Κανονικά θα λειτουργήσει και την τρέχουσα σχολική χρονιά η Ενισχυτική Διδασκαλία για τους μαθητές Γυμνασίου και στα εξεταζόμενα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις Ειδικά Μαθήματα.
Στο υπουργείο επεξεργάζονται σκέψεις και προτάσεις η Ενισχυτική Διδασκαλία να συνδεθεί με ο Ψηφιακό Φροντιστήριο.
Μέχρι σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έχει καταλήξει εάν και ποια από τις προτάσεις που κατατέθηκαν θα υλοποιήσει.
Οι Προσκλήσεις για την Ενισχυτική Διδασκαλία αναμένεται να εκδοθούν αρχές Δεκεμβρίου.
Τα δε μαθήματα τις Ενισχυτικής Διδασκαλίας εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Τα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια λήγουν τέλη Μαΐου και στα Ειδικά Μαθήματα στα μέσα του ίδιου μήνα, με τη λήξη των μαθημάτων και πριν από την έναρξη των εξετάσεων.
Γυμνάσια
Η Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια αφορά την παρακολούθηση από τον/τη μαθητή/ τρια του Γυμνασίου αυτοτελούς υποστηρικτικού προγράμματος διδασκαλίας στα μαθήματα:
1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
2) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
3) Μαθηματικά,
4) Φυσική,
5) Χημεία,
6) Αγγλικά.
Προαιρετική η συμμετοχή
Στην Ενισχυτική Διδασκαλία συμμετέχουν προαιρετικά μαθητές/τριες όλων των τάξεων του Γυμνασίου που υστερούν στους ανωτέρω τομείς γνώσης, με συνέπεια την αδυναμία αποδοτικής συμμετοχής τους στη διαδικασία της μάθησης ή μαθητές/τριες που επιθυμούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους στα ανωτέρω μαθήματα.
45 λεπτά η διδακτική ώρα
Η διάρκεια της διδακτικής ώρας ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) λεπτά και η διάρκεια του διαλείμματος σε πέντε (05) λεπτά. Η διδασκαλία των μαθημάτων δεν διεξάγεται στις διακοπές και στις αργίες σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπό στοιχεία 79942/ ΓΔ4/21-05-2019 (Β’ 2005), όπως ισχύει.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα
Το ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, καθορίζεται ως εξής:
- Για την πρώτη τάξη Γυμνασίου: τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τρεις (3) ώρες Μαθηματικά, μία (1) ώρα Φυσική και δύο (2) ώρες Αγγλικά. Σύνολο έντεκα (11) ώρες.
- Για την δεύτερη τάξη Γυμνασίου: τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τρεις (3) ώρες Μαθηματικά, μία (1) ώρα Φυσική, μία (1) ώρα Χημεία και δύο (2) ώρες Αγγλικά. Σύνολο δώδεκα (12) ώρες.
- Για την τρίτη τάξη Γυμνασίου: τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τρεις (3) ώρες Μαθηματικά, μία (1) ώρα Φυσική, μία (1) ώρα Χημεία και δύο (2) ώρες Αγγλικά. Σύνολο δώδεκα (12) ώρες.
Κατ’ εξαίρεση, το ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας που υλοποιείται στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης που λειτουργούν εντός των Ειδικών Καταστημάτων Κράτησης Νέων, δύναται, λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών, να τροποποιείται με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας.
Ειδικά Μαθήματα
Το πρόγραμμα «Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων» (E.Δ.Ε.Μ.) αφορά την παρακολούθηση από τον/την μαθητή/τρια της Γ’τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), καθώς και της τέταρτης Δ’ τάξης των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) ειδικό ετήσιο πρόγραμμα υποστήριξης στα εξεταζόμενα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ειδικά μαθήματα:
1) Ελεύθερο Σχέδιο,
2) Γραμμικό Σχέδιο,
3) Γαλλικά,
4) Γερμανικά,
5) Ιταλικά,
6) Ισπανικά,
7) Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση.
2-6 διδακτικές ώρες την ημέρα
Η Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων καλύπτει 2-6 διδακτικές ώρες την ημέρα μετά τη λήξη του κανονικού προγράμματος.
Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και τέσσερα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων.
Ως τμήμα μαθήματος ορίζεται κάθε ομάδα μαθητών/τριών που παρακολουθούν το ίδιο μάθημα.
6-10 μαθητές ανά τμήμα
Σε κάθε τμήμα μαθήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων συμμετέχουν έξι (06) μαθητές/τριες το ελάχιστο και έως δέκα (10) μαθητές/τριες το μέγιστο.
Με απόφαση του/της Περιφερειακού/ης Διευθυντή/ ντριας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ύστερα από τεκμηριωμένη εισήγηση της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. και λαμβάνοντας υπόψη τις διαθέσιμες πιστώσεις, επιτρέ- πεται η λειτουργία τμήματος με αριθμό μαθητών/τριών μικρότερο από τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών/τριών της ανωτέρω παραγράφου, αλλά όχι μικρότερο από τρεις (03) μαθητές/τριες.
Προαιρετική η συμμετοχή
Στην Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων συμμετέχουν προαιρετικά μαθητές/τριες της Γ’ τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), καθώς και της τέταρτης Δ’ τάξης των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) με σκοπό την υποστήριξη και προετοιμασία τους για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει και που δεν περιλαμβάνονται στα αντίστοιχα Ωρολόγια Προγράμματα.
Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων, απαιτείται αίτηση των γονέων/κηδεμόνων ή των ιδίων εφόσον είναι ενήλικες στην οποία δηλώνουν το/τα ειδικό/ά μάθημα/ μαθήματα που επιθυμούν να παρακολουθήσουν.
Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας εισηγείται στην οικεία Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε., με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών και προτείνει Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντικαταστάτη αυτού. Ο αντικαταστάτης ασκεί καθήκοντα Υ.Σ.Κ.Α.Ε. στην περίπτωση απουσίας ή αδυναμίας του Υ.Σ.Κ.Α.Ε. να ασκήσει τα καθήκοντά του.
Με βάση τα παραπάνω και με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαμορφώνεται σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πίνακας αιτούντων ανά μά- θημα και ανά Σ.Κ.Α.Ε., ο οποίος χρησιμοποιείται για τη συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων.
Ένα τμήμα μαθήματος συνεχίζει να υφίσταται εφόσον έχει ενεργούς μαθητές/τριες τουλάχιστον τρεις (03).
Αν στη διάρκεια του διδακτικού έτους στο τμήμα παραμείνουν λιγότεροι από έξι (06) μαθητές/τριες αλλά όχι λιγότεροι από τρεις (03), το τμήμα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ύστερα από τεκμηριωμένη εισήγηση της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. και απόφαση του/της Περιφερειακού/ης Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Λες "Ακόμα και για τους αποφοίτους λυκείου που δεν διάβαζαν αρκετά στο σχολειο" Από πού έβγαλες το συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που θελουν μια δεύτερη ευκαιρία στην μόρφωση ήταν άτομα που "δεν διάβαζαν αρκετά στο σχολείο;" Πολλοί μια χαρά διάβαζαν αλλά τελείωσαν το σχολείο δεκαετίες πριν και θέλουν να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό ή απλά να επεκτείνουν τις γνώσεις τους όπως σωστά έγραψες παρακάτω. Άλλοι μπορεί λόγω σκληρών συνθηκών ζωής ή αρνητικών συγκυριών, να στερήθηκαν το αρμονικό σχολικό ή οικογενειακό/οικονομικό περιβάλλον και να μην απέδωσαν τα μέγιστα ή να είχαν μαθησιακές δυσκολίες που τότε ξέρουμε πως αντιμετωπίζονταν, και να τους κράτησε μακριά από τις πραγματικές τους δυνατότητες.Και φυσικά αυτοί που όντως δεν είχανε τότε την ωριμότητα και την φρόνηση να διαβάσουν. Το εκπαιδευτικό σύστημα που έχουμε δεν είναι και το φιλικότερο και σίγουρα δεν ήταν και τοτε. Διακρίνω μια "μπιχτή" με μια εσανς περιφρόνησης που απαλύνεις βέβαια αργότερα, αλλα καλό θα είναι να μην σκεπτόμαστε έτσι.