδημαϊκού νοήματος και είναι σπατάλη πολύτιμων δημοσιων πόρων.
Ποια έρευνα και ποια διδασκαλία θα υποστηρίξουν τα νέα μέλη ΔΕΠ σε αυτές τις σχολές;