Ολοκληρώθηκε η πρώτη συμμετοχή της Ελλάδας στη Διεθνή Έρευνα TALIS+ (Teaching and Learning International Survey), η οποία αποτυπώνει τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών και των διευθυντών/τριών σχολικών μονάδων, καθώς και το μαθησιακό περιβάλλον σε περισσότερα από 60 εκπαιδευτικά συστήματα παγκοσμίως.
Η πιλοτική φάση της έρευνας πραγματοποιήθηκε από τον Μάρτιο έως τον Απρίλιο του 2025 σε 32 Γυμνάσια της χώρας, βάσει τυχαίας δειγματοληψίας, με τη συμμετοχή 669 εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και ποσοστό ανταπόκρισης 96,9%.
Βασικά θέματα της έρευνας TALIS
Η έρευνα TALIS συλλέγει πληροφορίες που σχετίζονται με πέντε κυρίως θέματα πολιτικής:
- Πρόσληψη, επιλογή και προετοιμασία των εκπαιδευτικών
- Επαγγελματική ανάπτυξη – μορφή και διαθεσιμότητα, συμμετοχή, εμπόδια που εμποδίζουν την πρόσβαση
- Πρακτικές των εκπαιδευτικών – εφαρμογές στην τάξη και ανατροφοδότηση που λαμβάνουν για τη βελτίωσή τους
- Επίδραση των σχολικών πολιτικών και πρακτικών στη διαμόρφωση του μαθησιακού περιβάλλοντος και στο έργο των εκπαιδευτικών
- Ικανοποίηση από την εργασία των εκπαιδευτικών και των διευθυντών/ντριών.
Τα αποτελέσματα της TALIS+ αξιοποιούνται διεθνώς για τη διαμόρφωση εκπαιδευτικών πολιτικών που στοχεύουν στη βελτίωση της διδασκαλίας και της μαθησιακής διαδικασίας. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα σχολεία της Ελλάδας, τονίζει σε ανακοίνωσή του το ΙΕΠ, δίνει μια πολύτιμη ευκαιρία για να ακουστεί η φωνή τους σε διεθνές επίπεδο και να συμβάλουν με τις εμπειρίες και τις απόψεις τους στη βελτίωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Συμμετέχουσες χώρες στο TALIS 2024 και TALIS+
Αζερμπαϊτζάν, Αλβανία, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο (Φλαμανδική και Γαλλική κοινότητα), Βιετνάμ, Βόρεια Μακεδονία, Βουλγαρία, Βραζιλία, Γαλλία, Δανία, Ελλάδα, Εσθονία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένες Πολιτείες, Ιαπωνία, Ιορδανία, Ισλανδία, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Καζακστάν, Καναδάς (Αλμπέρτα), Κατάρ, Κίνα (Shenzhen), Κίνα (Σαγκάη), Κολομβία, Κορέα, Κοσσυφοπέδιο, Κόστα Ρίκα, Κροατία, Κύπρος, Λετονία, Λίβανος, Λιθουανία, Μάλτα, Μαρόκο, Μαυροβούνιο, Μεξικό, Μπαχρέιν, Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία, Νότια Αφρική, Ουγγαρία, Ουζμπεκιστάν, Ολλανδία, Ουκρανία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σαουδική Αραβία, Σερβία, Σιγκαπούρη, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τουρκία, Τσεχία, Φινλανδία, Χιλή.
Εθνικός Φορέας υλοποίησης της έρευνας στη χώρα μας είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Η Διεθνής Έρευνα για τη Διδασκαλία και τη Μάθηση (TALIS) του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) είναι η μεγαλύτερη και πιο εμπεριστατωμένη διεθνής έρευνα για τους εκπαιδευτικούς και τις συνθήκες εργασίας τους. Οι διεθνείς συγκρίσεις της έρευνας TALIS παρέχουν την ευκαιρία για εντοπισμό κοινών προκλήσεων και για μάθηση μέσα από άλλες πολιτικές προσεγγίσεις. Από μόλις 24 συμμετέχουσες χώρες στον πρώτο κύκλο, το 2008, ο αριθμός αυτών στο TALIS 2024 έχει αυξηθεί με τη συμμετοχή περισσότερων από 50 χωρών σε 6 ηπείρους. Η Ελλάδα θα συμμετάσχει για πρώτη φορά το 2026 σε έναν συμπληρωματικό κύκλο (TALIS+) με συγκρίσιμα δεδομένα που θα ενταχθούν στον κύκλο του 2024, καθιστώντας την μία από τις 60 συμμετέχουσες χώρες.
Η έρευνα TALIS ξεκίνησε το 2008 εστιάζοντας στη διδασκαλία και τη μάθηση στα σχολεία της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (επίπεδο ISCED 2), το οποίο στα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα αντιστοιχεί στα σχολικά έτη 7, 8 και 9. Από τον κύκλο του 2013, οι συμμετέχουσες χώρες είχαν τη δυνατότητα να ενταχθούν σε συμπληρωματικές ενότητες που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς σε δημοτικά σχολεία (επίπεδο ISCED 1) και σε σχολεία ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (επίπεδο ISCED 3). Αυτή η πλούσια βάση δεδομένων προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για την μελέτη των τάσεων εντός και μεταξύ των εκπαιδευτικών συστημάτων στην πορεία του χρόνου.
Τα σχολεία που λαμβάνουν μέρος στην έρευνα σε κάθε συμμετέχουσα χώρα επιλέγονται μέσω αντιπροσωπευτικής δειγματοληψίας και στη συνέχεια, γίνεται επιλογή των εκπαιδευτικών από τα σχολεία αυτά. Θα επιλεγούν περίπου 200 σχολεία και 20 εκπαιδευτικοί σε καθένα από αυτά.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.