Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών στο Δημοτικό

Η οπτική μας είναι λιγότερη ύλη και περισσότερη παιδεία.
Δημοσίευση: 14/10/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το χρονοδιάγραμμα των επικείμενων αλλαγών στο Δημοτικό σχολείο ανακοίνωσε στη σημερινή συνέντευξη τύπου, προς τους εκπαιδευτικούς συντάκτες, ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος.

Συγκεκριμένα ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε:

Α. Θα συγκαλέσουμε μέσα στον Οκτώβριο το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, στο οποίο η ηγεσία του Υπουργείου θα καταθέσει τις προτάσεις της για την διενέργεια του σχετικού διαλόγου.

Β. Αμέσως μετά θα συγκληθεί το Συμβούλιο των πρώην Υπουργών Παιδείας, προκειμένου οι έμπειροι αυτοί πολιτικοί να καταθέσουν τις σκέψεις τους βοηθώντας τη δημιουργική μετεξέλιξη των πολιτικών.

Γ. Ο σχετικός διάλογος θα πρέπει να καταλήξει σε συμπεράσματα και προτάσεις έως το τέλος του έτους. Τον Ιανουάριο θα καταθέσουμε στη Βουλή το σχετικό σχέδιο νόμου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν μπορούμε να δώσουμε κάποια στοιχεία για το δημοτικό, δηλαδή ποιες αλλαγές σκέφτεστε να γίνουν; Γιατί οι γονείς έχουν αρχίσει ήδη και ρωτάνε τι περιμένουν για τα παιδιά τους του χρόνου με τη νέα σχολική χρονιά τι θα γίνει.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εάν είχε γίνει η διαβούλευση, θα ήταν πάρα πολύ εύκολο σε εμένα να πω πού καταλήγει ο διάλογος και τι από αυτά που προτείνουμε έγιναν αποδεκτά, ή τι δεν έγινε αποδεκτό. Δεν θέλω να προλάβω το διάλογο.

Συνεργάτες μου σε συνεργασία με εμένα, η κυρία Σφαέλου που είναι εδώ, έχει ήδη ετοιμάσει την εισήγησή μου προς το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας. Και δεν θέλω να προλάβω την εισήγηση. Δηλαδή την πληροφόρηση των μελών του Εθνικού Συμβουλίου και γι’ αυτό περιορίζομαι. Δεν θα πω. Η συνεδρίαση θα γίνει τον Οκτώβριο.

Ενημερώθηκα ότι έχει καιρό να συνεδριάσει. Μάλιστα μου λένε ότι έχει και δυο χρόνια. Δεν ξέρω εάν είναι αλήθεια. Εγώ ξέρω όμως ότι τον Οκτώβριο θα συνεδριάσει. Θα συνεδριάσει σε ολομέλεια και αμέσως η ολομέλεια θα προγραμματίσει τη συνεδρίαση του ενός τμήματός του γιατί έχει τρία τμήματα, που σχετίζεται με την εκπαίδευση στην οποία στοχεύουμε να κάνουμε αλλαγές.

Περιορίστηκα σήμερα να πω το σύνθημά μας, τη γενική μας θεώρηση. Λιγότερες πληροφορίες που παρέχει μια δήθεν ύλη, γιατί άλλο είναι η πληροφόρηση και άλλο είναι η γνώση.

Εμείς σας είπαμε πει εδώ ότι έχουμε ένα τρίπτυχο. Κατά σύμπτωση είμαι και εκπαιδευτικός. Γνώση, μόρφωση, παιδεία. Είναι μια σειρά αυτή που σχετίζεται με τα εκπαιδευτικά συστήματα. Δεν την ακολουθούμε. Στο ενδιαφέρον σας κατ΄ αρχάς σε ένα ποσοστό 99,9% είναι θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και όχι την παιδεία. Εμείς όμως είμαστε Υπουργείο Παιδείας. Η οπτική μας είναι λιγότερες πληροφορίες, λιγότερη ποσότητα πληροφοριών, υπό την έννοια αυτή λιγότερη ύλη και περισσότερη παιδεία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και ως προς τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ήθελα το εξής: σας άκουσα στη ΝΕΡΙΤ να αναφέρεστε για 18 αντικείμενα, να υποθέσω. Μπαίνοντας μέσα στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, έχω δει ότι η Α’ τάξη και η Β’ έχει 8 μαθήματα, η Γ’ και Δ’ έχει 10 μαθήματα και η Ε’ και η ΣΤ’ έχει 13 μαθήματα. Θα ήθελα να μου πείτε μα ποια λογική αλλάζουμε το αναλυτικό πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας; Και με δεδομένο ότι αυξάνονται οι ώρες της γυμναστικής και της πληροφορικής και με δεδομένο ότι έχουμε πάρα πολλούς γυμναστές και καθηγητές πληροφορικής, εάν η οπτική σας και ο σχεδιασμός σας γίνεται με βάση τον αριθμό των εκπαιδευτικών σε κάθε ειδικότητα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εκανα μια αναφορά όχι στα μαθήματα, αλλά στα αντικείμενα με κριτήριο την ενημέρωση που έχω από τη σχετική Διεύθυνση. Σήμερα η αρμόδια διεύθυνση μου έδωσε, έχει και τον αριθμό των αντικειμένων, όχι των μαθημάτων.

Μπορεί ένα αντικείμενο να διδάσκεται σε πολλές τάξεις. Τα αντικείμενα, ο απολύτως ακριβής αριθμός που μου ήρθε σήμερα με τη συγκεκριμένη για καθένα ονομασία είναι 17. Αλλά φτάνει στα 18 ή μειώνει και λίγο, πάει στα 14, αν αθροίσεις μεταξύ τους μαθήματα. Και επιστημονολογικά να μου επιτρέψετε να πω, ακριβέστερη προσέγγιση ο αριθμός 17 νομίζω ότι είναι ανάγλυφο της πραγματικότητας.

Η αλλαγή αυτή στην οποία στοχεύουμε δεν γίνεται σε καμία περίπτωση, μα, σε καμία περίπτωση με κριτήριο τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αν παρακολουθήσατε κυρίες και κύριοι τη μέχρι τώρα μικρή μας συζήτηση, μια ερώτηση από τη μια πλευρά του τραπεζιού έλεγε, μα, απειλούνται καθηγητές;

Η άλλη ερώτηση από την άλλη μεριά του τραπεζιού ήταν ακριβώς αντίθετη. Άρα ευνοούνται καθηγητές; Σταματήστε πια αυτή τη συζήτηση. Εδώ πρόκειται πια καταλαβαίνω μετά από τέσσερις μήνες για επαγγελματίες της σύγκρουσης.

Υπάρχουν άνθρωποι που ζούνε από αυτό. Δεν λέω βιοπορίζονται από αυτό. Αλλά λέω το στυλ τους και το περιεχόμενο της δουλειάς τους στηρίζεται σε αυτό. Εμείς διαγράφουμε και τις δυο προσεγγίσεις.

Πρώτα και πάνω απ’ όλα ο μαθητής.

Ο διάλογος θα δείξει τι ακριβώς είναι αυτό που χρειάζεται.

Αλλά ο διάλογος δεν γίνεται στο κενό.

Το υπουργείο έχει γνώμη, έχει εισήγηση και θα την καταθέσει στο αρμόδιο όργανο. Δεν είναι δυνατόν στις συγκριτικές ανάμεσα στην Ελλάδα, την Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία στις συγκριτικές προσεγγίσεις.

Να βλέπεις παιδιά που έχουν λιγότερες ώρες συνολικά μέσα στην ημέρα εργασίας και είναι 9 ετών.

Λιγότερες από τις δικές μας συνολικά αναφέρομαι από την πρώτη ώρα που χτυπάει το κουδούνι στο σχολείο μέχρι την ώρα που το παιδάκι αρχίζει το παιχνίδι στο σπίτι του.

Παιδιά με πολύ λιγότερο χρόνο να έχουν καλύτερο αποτέλεσμα και εμείς να έχουμε παιδιά που τα φορτώνουμε από τις 8.00 το πρωί μέχρι τις 9.00 το βράδυ με λιγότερο αποτέλεσμα.

Εάν δεν σας συγκινεί αυτό, εμάς μας συγκινεί.

Εάν εσείς θέλετε να καλύψετε την επαγγελματική σύγκρουση, τη στημένη σύγκρουση, που όπως υπάρχει στα θρησκεύματα, υπάρχει και στην εκπαίδευση. Επαγγελματίες της σύγκρουσης.

Οι δήθεν. Εμείς δεν έχουμε αυτή την προσέγγιση και διαφωνούμε με αυτά. Τα θεωρούμε άγονα και θεωρούμε ότι έχουν συμβάλει στην κρίση αυτά.

Εμείς θέλουμε λιγότερη ποσότητα, περισσότερη παιδεία. Αυτή είναι η θέση – αρχή μας και αυτή θα υπηρετήσουμε. Μπορεί κάποιοι να ευχαριστηθούν και κάποιοι να λυπηθούν. Αν είναι για το καλό των παιδιών και της Ελλάδας αυτό, αυτό είναι για μας το πρώτο. Και έχουμε αποδείξει ότι στις συντεχνιακές προσεγγίσεις μπορούμε να είμαστε και πάρα πολύ αυστηροί.

Το θέμα είναι πώς ζυγίζει κανείς τα πράγματα, πώς τα σταθμίζει και τι επιλογές κάνει. Διαψεύσαμε αυτούς που προέβλεπαν την κατάρρευσή μας. Και έδιναν και ημερομηνίες. Και φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε να τους διαψεύδουμε μέχρι να ολοκληρωθεί ο κύκλος που η Βουλή και ο Πρωθυπουργός και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης θα μας θέλουν εδώ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ