Αγωγή υπ. Παιδείας κατά ΟΛΜΕ και ΔΟΕ για την στάση εργασίας στις εξετάσεις της ελληνικής Pisa

Η αγωγή της υπουργού Παιδείας θα εκδικαστεί αύριο Τετάρτη, 21 Μαΐου, στις 12:30 το μεσημέρι.

20/05/2025

Ενημερώθηκε: 20/05/2025, 19:41

Άκουσε το άρθρο

Αγωγή κατά της ΟΛΜΕ  και της ΔΟΕ κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, στο Πρωτοδικείο Αθηνών, ζητώντας:

Η αγωγή της υπουργού Παιδείας θα εκδικαστεί   αύριο Τετάρτη, 21 Μαΐου, στις 12:30 το μεσημέρι.

Τι υποστηρίζει η υπουργός Παιδείας στην αγωγή

Η υπουργός Παιδείας υποστηρίζει  στην αγωγή ότι :

 Στάση εργασίας

  • Πανελλαδική  τρίωρη  διευκολυντική στάση εργασίας από τις 8:00 έως τις 11:00, στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων της ελληνικής Pisa, κήρυξε η ΟΛΜΕ.
  • Πανελλαδική διευκολυντική στάση εργασίας για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος, στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων  της ελληνικής  Pisa, κήρυξε η ΔΟΕ, με δυνατότητα επιπλέον  στάσης που θα κηρυχθεί από τους Σ.Ε.Π.Ε.

Ελληνική Pisa: Τα 618 Δημοτικά-Γυμνάσια που θα πάρουν μέρος στις εξετάσεις την Πέμπτη 22 Μαΐου 

Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 22 Μαΐου 2025 και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων που έχουν επιλεγεί είναι υποχρεωτική.

Οι εξετάσεις θα διενεργηθούν  σε εθνικό επίπεδο,  για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων.

  • Πατήστε εδώ για να δείτε τον πίνακα  με τα   304 Δημοτικά Σχολεία  και  314 Γυμνάσια τα οποία θα λάβουν μέρος στις εξετάσεις της ελληνικής Pisa.

Οι   εξετάσεις αφορούν σε θέματα σχετικά με τα περιεχόμενα των προγραμμάτων σπουδών στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών με σκοπό την έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων κριτικής σκέψης των μαθητών και μαθητριών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα Προγράμματα Σπουδών των ανωτέρω γνωστικών αντικειμένων.

Στην εξαιρετική περίπτωση που επιλεγείσα σχολική μονάδα αιτιολογημένα αδυνατεί να συμμετάσχει στις εξετάσεις (π.χ. τοπικοί εορτασμοί/αργίες, σοβαρά κωλύματα ασθένειας), αντικαθίσταται με ευθύνη της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης από άλλη σχολική μονά δα ανάλογων χαρακτηριστικών ιδίως οργανικότητα, αναλογία μαθητών/τριών και ενημερώνονται άμεσα η Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και η Ομάδα Έργου .

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα. Σε κάθε περίπτωση το Ι.Ε.Π. αναλαμβάνει να διαφυλάξει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις, βάσει των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (13)

@ Είναι θέμα δημοκρατίας
|

Τι δημοψήφισμα; Εσύ που το προτείνεις ξέρεις πώς τις λέει ο νόμος τις αποκαλούμενες εξετάσεις ελληνικής PISA και τι διαφορά έχουν από το διεθνές PISA; Μπορείς να μας πεις υπέρ και κατά;
Αρα, τι νόημα έχει η άποψη ατόμων χωρίς την αναγκαία γνώση και μάλιστα γνώση σε βάθος.

Ερτ
|

@DIMITRIOS. Πως εξηγείς ότι οι προτάσεις τους είναι συνήθως για τα πανηγύρια, όταν βγαίνουν στην τηλεόραση πέφτει το IQ των τηλεθεατών πολλές μονάδες και ότι τα αιτήματά τους είναι πάντα λεφτά, λεφτά, διορισμούς, λεφτά, λεφτά;

Δημήτρης, Ιδαίον Άντρον
|

Μάλιστα, θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε σε αξιόπιστες διαγνωστικές εξετάσεις αποκρύπτοντας και τα ονόματα των σχολείων και τις περιοχές.
Απλώς για να ξέρουμε τι μας γίνεται.
- Όι!

Άσπρη Κιμωλία
|

Οι διαγνωστικές εξετάσεις, όταν είναι αξιόπιστες, είναι χρήσιμες. Είναι κάτι αυτονόητο. Όμως, ούτε και σ’ αυτό υπάρχει συμφωνία εφαρμογής εδώ και διακόσια χρόνια.
Άλλη μία ντροπή.

@Είναι θέμα δημοκρατίας
|

Έχουμε δικαίωμα να διαφωνούμε, όχι να μην εφαρμόζουμε. Προσωπικά το έγραψα και πιο κάτω, δεν είμαι κατά, αντιθέτως θεωρώ απαραίτητη τη διεξαγωγή τέτοιων εξετάσεων για τη βελτίωση της ποιότητας, αλλά θεωρώ λάθος τις προθέσεις (το γιατί το κάνουμε).
Όπως και να έχει όμως, μπορώ να ζητάω να αλλάξει, δεν μπορώ να μην το εφαρμόσω. Και με την ταλαιπωρία των μαθητών, ειδικά της γ' λυκείου, να περιμένει την τράπεζα θεμάτων για τις ενδοσχολικές διαφωνώ, αλλά τι να κάνω, να μην βγάλω θέματα;

@Η μοναξιά των εκπαιδευτικών
|

Πολύ καλή τοποθέτηση. Νομίζω πως το συνδικαλιστικό κίνημα έχει αλλοιωθεί. Έχουν αποχωρήσει πολλά αξιόλογα στελέχη μετά τη μαζική κυβερνητική επίθεση προ 15ετίας.
Διαγνωστικές εξετάσεις πρέπει να γίνονται ώστε να υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα και να μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις.
Για άλλη μια φορά το πρόβλημα είναι το περιεχόμενο και ο τρόπος που τις χρησιμοποιεί η κυβερνηση για να, επιτεθεί σε πρόσωπα, κρύβοντας κάτω από το χαλάκι αδυναμίες του συστήματος.
Το πρόβλημα δεν είναι η ιδέα αλλά ο τρόπος και ο λόγος εφαρμογής. Το να δείξω καποιον με το δάκτυλο δεν κοστίζει (εδώ δείχνουνε με το δάχτυλο συνταξιούχους και υπερήλικες), το να βελτιώσουμε την ποιότητα, όμως, σε όλους τους τομεις έχει μεγάλο κόστος....

Είναι θέμα δημοκρατίας
|

Αν είναι 150 βουλευτές που θέλουν την πίζα, και 151 πολίτες που δεν την θέλουν, εγώ είμαι με την δημοκρατία και όχι με τον κοινοβουλευτισμό.
Δημοψήφισμα για την πίζα τώρα!

DIMITRIOS
|

Όποιος λέει ότι είμαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόζουμε τους νόμους του κράτους χωρίς να κάνουμε τίποτα να πει καθαρά ότι θέλει να διαλυθούν τα συνδικάτα. Εκτός αν τα κρατήσουμε για χοροεσπερίδες, εκδρομές και θέατρα, είναι μια κάποια παρηγοριά κι αυτό. Αν πάλι έχει κάποιο άλλο ρόλο σκεφτεί για τα συνδικάτα και τον έχουμε παρεξηγήσει, να τον ακούσουμε. Καθαρές κουβέντες

Διαγνωστικές εξετάσεις λέγονται στον νόμο
|

Οι διαγνωστικές εξετάσεις βασίζονται στα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών και Σχολικά Εγχειρίδια.
Η προσέγγιση του διεθνούς PISA είναι διαφορετική.

Κώστας
|

Ελληνική PISA πατέντα. Δεν ειμαι ξανά αυτών των διαγωνισμών. Η μόνη ένσταση αν τα ζητούμενα είναι εναρμονισμένα με τη διδασκαλία των θεμάτων στην Ελλάδα. Και δεν αναφέρομαι στο πως κάνουν μάθημα οι εκοαιδευτικοί, αλλά στους οδηγούς διδασκαλίας του ΙΕΠ. Αν θες επιτυχία σε τέτοιους διαγωνισμούς και τους αποδέχεσαι ως κριτήριο πρέπει να προσαρμόσεις τις πρακτικές σου.
Από εκεί και πέρα ως εκπαιδευτικός ήμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθούμε το υπουργείο. Εξετάσεις τύπου pusa λέει. Ε, αυτό θα κάνουμε. Να διαφωνουνε μπορούμε. Να μην τηρούμε νόμους και κανόνες δεν μπορούμε.

Ας κοιταχτεί και αυτό
|

Επί τη ευκαιρία καλό θα ήταν να διερευνηθεί αν δικαιούται το υπουργείο να χρησιμοποιεί το όνομα "ελληνική Pisa"

Η μοναξιά των εκπαιδευτικών (κάποιων)
|

Καποια στιγμή η ΟΛΜΕ πρέπει:
.1. να μάθει να μετράει με απόλυτα νούμερα και αξιόπιστα τη συμμετοχή των μελών της στις αποφάσεις που παίρνει (πόσοι είναι οι εγγεγραμμένοι στις ΕΛΜΕ της; Πόσοι συμμετέχουν στις Γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ που λαμβάνουν αποφάσεις εισηγητικές προς την ΟΛΜΕ; Πού δημοσιοποιεί τα νούμερα αυτά η κάθε ΕΛΜΕ;)
2. Να εκσυγχρονιστεί στον τρόπο αντίδρασης της...Ενω πολλοι συμφωνούμε με προτάσεις της, διαφωνούμε με τον αχταρμα τρόπο που τις προβάλλει. Και με τους ..μόνιμους τρόπους αντίδρασης (Αποχές, Απεργίες)

Διαφωνω ΣΕ ΠΟΛΛΑ με Διαγνωστικές Εξετάσεις( ΕΛΛΗΝΙΚΟ PISA). Για συγκεκριμένους λόγους .

H ανικανότοτητα, όμως, της ΟΛΜΕ να αφήσει πίσω τον κομματικό της μανδύα ( αλήθεια, γιατι δεν προτείνετε στις ΕΛΜΕ σας να κατεβάζουν στις εκλογές μη κομματικά ψηφοδέλτια;;;;;;Π.χ Ένα κοινό ενιάιο ψηφοδέλτιο όπου θα ψηφίζουμε χαρακτήρες/πρόσωπα) με κάνει να απορρίπτω τον συνδικαλισμό. Και ΑΡΑ τις όποιες προτάσεις αντίδρασεις που προτείνει ΟΛΜΕ
Το ίδιο αντιδρώ και στις βλακείες/παράλογα ΥΠΑΙΘΑ..Με τον τρόπο μου αντιδρώ, με την ΄΄Λευκή απεργία'' που πουθενά δεν καταγράφεται...

ΑΥΤΗ είναι η μοναξιά κάποιων εκπαιδευτικών.. Λύση υπάρχει;; Απαντώ: ΟΧΙ, δυστυχώς..

Πλατάρος Γιάννης
|

Δηλαδή να μην ξέρει το Κράτος τι τόπο πιάνουν τα λεφτά ού δίνει για την Εκπαίδευση;
Αύριο που θα κάνει αύξηση 20% σε κάθε είδους δαπάνη και μισθολογική να μην μπορεί να κάνει ένα Πίρσον να διαπιστώσει τον ισχυρισμό της ολμεδ8ϋ ολοήμερου ότι όσο πιο πολλά λεφτά , τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα τα εκπαιδευτικά;
Μέχρι τώρα δεν έχει βρεθεί θετική συσχέτιση παγκοσμίως. Θα βρεθεί τώρα!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ