Ποιοι έχουν δικαίωμα εγγραφής στα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια-Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι

Τα 584 εκ. ευρώ θα αγγίξουν οι επενδύσεις των Μη Κρατικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα

14/06/2025

Ενημερώθηκε: 23/07/2025, 10:25

Άκουσε το άρθρο

Οι προτάσεις που κατέθεσαν- τα 12 Μη  Κρατικά Πανεπιστήμια-για επενδύσεις σε κτίρια και ανθρώπινο δυναμικό αγγίζουν αθροιστικά τα 584 εκατομμύρια ευρώ για την επόμενη πενταετία.

  • Τα 243 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε campus και ακίνητα που θα στεγάσουν τα πανεπιστήμια και τα 341 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στο ανθρώπινο δυναμικό.
  • Μόνο μία από τις προτάσεις αφορά επένδυση 92 εκατ. ευρώ για εγκαταστάσεις και 65 εκατ. ευρώ για το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό. Μία δεύτερη αφορά επένδυση 50 εκατ. ευρώ για κτίρια και 35 εκατ. ευρώ για το ανθρώπινο δυναμικό, πάντα στην πενταετία. 
  • Τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια θα δεχθούν 6.280 φοιτητές τον Σεπτέμβριο src="https://www.esos.gr/sites/default/files/inline-images/%CE%A3%CF%84%CE%B…" data-entity-uuid="33536430-6992-49dd-b7e9-d62a2bafaf59" data-entity-type="file" loading="lazy" width="704" height="398">Το  κάθε Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο θα τηρεί μητρώο φοιτητών, στο οποίο θα καταγράφονται τα στοιχεία των φοιτητών κατά την έναρξη των σπουδών τους, οι βαθμολογίες τους, οι ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις και κάθε άλλο στοιχείο, το οποίο προβλέπεται με βάση τον Εσωτερικό Κανονισμό.

     

    Δικαίωμα εγγραφής στα προγράμματα πρώτου κύκλου σπουδών των αναγνωρισμένων των Ν.Π.Π.Ε. έχουν:

    α) οι Έλληνες ή αλλοδαποί πολίτες κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) με ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ), η οποία προκύπτει από τον μικρότερο εκ των μέσων όρων των βαθμολογιών του συνόλου των εξεταζομένων ανά επιστημονικό πεδίο, πολλαπλασιαζόμενο με τον συντελεστή 0,8,

    β) οι κάτοχοι ισότιμων απολυτηρίων τίτλων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δ.Ε.) αναγνωρισμένων Ξένων σχολείων της ημεδαπής (επιπέδου 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων),

    γ) οι κάτοχοι διεθνών απολυτήριων τίτλων Δ.Ε. που χορηγούνται από σχολεία της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, οι αλλοδαποί πολίτες κάτοχοι ισοδύναμου του Λυκείου απολυτήριου τίτλου Δ.Ε. ή ισοδύναμου τίτλου επαγγελματικής εκπαίδευσης που τους παρέχει δικαίωμα εισαγωγής στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας στην οποία φοιτούν.

     Για τον σκοπό αυτό το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού τηρεί, ενημερώνει και δημοσιοποιεί στον ιστότοπο του καταλόγους με ισότιμους του Λυκείου απολυτήριους τίτλους δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης ανά χώρα της αλλοδαπής.

    Δικαίωμα εγγραφής στα προγράμματα δεύτερου και τρίτου κύκλου σπουδών έχουν οι κάτοχοι αναγνωρισμένων τίτλων πρώτου κύκλου σπουδών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της ημεδαπής, καθώς και αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής, τα οποία περιλαμβάνονται στα μητρώα του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4957/2022 (Α ́124).

    Οσοι τελείωσαν το Λύκειο πριν το 2021

    Για τους αποφοίτους  ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που έλαβαν απολυτήριο πριν από το σχολικό έτος 2021, πριν δηλαδή τεθεί σε εφαρμογή η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής εφαρμόζονται  οι όροι και οι προϋποθέσεις που ισχύουν για το μητρικό ίδρυμα για την εισαγωγή φοιτητών.

    Τι σημαίνει ΕΒΕ Επιστημονικού Πεδίου των Πανελλαδικών για την εγγραφή στα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια

    Ο όρος πρόσβασης των ενδιαφερομένων στα Μη Κερδοσκοπικά Μη Κρατικά Πανεπιστήμια που ανακοινώθηκε   από τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκης σημαίνει ότι θα ταυτίζεται με το χαμηλότερο μέσο όρο Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής των Επιστημονικών Πεδίων, πολλαπλασιαζόμενο με συντελεστή 0.8.

    Δηλαδή από τα ακόλουθα τέσσερα επιστημονικά πεδία θα ισχύσει για όλα τα πεδία η χαμηλότερη  Ελάχιστη  Βάση Εισαγωγής, για λόγους συνταγματικής ισότητας. Με βάση τους παρακάτω υπολογισμούς την χαμηλότερη ΕΒΕ την έχει   το 4ο πεδίο με 8,34. Άρα η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής  , ως πορϋπόθση για την εγγραφή στα Μη Κρατικά πανεπιστήμια ,  θα είναι η μικρότερη όλων των πεδίων, που είναι  8,34.

    Αυτό σημαίνει ότι η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, εάν κάνουμε τους υπολογισμούς, είναι η εξής ανά Επιστημονικό πεδίο

    • 9,42 για το 1ο Πεδίο
    • 9,87 για το 2ο Πεδίο
    • 9,31 για το 3ο Πεδίο
    • 8,34 για το 4ο Πεδίο

    Πως προέκυψε η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

    1o ΠΕΔΙΟ    

       Μέσος Όρος Πεδίου    11,78Χ 0,80=9,42
       Εάν το πολλαπλασιάζαμε με το μεγαλύτερο συντελεστή που είναι το 1,20 θα προέκυπτε το 
       14,14

    2ο ΠΕΔΙΟ    

       Μέσος Όρος Πεδίου    12,34Χ0,80=9,87
       Εάν το πολλαπλασιάζαμε με το μεγαλύτερο συντελεστή που είναι το 1,20 θα προέκυπτε το     14,81

    3ο ΠΕΔΙΟ    

       Μέσος Όρος Πεδίου    11,64 Χ0,80=9,31
       Εάν το πολλαπλασιάζαμε με το μεγαλύτερο συντελεστή που είναι το 1,20 θα προέκυπτε το     13,97

    4ο ΠΕΔΙΟ    

       Μέσος Όρος Πεδίου    10,43Χ0,80=8,34
       Εάν το πολλαπλασιάζαμε με το μεγαλύτερο συντελεστή που είναι το 1,20 θα προέκυπτε το 12,54

    Ωστόσο , όπως διευκρίνισε ο υπουργός Παιδείας, το κάθε μητρικό Πανεπιστήμιο που θα εγκαταστήσει παράρτημα στην Ελλάδα θα μπορεί να ορίσει βαθμό  ανώτερο από τη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Θεωρείται βέβαιο ότι στις περιζήτητες σχολές , όπως Ιατρικές,  από τα μητρικά Πανεπιστήμια  , για λόγους φήμης, θα  τεθεί   ως προϋπόθεση εγγραφής τουλάχιστον κοντά στη   χαμηλότερη  βάση των Ιατρικών Σχολών στην Ελλάδα.

    Εάν σε ένα Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο γίνει παύση στη λειτουργία του οι φοιτητές θα μείνουν "ξεκρέμαστοι";

    Από το ποσό της εγγυητικής επιστολής επιστρέφονται, κατά προτεραιότητα, τα καταβληθέντα δίδακτρα στους φοιτητές και καταβάλλονται οι αμοιβές του προσωπικού έως το τέλος του ακαδημαϊκού έτους. Στην περίπτωση αυτή μητρικό ίδρυμα καθίσταται πλέον υπεύθυνο για την ολοκλήρωση των σπουδών των εγγεγραμμένων φοιτητών και τη χορήγηση των σχετικών τίτλων σπουδών.

    Οι εγγεγραμμένοι φοιτητές στα εν λόγω προγράμματα σπουδών συνεχίζουν και ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο παράρτημα πανεπιστημίου, χωρίς την καταβολή διδάκτρων.

    Τίτλοι σπουδών

    1. Κάθε Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο, το οποίο παρέχει πρόγραμμα σπουδών πιστοποιημένο από το μητρικό ίδρυμα και εγκεκριμένο από την ΕΘ.Α.Α.Ε., χορηγεί στους αποφοίτους του τίτλο σπουδών του μητρικού ιδρύματος. Πριν από τη χορήγηση τίτλων σπουδών, το Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο αποστέλλει στο αρμόδιο Τμήμα  του υπουργείου Παιδείας της Ελλάδος σχετική ενημέρωση με συνημμένο κατάλογο αποφοίτων, καθώς και το σώμα των τίτλων σπουδών και το αρμόδιο Τμήμα
    προβαίνει στη σφράγισή τους.

    2. Ο τίτλος σπουδών, που απονέμεται υπό τις προϋποθέσεις, αναγνωρίζεται από το ελληνικό κράτος υπό την προϋπόθεση ότι περιλαμβάνεται στο Εθνικό Μητρώο τύπων τίτλων σπουδών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής, το οποίο τηρεί ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. σύμφωνα με το άρθρο 304 του ν. 4957/2022 (Α’ 141).

    Ο απονεμηθείς τίτλος σπουδών δεν υποβάλλεται στη διαδικασία ακαδημαϊκής αναγνώρισης τίτλου σπουδών στον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π..

    Οι διδάσκοντες θα έχουν τα ίδια προσόντα με των ελληνικών δημοσίων ΑΕΙ;

    Οι διδάσκοντας στα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια θα είναι δυο κατηγοριών:

    1. Σε κάθε Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο υπηρετεί διδακτικό ερευνητικό προσωπικό στον τομέα διδασκαλίας και έρευνας, εκ των οποίων τουλάχιστον ογδόντα τοις εκατό (80%) είναι κάτοχοι διδακτορικού σε θέμα συναφές με το αντικείμενο της διδασκαλίας τους και διαθέτει τα ουσιαστικά προσόντα, που απαιτούνται για την κατοχή θέσης διδακτικού προσωπικού αντίστοιχης βαθμίδας, καθώς και ειδικό διδακτικό προσωπικό με προσόντα, τρόπους επιλογής και όρους υπηρεσίας, αντίστοιχους με εκείνους του μητρικού ιδρύματος. Κατ’ εξαίρεση, δεν είναι
    απαραίτητη η κατοχή διδακτορικού διπλώματος για μέλη διδακτικού ερευνητικού προσωπικού, αν η προς πλήρωση θέση αφορά σε γνωστικό αντικείμενο εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας, για τα οποίο δεν είναι δυνατή ή συνήθης η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής κατά τους κανόνες της οικείας τέχνης ή επιστήμης.

    2. Τα κριτήρια εκλογής και εξέλιξης εγκρίνονται από το μητρικό ίδρυμα και τηρούν τις αρχές της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της αξιοκρατίας, της ακαδημαϊκής ελευθερίας και της ποιοτικής παροχής υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης.

    3. Η οργάνωση και η παροχή ακαδημαϊκού έργου, στο οποίο περιλαμβάνεται κατεξοχήν το διδακτικό και το ερευνητικό έργο, πρέπει να γίνεται σύμφωνα με την αρχή της ακαδημαϊκής ελευθερίας.

    4. Ο αριθμός των μελών του διδακτικού ερευνητικού προσωπικού πλήρους απασχόλησης δεν μπορεί να είναι κατώτερος των τριάντα (30) για το Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο  με προβλεπόμενο ανώτατο όριο ωρών διδασκαλίας, για κάθε μέλος, τις δώδεκα (12) ώρες εβδομαδιαίως.

    5. Η επιλογή των μελών του διδακτικού ερευνητικού προσωπικού  εγκρίνεται από το μητρικό ίδρυμα, αποστέλλεται στο αρμόδιο Τμήμα προς έλεγχο  και τα στοιχεία τους αναρτώνται στον ιστότοπο του μητρικού ιδρύματος.

    Ειδικό διδακτικό προσωπικό

    1. Σε κάθε  Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο  δύναται να υπηρετεί ειδικό διδακτικό προσωπικό με προσόντα, τρόπους επιλογής και όρους υπηρεσίας, αντίστοιχους με εκείνους του μητρικού ιδρύματος, εφόσον αυτό προβλέπεται ρητά στον Εσωτερικό Κανονισμό και εφόσον τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής και εξέλιξης συνάδουν με τις αρχές της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της αξιοκρατίας, της ακαδημαϊκής ελευθερίας και της ποιοτικής παροχής υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης.

    2. Η επιλογή του ειδικού διδακτικού προσωπικού   εγκρίνεται από το μητρικό ίδρυμα.

    Τα προγράμματα σπουδών θα περνούν από "φίλτρο" κάποιου ελληνικού φορέα;

    Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σπουδών  , που έχει πιστοποιηθεί από το μητρικό ίδρυμα, υπό τη μορφή δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας ή με συνδυασμό των μεθόδων αυτών ή άλλων διασυνοριακών μεθόδων προσφοράς εκπαίδευσης και οδηγεί στη χορήγηση αναγνωρισμένου τύπου τίτλων σπουδών, που εγκρίνεται από την ΕΘ.Α.Α.Ε..

    Ποια όργανα θα διοικούν το Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο;

    Το Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο θα διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο είναι αρμόδιο να αποφασίζει για κάθε πράξη που αφορά στη διοίκησή του. Η σύγκληση, η συγκρότηση, η λειτουργία, οι αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου καθορίζονται στο καταστατικό του  

    Πόσες σχολές θα λειτουργεί το κάθε Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο;

    α) Κάθε Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο θα διαθέτει κατ ́ ελάχιστον τρεις (3) Σχολές, με ένα τουλάχιστον πρόγραμμα πρώτου κύκλου σπουδών η καθεμία. Εξαιρετικά και εφόσον το μητρικό ίδρυμα καταλαμβάνει μια από τις πρώτες είκοσι (20) θέσεις σε αναγνωρισμένη διεθνή παγκόσμια κατάταξη πανεπιστημίων,  δύναται να αποτελείται από μία κατ’ ελάχιστον Σχολή με ένα τουλάχιστον πρόγραμμα κύκλου σπουδών.  

    Ποιες θα είναι οι υποδομές του;

    Κάθε Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο θα διαθέτει κατάλληλες κτιριακές υποδομές και υλικοτεχνικό εξοπλισμό.

    Ειδικότερα, οι υποδομές πρέπει να είναι επαρκείς για την κάλυψη των αναγκών των φοιτητών σε διδασκαλία, μελέτη, και τηρούνται οι αντίστοιχοι κανόνες που εφαρμόζονται για τους χώρους εκπαιδευτηρίων, σύμφωνα με τον ισχύοντα Οικοδομικό και Κτιριοδομικό Κανονισμό και τον Κανονισμό Πυροπροστασίας.

    Η εγκατάσταση πρέπει να είναι αυτοτελής, να διαθέτει 

    • λειτουργική βιβλιοθήκη, 
    • χώρους εργαστηρίων και έρευνας ανάλογα με τα προσφερόμενα προγράμματα σπουδών κατόπιν έγκρισης της ΕΘ.Α.Ε.Ε.,
    • οπτικοακουστικά  μέσα και εξοπλισμένη αίθουσα πολυμέσων με πρόσβαση στο διαδίκτυο. 

    Το Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο  δύναται να διαθέτει δευτερογενή μη αυτοτελή κτίρια μόνο εντός των ορίων της ίδιας περιφερειακής ενότητας στην οποία έχει την έδρα του, ενώ δύναται να διαθέτει αυτοτελή κτίρια σε άλλη πόλη εκτός της περιφερειακής ενότητας της έδρας.

    Ακαδημαϊκή ελευθερία;

    Στα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια  κατοχυρώνεται και προστατεύεται η ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και τη διδασκαλία, η οποία αποτελεί θεσμική εγγύηση της αδέσμευτης και απαραβίαστης επιστημονικής σκέψης, έρευνας και διδασκαλίας.

Σχόλια (78)

Inheritor
|

@@ Inheritor 17 Ιουν 2025 23:40

Να το πάλι το "δεν έγραψε καλά η κοπέλα". Τουλάχιστον για τέτοιες ιδιάζουσες περιπτώσεις όπως της κοπέλας που συγκέντρωσε 22.000 μόρια, καλό θα ήταν να μην την τσουβάλιαζες με τις περιπτώσεις που ανέφερες (κάτω από τη βάση σε μαθήματα βαρύτητας κλπ). Εντάξει θέλεις να πιστέυεις ότι η ΕΒΕ καλώς μπήκε, δικαίωμά σου.

Προς @ Inheritor 17 Ιουν 2025 23:40
|

Ο Inheritor 17 Ιουν 2025 21:17 και ο @ Inheritor | 16 Ιουν 2025 08:59 17 Ιουν 2025 21:09
περιέγραψαν το ζήτημα της ΕΒΕ με ακρίβεια αλλά δεν το καταλαβαίνεις! Από πού κι ως πού το 13,8/20, ήτοι 6,9/10 είναι κακός βαθμός; Στο Πανεπιστήμιο είναι Λίαν Καλώς (δημοτικιστί Πολύ Καλά).

Επίσης, το ζήτημα είναι πως τις Σχολές του ΕΜΠ το 2022-2023 δεν τα είχε απασχολήσει ιδιαίτερα ο συντελεστής και έβαλαν το 1.2 ακόμη και στα ειδικά μαθήματα, μη φανταζόμενα τέτοιες περιπτώσεις. Αυτό που λες περί βαρύτητας αφορά στη στάθμιση του μαθήματος στον συνολικό βαθμό, δηλαδή εάν ήθελε η Αρχιτεκτονική ΕΜΠ θα στάθμιζε το Σχέδιο π.χ. με 40% και τα υπόλοιπα 4 μαθήματα αθροιστικά με 60%. Η κοπέλα πήρε σταθμισμένο βαθμό (με βάρη ορισθέντα από την Αρχιτεκτονική ΕΜΠ) πολύ υψηλότερο από τον τελευταίο εισαχθέντα και δεν εισήλθε λόγω του 1.2*ΕΒΕ.

Δηλαδή η κοπέλα ικανοποίησε τα διαχρονικά κριτήρια εισαγωγής και θα κατετάγετο μέσα στους εισαχθέντες εάν της επιτρεπόταν να δηλώσει τη Σχολή. Η ΕΒΕ δεν της το επέτρεψε ενώ τα αποτελέσματα της διαγωνιστικής διαδικασίας ήταν υπεραρκετά για την είσοδό της.

Σώστης
|

@Παντού στρεβλώσεις, εννοείται πως η επίδοση στο μάθημα της έκθεσης είναι δικαιότατο να καθορίσει ποιος θα φοιτήσει στην Ιατρική!!! Οι επιστήμονες πάνω από όλα πρέπει να διαθέτουν συγκροτημένη σκέψη και λόγο, κοινωνική ευαισθησία και αρετές όπως η ανιδιοτέλεια! Σε ποιο άλλο μάθημα πέρα της έκθεσης και της λογοτεχνίας θα μπορούσαν να ακονιστούν σε αυτά; Θα μου πείτε στη Φιλοσοφία ή στην αρχαιοελληνική γραμματεία. Αν ζητάτε να αντικατασταθεί με αυτά τα αντιμείμενα, μαζί σας! Η στρέβλωση είναι άλλη: δεν είναι δυνατόν να ρυθμίζονται οι βάσεις ανάλογα τους βαθμούς και τη ζήτηση των σχολών. Αυτό έχει οδηγήσει σχολές δύσκολες που καθορίζουν το πολιτισμικό μέλλον της χώρας να υποβαθμίζονται και άλλες επειδή έχουν καλές απολαβές να γίνονται άπιαστες! Δηλαδή αν κάποτε δεν ζητούν τα παιδιά να γίνονται γιατροί για χ ψ λόγους, θα καταποντιστεί η βάση της ιατρικής και θα έχουμε γιατρούς που μπήκαν με 8-10; Όπως συμβαίνει με πολυτεχνικές σχολές και με εκείνες της φιλοσοφικής! Αυτή είναι η στρέβλωση! Ότι η βάση διατιμάται σαν να ναι τιμή προιόντος: ζήτηση και άνοδος.

@ Inheritor
|

Nα το πούμε απλά; Δεν έγραψε καλύτερα η κοπέλα. Έγραψαν καλύτερα αυτοί που είχαν καλύτερο βαθμό στο σχέδιο γιατί η Αρχιτεκτονική απαιτεί και δίνει βάρος στο βασικό της μάθημα το σχέδιο. Τα διδασκόμενα μαθήματα είναι σχέδιο, αρχιτεκτονικό σχέδιο Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, ΙV, V, απεικονίσεις, και γενικά σχέδιο όχι πχ Χημεία. Είναι το μάθημα βαρύτητας . Όπως στα αγγλικά στην αγγλική φιλολογία και 20 να γράψεις στα Αρχαία, Λατινικά, στο βασικό του μάθημα τα αγγλικά απαιτεί συγκεκριμένο βαθμό. Δηλαδή τι νόημα θα είχε να έχει πάρει 20 στα υπόλοιπα και στα αγγλικά να έχει μέτρια ή κακή γνώση; Αφού το μάθημα βαρύτητας είναι τα Αγγλικά.
Και καλό θα ήταν να εφαρμοστεί σε όλες τις σχολές. Πχ. στο μαθηματικό, στα μαθηματικά τουλάχιστον 13, το ίδιο στα Πολυτεχνεία, στη φιλολογία το ίδιο στα αρχαία... Φιλόλογοι με 5 αρχαία, μαθηματικοί προ ΕΒΕ με 0 στα μαθηματικά στο Κρήτης.

Inheritor
|

@Inheritor 17 Ιουν 2025 14:28

Αρχικά η ΕΒΕ μπήκε "για να μην βλέπουμε να περνάνε στο Πανεπιστήμιο μαθητές με 2.000 μόρια" σύμφωνα με δημόσιες τοποθετήσεις βουλευτών της προηγούμενης Κυβέρνησης που εμπνεύστηκε την ΕΒΕ.
Δεύτερον, η ΕΒΕ δεν σημαίνει ότι περνάς στη σχολή που δηλώνεις. Η ΕΒΕ είναι ένας κόφτης. Αν δεν περάσεις την ΕΒΕ μίας σχολής τότε δεν μπορείς να την δηλώσεις στο μηχανογραφικό σου δελτίο. Το να δηλώσεις όμως μία σχολή στο μηχανογραφικό σου δελτίο (που σημαίνει ότι έχεις περάσει την ΕΒΕ της, διαφορετικά δεν θα μπορούσες να τη δηλώσεις) ΔΕΝ σημαίνει ότι πέρασες στη συγκεκριμένη σχολή. Πρέπει και να έχεις συγκεντρώσει περισσότερα μόρια.
Τρίτον ο υπολογισμός της ΕΒΕ γίνεται με τον απλό Μέσο Όρο των μέσων όρων, ενώ ο υπολογισμός των μορίων γίνεται με τον σταθμικό μέσο όρο. Εκεί είναι όλο το ζουμί. Μπορεί κάποιος να συγκεντρώσει πολύ περισσότερα μόρια για μία σχολή αλλά να μην μπορεί να τη δηλώσει γιατί η ΕΒΕ υπολογίζεται διαφορετικά σε σχέση με τα μόρια. Και εκεί είναι που παρουσιάζονται τα παράδοξα, τα παράλογα και οι αδικίες.
Επομένως αυτό που γράφεις "μπορεί με 14,9 να μη μπεις σε μια σχολή αφού οι θέσεις είναι 100 και ο εκατοστός έχει γράψει 15" είναι 100% λανθασμένο. Και τούτο γιατί μπορεί να μπει κάποιος που συγκέντρωσε πολύ λιγότερα μόρια, επειδή κόπηκε κάποιος με πολύ περισσότερα μόρια λόγω της ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος. Και το ξαναλέω, να έγραφε κάτω από τη βάση να το καταλάβω. Να γράφεις τώρα 13,8 σε ειδικό μάθημα και η ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος να είναι 14,5 δηλαδή να μην μπορείς να δηλώσεις καν τη σχολή αυτή (λες και το 13,8 είναι κακός βαθμός) και να βλέπεις ότι μπαίνει κάποιος άλλος με πολύ λιγότερα μόρια από εσένα είναι αδικία.
Τέλος η αναφορά έγινε για την Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ το 2023 σύμφωνα με δημοσίευμα της εποχής. Σαφώς και με τέτοιους βαθμούς μπορείς να μπεις και σε αντίστοιχο τμήμα άλλης περιοχής.
Δεν είναι όμως αυτό το θέμα μας. Η Ε.Β.Ε. γενικότερα, ακριβώς επειδή είναι μεταβαλλόμενη, πάντα μα πάντα θα κόβει υποψήφιους.
Εντάξει αν οι κομμένοι έγραψαν κάτω από 10 όπως συνήθως συμβαίνει οκ. Δεν είναι όμως δίκαιο κριτήριο διότι θεωρητικά κόβει και υποψήφιους με μέσο όρο 15. Πιο τίμιο είναι να μπει στη θέση της ΕΒΕ η βάση του 10. Αν τώρα θεωρητικά την περάσουν όλοι τότε μαγκιά τους και μπράβο τους. Από εκεί και μετά μετράμε πόσα μόρια έχει ο καθένας.
Υ.Γ: Θα το εκτιμούσα να μην ξαναχρησιμοποιήσεις το ψευδώνυμο "Inheritor" σαν όνομα γιατί φαίνεται λες και απαντάω στον εαυτό μου.

ΠΑΝΤΟΎ ΣΤΡΕΒΛΏΣΕΙΣ
|

Ας ΥΠΟΘΈΣΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΕΣ ΝΑ ΜΠΕΙΣ ΙΑΤΡΙΚΗ. ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΕΎΚΟΛΑ ΘΈΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΑ ΤΡΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΠΟ 20. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΡΙΝΕΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΠΕΙ Ή ΠΟΙΟΣ ΘΕ ΜΕΙΝΕΙ ΑΠΕΞΩ? ΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, Η ΕΚΘΕΣΗ. ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΝ ΘΑ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙΣ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΠΕΙΔΗ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΗΜΈΡΑ ΕΓΡΑΨΕΣ ΕΚΘΕΣΗ 17 ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ 18. ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ. ΓΡΑΨΤΕ ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΑΛΛΑ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ

@ Inheritor | 16 Ιουν 2025 08:59
|

Πέρασαν με λιγότερα μόρια από την κοπέλα, αδυνατείς να το κατανοήσεις; Πέρασαν με κατά μέσο χαμηλότερη βαθμολογία στα Μαθηματικά, τη Γλώσσα, τη Χημεία και τη Φυσική. Έγραψε 13,8 στο σχέδιο και παρόλα αυτά είχε βαθμολογία πολύ υψηλότερη από τη βάση εισαγωγής.
Να το γράψω λιανά: ένας με 14,4 βαθμό στο Σχέδιο (δηλαδή |14,4-13,8|*100/14,4 εκατοστιαία διαφορά) πέρασε υπολειπόμενος της κοπέλας στο σύνολο των μαθημάτων (μαζί με το σχέδιο) κατά ένα ποσοστό μεγαλύτερο από το ανωτέρω. Συνεπώς, στα 4 γενικά μαθήματα το ποσοστό αυξάνεται έτι περαιτέρω υπέρ της κοπέλας.

Συνεπώς, η οικογένεια της κοπέλας φορτώθηκε 5 χρόνια ενοίκια κ.ά., ενώ κάποιοι χειρότεροι στη συνολική βαθμολογία υποψήφιοι εισήχθησαν στο ΕΜΠ.

Αα
|

Αν καποιος εδωσε πανελληνιες πριν 2 χρονια και δεν εχει τους βαθμους των πανελληνιων πως θα τους βρουν για να ξερουν αν εχει πιασει την EBE ?

Inheritor
|

1. Οι σχολές Αρχιτεκτονικής είναι επτά. Ακόμα και να μην έπιανε το 2023 πχ του ΕΜΠ είχε άλλες τέσσερις, πέντε να πιάσει οι οποίες είχαν ΕΒΕ στα σχέδια το 10 και 11. Άρα δε παίζει ο ισχυρισμός σου ότι θα πάει ιδιωτική σχολή με 14 στο σχέδιο. Το ποσοστό της ΕΒΕ είναι δικαίωμα του κάθε ΕΜΠ από τη στιγμή που εισάγονται μαθητές με πολύ καλύτερες βαθμολογίες από το 14.
2. Να σχολιάζεις για υπαρκτές πιθανότητες. Το να είναι λοιπό η ΕΒΕ στο 15 δε παίζει, αφού η ΕΒΕ αφορά το μέσο όρο κάθε πεδίου και όπως φαίνεται αυτός είναι από 8.5 μέχρι 10 ανάλογα το πεδίο.
3. Και ναι, μπορεί με 14,9 να μη μπεις σε μια σχολή αφού οι θέσεις είναι 100 και ο εκατοστός έχει γράψει 15. Έτσι γίνεται παντού και πάντα. Πού το έλεος και πού το παράλογο.

Χ
|

@. Αρθούρος
Το πενταετές ήταν πάντα integrated master.

@@@@ Αρθούρος
|

Τα πτυχία των πολυτεχνείων ήταν 5ους προγράμματος σπουδών πολύ πρίν την εφεύρεση των integrated Master. Βρείτε καλύτερο επιχείρημα.

Inheritor
|

@@ Inheritor 16 Ιουν 2025 08:59

Και σου ξαναγράφω, ότι συγκέντρωσε περισσότερα μόρια από τους περισσότερους από αυτούς που πέρασαν! Τί δεν καταλαβαίνεις; Και μιλάμε για ένα μάθημα που ΔΕΝ διδάσκεται στα σχολεία. Εντάξει να το καταλάβω να υπήρχε η βάση του 10 που είναι πολύ πιο τίμια. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής όμως είναι μεταβαλλόμενη. Δηλαδή αν αύριο γράψουν τα παιδιά ΕΒΕ 15 το θεωρείς σωστό να κοπεί αυτός που έγραψε 14,9; Έλεος δηλαδή...

Inheritor
|

@Ευα

Έλα πες ότι το πήρε απόφαση να διαβάσει, κι άσε τα περί παπαγαλίας...

Inheritor
|

@@ Inheritor 16 Ιουν 2025 09:12

Ποιας χρονιάς την ΕΒΕ κοιτάς; Το συμβάν που πρανέφερα συνέβη το 2023 και η ΕΒΕ στο ειδικό μάθημα εκείνης της χρονιάς είναι 14,46 σχεδό 14,5 όπως έγραψα! Μάλλον, λέω εγώ τώρα, μάλλον ψεύδεσαι εσύ!

@@@ Αρθούρος
|

Ναι κύριε.. Όποιος θέλει Πολυτεχνείο τον ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ σε 5ετείς σπουδές.

Johnson
|

Εγώ δεν κατάλαβα τι θα γίνει με τα μη κρατικά ΑΕΙ από ότι διάβασα οποία τελείωσε μετά το 21 λύκειο μπαίνει με ΕΒΕ ενώ πριν με πτυχίο λυκείου. Τι θα γίνει όμως τα κολλέγια θα κλείσουν και θα λειτουργούν σαν μη κρατικά ΑΕΙ; Εμένα πχ το κολλέγιο κάνει 3 τμήματα μη κρατικά ΑΕΙ και 3 όχι. Αρα το δικό μου που δεν είναι στα 3 θα κλείσει;

@Τόλης
|

Δεν το λέτε σωστά οτι "όποιος πάει καλά στις πανελλαδικές είναι άξιος να σπουδάζει". Το σωστό είναι: όποιος πάει καλά στις πανελλαδικές είναι άξιος να σπουδάζει στην πλάτη του έλληνα φορολογούμενου.

Δεν ξέρω αν είναι ή δεν είναι άξιος όποιος δεν πάει καλά στις πανελλαδικές. Μπορεί να είναι πολύ άξιος, αλλα αν έρχεται τουρίστας στις πανελλαδικές γιατί να τον θεωρήσω άξιο επιβράβευσης;

Αλλα έχετε λάθος, μελέτη που έγινε στο ΑΠΘ έδειξε οτι σε κατα πλειοψηφία αυτοί που μπαίνουν με υψηλούς βαθμούς αποφοιτούν και με υψηλούς βαθμούς. Για όσους εισάγονται με χαμηλούς βαθμούς η σχέση αυτή υπάρχει αλλα σε μικρότερο βαθμό (κυρίως γιατί χαμηλοί βαθμοί για καποια τμήματα, πχ ιατρική, είναι ισοι με υψηλούς βαθμούς σε άλλα τμήματα).

@ Άπειρα τα παραδείγματα
|

ένα ;
ξέρουμε αποτυχόντες που πλήρωσαν ιδιωτικό έξω (ένα δεύτερο μπάτσελορ) , δεν συνέχισαν έξω , πήραν εδώ μεταπτυχιακα, διδ και έδρες , αλλά μάντεψε τίνι τρόπω....
αντίθετα ΙΚΑΝΟΤΑΤΟΙ σε εξετάσεις και εδώ αει, σε υψηλού επιπέδου εξωτερικά αει και δεν μπορούν ούτε δουλειά να βρουν σοβαρή εδώ (έχει έξω με πολύ καλη ποιότητα ζωής)

@@ Aρθουρος
|

"Οφείλει το εκπαιδευτικό σύστημα να ακολουθήσει τη σύμβαση και να αφήνει ελεύθερα το φοιτητή να επιλέγει ο ίδιος το χρόνο και το μεταπτυχιακό που θέλει ο ίδιος να κάνει"

ε, δεν τον υποχρέωσε κανένα να δηλώσει 5ετη integrated μάστερ.

Κώστας
|

@ Aρθουρος, Τα ΤΕΙ δεν ήταν ποτέ τριετή αφουβγιαντην απόκτηση πτυχίου ήταν υποχρεωτική εξάμηνη πρακτική άσκηση η οποία αντιστοιχούσε σε 20 ects. Ακόμα, απο τη δεκαετια του 90 και μετά όλα ήταν τετραετούς φοίτησης λαιβγιαναυτονμε το νόμο 2021 αναγνωρίστηκε με νόμο ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ Τεχνολογικού τομέα (και όχι τεχνών....)

Διορθωση
|

@ Aρθουρος, Όχι εφαρμοσμένων τεχνών, εφαρμοσμένων επιστημών!

@ ΝΝ
|

Ναι συμφωνώ απόλυτα μαζί σας στο ότι το σχέδιο δε διδάσκεται και θα έπρεπε. Είναι στα παράλογα του συστήματος. Απαντώ όμως στον Inheritor ο οποίος έχει μια συλλογική γενικώς κατά της ΕΒΕ. Και μάλιστα δε στέκει το παράδειγμα του αφού πχ το ΕΜΠ έχει αρκετά χαμηλή ΕΒΕ στο σχέδιο. Πάντως ακόμα και να υπήρχε το σχέδιο στο διδακτικό πρόγραμμα και πάλι είστε σίγουρος ότι δε θα πήγαιναν οι υποψήφιοι σε φροντιστηριακά μαθήματα;

Αντώνης
|

@@@ ΕΔΙΠ
Πάλι πολλοί είναι οι απόφοιτοι και πολύ ψηλά είναι οι βάσεις. Γιατί κάποιος 5 χρόνια να σπουδάζει σε σχολή χωρις επαγγελματικά δικαιώματα; Μέχρι πριν ένα μήνα οι σχολές αυτές δεν είχαν επαγγελματικά δικαιώματα. Πέρσι τους δώσαν αντιστοιχία στο μηχανογραφικό και έπρεπε να περασει ένας ακόμη χρόνος για να τους δώσουν επαγγελματική αντιστοιχία! Πιστεύω πάντως ότι οι απόφοιτοι των νέων ιδιωτικών πολυτεχνικών θα ειναι κάθε χρονο εκατοντάδες αν και η βάση θα είναι κάπου στο 9,80. Όλοι ξέρουν οτι αν έχεις χρήματα γίνεσαι καλύτερος φοιτητής. Επίσης αν έχεις χρήματα κανείς δεν υποτιμά το πτυχίο σου.

Α.Κ
|

Και οποιος δεν εδωσε πανελληνιες 3 λυκειου και δεν εχει βαση εισαγωγης δεν θα μπορει να παει στα ιδιωτικα.?Δεν μου φαινεται σωστο.Ας επιλεξουν τα ιδιωτικα ποιους φοιτητες θα παρουν.

Τόλης
|

Αυτή η σχιζοφρενική επιμονή του νεοελληνικού κράτους ότι μόνον όποιος πάει καλά στις πανελλαδικές είναι άξιος να σπουδάζει κάποτε πρέπει να σταματήσει.

Άπειρα τα παραδείγματα παιδιών που τα πήγαν εξαιρετικά στις σπουδές τους χωρίς να πάνε καλά στις πανελλαδικές και άπειρα επίσης παραδείγματα παιδιών που αρίστευσαν στις πανελλαδικές και τελικά είχαν μετρια επίδοση στις μετέπειτα σπουδές τους.

Είναι δουλειά των πανεπιστημίων να ξεσκαρτάρουν τους φοιτητές κατά τη διάρκεια της φοίτησης. Έτσι γίνεται στα σοβαρά πανεπιστήμια του εξωτερικού.

@Ευα
|

Ναι, το παιδί σας ήταν κακός μαθητής γιατί δεν κατάφερνε να "παπαγαλίζει" καλά όπως οι άλλοι. Τώρα στο κολλέγιο δεν απαιτείται παπαγαλία αλλά κριτική σκέψη και τα καταφέρνει.
Καμιά ελπίδα γι' αυτή τη χώρα...

Κούβα -Ελλάδα ίδια πορεία για μη κρατικά ΑΕΙ
|

Όλες οι γειτονικές χώρες βρίθουν ιδιωτικών σχολών ΑΕΙ.Να μην κατονομάσω ονομαστικά και ποια ακόμη και στην Αλβανία λόγω χώρου.Το αυτό παγκοσμίως πλην Κούβας, Ελλάδας και ίσως βόρειας Κορέας η οποία όμως έχει ξεχωριστό πανεπιστήμιο για την νομενκλατούρα.Αυτος που θέλει να φοιτήσει σε ιδιωτικό ΑΕΙ αν δεν μπορεί να το κάνει εδώ θα πάει στο εξωτερικό με τεράστια διαρροή πολύτιμου συναλλάγματος.Τι εδώ λοιπόν τι στο εξωτερικό Τι υπόληψη μπορεί να έχει η παιδεία μιας χώρας όταν σπουδάζουν φοιτητές της στις γειτονικές Βουλγαρία,Ρουμανία ακόμη και παλαιότερα Σκόπια;Να μην αναφερθώ και στην Τουρκία.
Ας τελειώνουμε με αυτές τις ιδεοληψίες γιατί η χώρα με 406 δις εξωτερικό χρέος και πάνω από 200δισ εσωτερικό μη περιλαμβανομένου και του κρυφού δεν αντέχει άλλες εξαγωγές πολύτιμου συναλλάγματος.

@ Εύα
|

Εξαρτάται. Πχ δε μας λέτε ούτε το αντικείμενο σπουδών ούτε τι είδους ίδρυμα είναι αυτό που ΣΠΟΥΔΑΖΕΙ. Άλλο δηλ πολυτεχνική ΣΧΟΛΗ, Ιατρική σχολή κι άλλο σχολή τουρισμού ΙΕΚ.

@ CJ
|

Όποιος έχει λεφτά να πληρώσει; Με 8 και 9 χιλιάρικα το χρόνο που πληρώνουν οι γονείς ετησίως αν το παιδί περάσει σε άλλο τόπο κατοικίας πιστεύετε δε θα προτιμήσουν τις σχολές αυτές; Αφού τόσα χρήματα δίνουν, τόσοι γονείς που το παιδί τους πάει σε μια σχολή που δεν είναι και της προτίμησης τους κάποιες φορές.
Ή πιστεύετε ότι αυτοί που είχαν ούτως ή άλλως δε θα εξακολουθούν να στέλνουν τα παιδιά εξωτερικό; Συγνώμη αλλά κι εγώ με παιδί στο ΑΠΘ μέ τα αίσχη που γίνονται εκεί θα προτιμούσα να είχε πάει έξω με τους βαθμούς που έγραψε. 18.700 μόρια. Δεν είναι κανόνας ότι εξωτερικό πάνε αυτοί που δε πέρασαν εδώ, γιατί στο εξωτερικό θα ζοριστούν χειρότερα δε θα βγάλουν σχολή, θα γυρίσουν πίσω.

NN
|

Προς @ Inheritor, 15 Ιουν 2025 22:09
Ας κάνουμε την υπόθεση ότι η ΕΒΕ, γενικά, είναι ένα σωστό κριτήριο.
Θα μπορούσαμε όμως να το θεωρήσουμε επίσης σωστό και για μαθήματα τα οποία δεν διδάσκονται (ούτε σαν επιλογή) στα παιδιά, όπως πχ το σχέδιο που απαιτούν οι αρχιτεκτονικές σχολές;
Θα μπορούσε ένα παιδί να μελετήσει μόνο του αυτά τα μαθήματα και να μην χρειάζεται να παρακολουθήσει επί πληρωμή φροντιστήρια;
.
Για το δεύτερο ερώτημα η απάντηση είναι σίγουρα όχι.
Για το πρώτο, αφού στο δεύτερο η απάντηση είναι όχι, πρέπει να είναι επίσης είναι όχι.
Δηλαδή, αφού το σχολείο δεν μπορεί να προετοιμάσει ένα παιδί ο κανόνας εισαγωγής σε οποιαδήποτε σχολή δεν μπορεί να απαιτεί από αυτό το παιδί.
Υ.Γ. Προφανώς τα ίδια ισχύουν και για τα υπόλοιπα ειδικά μαθήματα που δεν διδάσκονται στο σχολείο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ