«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως επισπεύδον Υπουργείο επεξεργάζεται σχέδιο νόμου, σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, για τη ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων τμημάτων ΤΕΙ» δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, κατά τη συζήτησε επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή της Βουλευτού του ΚΚΕ Αφροδίτης Κτενά, για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών ΤΕΙ, και σημείωσε τα εξής:
- Οι διαβουλεύσεις είναι σε πολύ προχωρημένο.
- Είχε συγκροτηθεί το 2019 με το άρθρο 257 του ν. 4610 μία εννεαμελής επιτροπή που ήταν ένας εκπρόσωπος του ΤΕΕ, ένας εκπρόσωπος του Συλλόγου Μηχανικών Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, ένας εκπρόσωπος πολυτεχνείων και πολυτεχνικών σχολών της βασικής ειδικότητας του μηχανικού της οποίας το αντικείμενο επεξεργάζεται ή επεξεργαζόταν η επιτροπή, ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, ανά ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ανάπτυξης, Γενικής Γραμματείας Συντονισμού και Επιτροπής Ανταγωνισμού και χωρίς ψήφο εκπρόσωπος από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.
- Οι εργασίες αυτής της επιτροπής, κατέληξαν χωρίς να υποβληθούν προτάσεις. Όμως συγκεντρώθηκε υλικό το οποίο είναι χρήσιμο και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που σας είπα ότι είναι το επισπεύδον το έχει συγκεντρώσει και το επεξεργάζεται με τα συναρμόδια υπουργεία για να καταλήξει στο σχετικό ρυθμιστικό κείμενο.
- Δυστυχώς, το υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να δώσει το χρονοδιάγραμμα . Εκείνο το οποίο, όμως, ξέρουμε και το βεβαιώνουμε και το επαναλαμβάνουμε εδώ όπως μας μεταφέρθηκε στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, είναι ότι δεν θα αργήσει.
@Φανφάρας πάρα πολύ σωστά, ένα από τα πολλά χαρακτηριστικά που τα διέκριναν μεταξύ τους, ήταν και αυτό που αναφέρατε. Βέβαια, στη συνέχεια (πιθανά και επίτηδες) δεν σχολιάσατε (παραβλέψατε) και το "'έκταση ύλης". Άλλος θα μπορούσε επιπρόσθετα να αναφέρει ακόμα και το συνολικό αριθμό μαθημάτων, διάρκεια σπουδών, κ.λπ. χαρακτηριστικά, συνδυαστικά, στα οποία βασίστηκε και ο νομοθέτης, που αναφέρει από το μόλις πρώτο άρθρο περί της διακριτότητας και διαφορετικότητας μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Ακολούθως, κάνετε "άλμα λογικής" και μεταξύ του "πανεπιστημιακός" και "τεχνολογικός" τομέα ΑΕΙ (όπως ορίζεται χρόνια τώρα, ορθά ή λανθασμένα ετυμολογικώς είναι άλλη κουβέντα) αναφέρετε το "εφαρμοσμένος χαρακτήρας", για να στραφείτε σε άλλο πράγμα. Και στο πλαίσιο αυτού του μπλεξίματος, και αν πάρουμε "τη λογική σας" ως ορθή, λέμε τώρα, και παραβλέποντας όλα τα ανωτέρω, θα φθάσουμε ξέρω 'γω στο π.χ. ο πτυχιούχος από το παραϊατρικό ΤΕΙ "Ιατρικά Εργαστήρια" να είναι το ίδιο (και θα έπρεπε μάλιστα να τα θεωρούμε το ίδιο) με τον "Ιατρό-Βιοπαθολόγο" (ενώ όλοι ξέρουμε ότι δεν είναι, γιατί δεν ισχύουν όλα τα ανωτέρω).
Περαιτέρω, στη "λογική σας" (και για να γίνω πιο παραστατικός) να βγει τώρα και ένας από τα ΙΕΚ και να πει και εμείς κάναμε π.χ. Αναλυτική χημεία στο ΙΕΚ και άρα "είναι το ίδιο" αυτό το μάθημα (στον τίτλο) με το πανεπιστήμιο, δεν έχει σημασία (και ουσία) το π.χ. "έκταση ύλης-δυσκολία θεμάτων"... και λοιπά χαρακτηριστικά ακαδημαϊκότητας (τα ΙΕΚ είναι πλέον ΣΑΕΚ, ανώτερες σπουδές).
Αυτό που άλλο έχουμε σπουδάσει και άλλο θέλουμε να λέμε ότι είμαστε μετά, μόνο στην Ελλάδα! Όλοι σπούδασαν κάτι, κάπου... αλλά όλοι θέλουμε να λέμε "ίδιος με πανεπιστήμιο"... Όντως, τί άλλο θα "ακούσουμε εδώ μέσα"!