Πανελλαδικές: Σχολιασμός θεμάτων στα Μαθηματικά

04/06/2024

Ενημερώθηκε: 04/06/2024, 15:12

Άκουσε το άρθρο

 Τα θέματα είναι διαβαθμισμένες δυσκολίας , καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης και χαρακτηρίζονται από επιστημονική ακρίβεια. Δεν είναι δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.

Συγκεκριμμένα ανά θέμα και ανά υποερώτημα:

ΘΕΜΑ Α

Α1. Απόδειξη βασικού  θεωρήματος.

Α2. Βασικός ορισμός.

Α3. Διατύπωση βασικού θεωρήματος.

Α4. 5 ερωτήματα Σωστού-Λάθους που η απαντησή τους είναι άμεση και προκύπτει από τη θεωρία του σχολικού βιβλίου.

ΘΕΜΑ Β

Β1.Βασική άσκηση στις συναρτήσεις 

Β2.Υπαρξη και ευρεση αντίστροφης συνάρτησης με βασικό τύπο.

Β3. Εύρεση ασύμπτωτων συνάρτησης με βασικό τύπο.

Β4. Απλή εξίσωση.Προσοχή στις δεκτές ρίζες 

ΘΕΜΑ Γ

Γ1. Βασικές γνώσεις συνέχειας συνάρτησης 

Γ2.Απαιτεί καλή γνώση της θεωρίας στη μονοτονία και στα ακρότατα κλαδικής συνάρτησης.

Γ3. i) Γνώση του θεωρήματος μέσης τιμής του Διαφορικού λογισμού ως προς τις προϋποθέσεις του (δεν ικανοποιείται μια συνθήκη).
ii) Έλεγχος αν υπάρχει ξ που έχει παράγωγο ίση με τον συντελεστή διεύθυνσης (σε σχέση με την θεωρία από ευθείες)

Γ4. Απαιτητική άσκηση στο Ρυθμό μεταβολής.

ΘΕΜΑ Δ

Δ1.Εφαρμογή ακροατών, μονοτονία.Απαιτεί συνθετική σκέψη.

Δ2. Απαιτητικό θέμα που εξετάζει συνδυασμό γνώσεων της ανάλυσης.

Δ3. Συνέχεια του ερωτήματος Δ2 που απαιτεί συνδυασμό γνώσεων της ανάλυσης.

Δ4. Υπολογισμός εμβαδού, υπολογισμός ορισμένου ολοκληρώματος που συνδέεται με τα προηγούμενα ερωτήματα. Απαιτεί καλή γνώση ολοκληρωμάτων και παραγωγών.

Καραγιάννης Ιωάννης
Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών Ν.Κυκλαδων και 9ης ομάδας σχολείων ΔΔΕ Α' Αθήνας 
 

Σχόλια (15)

xbgamerx
|

αναμενόμενα θέματα, όχι πολύ δύσκολα. περισσότερο θα έλεγα ότι έκανε και συνδυασμό β' λυκείου, μα γιατί ήθελε Horner για την εξίσωση στο β' και μα γιατί ήθελε προφανώς γνώση της γραμμικής άλγεβρας για τις ευθείες. για το ολοκλήρωμα στο τέλος πολλοί δεν το έκαναν, εγώ μόνο την αρχή έκανα και τέλος είχε μια παγίδα με το θμτ, αλλα πράγματι δεν ίσχυε.

Inheritor
|

Ολόσωστη η τοποθέτηση του συναδέλφου.
Μερικές προσωπικές συγκρίσεις σε σχέση με πέρσι και σχόλια:
Το φετινό Θέμα Α ήταν πανομοιότυπο με το περσινό. Το θεωρώ άξιο αναφοράς, δοθέντος ότι έχουμε δει στο παρελθόν μέχρι και αντιπαραδείγματα ή ακόμη και Σωστό ή Λάθος με αιτιολόγηση. Το Θέμα Α ήταν όπως έπρεπε να είναι.
Το φετινό Θέμα Β όμως δεν ήταν απλά ευκολότερο από το αντίστοιχο περσινό.
Το φετινό Θέμα Β χωρίς καμία υπερβολή είναι το ευκολότερο Θέμα Β που έχει πέσει από καταβολής θεσμού. Είναι ευκολότερο ακόμα και από το Θέμα Α!
Στο Θέμα Γ δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τα ερωτήματα Γ1, Γ2 και Γ3.
Το φετινό ερώτημα Γ4 είναι και το μόνο που κάνει το φετινό Θέμα Γ ποιο απαιτητικό από το αντίστοιχο περσινό. Εκεί να το καταλάβω, ρυθμό μεταβολής και μάλιστα γωνίας ζητούσε άλλωστε.
Τέλος, το φετινό Θέμα Δ είναι λιγότερο απαιτητικό από το αντίστοιχο περσινό.
Συνολικά τα φετινά θέματα ήταν στα ίδια επίπεδα με τα περσινά για να μην πω και πιο εύκολα.
Αν εξαιρέσουμε το Θέμα Α, που πρέπει να μείνει ως έχει και να μην ξαναζητηθούν αντιπαραδείγματα, τα υπόλοιπα Θέματα δηλαδή Β, Γ, και Δ τα έχουν ξεφτιλίσει.
Νόμιζα ότι μετά τα περσινά υπερβολικά εύκολα θέματα, θα βλέπαμε τίποτα της προκοπής φέτος, αλλά έτσι όπως ξεκίνησαν φέτος οι εξετάσεις με τόσα λάθη τελικά δεν έπρεπε να περιμένω και πολλά.
Δεν ξέρω γενικά πόσο ακόμη πρέπει να κατεβάσουμε τον πήχη δυσκολίας των θεμάτων.
Ήδη όμως είναι αρκετά χαμηλός. Κάποια στιγμή ο πήχης δυσκολίας πρέπει να ξανανέβει.

Δηλαδή;
|

Θέλετε δηλαδή να βάζουν τέλεια θέματα.Θεματα με διαβάθμιση κάθε χρόνο το ίδιο κλάμα.Διαβαζεις και ανάλογα γράφεις.Θςλετε να βγαίνουν οι ειδικοί και να διαμαρτύρονται Εγώ προτιμώ με το όνομα τους όπως τα λέει ο κύριος Καραγιάννης

@ριστεία, όχι αστεία
|

Τα θέματα ήταν πολύ καλά, ώστε να ξεχωρίσουν οι άριστοι. Υπάρχουν μαθητές που έγραψαν καθαρό 20άρι.

Τι εννοούμε ευκολα-δυσκολα
|

Τα δύο πρώτα θέματα που εξασφαλίζουν βαθμούς κάπου κοντά στη βάση.ξταν κανονικά και όχι πιο δύσκολα από πέρσι
μάλλον θα έχουμε περισσότερους κοντά στη βάση.Το 3ο θέμα τα ερωτήματα Γ2, Γ2, Γ3 έδιναν βαθμό κοντά στο 14.Οκ το θέμα Δ ειδικά το Δ4 και το Δ2 δύσκολα αλλά αυτά δεν αφορούν την.μαζα των μαθητών.Δ1Δ3 κανονικά για Δ.Αρα το θα πει ήταν δύσκολα βαθμοί από 10,-15 γράφονται με καλή.μελετη
Ο σύμβουλος τα λέει μια χαρά, καθαρά και δεν χαρίζεται.

Αντικειμενικός
|

Αντικειμενικός, σαφής
σχολιασμός των θεμάτων στα οποία υπήρξε μια αναλογικότητα στην διαβάθμιση με συγκεκριμένα δύσκολα ερωτήματα τα Γ4 και Δ3.

Polar_Fish
|

Οι εξετάσεις εχουν μια συγκεκριμένη ομάδα ενδιαφερομένων, τους υποψηφιους. O σχολιασμός των θεμάτων δεν εξυπηρετεί αυτούς και γενικά δεν εξυπηρετεί κανέναν. Οσοι καταλαβαίνουν μαθηματικά τα λυνουν και μονοι τους τα θέματα.

chis zafeir.
|

Αν είναι δυνατον να εχετε τέτοιο σχολιασμό για τα φετινά θέματα . Κατεβάστε το αμέσως είναι ντροπή. Ως μαθητής σε πρότυπο σχολείο της χώρας που πέρυσι είχε Μ.Ο στα μαθηματικά 18.2 ( σε συνολο 60 πρπ μαθητων παραπάνω απο 15 είχε πανω απο 15 καθαρα 20αρια ) Φέτος ζήτημα να έχει 1,2 !! Και η φετινή χρονία στην θετική κατεύθυνση θεωρούταν πιο δυνατή απο την αντίστοιχη περσυνή . Δεν μπορείτε να λετε αυτα τα πράγματα οταν ακομα και τα παιδια που απαρτιζουν τις ολυμπιακές ομάδες μαθηματικών και φυσικής ( και ειναι 5-6 στο σχολειο μου) δυσκολεύτηκαν να πιασουν το 100 και κάποιοι δεν το επιασαν καν . Και τελευταιο και εγω που είχα κανει μια παρα πολύ καλη προετοιμάσια και το περσινο που λετε ιδιας δυσκολιας το τελειωνα στο 1μισαωρο και σημερα προλαβα οριακα να τελειωσω και εχω πιασει γυρω στο 19 απο αριθμητικα . Σβηστε αμέσως τον σχολιασμό σας για τα θέματα θα σας εκθεσουν τα αποτεσματα και ειναι απαραδεκτο γιατι σας διαβαζουν και μαθητες που δεν γραψαν καλα.

Καθηγητής
|

Μια χαρά θέματα και σωστός σχολιασμός του κου Καραγιάννη. Τώρα επειδή δεν ήταν τα επιτηδευμένα φροντιστηριακά, αλλά απλώς απαιτούν τη σωστή γνώση της ύλης, μάλλον ενοχλούν στούς σπινθηροβόλους Τειρεσίες.

@Βαγγέλης
|

Διορθώθηκε ο σχολιασμός στο Γ2.
Τα λύνουμε τα θέματα αναλυτικά και εναλλακτικά από το1998 έως και σήμερα και τα αναρτούμε.

Polar_Fish
|

@Βαγγελης
Στο Γ3i εξετάζει αν ικανοποιουνται οι απαιτησεις του ΘΜΤ σε συγκεκριμενο διάστημα. Μπορει ομως να ικανοποιουνται σε υποδιαστήματα.

Φιλιππος
|

Στο Γ3ii λυνεις την εξισωση
f'(ξ) =-5/3 στο (0,2) και στο (2,3)

Βαγγέλης
|

Πώς χρησιμοποιείται ακριβώς το Θ.Μ.Τ στο ερώτημα Γ3 ii) αφού στο Γ3 i) αποδεικνύεται πως δεν ισχύει; Τα λύνετε τα θέματα ή απλώς τα διαβάζετε και μαντεύετε;

βαρακομπαμα
|

-x^2παρενθεση??

Μαλτέζος Σοφοκλής
|

Γρήγορο πιστόλι!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ