Placeholder

ΒΟΥΛΗ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Παράλογες οι εξετάσεις στα Πειραματικά Σχολεία

Διατηρούνται για φέτος οι εξετάσεις
Δημοσίευση: 09/02/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι εξετάσεις είναι παράλογες, γιατί πειραματικό σχολείο σημαίνει όχι σχολείο αριστείας, που αριστεία υπό κάποιους όρους είναι «ρετσινιά», είπε ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς κατά την αναλυτική ανάγνωση των Προγραμματικών Δηλώσεων και υπογράμμισε τα εξής:

Α. Διότι αν γίνεις άριστος απλώς με μια διαδικασία, φέρεις το βάρος της αριστείας και πρέπει να αποδεικνύεις διαρκώς την αριστεία σου εσαεί, ενώ αν αποτύχεις στο διαγωνισμό αριστείας, τότε φέρεις το στίγμα αυτής της αποτυχίας εσαεί.

Δεν υπάρχει η έννοια «αριστείας» και δη σε αυτές τις ηλικίες.

Είναι τραγικό.

Β. Όμως, ακριβώς επειδή δεν θέλουμε να αναστατώσουμε τη χρονιά, κρατάμε δυστυχώς τις εξετάσεις και αυτήν τη χρονιά, μέχρι να τελειώσει ο Ιούλιος, διότι κάποια παιδιά έχουν μπει στη διαδικασία αυτή, έχουν επενδύσει τα ίδια και οι γονείς τους ότι θα καταφέρουν να μπουν στα «άριστα» -υποτίθεται- σχολεία και δεν θέλουμε να βάλουμε «πάγο» στην έστω στρεβλή -υπό κάποια έννοια- αυτή φιλοδοξία τους.

Γ. Θα ήθελα να πω κάτι για τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία, γιατί κι αυτό είναι μεγάλη κουβέντα. Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχουν, προφανώς, πειραματικά σχολεία για τον εξής λόγο: Τα αιτήματα σε σχέση με την εκπαίδευση, ιδίως στην κατάσταση που ζούμε και ιδίως από τη σκοπιά της Αριστεράς, είναι αιτήματα που μοιάζουν αντιφατικά.

Δεν είναι αντιφατικά, αλλά δεν είναι αιτήματα που μπορούν να λυθούν μια και έξω.

Σχόλια (14)

 
Areti
13 Μάιος 2015 12:48

Γιατι τέτοια ισοπέδωση; Γιατι οι ίδιοι ψάχνουν τον άριστο γιατρό , τον άριστο δικηγόρο για τις υποθέσεις τους; Τους αρίστους εκπαιδευτικούς για τα παιδιά τους, τα άριστα εστιατόρια κι οχι τα χειρότερα, τα άριστα νησιά κι οχι τις παραλίες βούρκους και γενικά τα καλύτερα; Γιατι να μην υπάρχει κίνητρο αριστείας για τα παιδιά του λαού; Τι προσπαθούν να πετύχουν νεολαία χωρίς στόχους; Μα και τα επιτραπέζια θα πρέπει τότε να απαγορεύονται γιατι υπάρχουν νικητές και ηττημένοι, όπως και στον αθλητισμό κάποιοι ειναι πρωταθλητές και αριστερού και κάποιοι οχι. Τι θα πρέπει να μην ασχοληθεί κανείς η να μην υπάρχουν πρωταθλητές γιατι θα "πληγωθουν" ορισμένοι; Τι υποκουλτούρα ειναι αυτο που μας ταϊζετε;

 
Μαρία Σκονδρα
20 Φεβ 2015 01:41

Το θέμα δεν ειναι το σχολείο να προετοιμάζει παιδιά μόνο για τις Πανελλήνιες. Άλλωστε για αυτό το λόγο δεν υπάρχουν τα φροντιστήρια; άλλο θεμα αυτό. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει τα χάλια του. Και χρειάζονται ριζικές αλλαγές στα υπάρχων σχολεία. Άλλωστε όπως ειπαι και φιλόλογος σε πείραματικο σχολείο ´Η δοκιμή μιας καινοτομίας στους αρίστους δε μας βοηθά. Δε δίνει εχέγγυα για να δοκιμαστούν νέα πράγματα στο σύνολο των σχολείων της χώρας.´

 
Ο ΚΑΙΝΟΘΗΡΑΣ!
18 Φεβ 2015 13:29

Η αριστεία είναι απλώς κατάρτιση στον ναρκισσισμό, στον ψυχαναγκασμό του και στην διατήρηση της εκάστοτε εξουσίας. Η ελίτ της γνώσης είναι οπωσδήποτε η ελίτ της τσέπης ή συνεισφέρει καθοριστικά στην τσέπη της ελίτ. Δεν θα είχαμε την μη αναστρέψιμη περιβαλλοντική καταστροφή σήμερα χωρίς την αριστεία ... ορισμένων εκεί στον 16ο-17ο αιώνα... Δεν θα είχαμε τις εκατόμβες του 20ού αιώνα και ό,τι μας απειλεί τραγικά στον 21ο αν δεν υπήρχαν γνωστά και μη εξαιρετέα ονόματα, ονόματα καθαγιασμένα σήμερα, των επιστημόνων που πρόσφεραν τον ιδρώτα του μυαλού τους στις εξουσίες των καιρών και διαμόρφωσαν μια κοινωνία που προβάλλει την αριστεία ως πανάκεια. Δεν έχουμε ανάγκη από έξυπνους ανθρώπους, αλλά από καλούς! Πότε θα το καταλάβουμε αυτό; Αρκετά πια με αυτούς τους μαθητευόμενους μάγους, που με αφειδή χρηματοδότηση, άπειρο prestige, και εξασφαλισμένη αθανασία καθορίζουν τις τύχες μας!
Τι χρειάζεται να γίνει ακόμη για να καταλάβουμε ότι η ταλαιπωρία της ανθρωπότητας οφείλεται όχι μόνο στους έξυπνους, αλλά στην κουλτούρα της ευφυΐας και της αριστείας που μας έχει κατσικωθεί και μας έχει κιόλας εκμαυλίσει. Πολύ καλά τα είπε λοιπόν ο υπουργός, έστω και δεν τα εξέφρασε τόσο επεξεργασμένα και μοιάζουν λίγο αντιφατικά. Επιτέλους ένας άνθρωπος να διαφοροποιηθεί από τον χυλό των "αρίστων". Αριστεία, καινοτομία, ευφυΐα: το τρίπτυχο της παγκόσμιας δυστυχίας!... Έλεος!

 
irene_al
14 Φεβ 2015 20:02

εχω να πω κατι στον κυριο μπαλτα , ειμαι μαθητρια στο ζαννειο προτυπο λυκειο πειραματικο, συμμετεχω σε ομιλο αριστειας. Ο ομιλος μου πηρε μερος σε διαγωνισμο που διοργανωσε η NASA και το MIT . Βγηκαμε δευτεροι στον κοσμο! κι ναι πολλοι απο εσας δε το εχετε ακουσει καν , ισως οι περισσοτεροι. Κι θελω να συμπληρωσω οτι , τα πειραματικα ειναι σαν δημοσια ''ιδιωτικα'' , τετοιες ευκαιριες δεν προσφερονται , κι τον τιτλο ''προτυπα'' τον κερδισαν.
Κι αν ενδιαφερεται τοσο πολυ ο κυριος μπαλτας , μπορει να δωσει την ευκαρια σε ολα τα δημοσια να εχουν ομιλους αριστειας! Να δουμε μετα ποιος θα πρωτοασχοληθει!

 
Mirelle
14 Φεβ 2015 17:44

Τον Ιούνιο του 2014 ο γιος μου πέρασε σε ενα απο τα πειραματικα της Αθήνας. Ήταν καθαρά δική του απόφαση και επιλογή . Παρά το γεγονός οτι κάποιοι φίλοι του έκαναν φροντιστήριο για να προετοιμαστούν του είχα ξεκαθαρίσει οτι δεν επρόκειτο να διαθέςω ούτε ευρω για κατι τέτοιο διότι αν περνούσε χάρη στο φροντιςτηριο αυτο θα σήμαινε οτι θα είχε διαρκώς ανάγκη για βοήθεια για να ανταποκριθει σε ενα τέτοιο σχολείο κατι που θεωρώ παράλογο να συμβαίνει απο το γυμνάσιο. Το παιδι μου ειναι κατευχαριστημενο απο το πειραματικο στο οποίο φοιτά φέτος όχι τόσο απο τους καθηγητές - οι οποίοι μάλλον έχουν υπερβολικες απαιτήσεις απο τα παιδια διότι θεωρούν οτι το επίπεδο των μαθητών ειναι ανεβασμένο και μάλλον τα πιέζουν.Πιο πολυ του αρέσει γιατι συναναναστρεφεται παιδια με κοινά ενδιαφεροντα , όνειρα και γενικότερα παιδια που έχουν μια κοινή κουλτούρα διαβάσματος και προθυμιας για αυτο βελτίωση. Το σχολείο του του αρέσει γιατι κάνουν όλοι με την ίδια προθυμία projects, συμμετέχουν σε ομίλους, διαγωνισμούς κλπ και επειδή τυχαίνει να είμαι κι εγώ εκπαιδευτικός βλέπω οτι αυτο που κανει το σχολείο του να διαφέρει απο τα υπόλοιπα ειναι οτι αυτά τα παιδια που πέρασαν με εξετάσεις ειναι αν όχι οι άριστοι τουλάχιστον καλύτεροι απο τους υπόλοιπους και πραγματικά πολυ το γουστάρουν που φοιτούν όλοι μαζι στο ίδιο τμήμα και καμαρώνουν γι αυτο και έχουν όλοι τους την ίδια όρεξη για να πανε μπροστά , να πανε ενα βημα παραπέρα όχι μόνο για τον εαυτό τους την κοινωνία μας θα πανε μπροστά . Κύριε υπουργέ ξανά σκεφτείτε το μην κοβετε τα φτερά απο αυτά τα παιδια γιατι αυτα τα παιδια δεν ειναι παιδια μιας οικονομικής ελίτ -όλοι ξέρουμε οτι ο έλληνας θα κανει φροντιστήριο στο παιδι του κι ας μην εχει να φάει. Ειναι ωραίο σας διαβεβαιω να φοιτούν στο ίδιο τμήμα 27 παιδια που αριστευουν σχεδόν ολα ! Γιατι μας ενοχλεί αυτο; Μη συγχέουμε την ελίτ της γνώσης με την ελίτ της τσέπης . Μήπως υπάρχουν ελίτ που αξίζει να συμμετέχει κανείς ;

 
βαγγος ελλας
14 Φεβ 2015 13:18

μπορείτε να συνεννοηθεί ο ένας υπουργός με τον άλλο να δούμε τι θα γίνει kalo και ας αφήσουμε τις ΦΙΛΟΣΟΦΙΕΣ Η όπως το λέγανε οι αρχαίοι υμών προγονοι

 
Ελένη
11 Φεβ 2015 20:23

Αν ο υπουργός παιδείας δεν δέχεται την πνευματική άμιλλα και ονομάζει "ρετσινιά" την αριστεία πρέπει να ανησυχούμε σοβαρά. Πάντως την προηγούμενη χρονιά 11. 000 μαθητές από δημόσια σχολεία πήραν μέρος στις εξετάσεις. Παιδιά από δημοτικά σχολεία των Καμινίων αρίστευσαν και φοιτούν σε Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία (δημόσια επίσης). Μήπως κ. Υπουργέ οι μαθητές που αριστεύουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις να φοβούνται τη "ρετσινιά" της αριστείας; Οι εκπαιδευτικοί που καινοτομούν, οι φοιτητές που διακρίνονται επίσης; Και ποιες αξίες θα προσφέρει η παιδεία στην κοινωνία μας;

 
Άννα Μαγκριώτη
11 Φεβ 2015 18:04

Η μεγαλύτερη βλακεία που έχω ακούσει ποτέ.
Η κοινωνία είναι φτιαγμένη για όλους αλλά λίγοι ξεχωρίζουν
Πρέπει για την αυτοβελτίωση να υπάρχει η αξιολόγηση
Η ισοπεδώση βοηθάει πάντα τους κακούς και τους τεμπέληδες.

Ας βοηθήσουμε λίγο την προσπάθεια και την αριστείας.
Μόνο καλό θα μας κάνει.

 
Κατερίνα Σαμαντοπούλου
11 Φεβ 2015 17:38

Το παραμύθι του πειραματικού

Το παιδί μου φοιτούσε μέχρι 14 Ιουνίου 2013 στο δημοτικό σχολείο του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του ... Χρησιμοποιώ παρελθοντικό χρόνο διότι μετά την υποβολή του σε “πανελλαδικές εξετάσεις” στην ηλικία των εντεκάμισυ χρόνων απορρίφθηκε από το σχολείο του ως “μη ικανό”. Μέχρι πριν λίγο καιρό έδινε οργανική θέση σε κάποιους διδάσκοντες, τώρα όμως τους είναι άχρηστο αφού δεν είναι άριστο στη γλώσσα, τα μαθηματικά και τη φυσική. Ποιος ορίζει την αριστεία και με ποια κριτήρια; Γιατί να απορρίψουμε ένα παιδί που έχει άλλες ικανότητες, διαφορετικές από το στενό πλαίσιο αυτών των γνωστικών αντικειμένων (γλώσσα, μαθηματικά, φυσική).Ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού σ’ αυτό το σχολείο και πόσο έτοιμα ήταν τα παιδιά μας για την υποβολή τους σε μια τέτοια δοκιμασία; Το ποσοστό επιτυχίας των ίδιων των μαθητών του σχολείου, 4 επιτυχόντες από τους 23 στις εισαγωγικές του Γυμνασίου και 15 επιτυχόντες από τους 47 στις εισαγωγικές του Λυκείου, είναι το πραγματικό αντίκρυσμα της δουλειάς τους. Οι εκπαιδευτικοί του πειραματικού αξιολογήθηκαν ως ικανοί για τη θέση που κατέχουν. Οι μαθητές τους όμως απέτυχαν. Ποιος θα βρει τι φταίει και ποιος θα κάνει το μεγάλο βήμα να το διορθώσει;
Αρκετά χρόνια πριν, όταν η εισαγωγή των μαθητών στο πειραματικό γινόταν μόνο με εξετάσεις, οι εκπαιδευτικοί κάνανε ενισχυτική διδασκαλία ακόμη και εκτός ωρολογίου προγράμματος διότι θέλανε να κρατήσουν τα “παιδιά τους” κοντά τους. Σήμερα όμως τα παιδιά αυτά αντιμετωπίζονται μόνο ως “αναλώσιμα”. Δυστυχώς δεν καλύπτει κανέναν η άποψη ότι οι εκπαιδευτικοί του πειραματικού είναι κατά των εισαγωγικών εξετάσεων. Οι εξετάσεις είναι δυστυχώς δεδομένο και πρέπει να παλέψουνε με αυτό που έχουνε μπροστά τους. Ως ενήλικας έχω πεισθεί ότι η ζωή και η δημιουργία δε σταματούν στην πρώτη πτώση. Πρέπει όμως να πείσω γι αυτό και το πιτσιρίκι μου, που το μόνο που του έμεινε είναι μια πικρή γεύση. Κρατώ για τελείωμα τα λόγια ενός έφηβου, μαθητή μέχρι πρότεινος του σχολείου από το νηπιαγωγείο : “αν δεν πετύχω την εισαγωγή μου στο λύκειο του πειραματικού θα δυσκολευτώ πολύ να ξεκολήσω από το μυαλό μου τη ρετσινιά του αποτυχημένου. Και πέρα από την αποτυχία, μετά από μια πορεία δέκα χρόνων στον ίδιο χώρο, όπου κι αν βρεθώ θα αισθάνομαι σαν ξεριζωμένος”.

Κατερίνα Σαμ.

 
Michalopoulou
11 Φεβ 2015 10:04

Η κόρη μου πηγαίνει σε πρότυπο πειραματικό σχολείο. Στο γυμνάσιο μπήκε με κλήρωση και στο λύκειο με εξετάσεις. Στο γυμνάσιο είχαν την δυνατότητα να δουλεύουν ως πειραματικό, στο λύκειο όμως η δουλειά που γίνεται αφορά από την Α΄λυκείου μόνο τις εξετάσεις της Γ΄. Η λογική των καθηγητών είναι ότι 3 χρόνια ετοιμάζουν τα παιδιά για τις πανελλαδικές. Οι εργασίες και οι ασκήσεις είναι επιπέδου φροντιστηρίου. Θεωρώ το παιδί μου τυχερό. Το θέμα δεν είναι να καταργήσουμε αυτά τα σχολεία αλλά να προσπαθήσουμε να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο όλα τα σχολεία χωρίς να είναι απαραίτητα πρότυπα-πειραματικά.

 
palimpedizon
11 Φεβ 2015 09:09

Εγώ θα σχολιάσω και θα επικρίνω την τόσο πρόχειρη απόφαση να διατηρηθούν για φέτος οι εξετάσεις εισαγωγής στα Π.Π.Σ. Ρωτάω: πώς είναι δυνατόν να ζητήσουμε από παιδία της 6ης Δημοτικού και την γ' γυμνασίου να διαγωνιστούν για να αποκτήσουν ούτος ή άλλως ΜΙΑ ΡΕΤΣΙΝΙΑ? Διότι είτε πετύχουν, θα αποκτήσουν την ρετσινιά της αριστείας είτε αποτύχουν θα αποκτήσουν την ψυχολογία - ρετσινιά του αποτυχημένου. Πάντα σύμφωνα με την άποψη που εξέφρασε ο υπουργός στις κοινοβουλευτικές ανακοινώσεις του. ΜΗΝ ΞΑΦΝΙΑΣΤΟΥΜΕ ΑΝ ΔΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ. Να δω τι θα τους απαντήσουμε: καθηγητές, υπουργείο, γονείς.

 
Τάσος
11 Φεβ 2015 07:09

Δηλαδή για να καταλάβω, στην ηλικία των 13 και 16 ετών δεν υπάρχει η έννοια της Αριστείας αλλά υπάρχει στα 18 ; Τότε που δίνουν τα παιδιά πανελλήνιες και μια εξέταση θα καθορίσει την αποτυχία ή αποτυχία τους ; Τότε που θα φέρνουν μια ζωή δυσάρεστα και ίσως οδυνηρά μια άτυχη στιγμιαία εξέταση ; Μάλλον τα έχει χαμένα ο Υπουργός ! Αν πάντως δεν τα έχει, θα πρέπει να εκδώσει άμεσα υπουργικές αποφάσεις για να καταργήσει τα βραβεία Αριστείας που δίνονται κάθε χρόνο σε παιδιά που "αριστεύουν" (!) και φυσικά την κλίμακα 18-20, που καθορίζει και διαχωρίζει ταυτόχρονα, τα παιδιά που "αριστεύουν" !! Δεν είναι δυνατόν τα υπόλοιπα παιδιά να βιώνουν το αίσθημα της αποτυχίας και κομπλεξισμού απέναντι τους, έτσι ;
Εμπρός, με τέτοια μυαλά, τα βράχια είναι μπροστά !!!

 
Ελεύθερος
10 Φεβ 2015 17:52

Πειραματικά με αριστούχους είναι οξύμωρο. Δώσε μου αρίστους μαθητές κατόπιν εξετάσεων και θα σου βγάλω την τρελλή μέθοδό μου ως επιτυχή. Τα πειραματικά πρέπει να παίρνουν παιδιά όλων των δυνατοτήτων, επιδόσεων και διαστρωματώσεων. Τότε θα έχουν αξία τα συμπεράσματα από την λειτουργία τους. Αλλιώς να μην υπάρχουν καθόλου.

Δεν είναι κακό να υπάρχουν σχολεία για αρίστους. Δίνεται μία θαυμάσια ευκαιρία στους εργατικούς και ταλαντούχους έτσι. Μακάρι να υπάρχει ένα τουλάχιστον σε κάθε νομό και περισσότερα από τα "πειραματικά". Εκεί, θα ταίριαζε να δίνουν εξετάσεις ανά πενταετία και οι εκπαιδευτικοί που θέλουν να υπηρετήσουν.

 
Γιάννης
10 Φεβ 2015 14:34

Παράλογο είναι να θεωρείται η αριστεία ως ρετσινιά.
Κι αφού "Δεν υπάρχει η έννοια «αριστείας» και δη σε αυτές τις ηλικίες" ας καταργήσουμε και τον χαρακτηρισμό "Άριστα" από τους ελέγχους επίδοσης.

Α, και ναι, η αριστεία πρέπει να αποδεικνύεται ΔΙΑΡΚΩΣ. Πού είναι το παράλογο;

Εμπρός αφαιρέστε κι άλλα κίνητρα από τους άριστους (δε μιλώ μόνο για τους μαθητές). Άλλωστε η κοινωνία των "εξισωμένων μέτριων" δεν είναι το ζητούμενο;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ