Οι Θεολόγοι (ΠΕΘ) ζητούν από τον Κ. Πιερρακάκη την παροχή της Καινής Διαθήκης, ως σχολικού βοηθήματος, στους μαθητές της Α΄ Τάξης των Γυμνασίων της χώρας

Καθώς σχεδιάζεται η εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου, η παροχή της Καινής Διαθήκης θα πρέπει να καθιερωθεί, ανεξαρτήτως της επιλογής του κυρίως σχολικού εγχειριδίου Θρησκευτικών, που θα γίνεται από τους διδάσκοντες Θεολόγους.

17/07/2024

Ενημερώθηκε: 17/07/2024, 20:41

Άκουσε το άρθρο

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Με σεβασμό και εκτίμηση, απευθυνόμαστε σε σας υποβάλλοντας  Έγγραφο - Αίτημα, που αφορά στην παροχή της Καινής Διαθήκης στους μαθητές της Α΄ Τάξης των Γυμνασίων της χώρας και σας παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Το αίτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων για χορήγηση ενός αντιτύπου της Καινής Διαθήκης, ως σχολικό εγχειρίδιο στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου των Γυμνασίων της χώρας, το οποίο θα χρησιμοποιείται κατόπιν και για όλες τις υπόλοιπες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου στο μάθημα των Θρησκευτικών, στηρίζεται εκτός των άλλων και στο γεγονός ότι σε πολλά μαθήματα, εκτός των κυρίως σχολικών βιβλίων, το Υπουργείο Παιδείας διανέμει στους μαθητές επιπλέον βοηθήματα, όπως τετράδια εργασιών, εργαστηριακούς οδηγούς κ.ά.

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο η εκτύπωση και διανομή της Καινής Διαθήκης στους μαθητές μπορεί να ενταχθεί στο πλαίσιο της απαραίτητης για τη διδασκαλία του θρησκευτικού μαθήματος χρήσης του σημαντικότερου θεολογικού «βοηθήματος», που αποτελεί την πηγή, τη βάση και το θεμέλιο όλης της χριστιανικής θεολογίας.

Συγκεκριμένα, στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, εκτός των κυρίως εγχειριδίων, στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου παρέχονται τα βιβλία:

-ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ)

-ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

-ΛΕΞΙΚΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ

-ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Στα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και των Αρχαίων από μετάφραση, εκτός των κυρίως εγχειριδίων, στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου παρέχονται τα βιβλία:

-ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

-ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

-ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

-ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Στο μάθημα της Βιολογίας Α΄ Γυμνασίου εκτός του κυρίως βιβλίου παρέχεται σε όλους τους μαθητές:

- ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ και επιπλέον

- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Στα μαθήματα Γεωγραφίας Α΄ Γυμνασίου, Μουσική Α΄,  Β΄ και  Γ΄ Γυμνασίου,  Εικαστικά  Α΄,  Β΄ και  Γ΄ Γυμνασίου, Χημεία Β΄ και  Γ΄ Γυμνασίου εκτός του κυρίως βιβλίου δίνεται σε όλους τους μαθητές και:

-  ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Το πιο αξιοσημείωτο παράδειγμα εκτύπωσης πολλών σχολικών εγχειριδίων για ένα μόνο μάθημα αφορά στο μονόωρο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας της Α΄ Γυμνασίου. Για το μάθημα αυτό δίνονται στους μαθητές συνολικά τέσσερα βιβλία και, επιπλέον, χορηγούνται στους διδάσκοντες σε μικρό αριθμό αντιτύπων άλλα δύο βιβλία.

Τα εγχειρίδια που δίνονται στους μαθητές είναι:

-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (κωδικός:  0-21-0095)

-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ) (κωδικός:  0-21-0096)

-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (κωδικός:  0-21-0035)

-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ) (κωδικός:  0-21-0036)

Σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων τυπώνονται και στέλνονται στα σχολεία επιπλέον τα βιβλία:

-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ) (κωδικός:  0-21-0037)

-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ) (κωδικός:  0-21-0097)

Στο μάθημα των Αγγλικών επίσης, εκτός των κυρίως βιβλίων διδασκαλίας της Ξένης Γλώσσας, δίνονται στους μαθητές:

-  ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Από τα προαναφερθέντα στοιχεία προκύπτει ότι για τις ανάγκες πολλών μαθημάτων το Υπουργείο Παιδείας προβαίνει κατ’ έτος στην εκτύπωση σχολικών βιβλίων περισσότερων του ενός για κάθε μάθημα. Οι Θεολόγοι ζητούμε, κατ΄ ελάχιστον, την εκτύπωση και παροχή στους μαθητές της Καινής Διαθήκης, που θα αποτελέσει βοηθητικό εγχειρίδιο για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Επιπλέον, καθώς σχεδιάζεται η εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου, η παροχή της Καινής Διαθήκης θα πρέπει να καθιερωθεί, ανεξαρτήτως της επιλογής του κυρίως σχολικού εγχειριδίου Θρησκευτικών, που θα γίνεται από τους διδάσκοντες Θεολόγους.

Άλλωστε, με τον ίδιο τρόπο θα συνεχίσουν προφανώς να παρέχονται σε όλους του μαθητές τα βιβλία της Γραμματικής και του Συντακτικού για τις ανάγκες των φιλολογικών μαθημάτων, ανεξαρτήτως των βιβλίων που θα επιλέγονται στα πλαίσια εφαρμογής του πολλαπλού βιβλίου.

Ως εκ τούτου το αίτημά μας, για την παροχή της Καινής Διαθήκης στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, δεν σχετίζεται με την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου, αντίθετα, μάλιστα, πρέπει να εκληφθεί, ως μία επιπλέον διεύρυνση της δυνατότητας των Θεολόγων να στηρίξουν το μάθημά τους στις πηγές, μάλιστα δε στην κύρια πηγή της Ορθόδοξης Θεολογίας που είναι η Αγία Γραφή.

Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος Ηρακλής Ρεράκης Καθηγητής ΑΠΘ

Ο Γεν. Γραμματέας Σταύρος Αβαγιάννης Δρ. Θεολογίας

Σχόλια (27)

@@Γονέας @ Πότε θα κάνει ξαστεριά.
|

Είναι προφανές πως δεν λέτε κάτι ουσιαστικό για να υπάρξει σοβαρός διάλογος. Απ' ότι φαίνεται, αγνοείτε τι και πως διδάσκεται στα Θρησκευτικά. Οπότε, "Καληνύχτα Κεμάλ αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ". Τελεία και παύλα.

@@Γονέας @ Πότε θα κάνει ξαστεριά.
|

Πολύ ωραία και σωστά είναι αυτά που έγραψε ο Στάινερ, και αυτά που λεει η Γραμματική των Πολιτισμών. Αλλά πως προκύπτει από αυτά ότι πρέπει να υπάρχει υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικών στο σχολείο για το Χριστιανισμό (και μόνο);
Τα δε ερωτήματα "σε ποιά άλλη δυτική χώρα συμβαίνει αυτό" και αν αυτό που συμβαίνει με τη διδασκαλία των θρησκευτικών είναι πιο κοντά στο σύγχρονο δυτικό κόσμο ή στο Ιράν, επίσης παραμένουν αναπάντητα. Προσωπικά τα θεωρώ χρήσιμα για συζήτηση. Το αν ο Χριστιανισμός προσέφερε εδώ ή εκεί είναι χωριστό ερώτημα από το αν πρέπει να τον διδάσκεται κάθε χρόνο στο σχολείο ένα παιδί. Που συζητούνται οι άλλες θρησκείες; Η σχέση της κάθε θρησκείας με την κοινωνία; Το θέμα της πίστης γενικότερα; Το αν υπάρχει θεός; Τα προβλήματα που λύνει και που ενδεχομένως έχουν δημιουργήσει οι θρησκείες γενικότερα; Αυτά, και πολλά άλλα περί θρησκείας, θα είχε νόημα να τα μελετήσει ένας μαθητής για να γίνει ολοκληρωμένος και σκεπτόμενος πολίτης αργότερα. Αλλά δεν τα βλέπω πουθενά. Είναι Χριστιανισμός και Ορθοδογία 24/7. Οπότε προσωπικά θεωρώ ότι ο χρόνος που δίνεται στο μάθημα σπαταλιέται. Κατανοώ τους λόγους για τους οποίους βρισκόμαστε εδώ που βρισκόμαστε, και το ρόλο που έπαιξε ιστορικά ο Χριστιανισμός στην Ελλάδα. Αλλά είναι 2024 και εκτός από αυτό, το σχολείο θα έπρεπε να εισάγει τους μαθητές και στα υπόλοιπα που ανέφερα παραπάνω (στις κατάλληλες τάξεις, εννοείται).

@@Γονέας @ Πότε θα κάνει ξαστεριά.
|

Αν το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν μελέτη των ιερών βιβλίων (όλων, όχι μόνο η ΚΔ) αλλά και της γενικότερης ιδέας του Θεού, χωρίς να αποκλείει ακόμη και την ανυπαρξία του, τότε προσωπικά θα ήθελα να διδάσκεται σε κάθε τάξη, οπωσδήποτε. Αν όμως ξεκινάμε εκ προοιμίου ότι πρέπει το μάθημα να "ποτίζει" Χριστιανισμό τα παιδιά ότι και να γίνει, αυτό είναι κάτι άλλο, που προσωπικά με βρίσκει αντίθετο. Αυτή τη στιγμή το μάθημα των Θρησκευτικών έχω την εντύπωση ότι βρίσκεται πολύ κοντά στο δεύτερο και πολύ μακριά από το πρώτο.

ΑΙΑΣ
|

Γιατί τόση σπουδή και ενδιαφέρον για το τί ακριβώς κάνει η δύση και γιατί τόση πρεμούρα να λέμε ότι ανήκουμε στην Δύση ????
Εμείς ανήκουμε στον δικό μας ιστορικό και πολιτιστικό χώρο, εδώ ακριβώς που βρισκόμαστε, στο σταυροδρόμι των πολιτισμών !!!
Η Δύση που λανθασμένα λατρεύουμε είναι αυτή που μας έχει καταστρέψει με τον τρόπο που μας φέρεται και μάλλον μας χρησιμοποιεί....
Από την Α' Άλωση της Κωνσταντινούπολης μέχρι σήμερα μόνο δηλητήριο μας ποτίζει και σχεδόν καθόλου δεν μας υπολογίζει.
Γιατί λοιπόν νοιαζόμαστε για την Δύση και τις "φοβερές" αξίες της ???
Όποιος θέλει ας πάει στην Δύση να ζήσει και να γευτεί όλο το πακέτο !
Οι υπόλοιποι ας επικεντρωθούμε στα του οίκου μας !!!

@Γονέας @ Πότε θα κάνει ξαστεριά.
|

Συγχωρέστε μου την πίκρα που σας προκάλεσα, αλλά απάντησα: "Καληνύχτα Κεμάλ...". Τώρα, αν δεν έχετε ιδέα τι και πως διδάσκετε στο μάθημα των Θρησκευτικών και, πως, κορυφαίοι συγγραφείς όπως ο Στάινερ αναφέρονται στο Χριστιανισμό, με τα γραπτά τους άμεσα να συνδέονται με το μάθημα, δεν φταίω εγώ. Η απαξίωση, από τη δική σας πλευρά του μαθήματος, ίσως, να οφείλεται σε εικόνες που έχετε από τα μαθητικά σας χρόνια, με διδάσκοντες συναδέλφους που δίδασκαν Θρησκευτικά σαν να βρίσκονταν σε κατηχητική αίθουσα με τα γνωστά ρητά και συμπεράσματα. Και γι' αυτό, πιστέψτε με, δεν φταίω εγώ.
Αλλά για να μην λέτε ότι δεν σας απαντώ, σας φέρνω ακόμα ένα παράδειγμα κορυφαίου συγγραφέα: «Ο Δυτικός Χριστιανισμός υπήρξε και εξακολουθεί να είναι η κύρια συνιστώσα της ευρωπαϊκής σκέψης, ακόμη και της ορθολογιστικής, που διαμορφώθηκε για να τον αντιπαλέψει, χωρίς όμως να έχει άλλη αφετηρία από τον ίδιο. Σ’ όλη την ιστορία της Δύσης, ο Χριστιανισμός βρίσκεται στην καρδιά αυτού του πολιτισμού, τον οποίο ζωογονεί ακόμη και όταν αφήνεται να παρασυρθεί ή να αλλοιωθεί από αυτόν, και τον οποίο αγκαλιάζει ακόμη κι όταν εκείνος πασχίζει να του ξεφύγει. Γιατί όταν στρέφεις τη σκέψη ενάντια σε κάποιον, εξακολουθείς να βρίσκεσαι στη δική του τροχιά. Ο Ευρωπαίος, ακόμη και άθεος, δεν παύει να είναι δέσμιος μιας ηθικής, δέσμιος διαφόρων ψυχικών επιταγών που ορίζουν τη συμπεριφορά του, και είναι βαθιά ριζωμένες στη χριστιανική παράδοση». Τάδε έφη F. BRAUDEL στη Γραμματική των Πολιτισμών, (Αθήνα 2009).
Όσο για την πρόταση της ΠΕΘ -για την οποία, οφείλω να σας πω ότι, ως σωματείο καθόλου δεν με βρίσκει σύμφωνο η κοσμοθεωρία της αλλά τι να κάνουμε η συγκεκριμένη πρότασή της έχει μια διδακτική και παιδευτική βάση, κι αυτό γιατί τα ιερά βιβλία όπως, άλλωστε και τα διδακτικά βιβλία της αρχαιοελληνικής γραμματείας που διδάσκονται οι μαθητές μας είναι τόσο σημαντικά, τα ιερά βιβλία, λοιπόν, των θρησκειών είναι μνημεία του παγκόσμιου πολιτισμού. Γιατί οι μαθητές μας να μην έχουν γνώση γι’ αυτά; Αν, όπως λέτε, διαβάζετε βιβλία του Στάινερ, ανατρέξτε στη σελίδα 59, στο βιβλίο του «Η ιδέα της Ευρώπης», να δείτε ξεκάθαρα τι γράφει σε μια «κορυφαία στιγμή στη ζωή του» όταν κάποτε βρέθηκε στο Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής.
Ιδεοληψίες του τύπου: «Πόσες άλλες δυτικές χώρες έχουν υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικά; Μηδέν;» και «Θα μας τρελάνετε; Ιράν είμαστε;», δυσκολεύουν το σοβαρό διάλογο.
Ευχαριστώ για την υπομονή σας να διαβάσατε τις θέσεις μου.

@@Γονέας @ Πότε θα κάνει ξαστεριά.
|

Ναι. Είναι πιο εύκολο να απαξιώνεις τον συνομηλιτή ("πως φαίνεται ότι δεν έχετε διαβάσει" κλπ) από το να απαντάς απλά και ξεκάθαρα (εσύ που έχεις διαβάσει) στο ερώτημα που θέτει.

Ι.Κ.
|

Το τι λέει το Σύνταγμα, μετα από πολλές προσωπικές ερμηνείες και παρερμηνείες, το εξήγησε το ΣτΕ με σειρά αποφάσεων για τα Θρησκευτικά. Και αποφάσισε ότι το μάθημα πρέπει να είναι ορθόδοξο χριστιανικό.
Η Καινή Διαθήκη ζητείται ως επιπλέον βοήθημα. Δεν σημαίνει ότι το μάθημα θα γίνεται αποκλειστικά από εκεί.

@Γονέας @ Πότε θα κάνει ξαστεριά.
|

Πώς φαίνεται ότι δεν έχετε διαβάσει βιβλία του Στάινερ. Αυτό το "μάστορας", σκίζει κόκκαλα. Καληνύχτα Κεμάλ...

@Πολύδωρας
|

Το Σύνταγμα αγαπητέ στο άρθρο 3 λέει ότι ο χριστιανισμός είναι η "επικρατούσα θρησκεία" στην Ελλάδα. Δε λέει τίποτα για το αν πρέπει να υπάρχει μάθημα θρησκευτικών στα σχολεία ούτε τι πρέπει να γίνεται σε αυτό το μάθημα.

@Πολύδωρας
|

Λέει στο Σύνταγμα ότι πρέπει να διδάσκεται η Χριστιανική θρησκεία ή να γίνεται σχεδόν κατήχηση στα σχολεία;

Στράτος
|

Προφανώς οι Θεολόγοι ζητούν Καινή Διαθήκη με νεοελληνική μετάφραση ή και σύντομη ερμηνεία. Εύλογο αίτημα και με μικρό κόστος για το Υπουργείο. Πολιτική απόφαση χρειάζεται.

Πολύδωρας
|

Συμφωνώ απόλυτα με @NETTY και με άλλους. Δίκιο έχουν.
Είναι όμως γνωστό ότι στο μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκονται τα παιδιά και άλλες Θρησκείες σε κεφάλαια κυρίως στο Λύκειο από παλιά. Το θυμάμαι επί των ημερών μου στο σχολείο.
Εμφαση όμως πρέπει να δοθεί στην Ορθόδοξη Χριστιανική Ανατολική Θρησκεία, που κατά το Σύνταγμα είναι το δόγμα μας αλλιώς τι να το κάνω.
Οι μαθητές αγνούν βασικά πράγματα Χριστιανικής λατρείας και τα άλλα όλα έπονται. Πάνε στην Εκκλησία και δεν κατανούν τη Θεία Λειτουργία και την αποτύπωση της ζωής του Χριστού μέσα σ' αυτήν.
Αρα γιατί τόσος πανικός με την Καινή Διαθήκη? Πολύ θα βοηθήσει.

Μωρά παρθένος
|

- Βάλε, κυρ- Στέφανε, έναν Εργαστηριακό Οδηγό Οικιακής Οικονομίας.
- Πρέπει να μάθεις και να ψέλνεις, όμως!
- Ε, βάλε και μια Καινή Διαθήκη για τις σχόλες!

Πολλά και δύσκολα πράγματα βάζουμε
|

Ωραίο είναι, ωστόσο αμφιβάλλω ότι θα μπορούν οι μαθητές να το διαβάσουν.
Εγώ λέω να τους μoιράζονται οι 10 εντολές στο σχολείο μήπως αυτές τις ξέρουν;

@ΝΕΤΤΥ
|

Βρε ΝΕΤΤΥ, αν είναι να επιλέξει κανείς ελεύθερα θρήσκευμα και ιδεολογία δεν μπορείς να του κάνεις κατήχηση 12 χρόνια στο σχολείο. Τι "ελευθερία" έχει μετά; Δεν είναι "αμερόληπτη" θεώρηση των διαφόρων θρησκειών ή ακόμα και της ιδέας της πίστης το μάθημα των Θρησκευτικών όπως γίνεται ως τώρα! Αν ήταν θα ήθελα τα παιδιά μου να συμμετάσχουν οπωσδήποτε, γιατί είναι πολύ σημαντικά ζητήματα αυτά. Αλλά όπως είναι τώρα, χάνουν το χρόνο τους. Καταλαβαίνω ότι άλλοι το βλέπουν αλλιώς, ότι αν είσαι πιστός θέλεις να βρίσκεται η κατήχηση και το "μήνυμα", έστω, παντού όπου γίνεται. Αλλά πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι η πίστη δεν πρέπει να "φοριέται" με το ζόρι στα παιδιά. Το μάθημα θα έπρεπε να είναι τελείως διαφορετικό και θα ήταν πιο ωφέλιμο είτε είμαι Χριστιανός είτε όχι, αυτό είναι προσωπική υπόθεση πλέον.

@@Πότε θα κάνει ξαστεριά @Γονέας
|

Μάστορα καλός ο Στάινερ αλλά τι σχέση έχουν αυτά που έγραψε με την κατήχηση, με την υποχρεωτικότητα του μαθήματος των Θρησκευτικών και με το να μοιράζεις ΚΔ ή Κοράνια στα σχολεία;

ΝΕΤΤΥ
|

Εύγε στην πρωτοβουλία με την ΠΕΘ!!!
Η Καινή Διαθήκη ως πολύτιμο υποστηρικτικό υλικό θα δώσει γνώσεις σχετικά με την Ορθοδοξία μας και θα μυήσει τους μαθητές στα νάματα της Χριστιανικής διδασκαλίας και την ουσία της Πίστης μας. Επίσης, βοηθάει πολύ τους καθηγητές Θρησκευτικών στη διδασκαλία τους!
Μετά ο καθένας ας επιλέξει το θρήσκευμά του και την ιδεολογία του.

Βιοπληροφορική
|

Θρησκευτικά ονομάζεται το μάθημα, όχι Χριστιανικά.

@Πότε θα κάνει ξαστεριά @Γονέας
|

"Το αμφίθυμο βάρος του παρελθόντος χρόνου στην ιδέα και την ουσία της Ευρώπης εκπηγάζει από τον πρωταρχικό της δυισμό. Είναι η διττή κληρονομιά της Αθήνας και της Ιερουσαλήμ. [...] Το να είσαι Ευρωπαίος σημαίνει να προσπαθείς να συμφιλιώσεις από ηθική, διανοητική και υπαρξιακή σκοπιά τα αντίπαλα ιδανικά, αξιώσεις και πράξεις της πόλης του Σωκράτη και της πόλης του Ησαΐα". Τζώρτζ Στάινερ. Η ιδέα της Ευρώπης. (Αθήνα 2023).
Δίχως άλλα σχόλια!!!

Polar_Fish
|

Σημερα τα κείμενα αυτά θέλουν ερμηνεια που σημαινει οτι πρέπει να ειναι ανάλογα προσαρμοσμένα τα μαθηματα θρησκευτικών.

ΕΥΓΕ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ
|

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ! ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ Κ ΜΕΤΑ ΑΣ ΚΡΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΖΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ. ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ!

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Δε χρειάζεται η Διαθήκη. Αρκεί ένα βιβλιαράκι με τις παραβολές κι ένα ψαλτήρι. Τα βασικά για να καταλαβαίνουν κάτι από τη λειτουργία αλλά και για να βοηθάνε τον ψάλτη. Προχθές έδωσα σ’ έναν εικοσάχρονο να διαβάσει έναν ψαλμό κι άρχισε να συλλαβίζει και να παρατονίζει όπως τα κοπέλια στην πρώτη δημοτικού.
Ποιος φιλόλογος του έδωσε απολυτήριο;

Κατηχητικό
|

θα γίνει το μάθημα.

MARINA12
|

Δεν είναι κι άσχημη ιδέα, όλα τα παιδιά να έχουν μια Καινή Διαθήκη. Ακόμα και

Πότε θα κάνει ξαστεριά...
|

Πόσες άλλες δυτικές χώρες έχουν υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικά; Μηδέν;

Γονέας
|

Θα μας τρελάνετε; Ιράν είμαστε;

πολλαπλό βιβλίο
|

για να ειναι στο πολλαπλο βιβλιο η καινή διαθήκη δεν πρέπει να έχει γραφτεί με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ