Έκθεση Βουλής προς υπ. Παιδείας: Να ληφθούν υπόψιν κίνδυνοι πιθανών ψυχοκοινωνικών παρενεργειών στις συστεγασμένες δομές ΕΠΑΛ, ΕΚ και ΙΕΚ

Οι επισημάνσεις για την επιλογή και παύση του Οργανωτικού Συντονιστή σε κάθε Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής

19/01/2024

Άκουσε το άρθρο

Α. Η ίδρυση Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης  (συστέγαση ΕΠΑΛ, ΕΚ και ΙΕΚ)  είναι πιθανός και ο συγχρωτισμός ανηλίκων και ενηλίκων προσώπων, εφηβικής και μετεφηβικής ηλικίας, που φοιτούν σε διαφορετικές κατά το άρθρο 16Σ βαθμίδες εκπαίδευσης.

Β. Δεδομένου του ευάλωτου χαρακτήρα των πρώτων, κατά τον βαθμό ωρίμανσης, και δεδομένης της υποχρέωσης προστασίας της νεότητος (άρθρο 21 παρ. 3 του Συντάγματος), ο ορθολογικός κατά το Σύνταγμα σχεδιασμός των οικείων δομών προϋποθέτει τη λήψη υπόψη, κατά τα πορίσματα της επιστήμης, του κινδύνου πιθανών ψυχοκοινωνικών παρενεργειών και των τρόπων αποτροπής και ελέγχου τους. Το εν λόγω κριτήριο μπορεί να λαμβάνεται υπόψη κατά την έκδοση των κανονιστικών αποφάσεων του προτεινόμενου με το άρθρο 13 νέου άρθρου 40ΙΑ παρ. 1 και 2 του ν. 4763/2020.

Τα παραπάνω επισημαίνει στην έκθεσή της η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής επί του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Kατάρτιση, το οποίο υπερψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία, χθες βράδυ, στη Βουλή.

Επίσης για την επιλογή και παύση  του Οργανωτικού Συντονιστή σε κάθε Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, επισημαίνει τα εξής:

  • Η παροχή εξουσιοδότησης προς καθορισμό των επιμέρους προσόντων και των προϋποθέσεων διενέργειας της συνέντευξης αποτελεί ειδικότερο ζήτημα κατά την έννοια του άρθρου 43 παρ. 2 του Συντάγματος, με τη διευκρίνηση ότι ο εν λόγω καθορισμός οριοθετείται από τις συνταγματικές αρχές της αξιοκρατίας και διαφάνειας, που διέπουν τις οικείες διαδικασίες, όπως αυτές έχουν εξειδικευθεί στη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας.
  • Περαιτέρω, το ίδιο ως άνω άρθρο 40Η παρ. 6 ορίζει ότι η θητεία του Οργανωτικού Συντονιστή μπορεί να λήξει πρόωρα, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, για σπουδαίο λόγο που ανάγεται σε πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων του ή μη υλοποίηση των αποφάσεων του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ. ή αδυναμία εκτέλεσης των καθηκόντων του, καθώς επίσης και αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις δυνητικής θέσης σε αργία. Ο Οργανωτικός Συντονιστής, κατά το προτεινόμενο νέο άρθρο 40Θ,μεταξύ άλλων, επιβλέπει την εφαρμογή της πολιτικής και την υλοποίηση των αποφάσεων του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ., και μεριμνά για την ορθή εφαρμογή των αποφάσεων των οργάνων διοίκησης του Κέντρου.
  • Ανακύπτει, ωστόσο, το ερώτημα αν δικαιολογείται η πρόωρη λήξη σε περίπτωση που η μη υλοποίηση των αποφάσεων του Συμβουλίου δεν ανάγεται σε πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων του Συντονιστή ή αν η μη υλοποίηση των αποφάσεων του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ. είναι κρίσιμη μόνο ως ιδιαίτερη περίπτωση πλημμελούς εκτέλεσης που συνιστά σπουδαίο λόγο. Περαιτέρω, ερωτάται με ποιά διαδικασία ειδικότερα θα διαπιστώνεται η συνδρομή των εν λόγω ουσιαστικών προϋποθέσεων πρόωρης λήξης της θητείας του Οργανωτικού Συντονιστή.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ