Σχολικοί Νοσηλευτές: Προτάσεις για την τροποποίηση του καθηκοντολογίου από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ

08/08/2023

Άκουσε το άρθρο

Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να υπάρχει τουλάχιστον ένας μόνιμος σχολικός νοσηλευτής σε κάθε ειδικό σχολείο Άβάθμιας και ́Ββάθμιας εκπαίδευση αλλά και στα σχολεία Γενικής Αγωγής. Αυτό θα δίνει την δυνατότητα να μπορεί ο ΣΝ να οργανώνει το σχολικό πλαίσιο και να διαμορφώνει τις κατάλληλες συνθήκες νοσηλευτικής παρέμβασης, υποστήριξης και παροχής Ά Βοηθειών όπου και όποτε χρειάζεται. Η σταθερότητα θα δίνει τη δυνατότητα να μπορεί να υποστηρίζει όλους τους μαθητές του σχολείου σε θέματα Αγωγής και Προαγωγής Υγείας και Α’ Βοηθειών. Επιπλέον, στα γενικά σχολεία με πολυπληθές μαθητικό πληθυσμό χρειάζεται οπωσδήποτε να υπάρχει σταθερά ένας μόνιμος ΣΝ γιατί παρουσιάζονται συχνά ανάγκες και προβλήματα υγείας που χρειάζονται την άμεση παρέμβασή του .

Αποτελεί αναγκαιότητα να προβλέπεται ο κατάλληλος χώρος ως Αίθουσα Πρώτων Βοηθειών- Εξεταστήριο σε κάθε σχολείο, ώστε να μπορεί ο ΣΝ να εκτελείυπεύθυνα τα καθήκοντα του, φροντίζοντας με ασφάλεια τους μαθητές που έχουν ανάγκη, αξιολογώντας την κατάστασή τους. Ο χώρος είναι βασική προϋπόθεση για να οργανώνει το φαρμακείο, να απομονώνει τα πιθανά κρούσματα προφυλάσσοντας τον υπόλοιπο μαθητικό πληθυσμό, να διατηρεί τους φακέλους με τα ιατρικά αρχεία των μαθητών, να χορηγεί την συστηματική φαρμακευτική αγωγή που χρειάζονται κάποιοι μαθητές, να κάνει τις απαραίτητες μετρήσεις (πχ σακχάρου, πίεσης, κλπ), να υποδέχεται και φροντίζει μαθητές που δηλώνουν αδιαθεσία, ασθένεια ή κάποιο τραυματισμό όπως και να δέχεται (παίρνει ιατρικό ιστορικό) να ενημερώνει και να καθοδηγεί συμβουλευτικά την οικογένεια. Σήμερα τα περισσότερα σχολεία δεν παρέχουν τέτοιο χώρο με αποτέλεσμα όλα τα παραπάνω να γίνονται σε διαδρόμους και οι μαθητές να είναι εκτεθειμένοι.

Χρειάζεται να υπάρχει όριο υποστηριζόμενων μαθητών για παράλληλη στήριξη από ΣΝ , δηλαδή σε περίπτωση που υπάρχουν πάνω από 2 μαθητές που χρήζουν νοσηλευτικής υποστήριξης τότε θα πρέπει να προσλαμβάνεται και δεύτερος σχολικός νοσηλευτής ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στα καθήκοντα τους σωστά προς όλους τους μαθητές που χρήζουν νοσηλευτικής παρέμβασης. Είναι σχεδόν αδύνατον να παρέχεται υποστήριξη σε πάνω από 2 μαθητές όταν και οι 2 χρήζουν συστηματικό έλεγχο, μετρήσεις και χορήγηση φαρμακευτικών σκευασμάτων. Τυγχάνει να συναντάμε συχνά περιπτώσεις υποστήριξης μαθητών, με σπάνιες σκελετικές παθήσεις ή άλλα σύνδρομα , που η παρουσία του Σχ. Νοσηλευτή να είναι απαραίτητη καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας. Να προβλεφθεί ειδικά σε αυτές τις περιπτώσεις να υποστηρίζει μεμονωμένα τα ιδιαίτερα αυτά περιστατικά.

Να αποσαφηνιστεί το εργασιακό ωράριο των ΣΝ. Έχουν γίνει πολλές αναφορές από συναδέλφους ΣΝ, ότι καταπατάται το υποστηρικτικό τους ωράριο, γιατί πολλές φορές το ξεπερνούν με υποχρέωση από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να παραμένουν στα σχολεία καθημερινά, συνεχίζοντας την υποστήριξη των μαθητών και στο ολοήμερο εξαντλώντας το εργασιακό 30ωρο ή αναλαμβάνοντας άλλα καθήκοντα υποστήριξης μαθητών, ενώ υπογράφουν για 25 διδακτικές ώρες. Αυτό αποτελεί άνιση μεταχείριση μεταξύ ΣΝ σε σχέση με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό καθώς τις περισσότερες φορές οι ΣΝ υποστηρίζουν μαθητές και κατά τη διάρκεια των κενών τους, επειδή πολύ συχνά συμβαίνουν ατυχήματα, αδιαθεσίες και καλούνται να συνδράμουν. Χρειάζεται καταρχήν να διασφαλιστεί η ισότιμη μεταχείριση των ΣΝ με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό. Σε περιπτώσεις ανάγκης για επιπλέον υποστήριξη από ΣΝ προτείνεται η υπερωριακή κάλυψη ή η πρόσληψη επιπλέον σχολικού νοσηλευτή.

Να καταργηθεί η υποχρεωτικότητα συνοδείας υποστηριζόμενων μαθητών από ΣΝ σε εκδρομές ή μετακινήσεις εκτός έδρας όπου υπάρχει διανυκτέρευση, όπωςισχύει και για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Όπως ρητά αναφέρει το καθηκοντολόγιο Γενικής Αγωγής ΠΕ25, στην παράγραφο 6, του άρθρου 10, κεφ β αρθ. Απόφασης 31120/ΓΔ4,(Φεκ, Τ.Β 681/2017)Υ.Α, Εκδρομές –Εκπαιδευτικές Επισκέψεις μαθητών και μαθητριών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων ΔΕ εντός και εκτός της χώρας ) αναφέρει στην παράγραφο 6: Σε περίπτωση που στο σχολείο φοιτά μαθητής /μαθήτρια με Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες υποστηρίζεται από ΣΝ, ομαθητής /μαθήτρια συνοδεύεται σε κάθε είδους εκδρομή – μετακίνησηκ.τ.λ.Σύμφωνα όμως με : (13324/ Γ2 /7-2-2006/ ΥΠΕΠΘ – ΦΕΚ 206 Β ́ Συννημένο Εντυπο 3 Παράγραφος 4 , αναφέρει ρητά ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε Πολυήμερες εκπαιδευτικές εκδρομές δεν είναι υποχρεωτική.

Άρα στα πλαίσια της ισονομίας και της ισοτιμίας με τους λοιπούς εκπαιδευτικούςθα πρέπει να υπάρχει ακριβώς η ίδια αντιμετώπιση.

Να επαναπροσδιοριστεί και διαμορφωθεί στο καθηκοντολόγιο συγκεκριμένο πρωτόκολλο νοσηλευτικών πράξεων που να αναφέρει όλες τις νοσηλευτικές παρεμβάσεις που μπορούν να κάνουν οι ΣΝ, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που υπάρχουν στα σχολεία ειδικής και γενικής αγωγής (πιθανόν σε συνεργασία με την ΕΝΕ). Το σχολείο αποτελεί ένα πλαίσιο που περιορίζει να γίνονται παρεμβατικές νοσηλευτικές πράξεις (πχ ενδοφλέβιες εγχύσεις όπως αιμορροφιλικοί παράγοντες, διαλείποντες καθετηριασμοί, κλπ) λόγω της έλλειψης κατάλληλου χώρου και άμεσης ιατρικής υποστήριξης, πιθανών επιπλοκών που μπορεί να εκθέτουν την υγεία και ζωή των μαθητών και είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν στο σχολείο. Προτείνεται να προβλεφθεί όριο παρέμβασης στις νοσηλευτικές πράξεις που μπορεί να εφαρμόζει ο ΣΝ στο σχολείο, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής διενέργεια τους.

Λόγω των αναγκών που προκύπτουν από τους μαθητές κατά τα σχολικά διαλλείματα είναι σημαντικό να υπάρχει απαλλαγή των ΣΝ από τις εφημερίες στα ΣΜΕΑΕ. Η Απαλλαγή των ΣΝ από τις εφημερίες στα ΣΜΕΑΕ είναι σημαντική διότι σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο όπως αναφέρει, Αρ φύλλου 449/3 Απρ2007 σελίδα 9321 Β ́Καθήκοντα του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των ΣΜΕΑΕ, παράγραφος 3: α) Παρέχουν Α’ βοήθειες στα παιδιά του σχολείου και αντιμετωπίζουν αιφνίδιες αδιαθεσίες, ασθένειες, τραύματα ή ατυχήματα που προκύπτουν κατά τα διαλλείματα ή κατά την διάρκεια σχολικών δραστηριοτήτων. Ως εκ τούτο, συχνά συμβαίνουν διάφορα ατυχήματα, επιληπτικές κρίσεις κ.τ.λ κατά τα διαλλείματα όπου καλείται ο ΣΝ να παρέμβει άμεσα και να υποστηρίξει τις ανάγκες των μαθητών αυτών. Είναι αδύνατο λοιπόν την ίδια στιγμή να έχει και εφημερία παράλληλα καθώς καλείται να αποχωρήσει από την αύλειο χώρο, προκειμένου να παράσχει φροντίδα τους μαθητές που τον χρειάζονται. Σαν επακόλουθο αποτέλεσμα είναι η δυσλειτουργία που έγκειται με την ασφάλεια των υπολοίπων μαθητών .

Τα καθήκοντα του ΣΝ είναι ξεκάθαρα (δεν πρέπει να συγχέονται με τα ρόλο και τα καθήκοντα του ΕΒΠ) και δεν γίνεται να ζητείται κάλυψη σε αλλότρια καθήκοντα όπως αυτοεξυπηρέτηση πχ τουαλέτα, κλπ Εάν κάποιοι μαθητές χρειάζονται και τα δύο δηλ και νοσηλευτική υποστήριξη (λόγω χρόνιου νοσήματος και ανάγκης για φαρμακευτική αγωγή ή παρέμβαση) και έχουν και ανάγκη αυτοεξυπηρέτησης από ΕΒΠ, αποτελεί πρωταρχική ανάγκη να μπορεί να εγκριθεί σχολικός νοσηλευτής και να δίνεται και έγκριση για ΕΒΠ για να καλυφθούν οι ανάγκες της αυτοεξυπηρέτησης.

Άνοιγμα των πινάκων κάθε χρόνο για νέες αιτήσεις και πρόσθεση νέων προσόντων , ώστε να μπορούν να ενταχθούν κάθε χρόνο νέοι συνάδελφοι στον πίνακα και να μην υπάρχει το φαινόμενο να εξαντλείτε ο πίνακας και να μένουν μαθητές χωρίς υποστήριξη

Να καλύπτονται τα κενά που δημιουργούνται από άδειες ή παραιτήσεις ή από νεοδιαγνωσμένους μαθητές άμεσα και όχι να καλύπτονται σε συγκεκριμένες φάσεις όπως γίνεται μέχρι και σήμερα . Οι μαθητές δεν μπορούν να είναι χωρίς υποστήριξη στο σχολικό περιβάλλον και παρατηρούμε είτε να μένουν στο σπίτι είτε οιγονείς να πηγαίνουν στα διαλείμματα στο σχολείο .

Να δίνεται μοριοδότηση σε όλους τους ΣΝ που είναι Υπεύθυνοι COVID -19, όπως αναφέρει ο νόμος Ν 4823/2021 (Κωδικοποιημένος) – (ΦΕΚ Α 136/03.08.2021 για την μοριοδότηση των άλλων υπευθύνων όπως σχολικής ζωής κ.τ.λ).

Να αυξηθεί ο αριθμός συμβούλων των Σχολικών Νοσηλευτών από δύο (2) που είναι σήμερα σε δέκα (10) ,οι δύο σύμβουλοι των σχολικών νοσηλευτών θα πρέπει να αξιολογήσουν , συμβουλέψουν και επιμορφώσουν πάνω από 1600 σχολικούς νοσηλευτές που είναι αδύνατο να ανταποκριθούν στην πραγματικότητα και θα χαθεί το παραγωγικό τους έργο.

Αναθεώρηση περιεχομένου σχολικού φαρμακείου .

Σύμφωνα με το ΥΠΕΠΘ, 12142/01-10-1976, Σχολικά Φαρμακεία , θα πρέπει να αναθεωρηθεί το περιεχόμενο του σχολικού φαρμακείου καθώς έχουν αλλάξει και οι ανάγκες αλλά και οι οδηγίες . Θα πρέπει σε συνεργασία με τον Ιατρικό σύλλογο και την Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδας να αναθεωρηθεί και να προσαρμοστεί στα σημερινά δεδομένα το περιεχόμενο του σχολικού φαρμακείου .

● Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ο σχολικός νοσηλευτής στα πλαίσια της πρόληψης και αγωγής υγείας , ενημερώνει , καθοδηγεί , εκπαιδεύει την σχολικήκοινότητα για θέματα που άπτονται του ρόλου του.

Ίδρυση τμημάτων φροντίδας και αγωγής υγείας στη Γενική Εκπαίδευση .

Σκοπός είναι να συσταθεί οργανική θέση ΠΕ25, όπου να υπάρχει σταθερά σχολικός νοσηλευτής στα γενικά σχολεία με πολυπληθές μαθητικό πληθυσμό ή και Τμήμα Ένταξης.

Στόχος είναι η δημιουργία σταθερού και μόνιμου σχολικού νοσηλευτή που θα στηρίζει όλους τους μαθητές του σχολείου σε θέματα υγείας , πρώτες βοήθειες και θα πραγματοποιεί προγράμματα αγωγής υγείας .(Aγωγής και Προαγωγής Υγείας)

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι γονείς να γνωρίζουν σε ποιο σχολείο λειτουργεί τμήμα φροντίδας και αγωγής υγείας ώστε να μπορούν να έχουν επιλογή και να εγγράψουν σε αυτότο σχολείο το παιδί τους που θα χρήζει υποστήριξης χωρίς κριτήριο την περιοχή όπου μένει.Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς θα γνωρίζουν ότι θα υπάρχει κάποιος καταρτισμένος στο σχολείο τους για θέματα υγείας και δεν θα έχουν το ίδιο άγχος σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος .Θα πρέπει να υπάρχει και ένα όριο υποστηριζόμενων μαθητών , δηλαδή σε περίπτωση που υπάρχουν πάνω από 2 μαθητές που χρήζουν υποστήριξης τότε να προσλαμβάνεται και 2 σχολικός νοσηλευτής ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στα καθήκοντα τους χωρίς να υπάρχει κάποιος κίνδυνος για τους μαθητές .

Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (20)

Νικολέττα
|

Τα τυπικά προσόντα του σχολικού νοσηλευτή είναι το πτυχίο νοσηλευτικής ή επισκεπτών υγείας και η παιδαγωγική επάρκεια. Όπως και στους εκπαιδευτικούς αν κάποιος/οια δεν έχει την παιδαγωγική επάρκεια τότε έπεται στους πίνακες. Με τα ίδια προσόντα μπορεί να γίνει εκπαιδευτικός ΠΕ87.02 στα ΕΠΑΛ.

Δεν περίμενα να πω το παρακάτω, γιατί το θεωρούσα αυτονόητο... Οι νοσηλευτές δεν σπουδάζουν γραμματείς, αλλά την επιστήμη της νοσηλευτικής.

Στο πρόγραμμα σπουδών υπάρχει η κοινοτική νοσηλευτική (εκεί υπάγεται η σχολική νοσηλευτική), η αγωγή υγείας και άλλα μαθήματα ανάλογα το πανεπιστήμιο.

Πλέον υπάρχει ειδικότητα κοινοτικής νοσηλευτικής που μπορούν να πάρουν οι νοσηλευτές/τριες μετά το πτυχίο. Διαρκεί 18 μήνες. Όπως και οι γιατροί εργάζονται σε αντίστοιχα πλαίσια (το σχολείο είναι ένα από αυτά), έχει μαθήματα και εξετάσεις. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει διασύνδεση της ειδικότητας με τους πίνακες. Υπάρχουν και μεταπτυχιακά στην κοινοτική νοσηλευτική. Υπάρχουν και εξειδικευμένα σεμινάρια στη σχολική νοσηλευτική.

ερωτηση
|

Υπάρχει εξειδίκευση στη νοσηλευτική σχολικός νοσηλευτής το τελευταίο έτος; Γίνονται υποδειγματικές διδασκαλίες στη σχολή; Δεν το γνωρίζω γι αυτό ρωτώ γιατί πέρασε το παιδί μου και με ενδιαφέρει να έχει αυτό το ωράριο που αναφέρεται ως διδακτικό.

Ζωρζ
|

Πάλι τα μπέρδεψες. Γραμματειακή υποστήριξη σπούδασε ο δάσκαλος; Υπάρχουν αξιόλογοι γραμματείς που το σπούδασαν αυτό και το ήξεραν όταν το σπούδαζαν.

Νικολέττα
|

Οι σχολικοί νοσηλευτές δεν ανήκουν στο διοικητικό προσωπικό. Ανήκουν στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ΕΕΠ).

Στο ΕΕΠ ανήκουν οι παρακάτω ειδικότητες:
ΠΕ21-Λογοθεραπευτών (220 μόνιμοι, 304 αναπληρωτές)
ΠΕ22-Επαγγελματικών Συμβούλων (4 μόνιμοι, 6 αναπληρωτές)
ΠΕ23-Ψυχολόγων (438 μόνιμοι + 75 που θα ορκιστούν, 1386 αναπληρωτές)
ΠΕ-24-Παιδοψυχιάτρων (1 μόνιμος)
ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών (207 μόνιμοι, 2057 αναπληρωτές)
ΠΕ28-Φυσικοθεραπευτών (111 μόνιμοι, 188 αναπληρωτές)
ΠΕ29-Εργοθεραπευτών (182 μόνιμοι, 186 αναπληρωτές)
ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών (400 μόνιμοι + 75 που θα ορκιστούν, 1126 αναπληρωτές)
ΠΕ31-Ειδικών στη Νοηματική Γλώσσα, Ειδικών Επαγγελματικού Προσανατολισμού Τυφλών και Ειδικών στις Δεξιότητες Καθημερινής Διαβίωσης και Κινητικότητας Τυφλών. (3 μόνιμοι)

Τα παραπάνω στοιχεία τα έδωσε το υπουργείο παιδείας για το σχολικό έτος 2022-2023.

Το υποστηρικτικό τους ωράριο είναι:
25 ώρες αν έχουν μέχρι 5 έτη υπηρεσίας
24 ώρες αν έχουν μέχρι 10 έτη υπηρεσίας
23 ώρες αν έχουν μέχρι 15 έτη υπηρεσίας
22 ώρες αν έχουν μέχρι 20 έτη υπηρεσίας
21 ώρες αν έχουν πάνω από 20 έτη υπηρεσίας
Οι ώρες αντιστοιχούν σε διδακτικές. Το εργασιακό τους ωράριο είναι, όπως όλων στην εκπαίδευση, έως 6 ώρες την ημέρα.

Στην εκπαίδευση ανήκει και το ΕΒΠ (517 μόνιμοι, 2195 αναπληρωτές). Το υποστηρικτικό του ωράριο είναι 30 διδακτικές ώρες την εβδομάδα και το εργασιακό έως 6 την ημέρα.

Μπορείτε να γκουγκλάρετε για να μάθετε τι καθήκοντα έχει η κάθε ειδικότητα στο πλαίσιο που εργάζεται (ΚΕΔΑΣΥ, ΣΜΕΑΕ, γενική εκπαίδευση). Μπορείτε να ψάξετε να μάθετε τι συμβαίνει και σε κράτη του εξωτερικού.

Αλήθειες;;;
|

Εε τότε και οι μόνιμοι δάσκαλοι το καλοκαίρι να μοιράζονται στους δήμους για γραμματειακή υποστήριξη και μπορούν άνετα να αναλαμβάνουν 100 παιδιά. Εεε τότε και οι θεατρολόγοι να μοιράζονταιετα στα θέατρα εεε τότε και οι γυμναστές στα δημοτικά γυμναστήρια.. αφήστε τους νοσηλευτές ήσυχους.

Αλήθειες
|

Η αγωγή υγείας είναι μια ταλαιπωρημένη θεωρία . Υπεύθυνοι αγωγοί υγείας εκεί, εργαστηρια δεξιοτήτων εκεί και τώρα και οι νοσηλευτές με αυτό. Ας μιλήσουμε ξεκάθαρα. Οι 21 ώρες ανήκουν σε διδακτικό ωράριο. Τι ακριβώς διδάσκει δηλ τις 21 ώρες; Από την εμπειρία μου παρευρίσκεται μήπως τύχει κάτι σε μαθητή που έχει αγωγή ή κάνει μέτρηση σε διαβητικό παιδί. Θα μπορούσε να υποστηρίζει μέχρι 5 μαθητές άνετα . Όταν τελειώσει το διδακτικό ωράριο νοσηλευτή και ο μαθητής συνεχίζει την ημερήσια φοίτηση παύει το ενδιαφέρον και μεταβιβάζεται στο δάσκαλο; Μήπως το οκτάωρο είναι μια λύση;

ΔΜ
|

"Διδακτικές" ώρες ο Νοσηλευτής; Τι ακριβώς διδάσκει; Έχει Αναλυτικό Πρόγραμμα; Έχει προετοιμασία και σχέδιο μαθήματος; Έχει γραπτές δοκιμασίες προς διόρθωση και τράπεζα θεμάτων; Έχει διοικητικά καθήκοντα;
Ανήκουν στο διοικητικό προσωπικό και όπως και η γραμματειακή υποστήριξη οφείλουν να έχουν το ίδιο ωράριο 8-2. Επίσης εφόσον δεν παρέχουν εκπαιδευτικό έργο , το καλοκαίρι θα πρέπει να διατίθενται στους Δήμους.

Υπάρχει
|

και το 166, αρκεί να έρχεται σύντομα και όχι μετά από τρεις ώρες. Και βέβαια αυτό να ισχύει για όλους.

Νικολέττα
|

Από τα σχόλια σας είναι ξεκάθαρο ότι αγνοείτε τον πολυδιάστατο ρόλο των σχολικών νοσηλευτών, αλλά και γενικότερα το πλαίσιο εργασίας του ΕΕΠ/ΕΒΠ στην εκπαίδευση. Καλό είναι να ενημερωθείτε. Μπορείτε να ψάξετε τι ισχύει και σε χώρες του εξωτερικού.

Λίγες επισημάνσεις. Σχολικοί νοσηλευτές υπάρχουν από το 1987 στις ΣΜΕΑΕ και από το 2015 στη γενική εκπαίδευση (εξειδικευμένη υποστήριξη μαθητών/τριων με χρόνιες παθήσεις). Μέσα στα καθήκοντα των σχολικών νοσηλευτών (δεν είναι νοσοκόμοι) είναι η αγωγή υγείας. Το υποστηρικτικό τους ωράριο εδώ και χρόνια είναι 21 έως 25 διδακτικές ώρες (ανάλογα την προϋπηρεσία) και το εργασιακό 30 ώρες την εβδομάδα, όπως σε όλο το ΕΕΠ, αλλά είναι η μόνη ειδικότητα που καταπατούν το ωράριο τους. Καλό είναι να ενημερωθείτε και για την κοινοτική νοσηλευτική, γιατί νοσηλευτής δεν σημαίνει μόνο νοσοκομείο.

Κώστας
|

Έλεος!
40 ώρες χωρίς δεύτερη κουβέντα

@@ τα μπερδέψατε σχολιαστές
|

Μάλλον έχεις μπερδέψει τον ψυχολόγο με τον ψυχίατρο (ειδικότητα Ιατρικής).

υ.γ.: Σίγουρα έχεις (πιθανά) σπουδάσει κάτι παραΐατρικο?

Απάντηση: Αν θες να ξέρεις στις ψυχιατρικές κλινικές υπάρχουν ψυχολόγοι, οπότε άστοχη η παρατήρηση σου.
Επιπλέον δεν είναι κακο κάποιος να έχει σπουδάσει κάτι παραϊατρικό και εννοείται είναι γνώστης του συστήματος. Έχω σπουδάσει την επιστήμη της νοσηλευτικής, φίλτατε.

Νίκος
|

Δεν υπάρχει εκπαιδευτικό ωράριο αλλά ωράριο όπως στα νοσοκομεία. Αυτό σπουδάσαμε εξάλλου. Είμαστε νοσοκόμοι. Μετά από 20 Χρόνια εργασίας σε φροντίδες σε νοσοκομείο ή κέντρα υγείας στο σχολείο. Έχουν δίκιο.

@Τα μπερδέψατε σχολιαστές
|

Μάλλον έχεις μπερδέψει τον ψυχολόγο με τον ψυχίατρο (ειδικότητα Ιατρικής).

υ.γ.: Σίγουρα έχεις (πιθανά) σπουδάσει κάτι παραΐατρικο?

Τα μπερδέψατε σχολιαστές
|

Το ωράριο του σχολικού νοσηλευτή είναι 5 διδακτικές ώρες την ημέρα όχι 8 ώρες την ημέρα. Με την ίδια λογική γιατί να μην είναι 8 ώρες για όλους τους δασκάλους. Στα ΣΜΑΕΑ ζήτημα να είναι ένας σχολικός Νοσηλευτής για 30 παιδιά, και λίγα λέω, που έχει 1000 φάρμακα να δώσει και του λένε να κάνει και μάθημα σε ομάδες, εε θα κάνει και εφημερία;; Το αν το σχολείο σου φοβάσαι μην γίνει νοσοκομείο δεν σε βλέπω να κάνεις έτσι για τις προσλήψεις ψυχολόγων που ήταν πάρα πολλές σε μικρό χρονικό διάστημα σε σύγκριση με άλλες ειδικότητες ΕΕΠ και ΕΒΠ. Δεν σε βλέπω σε αυτή την περίπτωση να φοβάσαι μην γίνει ψυχιατρική κλινική το σχολείο σου; Και καλός πήρανε ψυχολόγους κατά τη γνώμη μου αλλά το να κράζεις τους σχολικούς νοσηλευτές δείχνει μεγάλο κόμπλεξ. Είτε σας αρέσει είτε όχι ο σχολικός Νοσηλευτής έχει μέλλον στο χώρο του σχολείου. Σε ανεπτυγμένες χώρες καταφέρνει να ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ και να γλυτώνει εκατομμύρια χρημάτων από το σύστημα υγείας τους και έχει είτε σας αρέσει είτε όχι έχει γνώσεις και δεξιότητες χρήσιμες για τον μαθητικό πληθυσμό ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΣΙΦΛΙΚΙ ΣΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ. Έτσι θα έχουμε και τον φυσικοθεραπευτή και τον κοινωνικό λειτουργό και τον ψυχολόγο και τον ΕΒΠ και τον εικαστικό και τον μουσικό και τον γυμναστή και τον λογοθεραπευτή και τον πληροφορικό και τους σχολικούς νοσηλευτές και τους θεατρολόγους και τους δασκάλους και όλες τις χρήσιμες ειδικότητες που χρειάζονται τα ΠΑΙΔΙΑ και όχι απλά ένας κλάδος που απλά αποτελεί την πλειοψηφία για να μπορέσει να κάνει το μειωμένο ωράριο του ή να απαλλάσσεται από ευθύνες.

abc
|

Δεν είστε στα καλά σας. Να πάτε πρώτα στα νοσοκομεία για 20 χρόνια και μετά να έλθετε στα σχολεία. Ναι είστε απαραίτητοι, αλλά αυτά που ζητάτε είναι εξωπραγματικά.

ΠΡΟΣ ΕΞΥΠΝΑΚΗΔΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ
|

ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΤΡΑΓΙΚΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΙΚΟΒΛΗΤΟΙ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΟΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗ-ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ. ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ.ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΖΩΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΑΣ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΠΡΙΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ 40-50 ΛΕΠΤΑ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ.

Λέμε τώρα
|

Με την ίδια λογική το σχολείο χρειάζεται έναν παιδίατρο για τις ιώσεις, έναν ορθοπαιδικό για τα χτυπήματα, ένα νοσηλευτή για τα φάρμακα, έναν παθολόγο για τις αντιβιωσεις, έναν εργοθεραπευτή για την κορμοστασιά, έναν νευρολόγο για τα ηρεμιστικά… τώρα αν προκύψει και κανένας εκπαιδευτικός οκ είμαστε.

Βαδιλης Σ.
|

25 διδακτικές ώρες ο νοσηλευτής; Τι διδάσκει γλώσσα ή μαθηματικά; 8ωρο επι 5 μερες ισον 40. Όσο και στα νοσηλευτικά ιδρύματα. Δε καταλαβαίνω αν μαθητής/ες χρειάζονται βοήθεια νοσηλευτούν και αυτός εξαντλήσει το εκπαιδευτικό ; Το ωράριο και φύγει τι γίνεται και ποιος έχει την ευθύνη. Αυτός που κανόνισε το 25ωρο ; Ας το ξανασκεφτούν.

Μπαμπης νοσηλευτής
|

Μήπως να μετατρέψουμε το σχολείο σε κέντρο υγείας για εργασία σχολικών νοσηλευτών ; Πάντα με ωράριο νοσοκομείων.

Τα μπερδέψατε
|

Αλήθεια που αναφέρεστε; Να υπάρχει απαλλαγή από εφημερίες και εκδρομές αλλά πληθώρα νοσηλευτών στο σχολείο. Το σχολείο δεν είναι νοσοκομείο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ