Διαδοχικές συναντήσεις υπ. Παιδείας με ΟΛΜΕ και ΔΟΕ

Θα κυριαρχήσει το θέμα των απολύσεων εκπαιδευτικών που αρνούνται την αξιολόγση

13/05/2025

Άκουσε το άρθρο

Τις πρώτες συναντήσεις με την ιδιότητα της υπουργού Παιδείας , θα έχει η Σοφία Ζαχαράκη, με τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ.

Η συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ θα πραγματοποιηθεί αύριο Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι και με το ΔΣ της ΟΛΜΕ την Παρασκευή το απόγευμα.

Στις συναντήσεις θα κυριαρχήσει το θέμα της αξιολόγηση μετά την προαναγγελία από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ότι  "θα αυστηροποιηθούν και οι ποινές για τους δημόσιους υπαλλήλους που είναι συστηματικά «αρνητές αξιολόγησης», οι οποίοι θα παραπέμπονται με ποινή οριστικής απόλυσης στα νέα Πειθαρχικά Συμβούλια. Η λογοδοσία δεν είναι απειλή. Είναι προϋπόθεση για ένα καλύτερο, δίκαιο και αποτελεσματικό δημόσιο".

Τα αιτήματα της ΟΛΜΕ

  • Να σταματήσει άμεσα κάθε πειθαρχική δίωξη για συμμετοχή σε συνδικαλιστική δράση. Να μπει ένα τέλος στις πολιτικές στοχοποίησης των εργαζομένων και των σωματείων τους.
  • Να μην προχωρήσουν οι αντιδραστικές αυτές αλλαγές στα πειθαρχικά συμβούλια. Η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων είναι αδιαπραγμάτευτη.
  • Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, την αύξηση στους μισθούς μας και στις συντάξεις μας και τη διασφάλιση του ασφαλιστικού συστήματος και του συστήματος υγείας
  • Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης
  • Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 17
  • Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ
  • Επαναφορά 13ου – 14ου μισθού
  • Να αποσυρθεί άμεσα η Κ.Υ.Α. σε σχέση με το επίδομα ανεργίας
  • Πλήρη σύνταξη στα 60 με 30 χρόνια εργασίας. Καμία μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων.
  • Να σταματήσει η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και να μην καταργηθεί κανένα σχολείο της γειτονιάς
  • Άμεση και ουσιαστική ενίσχυση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης με όρους συμπερίληψης, ισότητας και απόλυτης αποσύνδεσης από πρωτοβουλίες εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης.
  • Ολόπλευρη στήριξη της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας ως πρώτιστη πολιτική επιλογή ενταγμένη στον ευρύτερο αγώνα των εργαζομένων για δίκαιη κοινωνία.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών σε 20 ανά τμήμα γενικής παιδείας, 15 ανά τμήμα κατευθυνσης/ειδικότητας και 10 ανά εργαστήριο.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά των εκπαιδευτικών, να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις/καταργήσεις τμημάτων και να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα των υποδομών έτσι ώστε τα σχολεία να λειτουργούν απρόσκοπτα στο έργο τους.
  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων ως ένα μείζον κοινωνικό και δημοκρατικό ζήτημα. Απαιτούμε να διαμορφωθούν προγράμματα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, για να μπορούν όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριές μας να έχουν ανοιχτούς ορίζοντες τόσο στην παιδεία όσο και στην επαγγελματική τους εξέλιξη αλλά και στην κοινωνική τους πορεία.
  • Ουσιαστική αντιμετώπιση και πρόληψη της βίας.
  • Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν4808/21) και του Ν. 5053/23 (Γεωργιάδη) για τα εργασιακά, καθώς και κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση
  • Να καταργηθούν οι νόμοι 4692/20 και 4823/21, να μονιμοποιηθούν αυτοδίκαια οι νεοδιόριστοι/ες εκπαιδευτικοί και να πάψουν οι διώξεις σε απεργούς.
  • Να μπει ένα τέλος στις πρακτικές αυταρχισμού στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς μέσα από την εφαρμογή ενός υπέρμετρα τυπολατρικού και αυστηρού διοικητισμού, όπως αυτός εκφράζεται σε όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας τόσο των εκπονητών της εκπαιδευτικής πολιτικής όσο και του ίδιου του μηχανισμού διοίκησης.
  • Να αντιμετωπιστεί με τρόπο ουσιαστικό και με προσανατολισμό στην επικέντρωση στο εκπαιδευτικό έργο η γραφειοκρατία στο σχολείο, γραφειοκρατία που δημιουργεί κλίμα ασφυξίας στην ίδια την εκπαιδευτική λειτουργία, στο μορφωτικό και παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
  • Στήριξη του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση. Όχι στις απολύσεις και στις αναστολές εργασίας του προσωπικού. Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και στα σχολεία.

Η επιστολή της ΔΟΕ προς την υπουργό Παιδείας

κ. Υπουργέ,

Μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, που αφορά χιλιάδες μαθητές και τη συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας, ο οποίος τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται στο στόχαστρο μιας εχθρικής, δυστυχώς, πολιτικής εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και ιδιαίτερα μετά τις εξαιρετικά επιθετικές, απέναντι στους εκπαιδευτικούς, δηλώσεις του Πρωθυπουργού κατά την επίσκεψή του στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., σας καταθέτουμε αίτημα για άμεση συνάντηση μαζί σας με αντικείμενο τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη πραγματοποίησης της συνάντησης, άμεσα, ώστε να συζητηθούν αναλυτικά όλα τα ζητήματα που ταλανίζουν τα σχολεία μας, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.

Τα τελευταία χρόνια η πολιτική που ασκείται στον ευαίσθητο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης δεν επιλύει κανένα από τα χρόνια προβλήματα (κτηριακό, ασφάλεια και υγιεινή, συνθήκες εργασίας, υποχρηματοδότηση κλπ.). Αντιθέτως δημιουργεί νέα και οξύνει τα υπάρχοντα.

Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίνουμε, μόνοι, έναν τιτάνιο αγώνα υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας μέσω της προσπάθειας αποτροπής της εφαρμογής αντιεκπαιδευτικών πολιτικών όπως και της επιβολής (αφού δεν προϋπήρξε ο επιβεβλημένος διάλογος μεταξύ Υπουργείου Παιδείας και εκπαιδευτικών οργανώσεων) της αντιεπιστημονικής «αξιολόγησης» των νόμων 4692/20 και 4823/21 .

Δίνουμε αγώνα για την οικονομική και εργασιακή αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, για την ουσιαστική στήριξη των δημόσιων σχολείων μέσω της επαρκούς χρηματοδότησης και της διαμόρφωσης συνθηκών ασφάλειας και υγιεινής όπως και του κατάλληλου παιδαγωγικού πλαισίου για την πραγματοποίηση του εκπαιδευτικού μας έργου. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε έχει απευθυνθεί με εξώδικα προς το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και τα συναρμόδια Υπουργεία ώστε να ξεκινήσει ο διάλογος για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η οποία περιλαμβάνει κρίσιμα ζητήματα για τους εκπαιδευτικούς (δικαιώματα αναπληρωτών/τριών, εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών των νηπιαγωγείων και των ολιγοθέσιων σχολείων, ζητήματα επιμόρφωσης κ.α.), με το Υπουργείο να μην έχει απαντήσει έως τώρα. Είναι φανερό ότι ο αγώνας μας αντιμετωπίζεται απαξιωτικά και με αυταρχισμό με την άσκηση πληθώρας διώξεων κατά απεργών εκπαιδευτικών.

Εκτιμούμε ότι λόγω της σημασίας όλων των παραπάνω ζητημάτων και της πραγματικής αγωνίας του κόσμου της εκπαίδευσης, θα ανταποκριθείτε άμεσα στο αίτημά μας και θα καλέσετε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνάντηση που ζητάμε, με στόχο να δοθούν απαντήσεις αλλά και λύσεις στα μεγάλα ζητήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.»
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (10)

Άσπρη Κιμωλία
|

@ Αρίστος
Ο προϋπολογισμός των κρατών που αναγνωρίζουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο των δασκάλων στην Εκπαίδευση παροδόξως; αντέχει. Εκεί βλέπεις:
Ειδικό μισθολόγιο για τον εκπαιδευτικό της τάξης και για τον γιατρό του δημόσιου νοσοκομείου.
Κατάλληλη συνθήκες εργασίας για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές της χώρας.
Όλα τα παραπάνω έχουν πράγματι υψηλό κόστος για τον προϋπολογισμό. Πρόκειται όμως για μια συνειδητή επιλογή επειδή εκεί η ΣΥΝΟΛΙΚΗ Παιδεία αληθινά προέχει. Στον υπόλοιπο ΜΙΚΡΟ δημόσιο τομέα υπάρχει άλλο μισθολόγιο. Εκεί δε θα δεις αμέτρητους διοικητικούς υπαλλήλους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή... ένα παράδειγμα: πέντε υπάλληλοι στο πρωτόκολλο, οκτώ κηπουροί να κλαδεύουν τις τρεις μουριές που έχει το σχολείο στην αυλή και χιλιάδες οργανισμούς και νομικά πρόσωπα, όλα μοναδικές τοπικές εφευρέσεις.
Εχουν τόσους υπάλληλους όσοι ακριβώς χρειάζονται για να λειτουργήσει αποτελεσματικά ένα σύγχρονο κράτος. Συντελεί κι αυτό στην αντοχή του προϋπολογισμού, γεγονός γενικώς αποδεκτό στις κοινωνίες αυτές.
Για το τέλος σου έχω και μια άλλη πικρή αλήθεια:
Εκεί οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, όταν καταθέτουν δικό τους οικονομικό αίτημα, δεν ζητούν καθολικές αυξήσεις σε όλο τον δημόσιο τομέα. Άλλες χώρες....

Αρίστος
|

Ο κλάδος των εκπαιδευτικών χρειάζεται μια πιο ευγενική και ουσιαστική αντιμετώπιση από την Πολιτεία. Το πρόβλημα δεν είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά οι χαμηλές αποδοχές των δασκάλων και των καθηγητών. Ο θεσμός της αξιολόγησης δημιουργήθηκε για την βελτίωση των αμοιβών των εργαζομένων. Είναι μάθημα η αξιολόγηση, που διδάσκεται τόσο στα Ελληνικά, όσο και στα ξένα Πανεπιστήμια. Το ζητούμενο είναι, αν το Υπουργείο Παιδείας προτίθεται να ανταμείψει τις πολύχρονες και φιλόπονες προσπάθειες των εκπαιδευτικών μέσα από μια καλόπιστη θετική αξιολόγηση; Δάσκαλοι και καθηγητές φτάνουν τους 170.000 σε όλη την επικράτεια. Αντέχει ο κρατικός προϋπολογισμός να ενισχύσει οικονομικά το έργο των εκπαιδευτικών μέσα από την αξιολόγηση;

@Δεπ
|

Είδες; Δεν είμαστε σαν τους άλλους κλάδους που πρότειναν οι ίδιοι τους τρόπους αξιολόγησής τους. Άρα, δε φταίνε αυτοί που θέλουν να αξιολογήσουν μόνο εμάς, φταίμε εμείς. Τώρα μπορείτε ελεύθερα να τους ξαναψηφίσετε.

Πολίτες
|

Με ένα θέμα , έπρεπε να πάνε αυτή τη στιγμή.
Δώσατε 300 - 500 ευρώ αύξηση στους στρατιωτικούς , σπάζοντας το μισθολόγιο που διουργήθηκε κατά τη χρεοκοπία.
Γιατί αυτή η διάκριση μεταξύ κρστικών υπαληλων ;
ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΤΑ ΙΔΙΑ.
ΟΙ ΕΞΥΠΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΧΑΖΟΙ;
Αφού λυθεί αυτό το θέμα με ίδιες αυξήσεις......πάμε να δούμε και άλλα προβλήματα......
ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΥΖΗΤΉΣΟΥΝ......! ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ....!!!

Δημος
|

Να καταργηθεί και το ποσοστό 2% υπέρ ανέργων,κοινωνική πολιτική δεν κάνω εγώ αλλά η πολιτεία.

@ Δεπ
|

Εχετε απόλυτα δίκαιο. Είναι διαχρονικά τα 40 τελευταία χρόνια στο "ναι μεν αλλά", χωρίς αντιπρόταση και πολύ περισσότερο εφαρμογή αξιόπιστης και αποδεκτής αντιπρότασης.
Η ΔΟΕ μάλιστα για τους υποψηφίους για θέσεις Σχολικών Συμβούλων έχει προτείνει ένα αυστηρό σύστημα αξιολόγησης. Οχι όμως για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.

Vicky
|

Το θέμα της εξίσωσης των τριτέκνων; το ξεχάσατε

Κατάργηση διαταξης
|

Της εξαίρεσης από την κινητικότητα των εκπαιδευτικών.Ηρθε αδίκως και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο.εκτος κι αν παραδέχεστε εμμέσως πως η εκπαίδευση πλέον είναι σε τέτοια τραγική κατάσταση και απαξίωση, όπου κρατάτε τον κόσμο με το ζόρι για να μην φύγει

Το θέμα της εξαίρεσης από την κινητικότητα
|

δεν πρέπει να τεθεί;
Έστω για τις υπηρεσίες του Παιδείας …

Δεπ
|

Δυστυχώς η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ ουδέποτε ασχολήθηκαν ώστε να προτείνουν μόνες τους ένα δίκαιο και παιδαγωγικά αποδοτικό σύστημα αξιολόγησης των εκπ/κων. Και τώρα που ο κλάδος βρέθηκε προ τετελεσμένων, δεν μας πιστεύει κανείς ότι δεν αρνούμαστε επί της αρχής κάθε αξιολόγηση. Ήθελές τα κ' έπαθές τα...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ