Κατά το τρέχον διδακτικό έτος, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχουν πραγματοποιηθεί 120 προσλήψεις εκπαιδευτικών διαφόρων κλάδων-ειδικοτήτων στις Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ) και 973 Δασκάλων-ΠΕ70 στις Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ-ΖΕΠ). Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προσελήφθησαν 42 εκπαιδευτικοί διαφόρων κλάδων-ειδικοτήτων στις Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ), και 424 αναπληρωτές φιλόλογοι ΠΕ02 στις Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ- ΖΕΠ).
Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή,απαντώντας σε σχετικής ερώτηση Βουλευτών, ενώ σημείωσε τα εξής:
- Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, τα παιδιά πρόσφυγες μπορούν να εγγραφούν σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες. Παρέχεται, μάλιστα, ειδικότερη υποστήριξη μέσω Υπουργικών Αποφάσεων και εγκυκλίων, οι οποίες εξειδικεύουν το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, με διευκολύνσεις ως προς την εγγραφή των παιδιών σε περίπτωση δυσχερειών υποβολής δικαιολογητικών και παροχή επαρκών μέσων και αντισταθμιστικών παιδαγωγικών εργαλείων για την υποστήριξη και διευκόλυνση της διαδικασίας ένταξης των παιδιών στα ελληνικά δημόσια σχολεία (ενδεικτικά αναφέρεται η με αρ. 2099/ΓΔ4/3-02-2020 (ΦΕΚ 208Β’)Υ.Α. «Εγγραφές ανηλίκων αιτούντων ή ανηλίκων τέκνων αιτούντων διεθνή προστασία σε σχολικές μονάδες Π.Ε και Δ.Ε στο έδαφος της ελληνικής επικράτειας»).
- Οι ι ξενώνες διαμονής και κάθε είδους κατάλυμα εντός του αστικού ιστού, στο οποίο διαμένουν οικογένειες προσφυγικού προφίλ αλλά και ασυνόδευτοι ανήλικοι, συγκεντρώνονται σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές περιοχές, με αποτέλεσμα την αδυναμία, σε κάποιες περιπτώσεις των σχολικών μονάδων να απορροφήσουν όλους και όλες τους/τις μαθητές/τριες της περιοχής ευθύνης τους. Σε αυτή την περίπτωση, τα παιδιά εγγράφονται σε όμορες σχολικές μονάδες με βάση τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις.
- Οι μετακινήσεις των μαθητών εμπίπτουν στις αρμοδιότητες των Αιρετών Περιφερειών. Η αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., αλλά και οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διασφάλιση της μετακίνησής τους, δεδομένων των περιορισμών που αναφέρθηκαν ανωτέρω(συνθήκες διαρκούς μετακίνησης), καθώς και του γεγονότος ότι οι ΚΕΔ, τα ΕΔΠΦΑΑ και τα ΚΥΤ είναι πολύ μακριά από τον αστικό ιστό.
αλλοδαποί : ειδική τάξη υποχρεωτικά όλοι (1 ή 2 χρονιές) για ελληνομάθεια , πριν εγγραφούν στα σχολεία κανονικά
ζεπ : κανένα νόημα δεν έχουν. ενισχυτική στην α ' δημοτικού και μέχρι τη στ για βασικές γνωσεις, λίγες ενισχυτικές στα βασικά σε γυμνάσιο . επαλ λειτουργικά αναλφάβητος να αποκλειεται να βρεθείς. δομές ελληνομάθειας για 15+ και ενηλίκους , όπως και για λειτουργικά αναλφάβητους. να πώς μπορείτε και να φάτε εσπα και κόσμος αλλά λελογισμένα να προσληφθεί και αποτελεσματικότητα-λειτουργικοτητα να υπάρχει. τώρα απίστευτο μπάχαλο με προγράμματα, ανικανότητα και μηδενικό αποτέλεσμα