Οι 25 εξαγγελίες του Κ. Πιερρακάκη για την παιδεία από το βήμα της Βουλής

"Οι συγκρούσεις στην Παιδεία μοιάζουν, εν πολλοίς, με την υπερχρέωση της χώρας. Γίνονται σήμερα, πληρώνονται ακριβά αργότερα".

08/07/2023

Άκουσε το άρθρο

Συνολικά 25 εξαγγελίες για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης έκανε ο νέος υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης , οι οποίες θα "δρομολογηθούν" σε βάθος τετραετίας, τονίζοντας παράλληλα:

  • Πρέπει να είμαστε οπαδοί των μικρών και πολλών καθημερινών αλλαγών που αθροιζόμενες συνιστούν διαρκή μεταρρύθμιση και έχουν μεγάλη αποτελεσματικότητα, που όλες μαζί βελτιώνουν τη ζωή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.
  • Εκπαίδευση σημαίνει μόχθος και πράξη των εκπαιδευτικών και των μαθητών και των φοιτητών.
  • Η χώρα έχει ωριμάσει και ότι οι συγκρούσεις για τα αυτονόητα είναι εν τέλει εκείνες που γεννούν πολιτικό κόστος για εκείνους που τις προκαλούν. Θα έλεγα μάλιστα ότι οι συγκρούσεις στην Παιδεία μοιάζουν, εν πολλοίς, με την υπερχρέωση της χώρας. Γίνονται σήμερα, πληρώνονται ακριβά αργότερα.
  • Το κεκτημένο της συναίνεσης στονόμο Διαμαντοπούλουαντανακλά το πνεύμα που ο ελληνικός λαός επιθυμεί να δει συνολικά στην Παιδεία από το πολιτικό σύστημα . 

Ειδικότερα οι εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας, έχουν ως εξής:

  1. Προσχολική αγωγή: Ο στόχος είναι η ανάπτυξη κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος, η αύξηση της συμμετοχής στην προσχολική αγωγή και υπογραμμίζουμε και την έγκαιρη ανίχνευση αναπτυξιακών προκλήσεων στα παιδιά με στόχο την έγκαιρη παρέμβαση. 
  2. Ειδική αγωγή: Δημιουργούμε προγράμματα σπουδών για τις σχολικές δομές ειδικής αγωγής, κατάλληλα σταθμισμένες ως προς το είδος των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
  3. Νέος Νόμος για την Ειδική Αγωγή: Ταυτόχρονα, θα προωθήσουμε νόμο πλαίσιο για την ειδική αγωγή συνολικά, που θα περιλαμβάνει και την αναμόρφωση της παράλληλης στήριξης. 
  4. Ελεύθερη επιλογή σχολείου:Στα σχολεία, εργαζόμαστε για να κάνουμε πράξη την ελεύθερη επιλογή σχολείου. Θέλουμε να υπάρχει η δυνατότητα της κινητικότητας αυτής θεσμικά, πάντα όμως με συγκεκριμένους κανόνες και αρχές, μέσα από μια λογική του να κάνουμε τα πράγματα πιο απλά όπου μπορούμε.
  5. Πολλαπλό βιβλίο:  Εφαρμόζουμε το πολλαπλό βιβλίο.
  6. Ολοήμερου σχολείο ως τις 17:30: Διευρύνουμε την εφαρμογή του ολοήμερου ως τις 17:30 και επεκτείνουμε την εφαρμογή του σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία σε όλη τη χώρα.
  7. Πρότυπα –Πειραματικά: Επεκτείνουμε τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία σε 180 μέχρι το 2027.
  8. Πιστοποιητικά Γλωσσομάθειας-Πληροφορικής:Νέο Διαμορφώνουμε πρόγραμμα για διεθνώς αναγνωρισμένα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και ψηφιακών δεξιοτήτων.
  9. Νέο σύστημα  προσλήψεων-διορισμών: Προωθούμε νέο σύστημα προσλήψεων για εκπαιδευτικούς με βάση γραπτό διαγωνισμό, υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.
  10. Σχολικός εκφοβισμός:Αναπτύσσουμε ειδικό πρόγραμμα για το σχολικό εκφοβισμό και εθνική στρατηγική κατά της βίας των ανηλίκων.
  11. Ψηφιοποίηση υπηρεσιών: Απλουστεύουμε και ψηφιοποιούμε το σύνολο των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς.
  12. Εθνικό πρόγραμμα αναβάθμισης των κτιριακών υποδομών των σχολείων: Ανακοινώνουμε επίσης, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, ένα εθνικό πρόγραμμα αναβάθμισης των κτιριακών υποδομών των σχολείων της χώρας, με βάση τη χαρτογράφηση που πραγματοποιεί αυτή τη στιγμή το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος.
  13. Ψηφιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού περιεχομένου:Προβαίνουμε στην ψηφιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού περιεχομένου, από την πρώτη δημοτικού μέχρι την τρίτη λυκείου, με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών με στόχο αυτό να είναι προσβάσιμο από κάθε μαθητή της χώρας. 
  14. Διορισμοί: Επιστρέφουμε στην κανονικότητα, σταδιακά, ως προς τη στελέχωση των σχολικών μονάδων με προσωπικό αυξανόμενα μόνιμο, με 4 έως 5 χιλιάδες νέες προσλήψεις το χρόνο, ενώ βελτιώνουμε τις απολαβές των εκπαιδευτικών μας στο πλαίσιο των αυξήσεων των δημοσίων υπαλλήλων που ανέφερε ο Πρωθυπουργός προχθές.
  15. Εθνικό Απολυτήριο:Επίσης, ανοίγουμε το διάλογο για το εθνικό απολυτήριο, για ένα κοινά αποδεκτό τρόπο πρόσβασης στα πανεπιστήμια, συμβατό τόσο με τις διεθνείς τάσεις όσο και με το κεκτημένο των πανελλαδικών εξετάσεων. 
  16. Νέα Προγράμματα Σπουδών: Ήδη έχουν δρομολογηθεί σημαντικές αλλαγές σε 166 προγράμματα σπουδών, αλλαγές οι οποίες θα συνεχιστούν προς την ίδια προωθητική κατεύθυνση. Ακριβώς γι’ αυτό δημιουργούμε μηχανισμό διαρκών αλλαγών στα προγράμματα σπουδών. Αλλαγές προς πολλαπλές κατευθύνσεις, από την εισαγωγή του μαθήματος της τεχνητής νοημοσύνης μέχρι τη θεμελίωση ότι στο μάθημα της λογοτεχνίας θα πρέπει να διδάσκονται πλήρη βιβλία όχι απλά αποσπάσματα, ότι στα αρχαία ελληνικά και στη γλώσσα μπορούμε να γίνουμε ακόμα πιο καινοτόμοι στις μεθόδους διδασκαλίας, και ότι πρέπει να ενισχύσουμε την καλλιτεχνική εκπαίδευση.
  17. Ρομποτικά εργαστήρια και διαδραστικούς πίνακες:  Με την τεχνολογία να δρα επικουρικά και όχι κυρίαρχα σε κάθε μάθημα, ενώ εγκαθιστούμε ρομποτικά εργαστήρια και διαδραστικούς πίνακες σε όλα τα σχολεία. Ο δυισμός αυτός είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε. Έχουμε ανάγκη τη λογοτεχνική σκέψη δίπλα στην αλγοριθμική σκέψη. 
  18. Αξιολόγηση:Η αξιολόγηση με κόπο, με τις δυσκολίες της πρώτης εφαρμογής μετά από τόσα χρόνια δισταγμών, αποτελεί πλέον κεκτημένο της ελληνικής εκπαίδευσης θα προσθέσω και αίτημα της ελληνικής κοινωνίας και ακόμα και οι πιο διστακτικοί αποκτούν εμπιστοσύνη στην αξία της αξιολόγησης στην προσπάθεια συνεχούς βελτίωσης και ενδυνάμωσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Πρέπει και θα συνεχίσουμε σε αυτή την πορεία. Με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και τις προτάσεις τους, σε απλούστευση, βελτιώσεις και ψηφιακό εκσυγχρονισμό των σχετικών διαδικασιών. Και φυσικά, επιτρέψτε μου να πω το αυτονόητο. Οι πρώτοι που αξιολογούνται είναι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που κρίνονται καθημερινά από την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία. Και να το πω σχηματικά που δίνουν, αν θέλετε, κάθε μέρα εξετάσεις. 
  19. Νέο νόμο για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση: Αποδίδουμε μεγάλη έμφαση στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, παρέμβαση που θα εκδηλωθεί μέσω ενός νέου νόμου πλαισίου, που θα δώσει έμφαση στη συνένωση των δυνάμεων των ΕΠΑΛ, των ΙΕΚ και των Εργαστηριακών Κέντρων. Στόχος μας η ανάπτυξη τοπικής κλίμακας και η καλύτερη σύνδεση αφενός με τις ανάγκες κάθε τοπικής κοινωνίας και οικονομίας και αφετέρου με τη νέα πραγματικότητα που δημιουργεί η πληροφορική και η τεχνολογία σε κάθε κλάδο. 
  20. Αρμοδιότητα των θρησκευμάτων:Τέλος, σχετικά με την αρμοδιότητα των θρησκευμάτων, θα συνεργαστούμε με την Εκκλησία σεβόμενοι τους διακριτούς θεσμικούς μας ρόλους και θα προβούμε στην κατάρτιση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την καταπολέμηση του Αντισημιτισμού.

Τριτοβάθμια εκπαίδευση

  1. Βιομηχανικά διδακτορικά:  Αναπτύσσουμε προγράμματα του ταμείου ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την έρευνα, τα οποία ξεπερνούν κατά πολύ το 1 δις ευρώ, από βιομηχανικά διδακτορικά μέχρι τις συμπράξεις των πανεπιστημίων με μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
  2. Νόμος "Κεραμέως": Εφαρμόζουμε το νόμο πλαίσιο στα τα πανεπιστήμια με έμφαση στις καινοτομίες που αυτός εισαγάγει, όπως το Ελληνικό Erasmus. Προωθούμε τη δημιουργία funds εντός των πανεπιστημίων με στόχο τη χρηματοδότηση καινοτόμων ιδεών φοιτητών και καθηγητών. 
  3. Ιδωτικά Πανεπιστήμια:Είναι επίσης γνωστό - και κομμάτι του προεκλογικού μας προγράμματος - ότι επιθυμούμε την άρση του καθεστώτος εθνικής εξαίρεσης σε ό,τι αφορά την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων. Πιστεύουμε στην άρση του κρατικού μονοπωλίου στην ανώτατη εκπαίδευση όπως ισχύει σε κάθε προηγμένη δημοκρατία και για τον λόγο αυτό θα επιδιώξουμε την αλλαγή του άρθρου 16 στην προσεχή συνταγματική αναθεώρηση. 
  4. Διακρατικές συμφωνίες: Ταυτόχρονα, όπως ανέφερε ο Πρωθυπουργός, θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα για σύναψη διακρατικών εκπαιδευτικών συμφωνιών. Οι συμφωνίες αυτές που δύνανται να γίνουν με βάση το άρθρο 28 του Συντάγματος μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα εκπαιδευτικά ιδρύματα που λειτουργούν σε άλλες χώρες να λειτουργήσουν και μέσω παραρτημάτων επίσημα στην πατρίδα μας και να απολαμβάνουν στην Ελλάδα ισοτιμία με τα ελληνικά πανεπιστήμια, με βάση – το υπογραμμίζω - αυστηρότατα κριτήρια τα οποία θα θέσει η ΕΘΑΑΕ. Η δυνατότητα που υπάρχει στο πλαίσιο των υφιστάμενων συνταγματικών δεδομένων για ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων είναι κάτι που συζητείται εδώ και χρόνια από ειδικούς στη χώρα μας. Θα προβούμε στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που μας δίνει το Σύνταγμα ώστε να προετοιμάσουμε συμπληρωματικά το έδαφος για την αλλαγή του άρθρου 16 χωρίς να χάσουμε ακόμα περισσότερο χρόνο. Για να το πω σχηματικά, δεν μπορεί η Ελλάδα των 10 εκατομμυρίων κατοίκων να έχει περισσότερους φοιτητές στο εξωτερικό από την Ισπανία των 46 εκατομμυρίων κατοίκων ή την Αγγλία. Και δεν επιτρέπεται η χώρα μας να μην έχει καταφέρει τουλάχιστον να γίνει περιφερειακό κέντρο προσέλκυσης ξένων φοιτητών. Μπορούμε καλύτερα και μας αξίζει να τα πάμε καλύτερα. 
  5. Δια βίου μάθηση: Υπάρχει χάσμα δεξιοτήτων ειδικά θα πω στην αγορά Πληροφορικής, ανέφερε και ο Πρωθυπουργός στην ομιλία για το πρόγραμμα των 100.000 Ελλήνων που θα συμμετάσχουν στη δια βίου μάθηση ως προς στην πληροφορική θα γίνει σε συνεργασία πολλών υπουργείων και με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Πληροφορικής Ελλάδος, το χάσμα αυτό είναι περίπου 8.000 το χρόνο. Άρα θα πρέπει και μέσω των πανεπιστημίων και μέσω της δια βίου μάθησης να επιδιώξουμε να το καλύψουμε.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

Σχόλια (13)

Αλεξάνδρα
|

Γενικολογίες από άνθρωπο που θεωρεί πως θα εκσυγχρονίσει την Εκπαίδευση μόνο με την ψηφιοποίηση , την ποσοτικής αφετηρίας αξιολόγηση και το σεμινάριο κατά του bulling. Α! Και με τη συνέχιση του έργου της προκατόχου του που τόσα προβλήματα και δυσλειτουργίες δημιούργησε. Μια εντελώς μηχανιστική και επιφανειακή αντίληψη πολύ μακριά από θέματα ουσίας.

ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ
|

Όλα αυτά καλά ακούγονται για αυτούς που δεν γνωρίζουν τη λειτουργία των ΑΕΙ... για όλους έχουν διαβάσει και γνωρίζουν τον νόμο Κεραμέως θα σας συμβούλευαν να ξεκινήσετε άμεσα με τροπολογίες στα μεγάλα προβλήματα που έχει δημιουργήσει ο νέος νόμος στα προγράμματα σπουδών πολλών γνωστικών αντικειμένων, όπως είναι η Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια και η Πρακτική Άσκηση. Δώστε άμεσα λύση γιατί από Σεπτέμβριο προβλέπεται να αρχίσουν μεγάλες κινητοποιήσεις φοιτητών εάν τους υποχρεώσετε να παρακολουθούν extra το ειδικό πρόγραμμα της ΠΔΕ εκτός των προγραμμάτων σπουδών τους, πρόσθετα με τις δυσκολίες που προβλέπεται να συναντήσουν στην εύρεση φορέων που θα πρέπει να καλύπτουν οικονομικά τη λειτουργία της πρακτικής τους άσκησης.

Και ξανά μια από τα ίδια.....
|

Όταν δεν υπάρχουν χρήματα..... υπάρχει πολύ μπλα, μπλα...
Αν θέλει πράγματι κάποιος να κάνει κάτι σωστό για την παιδεία, θα έπρεπε να ξεκινήσει από την αναβάθμιση κτιρίων, εργαστηρίων, πρόσληψη γραμματέων, ψυχολόγων, ψηφιοποίηση και εκλογίκευση των διοικητικών των σχολείων, προσλήψεις με βάση ποιος μπορεί να σταθεί στην τάξη και όχι τα άπειρα μεταπτυχιακά και διδακτορικά που μόνο ανεβάζουν το μισθολογικό κόστος χωρίς να εξασφαλιζουν κάτι καλύτερο για την εκπαίδευση.
Επειδή όμως δεν θέλουμε να ξοδέψουμε χρήματα για την παιδεία, αρχίζουμε με πράγματα που δεν κοστίζουν: Αλλαγή στο σύστημα των πανελλαδικών ξανά, αξιολόγηση, υποσχέσεις, κλπ. Χωρίς ποτέ να μπαίνουμε σε διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, αφού τα ξέρουμε όλα καλύτερα από αυτούς που μπαίνουν στην τάξη ...
Δυστυχώς.......

Κλητήρας
|

Κάποτε είχαμε επιστάτες στα σχολεία. Τώρα θεωρούνται πολυτέλεια. Οι Δήμοι, εκτός λίγων εξαιρέσεων, αδυνατούν να ανταποκριθούν στις πιεστικές και άμεσες ανάγκες των σχολείων. Ο επιστάτης λύνει πολλά προβλήματα, αρκεί να έχει κατάλληλη εκπαίδευση. Δεν πιστεύω ότι είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης, όμως, αν θέλει να βελτιώσει κάπως το σχολείο, επιβάλλεται η πρόσληψη επιστατών.

Εκπαιδευτικός
|

Είναι καλό που θα πάρουμε αύξηση, στο πλαίσιο γενικών αυξήσεων όλων των Δ.Υ. ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να πάρουν κάτι περισσότερο και δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω.
Ψηφιοποίηση των σχολείων. Ακόμη γράφονται πρακτικά στο χέρι, τηρείται μητρώο με το χέρι, ευρετηριο.... Πάλι καλά που το βιβλίο υλικού έχει γίνει εδώ και λίγα χρόνια ηλεκτρονικό. Πρέπει να δει η κυβέρνηση το ζήτημα των απουσιολογίων, τα οποία υφίστανται τα πάνδεινα. Με μια έξυπνη κάρτα η παρουσία-απουσία μπορεί να καταχωρίζεται αυτόματα, χωρίς ....ξυσίματα και blanco και φασαρίες με τους γονείς και τους/τις απουσιολόγους. Αυτό δεν είναι κάτι πρωτότυπο. Το είδα πριν περίπου 18 χρόνια στην Πορτογαλία.
Ζημιές στο σχολείο: Κάμερες που να καλύπτουν το 100% της αυλής και των διαδρόμων. Φυσικά, όχι κάμερες στις τάξεις. Εκεί το έχουν αναλάβει τα παιδιά με τα κινητά....(άλλη πληγή). Όσο γι αυτούς που ανησυχούν για τις κάμερες, ας θυμηθούν ότι όλοι οι δρόμοι παρακολουθούνται 24 ώρες και πολλά εγκλήματα εξιχνιάζονται από τις κάμερες. Εμείς στα σχολεία δεν έχουμε εγκλήματα, ΄έχουμε όμως βανδαλισμούς που κοστίζουν αισθητικά και οικονομικά. Αν ο βάνδαλος ξέρει ότι θα συλληφθεί, δεν θα βανδαλίσει.

Νίκος Χ
|

Αναμόρφωση της παράλληλης στήριξης?
Εδώ υπάρχει θέμα, ήδη ακούγονται πολλά!

Καθηγητής απο τους λιγους
|

Λένε δεν μπορούν άλλο τα δημόσια πανεπιστήμια να έχουν φοιτητές…που θα βρουν φοιτητές για τα ιδιωτικά ; Ας μας πει κάποιος…

ΚΑΡΑΔΕΞΙΟΣ
|

Έρχεται νύχτα και είμαι μόνος
τίποτα δε με ενδιαφέρει
Εγώ ακόμα την ζητώ
κι εκείνη λέει, δε με ξέρει

Και με πιάνουν τα κλάματα
που ‘μαι μόνος χαράματα
οι αναμνήσεις φαντάσματα
της ζωής μου χαλάσματα

Έρχεται νύχτα και παγώνω
στη μοναξιά μου είμαι χαμένος
Έκανα λάθος και πληρώνω
να ‘μαι για σένα τώρα ξένος

Και με πιάνουν τα κλάματα
που ‘μαι μόνος χαράματα
οι αναμνήσεις φαντάσματα
της ζωής μου χαλάσματα

Μαίρη Μαιρη
|

Και με πιάνουν τα κλάματα...
Δε βλέπω πουθενά προσλήψεις επιστατων&γραμματειακής υποστήριξης...πόσο κρίμα...

Στράτος Αττικη
|

Την αξιολόγηση ξεχάστε την. Δεν υπάρχει κίνητρο.

Εκνευρισμένος νέος
|

Άμα περνάει κανείς στην Ελλάδα με το Απολυτήριο, πέρα από τις πανελλήνιες, στο πανεπιστήμιο, θα πάει το ιδιωτικό σχολείο σ´ άλλον τόπο

ΑΚΑΜΑΤΗΣ
|

Καταιγισμός από προθέσεις αλλαγών .
Η εκπαίδευση δεν είναι ένας χώρος που μπορούμε με πληροφοριακά συστήματα να λύνουμε προβλήματα .
Είναι συνύπαρξη ανθρώπων διαφορετικών ηλικιών , επικοινωνία, διαπροσωπικές σχέσεις , διαχείριση προβλημάτων , κοινωνικοποίηση
και προσπάθεια ομαλής ένταξης στην κοινωνία των ενηλίκων ,
στο τέλος είναι η μάθηση .
Στην εκπαιδευτική κοινότητα προέχει να υπάρχει ηρεμία .
Μια προσπάθεια για ελεύθερη επιλογή σχολείου , η εφαρμογή
του πολλαπλού βιβλίου , αξιολόγηση εκπαιδευτικών ,ιδιωτικά Πανεπιστήμια, θα φέρει μεγάλη αναστάτωση στο χώρο της εκπαίδευσης .
Πόσο μάλλον οι πολλές αλλαγές που εξαγγέλλονται ταυτόχρονα .
Βάζει το Υπουργείο πολλά καρπούζια σε μία μασχάλη.
Αν θέλει ο Υπουργός να αφήσει καλό αποτύπωμα
στο τέλος της θητείας του πρέπει να μην ανοίγει πολλά μέτωπα .

GKL
|

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα για τα πανεπιστημιακά τμήματα των σχολών μηχανικών που είναι προς αντιστοίχιση με πολυτεχνικά τμήματα δεν έχεις γράψει κάτι esos!!! Δεν έχει αναφέρει κάτι ο κύριος υπουργός; Πότε θα λυθεί αυτό το πρόβλημα που είναι τόσο σημαντικό ώστε να εξασφαλιστούν και τα επαγγελματικά δικαιώματα;;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ