Σ. Ζαχαράκη στην τρίωρη συνάντηση με τη ΔΟΕ: Υπάρχουν προβλήματα αλλά θέλω να κάνω έργο

"Είμαι ανοιχτή σε βελτιωτικές προτάσεις στο νόμο για την αξιολόγηση"

14/05/2025

Ενημερώθηκε: 15/05/2025, 11:06

Άκουσε το άρθρο

"Υπάρχουν προβλήματα, στον χώρο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  αλλά θέλω να κάνω έργο" διεμήνυσε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη στην "παρθενική", με τη νέα ιδιότητά της  συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ , η οποία κράτησε τρεις ώρες.

Και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι:

  • θα επιχειρηθεί να γίνει έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών , ενώ  θα μειώσει το χρόνο πρόσληψης ανάμεσα στη Α και Β φάση.
  • Θα "δρομολογήσει"  τη δραστική μείωση της γραφειοκρατίας η οποία θα φανεί μέχρι αρχές του 2026.
  • Θα γίνουν 10.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, με ενίσχυση αυτή τη φορά, την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σχετικά με την Προκήρυξη κατάταξης εκπαιδευτικών   Ειδικής Αγωγής η Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε ότι "θα εκδοθεί ο συντομότερο δυνατό".

Όσον αφορά  τα πειθαρχικά εκπαιδευτικών τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη, η υπουργός Παιδείας το ξεκαθάρισε προς τη ΔΟΕ ότι η ίδια δεν παρεμβαίνει στη δικαιοσύνη.

Σχετικά με την αξιολόγηση η Σοφία Ζαχαράκη τόνισε:

  • Η Κυβέρνηση δεν κάνει πίσω στην αξιολόγηση.
  • Η αξιολόγηση είναι εδώ για να μείνει.
  • Είμαι ανοιχτή σε βελτιωτικές προτάσεις στο νόμο για την αξιολόγηση.

Ειδικότερα, κατά  την τρίωρη συζήτηση όπου από πλευράς της ΔΟΕ τέθηκε εμφατικά το ζήτημα της αξιολόγησης και των πειθαρχικών διαδικασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη, η Σ. Ζαχαράκη επανέλαβε ότι η αξιολόγηση συνιστά κεντρική επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργείου και δεν έχει τιμωρητική διάσταση αλλά αποσκοπεί στη βελτίωση και την ενδυνάμωση του δημόσιου σχολείου. 

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, εξετάζει μόνον επιμέρους βελτιώσεις που αφορούν στο γραφειοκρατικό σκέλος της διαδικασίας και στη βάση εισηγήσεων που έχουν ήδη ζητηθεί από τα στελέχη της εκπαίδευσης. 

Η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι, παρά τις δυσκολίες που έχει αφήσει πίσω της μια πολυετής κρίση, έχουν γίνει ουσιαστικά και σταθερά βήματα με σταθερό προσανατολισμό προς την ενίσχυση της δημόσιας παιδείας, από την πλευρά της κυβέρνησης.

Η Σ. Ζαχαράκη   επισήμανε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 38.000 διορισμοί εκπαιδευτικών, ενισχύοντας την παρουσία μόνιμου προσωπικού στα σχολεία της χώρας. Επιπλέον, επανέλαβε τη δέσμευση για 10.000 νέους διορισμούς εντός του καλοκαιριού, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με δίκαιη κατανομή.

Παράλληλα, σημείωσε ότι η α' φάση πρόσληψης αναπληρωτών τα τελευταία χρόνια με αυτήν την Κυβέρνηση υλοποιείται εγκαίρως, πριν την έναρξη της σχολικής χρόνιας, γεγονός που επιτρέπει την ομαλή έναρξη της. 

Στο ίδιο πλαίσιο, υπογράμμισε την πρόθεση του υπουργείου να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα στην κάλυψη των κενών στα δυσπρόσιτα σχολεία.

Η υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε για επίσπευση των διαδικασιών διορισμών στην Ειδική Αγωγή που πραγματοποιούνται μέσω του ΑΣΕΠ και  υπενθύμισε ότι για πρώτη φορά, όταν διατέλεσε Υφυπουργός Παιδείας, έγιναν διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και «αυτό θα συνεχιστεί προσφέροντας σταθερότητα τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές».

Έπειτα από σειρά συναντήσεών της με Διευθυντές Εκπαίδευσης και Περιφερειακούς Διευθυντές, η Σ. Ζαχαράκη  δήλωσε ότι κατέγραψε αιτήματα και προβληματισμούς, με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας και τη βελτίωση της καθημερινότητας στα σχολεία.

Επίσης, η υπουργός αναφέρθηκε στο θέμα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, τονίζοντας ότι θα δημιουργηθεί ένας μόνιμος μηχανισμός επιμόρφωσης για θέματα τα οποία θα προκύπτουν από τις προτάσεις των ίδιων των εκπαιδευτικών και σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες.

 

Σχόλια (12)

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Αντιπρόταση: Αφού θέλει σόι και καλά να διορίσει σε λειτουργικά κενά (ενώ εμείς δεν μπορούμε να πάρουμε μετάθεση σε λειτουργικά κενά) ας διορίσει πρώτα ισάριθμους με τα οργανικά κενά και μετά μέχρι να συμπληρωθεί ο μαγικός επικοινωνιακός αριθμός των 10.000 διορισμών ας διορίσει μόνο στις ακριτικές περιοχές με τουλάχιστον 10ετή υποχρεωτική παραμονή (όπως πχ στα ΚΕΠ) και με αυξημένο συντελεστή για τους εντόπιους και τους εκπαιδευτικούς όμορων περιοχών.

Αξιολόγηση και εκφωβισμοί από ...
|

τους σχολιαστές ότι δεν θα ψηφίσουν το κυβερνόν κόμμα!
Το τι θα ψηφίσουν δεν μας αφορά τους εκπαιδευτικούς.
Μας αφορούν σοβαρές κριτικές που δεν κάνουν αφοριστικές και διαχρονικά επί 40 έτη επαναλαμβανόμενες κριτικές.
Από όσα γράφονται κατά την άποψή μου έχουν σχέση μόνο τα αναφερόμενα σην γραφειοκρατία και αυτή αφορά κυρίως τους αξιολογητές.

Άσπρη Κιμωλία
|

Αγαπητέ συμπολίτη,
Το σημαντικό δεν είναι η πιστή εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που σχεδίασε ένα κόμμα μόνο του αλλά κάτι που δυστυχώς δεν υπάρχει. Χρειαζόμαστε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα σχεδιαστεί από μια μεγάλη πλειοψηφία, από ένα μεγάλο ΕΜΕΙΣ.
Τα συλλογικά έργα είναι πιο στέρεα γιατί αποτελούν πηγή έμπνευσης και ενθουσιασμού. Πρέπει στα θεμελιώδη να είμαστε μαζί.

Αρχίζει πλέον και γίνεται αστείο
|

Συνεχίστε να λέτε για αξιολόγηση. Άλλωστε αυτό επιθυμεί η Κυβέρνηση. Να κολλήσετε με το δένδρο που είναι στραβό ενώ το δάσος καίγεται. Σας έχει "διαβάσει" καλά ο Κυριάκος, μπράβο του!

Κώστας
|

@Αριστεία, όχι αστεία, Ακριβώς τα ίδια σχόλια κάνετε και εσείς τόσα χρόνια , τίποτα διαφορετικό!

Φωτεινή
|

Για την αξιολόγηση δεν περίμενα να ακούσω κάτι διαφορετικό. Εδώ στην επόμενη Συνταγματική Αναθεώρηση, η ΝΔ θα προτείνει άρση της μονιμότητας οπότε μετά από 1-2 αρνητικές αξιολογησεις θα υπάρχουν απολύσεις. Το καλύτερο που άκουσα όμως είναι ότι έγιναν ήδη βελτιώσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, οπότε δεν υπάρχει κάτι άλλο για να συζητηθεί!

Κώστας
|

Αυτή πάει, μας τέλειωσε....

@ασπρη κιμωλία
|

Ναι η ΝΔ έχει σαφές πρόγραμμα για την εκπαίδευση, όμως δεν το υλοποιεί παρά μόνο στο κομμστι που αφορά εμμονικά στην αξιολόγηση. Σας θυμίζω τις εξαγγελίες πρόσληψης με γραπτό ΑΣΕΠ ( ο Πρωθυπουργός το είχε ονομάσει
"σκληρό" ΑΣΕΠ, αν θυμάστε), καθώς επίσης και για τις κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης μέσω γραπτού διαγωνισμού, κατά διεθνείς πρακτικές και κατά τις υποδείξεις του ΟΟΣΑ.
Τίποτα από όλα αυτά δεν συμβαίνει.

Αλαντίν
|

@Αριστεία, όχι αστεία, 1. Πραγματικά τα πιστεύετε αυτά που γράφετε; 2. Δεν κουράστηκατε να επαναλαμβάνετε τα ίδια ; 3. Τις δημοσκοπήσεις τις διαβάζετε; 4. Προτάσεις έχετε;

Αριστεία, όχι αστεία
|

Ακριβώς τα ίδια έλεγε και ο Πιερ. Τίποτα διαφορετικό.
Η απάντηση πρέπει να είναι πολιτική από τις 170.000 οικογένειες των εκπαιδευτικών.

ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ ΠΑΛΙ
|

Για τις παρατάσεις στελεχών καμιά αναφορά.

Άσπρη Κιμωλία
|

Στη παρούσα συγκυρία η ΝΔ είναι το μοναδικό πολιτικό κόμμα που έχει καταθέσει ένα σαφές πρόγραμμα για την Εκπαίδευση και επειδή έχει την Κυβέρνηση προσπαθεί να το υλοποιήσει. Αντίλογος δεν υπάρχει μέχρι στιγμής από κάποιον άλλον θεσμικό παράγοντα και επομένως μια πρώτη μικρή νίκη θα ηταν η αποδοχή κάποιων προτάσεων που θα κατατεθούν προς συζήτηση. Αυτό δεν έχει ξαναγίνει ποτέ από τη μεταπολίτευση και μετά. Και το ΠΑΣΟΚ είχε ζητήσει κάποτε προτάσεις για την αξιολόγηση αλλά δεν κατατέθηκαν ποτέ.
Η συνεχής άρνηση δεν οφελεί τον κλάδο. Η κοινωνία δεν μπορεί να την καταλάβει, ακούγονται πολλά…

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ