Ενισχυτική Διδασκαλία: Κανονικά θα λειτουργήσει και αυτό το σχολικό έτος

Σκέψεις για "πάντρεμα" με το Ψηφιακό Φροντιστήριο

15/09/2024

Ενημερώθηκε: 15/09/2024, 09:00

Άκουσε το άρθρο

Κανονικά θα λειτουργήσει και την τρέχουσα σχολική χρονιά η   Ενισχυτική Διδασκαλία για τους μαθητές Γυμνασίου  και   στα εξεταζόμενα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις Ειδικά Μαθήματα.   

Στο υπουργείο επεξεργάζονται σκέψεις και προτάσεις η Ενισχυτική Διδασκαλία να συνδεθεί με ο Ψηφιακό Φροντιστήριο.

Μέχρι σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έχει καταλήξει εάν και ποια από τις προτάσεις που κατατέθηκαν θα υλοποιήσει.

Οι Προσκλήσεις για την Ενισχυτική Διδασκαλία αναμένεται να εκδοθούν αρχές Δεκεμβρίου. 

Τα δε μαθήματα τις Ενισχυτικής Διδασκαλίας εκτιμάται ότι θα  ξεκινήσουν μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Τα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια λήγουν  τέλη   Μαΐου   και στα Ειδικά Μαθήματα στα μέσα του ίδιου μήνα,  με τη λήξη των μαθημάτων και πριν από την έναρξη των εξετάσεων.

Γυμνάσια

Η  Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια  αφορά την παρακολούθηση από τον/τη μαθητή/ τρια του Γυμνασίου αυτοτελούς υποστηρικτικού προγράμματος διδασκαλίας στα μαθήματα:

1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,

2) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,

3) Μαθηματικά,

4) Φυσική,

5) Χημεία,

6) Αγγλικά.

Προαιρετική η συμμετοχή

Στην Ενισχυτική Διδασκαλία συμμετέχουν προαιρετικά μαθητές/τριες όλων των τάξεων του Γυμνασίου που υστερούν στους ανωτέρω τομείς γνώσης, με συνέπεια την αδυναμία αποδοτικής συμμετοχής τους στη διαδικασία της μάθησης ή μαθητές/τριες που επιθυμούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους στα ανωτέρω μαθήματα.

45 λεπτά η διδακτική ώρα

Η διάρκεια της διδακτικής ώρας ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) λεπτά και η διάρκεια του διαλείμματος σε πέντε (05) λεπτά. Η διδασκαλία των μαθημάτων δεν διεξάγεται στις διακοπές και στις αργίες σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπό στοιχεία 79942/ ΓΔ4/21-05-2019 (Β’ 2005), όπως ισχύει.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα

Το ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, καθορίζεται ως εξής:

  • Για την πρώτη τάξη Γυμνασίου: τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τρεις (3) ώρες Μαθηματικά, μία (1) ώρα Φυσική και δύο (2) ώρες Αγγλικά. Σύνολο έντεκα (11) ώρες.
  • Για την δεύτερη τάξη Γυμνασίου: τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τρεις (3) ώρες Μαθηματικά, μία (1) ώρα Φυσική, μία (1) ώρα Χημεία και δύο (2) ώρες Αγγλικά. Σύνολο δώδεκα (12) ώρες.
  • Για την τρίτη τάξη Γυμνασίου: τρεις (3) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο (2) ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τρεις (3) ώρες Μαθηματικά, μία (1) ώρα Φυσική, μία (1) ώρα Χημεία και δύο (2) ώρες Αγγλικά. Σύνολο δώδεκα (12) ώρες.

Κατ’ εξαίρεση, το ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας που υλοποιείται στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης που λειτουργούν εντός των Ειδικών Καταστημάτων Κράτησης Νέων, δύναται, λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών, να τροποποιείται με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας.

Ειδικά Μαθήματα

Το πρόγραμμα  «Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων» (E.Δ.Ε.Μ.) αφορά την  παρακολούθηση από τον/την μαθητή/τρια της Γ’τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), καθώς και της τέταρτης Δ’ τάξης των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) ειδικό ετήσιο πρόγραμμα υποστήριξης στα εξεταζόμενα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ειδικά μαθήματα:

1) Ελεύθερο Σχέδιο,

2) Γραμμικό Σχέδιο,

3) Γαλλικά,

4) Γερμανικά,

5) Ιταλικά,

6) Ισπανικά,

7) Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση.

2-6 διδακτικές ώρες την ημέρα

Η Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων καλύπτει 2-6 διδακτικές ώρες την ημέρα μετά τη λήξη του κανονικού προγράμματος.

Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και τέσσερα μαθήματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων.

Ως τμήμα μαθήματος ορίζεται κάθε ομάδα μαθητών/τριών που παρακολουθούν το ίδιο μάθημα.

6-10 μαθητές ανά τμήμα

Σε κάθε τμήμα μαθήματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων συμμετέχουν έξι (06) μαθητές/τριες το ελάχιστο και έως δέκα (10) μαθητές/τριες το μέγιστο.

Με απόφαση του/της Περιφερειακού/ης Διευθυντή/ ντριας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ύστερα από τεκμηριωμένη εισήγηση της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. και λαμβάνοντας υπόψη τις διαθέσιμες πιστώσεις, επιτρέ- πεται η λειτουργία τμήματος με αριθμό μαθητών/τριών μικρότερο από τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών/τριών της ανωτέρω παραγράφου, αλλά όχι μικρότερο από τρεις (03) μαθητές/τριες.

Προαιρετική η συμμετοχή

Στην Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων συμμετέχουν προαιρετικά μαθητές/τριες της Γ’ τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), καθώς και της τέταρτης Δ’ τάξης των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) με σκοπό την υποστήριξη και προετοιμασία τους για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει και που δεν περιλαμβάνονται στα αντίστοιχα Ωρολόγια Προγράμματα.

Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων, απαιτείται αίτηση των γονέων/κηδεμόνων ή των ιδίων εφόσον είναι ενήλικες στην οποία δηλώνουν το/τα ειδικό/ά μάθημα/ μαθήματα που επιθυμούν να παρακολουθήσουν.

Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας εισηγείται στην οικεία Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπαίδευσης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε., με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών και προτείνει Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντικαταστάτη αυτού. Ο αντικαταστάτης ασκεί καθήκοντα Υ.Σ.Κ.Α.Ε. στην περίπτωση απουσίας ή αδυναμίας του Υ.Σ.Κ.Α.Ε. να ασκήσει τα καθήκοντά του.

Με βάση τα παραπάνω και με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαμορφώνεται σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πίνακας αιτούντων ανά μά- θημα και ανά Σ.Κ.Α.Ε., ο οποίος χρησιμοποιείται για τη συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων.

Ένα τμήμα μαθήματος συνεχίζει να υφίσταται εφόσον έχει ενεργούς μαθητές/τριες τουλάχιστον τρεις (03).

Αν στη διάρκεια του διδακτικού έτους στο τμήμα παραμείνουν λιγότεροι από έξι (06) μαθητές/τριες αλλά όχι λιγότεροι από τρεις (03), το τμήμα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ύστερα από τεκμηριωμένη εισήγηση της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. και απόφαση του/της Περιφερειακού/ης Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Σχόλια (9)

Φίλε @Chris διακρίνω μια νότα περιφρόνησης;
|

Λες "Ακόμα και για τους αποφοίτους λυκείου που δεν διάβαζαν αρκετά στο σχολειο" Από πού έβγαλες το συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που θελουν μια δεύτερη ευκαιρία στην μόρφωση ήταν άτομα που "δεν διάβαζαν αρκετά στο σχολείο;" Πολλοί μια χαρά διάβαζαν αλλά τελείωσαν το σχολείο δεκαετίες πριν και θέλουν να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό ή απλά να επεκτείνουν τις γνώσεις τους όπως σωστά έγραψες παρακάτω. Άλλοι μπορεί λόγω σκληρών συνθηκών ζωής ή αρνητικών συγκυριών, να στερήθηκαν το αρμονικό σχολικό ή οικογενειακό/οικονομικό περιβάλλον και να μην απέδωσαν τα μέγιστα ή να είχαν μαθησιακές δυσκολίες που τότε ξέρουμε πως αντιμετωπίζονταν, και να τους κράτησε μακριά από τις πραγματικές τους δυνατότητες.Και φυσικά αυτοί που όντως δεν είχανε τότε την ωριμότητα και την φρόνηση να διαβάσουν. Το εκπαιδευτικό σύστημα που έχουμε δεν είναι και το φιλικότερο και σίγουρα δεν ήταν και τοτε. Διακρίνω μια "μπιχτή" με μια εσανς περιφρόνησης που απαλύνεις βέβαια αργότερα, αλλα καλό θα είναι να μην σκεπτόμαστε έτσι.

μπαρμπα-Μήτσος
|

Γράφει το esos ότι «Μέχρι σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έχει καταλήξει εάν και ποια από τις προτάσεις που κατατέθηκαν θα υλοποιήσει.»
Ας πράξουν ό,τι και οι Άλλοι, δηλαδή εφαρμογή του αυτονόητου. Αξιολόγηση των μαθητών πριν και μετά την ενισχυτική διδασκαλία. Χωρίς δεδομένα, χωρίς πρόβλημα, τι θα σκεφτείς;
Και τι νόημα έχει το «όποιος θέλει»; Αν ο φιλόλογος ή ο μαθηματικός έχει κρίνει ότι ο Γιάννης χρειάζεται ενισχυτική διδασκαλία για να μπορέσει κάποια στιγμή να παρακολουθεί και να συμμετέχει στο μάθημα, αντί να χαζεύει την ώρα του μαθήματος ή να πειράζει τους άλλους, γιατί η Πολιτεία( ένα όργανό της ) δεν πρέπει να έχει το δικαίωμα να αποφασίζει για το ορθό, όταν οι γονείς αδυνατούν να το πράξουν;
Δεν έχω ακούσει ούτε μία καλή κριτική γι' αυτόν τον θεσμό από φιλόλογο ή μαθηματικό στα 39 χρόνια που υπηρέτησα. Όλοι συμφωνούν ότι η παρεμβασή αυτή πρέπει να γίνεται στο δημοτικό σχολείο και μάλιστα την ώρα που πρέπει. Εμείς δάσκαλοι το έχουμε διαπιστώσει. Όταν ο Βασίλης στην Ε' τάξη είναι απελπιστικά ανορθόγραφος, αδυνατεί να αναγνώσει σωστά και να κατανοήσει, ο γραπτός του λόγος είναι ασύνταχτος και το λεξιλόγιο φτωχό, τότε δε φταίει ο Βασίλης.
Φταίει η Πολιτεία και οι αναποτελεσματικοί θεσμοί της.
Πρώτα τα θεμελιώδη.

Chris
|

Λοιπόν, θέλω να γράψω και εγώ την αποψη μου. Ο υπουργός παιδειας έκανε πολύ καλά που δημιούργησε την πλατφόρμα ψηφιακο σχολειο και μέσα σπο αυτήν υπάρχει το ψηφιακό φροντιστήριο. Το ψηφιακό φροντιστήριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά για ολους. Ακόμα και για τους αποφοίτους λυκείου που δεν διάβαζαν αρκετά στο σχολειο και θέλουν να μάθουν μαθήματα μέσα στο ψηφιακό φροντιστήριο ώστε να καλύψουν τα κενά τους και να μπορέσουν να σπουδάσουν. Αυτά που γίνονται στα φροντιστήρια έξω, μπορούν να γίνουν και στο ψηφιακό φροντιστήριο. Δεν χρειάζεται η ενισχυτική διδασκαλία στα σχολεια. Αφου, θα υπάρχει στο ψηφιακό φροντιστήριο. Όποιοι μαθητές δεν έχουν λεφτά ή δεν θελουν να πληρώσουν σε φροντιστήριο ή σε ιδιαίτερα στο σπιτι, μπορούν να παρακολουθούν βιντεομαθηματα μέσα στο ψηφιακό φροντιστήριο σε όλα τα μαθήματα από πρώτη δημοτικου μέχρι και δευτέρα λυκείου χωρίς να χρειαστεί να κάνουν εγγραφή. Μόνο η τρίτη λυκείου να ναι με εγγραφή και με live παρακολούθηση.

Καθηγητρια
|

@Η σπατάλη ενισχύεται
Τι εννοείτε ποιοι ωρομίσθιοι; Από την λίστα του ΑΣΕΠ προέρχονται. Πι ίδιοι που καλούνται να διδάξουν ως αναπληρωτές στα παιδιά.

Ειρήνη
|

Καλό είναι να μην μπλέξουμε την ενισχυτική με το ψηφιακό φροντιστήριο. Τώρα, η ενισχυτική για να έχει νόημα θα πρέπει να ξεκινήσει νωρίς και όχι με το νέο σχολικό έτος. Μαθητές γυμνασίου που έρχονται με σοβαρές γλωσσικές δυσκολίες από το Δημοτικό έχουν χάσει σχεδόν όλο το πρώτο τετράμηνο πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα. Αυτά τα παιδιά δεν έχουν υποστήριξη από το σπίτι τους και λόγω του γεγονότος ότι σε πολλά Δημόσια σχολείο το ποσοστό των παιδιών με ιδιαιτερότητες έχει αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό (παιδιά που δεν έχουν ως πρώτη γλώσσα τα ελληνικά, μαθητές που δεν έχουν υποστήριξη σπίτι, μαθητές με οικογενειακά/ οικονομικά προβλήματα, με διαφορετική κουλτούρα κτλ) δεν είναι εύκολο να έχουν ατομική αντιμετώπιση μέσα στην τάξη από τους εκπαιδευτικούς, ώστε να βελττιωθούν.

Η σπατάλη ενισχύεται
|

Η ενισχυτική διδασκαλία για το Γυμνάσιο και η ΠΔΣ για το Λύκειο είναι προαιρετική για τον μαθητή ή τηνμαθήτρια. Και οι δύο είναι πλήρως αποτυχημένοι θεσμοί.Διατηρούνται για το φαίνεσθαι. Για τα μάτια του κόσμου. Ποιοι ωρομίσθιοι διδάσκουν και ποια είναι η ποιότητα της διδασκαλίας τους; Πόσοι μαθητές παρακολουθούν κάθε χρόνο στα μαθηματικά και στη γλώσσα; Μήπως ξεκινά το πρόγραμμα αφού οι μαθητές έχουν ξεκινήσει φροντιστήριο; Έχουν οι μαθητές επίγνωση των κενών τους;
Κ. ΥΠΟΥΡΓΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΗΚΑΝ ΠΟΤΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΣΠΑ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΩΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΆ ΜΑΣ ΝΑ ΠΙΑΝΟΥΝ ΤΟΠΟ; ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΕΤΕ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΣΠΑΤΑΛΗΣ;

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
|

Πολύ σημαντική δράση και έχει βοηθήσει κυρίως τα παιδιά α και β γυμνασίου. Από προσωπική εμπειρία! Και κυρίως είναι δια ζώσης. Καλό και το ψηφιακό φροντιστήριο αλλά ας λειτουργήσουν αυτόνομα.

Νικος
|

Καλή και η ενισχυτική διδασκαλία καλό και το ψηφιακό φροντιστήριο. Παρακαλώ μην τα μπλέκετε. Αφήστε τα να λειτουργούν αυτόνομα το καθένα ώστε ο κάθε μαθητής να επιλέγει αυτό που του ταιριάζει.

είναι λάθος οργανωμένη
|

πεταμένα λεφτά, δεν μπορούν να οργανώσουν κάτι αποτελεσματικό (υποχρεωτική παρακολούθηση με απόφαση ΣΔ και εκτός τάξης για ένα διάστημα , στην α' δημοτικού και στο γυμνάσιο, αδιανόητο λειτουργικά αναλφάβητοι σε επαλ-γελ, ειδικά τμήματα γλώσσας για αλλοδαπούς ) . τέλος.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ