Πρωθυπουργός: Η Τεχνητή Νοημοσύνη εντάσσεται στην προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις

Τι είπε ο Κ. Μητσοτάκης για το νέο σχολικό έτος και για τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια

29/08/2025

Ενημερώθηκε: 29/08/2025, 12:37

Άκουσε το άρθρο

"Θα έχουμε την ευκαιρία  την επόμενη Παρασκευή, λίγο πριν την έναρξη της Διεθνούς Έκθεσης, να παρουσιάσουμε μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία μαζί με μία κορυφαία εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης, η οποία εντάσσει πια τα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης στην υποστήριξη των μαθητών οι οποίοι καλούνται να προετοιμαστούν για τις πανελλαδικές εξετάσεις".

Την ανακοίνωση αυτή έκανε  ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο σημερινό υπουργικό Συμβούλιο, ενώ αναφερόμενος στη   νέα  σχολική  χρονιά , στα Ωνάσεια Σχολεία και στα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια, τόνισε τα εξής:

Βήματα προόδου: Να ξεκινήσω με τις σημαντικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες αφορούν σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Θα έχει την ευκαιρία η Σοφία Ζαχαράκη, ενόψει και της έναρξης της σχολικής χρονιάς, να μας μιλήσει και να μας κάνει μία συνολική επισκόπηση των πολύ σημαντικών βημάτων προόδου που έχουν γίνει στον τομέα της παιδείας, ουσιαστικά τα τελευταία χρόνια.

Διαδραστικοί πίνακες: Να μας μιλήσει για τους διαδραστικούς πίνακες, οι οποίοι πια έχουν εγκατασταθεί σε όλα τα σχολεία, για τα kit ρομποτικής, τα οποία ξεπερνούν πλέον τα 117.000 σε όλη την επικράτεια. Ξεκινώ με αυτές τις δύο παρεμβάσεις διότι δεν νομίζω ότι συνιστούν απλά μία προσαρμογή του εκπαιδευτικού μας συστήματος στην ψηφιακή εποχή, αλλά μία κεντρική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, με βαθύ κοινωνικό πρόσημο: κάθε παιδί στην Ελλάδα, ανεξάρτητα από το εισόδημα των γονιών του, να έχει ισότιμη πρόσβαση στα εργαλεία μάθησης του 21ου αιώνα.

Είναι μια προσπάθεια η οποία, προφανώς, δεν αφορά μόνο τους μαθητές, αφορά και τους δασκάλους μας και τους καθηγητές μας, οι οποίοι θα λάβουν μέρος σε δράσεις κατάρτισης στις νέες τεχνολογίες. Δεν αρκεί να έχουμε μόνο διαδραστικούς ψηφιακούς πίνακες στα σχολεία, πρέπει και οι καθηγητές να έχουν τα εργαλεία εκείνα για να μπορούν να τους χρησιμοποιούν και να τους εντάσσουν στην καθημερινότητά τους.

Εργαστήρια των φυσικών επιστημών: Εξοπλίζουμε τα εργαστήρια των φυσικών επιστημών. Κάνουμε μία σημαντική παρέμβαση αναβαθμίζοντας τα μουσικά μας σχολεία με νέα όργανα. Μέσα στη χρονιά θα έχουν αναπτυχθεί κέντρα καινοτομίας και στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις, ενώ είναι πολύ σημαντικό ότι θα εμπλουτιστούν μαθήματα αλλά θα ενισχυθεί και το δωρεάν ψηφιακό φροντιστήριο, το οποίο λειτουργεί από πέρυσι.

10.00 διορισμοί-ββλία: Φαντάζομαι, κα Υπουργέ, ότι καθώς το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει σύντομα, οι εργασίες και οι προετοιμασίες ολοκληρώνονται. Έχουν προχωρήσει ήδη οι διορισμοί σχεδόν 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, με έμφαση, όπως είπατε, στο Δημοτικό φέτος, και στην Ειδική Αγωγή. Έγιναν οι προσλήψεις των αναπληρωτών. Τα βιβλία πήγαν στα σχολεία.

Ανακαινίσεις σχολείων: Και χαίρομαι ιδιαίτερα διότι εξελίσσεται, θα έλεγα με μεγάλη ταχύτητα και παρά τα προβλήματα τα οποία συναντήσαμε και με μεγάλη ανταπόκριση από τις τοπικές κοινωνίες, το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου». Θυμίζω, 431 σχολεία αναβαθμίστηκαν μέσα στο καλοκαίρι: καινούργιες τουαλέτες, προσβάσιμες τουαλέτες, βαψίματα, βασικές επισκευές και κυρίως πλήρης αναμόρφωση των εξωτερικών χώρων, των μικρών αθλητικών εγκαταστάσεων που κάθε σχολείο έχει.

Είναι μια πολύ σημαντική παρέμβαση και κάθε σχολείο το οποίο ανακαινίζεται δίνει, θα έλεγα, μια νέα νότα, μια νέα αίσθηση αισιοδοξίας σε κάθε τοπική κοινωνία. Θα κάνουμε περισσότερα για το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», αλλά και γι' αυτά θα μιλήσουμε σε λίγο.

Ωνάσεια Γυμνάσια και Λύκεια: Και βέβαια, εγκαινιάζουμε και τα 12 πρώτα Ωνάσεια Γυμνάσια και Λύκεια, τα οποία θα λειτουργήσουν φέτος ως πρότυπες δημόσιες μονάδες.

Μη Κρατικά Πανεπιστήμια: Και βέβαια, να σταθώ και στο γεγονός ότι η φετινή ακαδημαϊκή χρονιά θα υποδεχθεί μια εμβληματική καινοτομία, για την οποία η παράταξη μας έχει αγωνιστεί εδώ και δεκαετίες. Έχω ενημερωθεί ότι θα έχουμε τέσσερα πρώτα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια τα οποία θα ανοίξουν για πρώτη φορά στη χώρα μας. Είναι μια μεταρρύθμιση η οποία καθυστέρησε δεκαετίες. Για πρώτη φορά παίρνει σάρκα και οστά.

Και βέβαια, το γεγονός -να το τονίσω αυτό- ότι δεν αδειοδοτήθηκε, τουλάχιστον σε πρώτη φάση -υπάρχει πάντα η δυνατότητα αυτό να γίνει στη συνέχεια, εφόσον τροποποιηθούν οι σχετικοί φάκελοι-, το σύνολο των ιδρυμάτων που υπέβαλαν αίτηση, αποδεικνύει ακριβώς πόσο αυστηρός ήταν και είναι ο σχετικός έλεγχος για τον οποίο τάχα ανησυχούσαν κάποιοι, ενώ διαψεύστηκαν πανηγυρικά και όσοι επιμένουν σε μια μίζερη κριτική.

Θα έλεγα ότι αυτή η μεταρρύθμιση δεν αποτελεί μια νίκη της κυβέρνησης, αλλά είναι μια νίκη της απλής λογικής έναντι της ιδεοληψίας. Είναι και μια στιγμή δικαίωσης για όλες εκείνες τις οικογένειες που επί χρόνια πλήρωναν σπουδές των παιδιών τους στο εξωτερικό, όταν αυτά θα μπορούσαν ενδεχομένως να σπουδάσουν στην πατρίδα μας.

Σχόλια (10)

Με "τεχνητή παιδεία"
|

... η νοημοσύμονη πάει για φούντο.

ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΑΝΤΡΕ
|

Μπράβο Κυριάκο.Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μια κινητικότητα στο χώρο της εκπαίδευσης. Ανακαινίσης σχολείων (το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» σχετικά με τους ελαιοχρωματισμούς και το φρεσκάρισμα κι όχι για σοβαρά κτιριακά προβλήματα δυστυχώς), οι διορισμοί και ειδικά στην Ειδική Εκπαίδευση με προσωπικό που διαθέτει μεγάλο προσοντολόγιο, τα 12 Ωνάσεια (πρότυπα σε λαικές συνοικίες) και τα εργαστήρια φυσικών επιστημών, οι διαδραστικοί πίνακες (ίσως το πιο σημαντικό στην εκπαίδευση) επιχειρούν μια ανανεώση στην εκπαίδευση. Τα προβλήματα όμως είναι άλλα, Κυριάκο και δεν κρύβονται κάτω από το χαλί. Μια ερώτηση στους εισαγγελείς ανηλίκων θα σε βοηθήσει να καταλάβεις για το τι έρχεται και που θα έπρεπε να εστιάσετε.Σίγουρα τα πράγματα αλλάζουν. Οραματιστείτε το μέλλον πριν να είναι αργά.

Οχι άλλο κάρβουνο
|

Κάθε φορά ανακοινώσεις για πολυτέλειες ενώ δεν υπάρχουν τα βασικά. Έχεις σχολεία με θέρμανση ΚΑΙ κλιματισμό; Όχι. Έχουν κανονικές τουαλέτες και όχι "τούρκικες"; Έχουν χαρτί υγείας; Έχουν βιβλιοθήκη και χρόνο να τη χρησιμοποιούν τα παιδιά; Μη γελάτε. Αυτά είναι βασικότατα στις προηγμένες χώρες του κόσμου και εδώ τα ψάχνεις με το τηλεσκόπιο. Δε λέω για "αυλές" από τσιμέντο, για γυμναστήρια και εγκαταστάσεις που δε θα υπάρξουν ούτε στα επόμενα 20 χρόνια στα Δημόσια σχολεία. Και μετά σου λένε για διαδραστικούς και κιτ ρομποτικής και άλλες τέτοιες ιστορίες. "Σύνδρομο Μαρία-Αντουανέτα" το λέω εγώ.

Αφροξυλάνθη
|

Εμείς πάντως, στο σχολείο μας, ούτε σχολικό κτίριο έχουμε, ούτε διαδραστικούς πίνακες μας απέστειλαν, ούτε επιμόρφωση εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκε για τα κιτ ρομποτικής, ούτε ολοκληρωμένη επιμόρφωση για τη χρήση και διδακτική αξιοποίηση των διαδραστικών. Τώρα, το πόση αλήθεια υπάρχει στα λόγια του πρωθυπουργού μας και ποιο σκοπό εξυπηρετούν, ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του! Ας ξεκινήσει πρώτα ο πρωθυπουργός μας με την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων του σχολείου μας, που δεν είναι ένα και μοναδικό στην Ελλάδα, και ας αφήσει για λίγο την AI έξω από τα Λύκεια και τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Έλεος
|

Τι άλλο θα ακούσουμε σε αυτόν τον τόπο!

banana republic
|

Απίστευτος "σανός" για τον πολύ κόσμο που δεν καταλαβαίνει ούτε τι είναι η ΤΝ ούτε τι σημαίνει να ασχολείσαι με αυτή ούτε τι αποτελέσματα έχει στη μαθησιακή διαδικασία. Αλλά εκεί που βγάζει νόημα είναι εκεί που λεει "σε συνεργασία με μεγάλη εταιρία"....

Η ΤΝ δεν είναι αυτό που μας "καίει". Είναι το ότι μετά 12 χρόνια σχολείου ο μαθητής δεν μπορεί να διαβάσει, δεν μπορεί να γράψει και δεν μπορεί να εφαρμόσει απλά μαθηματικά σε καθημερινά προβλήματα. Για αυτό δεν ευθύνεται καθόλου η έλλειψη ΤΝ, διαδραστικών τσιχλόφουσκων, ρομπότη ή ότι άλλο. Ευθύνεται το ανόητο κατά την άποψή μου πρόγραμμα μαθημάτων, και ο τρόπος με τον οποίον διδάσκονται και αξιολογούνται τα βασικά. Πετυχημένα παραδείγματα υπάρχουν σε όλο τον κόσμο, στην Ελλάδα συνεχίζει το κράτος να κάνει ότι ζει σε μια φούσκα αποκομένο από τους πάντες.

431
|

"Σχολεία ανακαινίστηκαν". Επί συνόλου περίπου 10.000, θα χρειαστείτε ακόμη 5-6 κυβερνητικές θητείες...

RAM
|

117.000 kit ρομποτικης τα οποια ειναι οτι πιο αχρηστο εχει δει το φως του ηλιου!

TN
|

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μόνο χρόνο μπορεί να στερήσει από την προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές και να τους μπερδέψει. Ορθή χρήση νέων τεχνολογιών χωρίς υπερβολή.
Πρέπει να "ταϊστεί" με πλήθος σωστών δεδομένων για να εκπαιδευτεί, να γίνουν δοκιμές και μετά να ενταχθεί σε όποιο "εκπαιδευτικό" πλαίσιο.

-με τη φυσική νοημοσύνη κάτι θα γίνει;
|

-μπαααααα, σανόοοοοο μέχρι να σβήσει ο ήλιος !

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ