Νέο Βιβλίο: «Τα Μαθηματικά είναι ωραία!»- Γιάννης Π. Πλατάρος

Το βιβλίο είναι ευρύτατου φάσματος περιεχομένου και μάλιστα σύγχρονου και σίγουρα ενδιαφέροντος

23/06/2025

Άκουσε το άρθρο

Ο πρόλογος του βιβλίου  του Γιάννη  Π. Πλατάρου:

  • Το παρόν βιβλίο γράφτηκε με στόχο να συμπεριλάβει ό,τι πιο ενδιαφέρον , σπουδαίο και σημαντικό υπάρχει στα Μαθηματικά και να έχει την μέγιστη πληρότητα ενδιαφέροντος περιεχομένου. Ταυτόχρονα να είναι απολύτως χρήσιμο και ευχάριστο στην ανάγνωση και προσιτό . Για τον ίδιο λόγο επελέγη και η σπονδυλωτή γραφή.
  • Έγινε σημαντική προσπάθεια να συγκεντρωθούν σπουδαία θέματα από τις μεγάλες ιδέες των Μαθηματικών. Αρκετά θέματα και σίγουρα τα πιο ενδιαφέροντα, ανήκουν στα «μη διαισθητικά» λεγόμενα θέματα των Μαθηματικών που αποκαλύπτονται στον άνθρωπο, μόνο μέσω του σώματος των  Μαθηματικών, το οποίο είναι ένα σύστημα που χαρακτηρίζεται «σχεδόν πλήρες» και «σχεδόν μη αντιφατικό» για να  περιγράψουμε την Φύση κι όχι μόνον. Αυτό δεν αφορά το θέμα του απείρου που έτσι ή αλλιώς,  είναι «κατά κανόνα» και εξ ορισμού μη διαισθητικό θέμα λόγω του πεπερασμένου του ανθρώπου.
  • Στόχος, είναι οι νέοι Φοιτητές και Σπουδαστές ,οι  συνάδελφοι μαθηματικοί,  αλλά και οι ασχολούμενοι με τις Φυσικές Επιστήμες κι ίσως όχι μόνον, να μυηθούν σε επιλεγμένα σπουδαία θέματα και να χαρούν την μαθηματική έκπληξη  με την αποκάλυψη της κομψότητας και της ομορφιάς των Μαθηματικών. 
  • Ταυτόχρονα, τα επιλεγμένα θέματα,  πέραν της καθαρά γνωστικής λειτουργίας ,  επελέγησαν για να διεγείρουν το πνεύμα, με πολλαπλές αναπαραστάσεις των εννοιών, να προκαλούν μεταγνωστικές διαδικασίες κάνοντας τον αναγνώστη κριτικό και κυρίως να διεγείρουν την αναλογική του σκέψη, σε όλους τους τομείς του επιστητού. 
  • Θερμές ευχαριστίες σε κ.κ. Μιχάλη Λάμπρου ( καθ. Παν. Κρήτης), Μπάμπη Στεργίου (Μαθηματικό –Συγγραφέα) και Κώστα Παπαδόπουλο (π.  Σύμβουλο Εκπαίδευσης Μαθηματικών-Βέροια)

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Βιβλίου:

Καλύπτει κάποια κενό;

  • Ναι, διότι είναι σύγχρονο, ευρύτατης κάλυψης  φάσματος  περιεχομένου, υπερκαλύπτοντας επιτυχώς άλλα βιβλία εκλαϊκευτικής επιστήμης με υπερπολλαπλάσιο όγκο. 

Γιατί  να το διαβάσει ένας νέος;

  • Για κατανοήσει και να απολαύσει την φιλοσοφία τους την εφαρμόσιμη πρακτικής σε όλο το επιστητό , ακόμα και σε τομείς μη θετικής κατευθύνσεως όπως είναι λ.χ. η Νομική Επιστήμη, αφού η χρήση της λογικής επιχειρηματολογίας και  συμπερασμού, παραδόξων κτλ. είναι διεπιστημονική.  
    Ένας νέος φοιτητής είναι ένας στοχευόμενος δυνητικός αναγνώστης, ενώ αποτελεί και δυνητικό αποδέκτη δώρου ως νέος φοιτητής. 

Γιατί να διαβάσει το βιβλίο ένας ώριμης ηλικίας Πανεπιστημιακός απόφοιτος;

  • Διότι όπως είπαμε το βιβλίο είναι ευρύτατου φάσματος περιεχομένου και μάλιστα  σύγχρονου και σίγουρα ενδιαφέροντος.

Σύντομη περιγραφή περιεχομένου  του βιβλίου:

Το βιβλίο είναι μια σπονδυλωτή παρουσίαση λίαν ενδιαφερόντων μαθηματικών διαχρονικών θεμάτων, τα οποία αναφέρονται σε μια ευρεία γκάμα θεματικών –από Διδακτική, Γεωμετρία, Απειροστικό Λογισμό, Λογική, Πιθανότητες, Στατιστική, Παράδοξα, Άπειρο, Φράκταλ, Τ.Ν. ,Τέχνη, Επιστημολογία, Μεταμαθηματικά, Φιλοσοφία, Κοσμολογία, Φυσική, Οικονομία, Κοινωνία κ.ά.– που έχουν ως κύριο στόχο φοιτητές και πτυχιούχους Θετικών Επιστημών, αλλά και όχι μόνο. Φιλοδοξεί να αναδείξει διεπιστημονικές διασυνδέσεις των Μαθηματικών και να παρουσιάσει πολλαπλές θεωρήσεις και οπτικές τους, πάντα με κριτήριο το ενδιαφέρον και την γοητεία τους.

Ταυτότητα βιβλίου

Συγγραφέας: Πλατάρος Γιάννης Π.

Δέσιμο: Μαλακό εξώφυλλο

Διαστάσεις: 17x25 εκ.

Έτος Έκδοσης : 2025

Σελίδες: 450

ISBN: 9789605716776

Εκδόσεις : Bookstars-Free Publishing  (Γιωγγαράς)

Παρούσα λιανική τιμή πώλησης με έκπτωση : 22,50 € 

Σημεία πώλησης: Σε όλα τα βιβλιοπωλεία της Χώρας. (Βιβλιοπωλεία γειτονιάς και ηλεκτρονικές πλατφόρμες )

Βιογραφικό Συγγραφέα:

Γεννήθηκε στη Μεσσήνη όπου μεγάλωσε και αποφοίτησε από το εξατάξιο Γυμνάσιο.
Σπούδασε Μαθηματικά και Οικονομία στο ΕΚΠΑ, μεταπτυχιακά στην Διδακτική των Μαθηματικών στο ΕΚΠΑ καθώς  και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Από το 2008 είναι Επιμορφωτής Β’ στις Τ.Π.Ε. 
Διετέλεσε διευθυντής IEK, Γυμνασίου και Λυκείου, Διευθυντής Εκπαίδευσης και Σύμβουλος Εκπαίδευσης,
Έχει παρουσιάσει εργασίες Μαθηματικών σε δεκάδες Συνέδρια και έχει επιμορφωθεί χιλιάδες ώρες σε ΕΚΠΑ, ΕΑΠ, ΕΚΔΔΑ, ΠΕΚ, ΙΕΠ, κ.α.

Πλήρη περιεχόμενα του βιβλίου:  ΕΔΩ  
  
 

Σχόλια (18)

Άσπρη Κιμωλία
|

@ Γιάννης Πλατάρος Αν και διαφωνώ με την έννοια του ενδεικτικού έτσι όπως την παρουσιάζεις, θεωρώ σωστό να αναφέρω ότι είσαι ένας ανήσυχος μαθηματικός που έπραξε ολομόναχος πολλά περισσότερα απ’ αυτά που ζητούσε η Πολιτεία για την ορθή διδασκαλία των Μαθηματικών. Έχω μελετήσει όλες τις εργασίες που έχεις δημοσιοποιήσει(πριν γίνω δάσκαλος τελείωσα το μαθηματικό) και μπορώ να πω ότι εκεί φαίνεται η αξιοσύνη σου και η τόλμη για μια αληθινή αλλαγή στη μαθηματική παιδεία. Φεύγοντας από το σχολείο κράτησα την πεποίθηση ότι ο Έλληνας δάσκαλος γίνεται πολύτροπος με το χρόνο επειδή είναι φιλότιμος. Υπάρχουν εξαιρέσεις, όλοι το γνωρίζουμε, αλλά το κύριο σώμα κρατάει το εκπαιδευτικό σύστημα με πολύ ιδρώτα. Πέρα από τα αναπόφευκτα λάθη που κάνουμε όλοι, πιστεύω ότι ήσουν στο κύριο σώμα.
Εύχομαι να συνεχίσεις να στηρίζεις με τις παρεμβάσεις σου τη μαθηματική παιδεία, όχι μόνο γιατί τα μαθηματικά είναι ωραία αλλά και γιατί χρειάζεται αυτή η ομορφιά να συγκινήσει περισσότερους απ’ αυτούς που αναφέρεις στον πρόλογο, να συγκινήσει πρωτίστως τα παιδιά, όπως συνέβη κάποτε ένα βράδυ, όπου ένα εντεκάχρονο παιδί μού χτύπησε την πόρτα για να μου δείξει με περηφάνεια τη λύση που βρήκε.

Χωρίς έλεος
|

@Άσπρη Κιμωλία | 25 Ιουν 2025 18:12
Ναι, ότι πρέπει για τον καύσωνα που έρχεται!

Πλατάρος Γιάννης
|

@ Λευκή κιμωλια Ό,τι κι αν αναρτηθεί ΔΕΝ θα είναι ενδεικτικό, ούτε αντιπροσωπευτικό.
Η ανάρτηση των πάρα πολλών υποκεφαλαίων, που είναι στον σύνδεσμο, δίνουν όλη την εικόνα και το περιγράφουν απολύτως.
Γενικά , επειδή εκ νεότητος διάβαζα φανατικά εκλαϊκευτικα βιβλία φυσικών επιστημών και μαθηματικών, έχω μια σφαιρική εικόνα και μια αντίστοιχη βιβλιοθήκη.
Έβαλα όλα όσα θεωρούσα αξιόλογα και ενδιαφέροντα και εντυπωσιακά και ουσιαστικά . Μεγάλωσαν οι σελίδες .Το εύρος κάλυψης είναι μεγαλύτερο από κάθε άλλο παρόμοιο βιβλίο. Αντίβαρο είναι οι λίγες σελίδες ανά υποθέμα.. Παρ όλα ταύτα νομίζω ότι τα έχω καλύψει έκαστο κοντά στο 100% , Παρ' ότι αυτό μοιάζει αδύνατο, πάντα στο πλαίσιο της προσιτότητας για όσο το δυνατόν ευρύ αναγνωστικό κοινό.
Πειραματικά, εκ των υστέρων προσπάθησα να προσθέσω υλικό επί πλέον συμβουλευόμενος βαρύ πυροβολικό εργαλείων, με ειδικές εγκυκλοπαίδειες, Βικιπάιδεια, Τεχνητή νοημοσύνη και μαθηματικά φορουμ θετικών επιστημών παγκόσμια, διαδικτυακά. Και εκ των προτέρων.δεν βρήκα άλλο υλικό ενδιαφέρον σύμφωνα με προσωπική διαίσθηση και γνώση.

Άσπρη Κιμωλία
|

Ένα απόσπασμα καλό θα ήταν να αναρτηθεί εδώ στο esos.

Πλατάρος Γιάννης
|

Από το gemini
Η λέξη "μαθηματικά" προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη "μάθημα", η οποία σημαίνει "αυτό που μαθαίνεται" ή "γνώση". Ο όρος "μαθηματικά" χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην αρχαία Ελλάδα για να περιγράψει ένα σύνολο επιστημονικών γνώσεων που σχετίζονται με την αριθμητική, τη γεωμετρία, την αστρονομία και τη μουσική, σύμφωνα με τον Onassis Foundation.
Πιο αναλυτικά:
Η λέξη "μαθηματικά" είναι πληθυντικός αριθμός του ουσιαστικού "μαθηματικό", το οποίο προέρχεται από το ρήμα "μανθάνω", που σημαίνει μαθαίνω ή αποκτώ γνώσεις.
Στην αρχαία Ελλάδα, τα μαθηματικά δεν ήταν απλώς αριθμητικοί υπολογισμοί, αλλά περιλάμβαναν ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και μελετών που σχετίζονταν με την κατανόηση του κόσμου γύρω μας.
Ο Πυθαγόρας και οι μαθητές του θεωρούνται από τους πρώτους που χρησιμοποίησαν τον όρο "μαθηματικά" για να περιγράψουν ένα σύστημα επιστημονικής γνώσης.
Η έννοια των μαθηματικών εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου, και σήμερα αναφερόμαστε σε ένα ευρύ φάσμα μαθηματικών κλάδων, όπως η άλγεβρα, η γεωμετρία, η ανάλυση, η στατιστική κ.λπ.

Από gemini επίσης
Η λέξη "άλγεβρα" προέρχεται από την αραβική λέξη "al-jabr" (الجبر), που σημαίνει "αποκατάσταση" ή "μετακίνηση". Αυτή η λέξη χρησιμοποιήθηκε από τον Πέρση μαθηματικό al-Khwarizmi τον 9ο αιώνα στον τίτλο του βιβλίου του, "Kitab al-Jabr wal-Muqabala", που μεταφράζεται ως "Συνοπτικό βιβλίο υπολογισμών με χρήση ολοκλήρωσης και εξισορρόπησης". Η άλγεβρα, ως κλάδος των μαθηματικών, εξελίχθηκε από την προσπάθεια του al-Khwarizmi να συστηματοποιήσει την επίλυση εξισώσεων.
Συνοπτικά, η ετυμολογία της λέξης "άλγεβρα" είναι:
Αραβική: al-jabr (الجبر)
Σημασία: αποκατάσταση, μετακίνηση
Προέλευση τίτλου βιβλίου: Kitab al-Jabr wal-Muqabala
Σημασία τίτλου βιβλίου: Συνοπτικό βιβλίο υπολογισμών με χρήση ολοκλήρωσης και εξισορρόπησης

Μαθηματικά
|

Εχω μια απορία και ας φανεί ως χαζή. Όσο ήμουν μαθητής δεν την είχα γιατι δεν την έδινα σημασία. Η λέξη μαθηματικά από πού πήρε την ονομασία της; φαίνεται να βγαίνει από την λέξη μάθημα που σημαίνει μαθαίνω. Η λέξη άλγεβρα από πού βγαίνει;

Γιώργος Μπαραλός
|

Συχγχαρητήρια Γιάννη. Ακούραστε ταξιδευτή της γνώσης και της χαράς της κατανόησης εννοιών των Μαθηματικών. Καλοτάξιδο !

NN
|

@Πλατάρος Γιάννης, 24 Ιουν 2025 00:19
Μα δεν θα πηγαίνω σε βιβλιοπωλείο έτσι, γενικά και αόριστα.
Θα πάω ειδικά για αυτό το βιβλίο.

Καλοτάξιδο κ.Πλατάρο.
|

Χαριτολογώντας το "Βάθος,βάρος και Πλατάρος" έχει διαχρονική ισχύ,από την αρχή που σας το αποδώσανε.

Πλατάρος Γιάννης
|

@Ν.Ν. Το καλό μέσο βιβλιοπωλείο έχει 5.000 τίτλους διαχρονικούς δεκαετιών. Βγαίνουν 12.000 νέοι τίτλοι ετησίως....
Δεν γίνεται να βρείτε έναν τίτλο σε βιβλιοπωλείο ευκολα.
Το πλέον ευπώλητο έχει ως απόθεμα ένα τεμάχιο.
Το φαινόμενο το ίδιο αναλογικά υπάρχει στα φάρμακα. Ο πελάτης δεν θα βρει πάντα ο,τι ζητήσει αμέσως....
Ευχαριστώ για τα καλά λόγια , όλους,

Δημήτρης
|

- Τα σχολικά εννοεί;
- Όι, τα άλλα.

Άσπρη Κιμωλία
|

Λείπει ακόμη μια εκτενής μεθοδολογία για τη μαθηματική απόδειξη και εύρεση. Με αξιόλογα παραδείγματα εφαρμογής βασισμένα στα λάθη των μαθητών μέσα στην τάξη και ασκήσεις/προβλήματα για την αναγκαία δοκιμασία και εξάσκηση.
Φυσικά και κάτι ανάλογο για τα μαθηματικά του δημοτικού σχολείου όπου εκεί, δυστυχώς, άλλα προέχουν.
- Δηλαδή;
- Η πολιορκία της Καλαμάτας, ο Νικηφόρος Φωκάς στην Κρήτη και διάφορα άλλα που τα έχω ξεχάσει. Και επειδή είμαι δίκαιος, θα αναφέρω τη μοναδική αξιόλογη εργασία (διδακτορικό, βιβλίο 760 σελίδων) που εκπόνησε, πριν από 15 χρόνια περίπου, μία δασκάλα για την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων με τη μέθοδο των γραφικών αναπαραστάσεων. Δεύτερη ή κάτι άλλο ανάλογο δεν υπάρχει. Με πολλές αξιόλογες εφαρμογές για κάθε τάξη.
Το πιο σημαντικό: Δε μελετήθηκε ποτέ, δε βρέθηκε ένας σύμβουλος να της πει κάτι σχετικό για μια εισήγηση, ένα σεμινάριο... Πήρε μόνο μόρια...
Μια σπουδαία δουλειά πήγε χαμένη.

Φιλόλογος πρώην
|

Εύχομαι καλοτάξιδο και ευπώλητο το ενδιαφέρον πόνημά σας!

Βιοπληροφορική
|

...αλλά τα έχουν μ' άλλον.

Μπράβο
|

Καλοταξιδο

NN
|

Κύριε Πλατάρε,
Εύχομαι σε όσους το αποκτήσουν "Καλή και Ευχάριστη Ανάγνωση".
Διαβάζοντας ένα βιβλίο, ποτέ δεν χάνεις!
Ελπίζω να το δω σύντομα μπροστά μου σε βιβλιοπωλείο. Ποτέ δεν αγοράζω ονλάιν βιβλία!

Στράτος
|

κ Πλατάρο, είστε εν ενεργεία Σύμβουλος ή βγήκατε στη σύνταξη;
Καλοτάξιδο το βιβλίο.

ΠΥΡΓΟΣ
|

Καλοτάξιδο το βιβλίο σου,φίλτατε Γιάννη.Πότε θα γίνει η επίσημη παρουσίαση;Να περιμένουμε κι επόμενο;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ