Αίτηση ακύρωσης και αναστολής στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατέθεσαν 59 δημόσιοι υπάλληλοι, μόνιμοι εκπαιδευτικοί και συνταξιούχοι κατά της απόφαση του υπουργείου Παιδείας, εμ την οποία θα γίνει η μοριοδότηση των υποψηφίων για την πρόσληψη των εκπαιδευτών για το νέο σχολικό έτος.
Η αίτηση αναστολής αναμενεται να συζητηθεί εντός του Οκτωβρίου και έπεται η συζήτηση της αίτησης ακυρώσεων στο Γ τμήμα του ΣτΕ .
Η προσφυγή αφορά την με αριθμ. πρωτ. Κ1/122418/29-08-2016 Απόφαση Γενικού Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, και συγκεκριμένα την παρ. Γ’ περίπτωση 7 αυτής, με την οποία ορίζεται ότι: «7. Οι συνταξιούχοι και οι δημόσιοι υπάλληλοι κατατάσσονται στο τέλος των αξιολογικών πινάκων».
Στην προσφυγή τονίζεται ότι:
Α. Η υπό κρίση ρύθμιση της προσβαλλόμενης απόφασης, με την οποία θεσπίζεται δυσμενής διάκριση σε βάρος δύο κατηγοριών υποψηφίων (των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων), έναντι των άλλων κατηγοριών υποψηφίων (των υπαλλήλων του ιδιωτικού τομέα ή των ελευθέρων επαγγελματιών), η οποία (διάκριση) συνίσταται στο ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι κατατάσσονται στο τέλος των αξιολογικών πινάκων, δηλαδή προτάσσονται στην επιλογή οι ιδιωτικοί υπάλληλοι και οι ελεύθεροι επαγγελματίες ανεξαρτήτως αν μειονεκτούν σε μόρια έναντι των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων, αντίκειται στις συνταγματικές διατάξεις
Β. Η ως άνω διάκριση δεν συνδέεται με την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων του εκπαιδευτή ενηλίκων στα Δ.ΙΕΚ και στις Δ.ΣΕΚ, ούτε και με τα προσόντα που θέτει ο νόμος (παρ. 15 του άρθρου 27 του Ν. 4186/2013) για την επιλογή τους (ήτοι εργασιακή και διδακτική εμπειρία, εξειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο που επιθυμούν να διδάξουν, συναφείς με το αντικείμενο μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών, απόδοση, συνέπεια και επίπεδο συνεργασίας στην περίπτωση προηγούμενης συνεργασίας με το ΙΕΚ), αντιθέτως δε, αντιβαίνει στο σκοπό δημοσίου συμφέροντος που συνίσταται στην επιλογή των καταλληλότερων εκπαιδευτών. Ούτε άλλωστε μπορεί να συναχθεί από την επίμαχη διάταξη της προσβαλλόμενης ο κοινωνικός σκοπός της προστασίας των μη εχόντων εισόδημα από την εργασία τους, διότι, κατ’ εφαρμογή της διάταξης αυτής, οι υποψήφιοι δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι κατατάσσονται όχι μόνο μετά από τους ανέργους, αλλά και μετά τους υποψήφιους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα ή τους ελεύθερους επαγγελματίες. Ούτε, εξάλλου, προβλέπονται εισοδηματικά κριτήρια, παρά, συλλήβδην, οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι κατατάσσονται μετά τους ιδιωτικούς υπαλλήλους και τους ελεύθερους επαγγελματίες, χωρίς να εξετάζεται και να συγκρίνεται το εισόδημα από την εργασία ή τη σύνταξή τους.
Συνάδελφοι δυστυχώς, για μια ακόμη φορά, χάνουμε το δάσος εστιάζοντας στο δέντρο.
Είτε το θέλουμε είτε όχι (άσχετα δηλαδή από το προσωπικό συμφέρον του καθενός), τα κριτήρια επιλογής θα πρέπει να είναι 100% αντικειμενικά και να εστιάζουν αποκλειστικά και μόνο στην παροχή της βέλτιστης δυνατής κατάρτισης στους σπουδαστές.
Αυτό (με βάση την δική μου ταπεινή λογική) σημαίνει ότι ο έχων 7 μεταπτυχιακά είναι καλύτερος από αυτόν που έχει 6, ο έχων 20 έτη διδακτικής εμπειρίας είναι καλύτερος από αυτόν που έχει 19,5, ο έχων 35 έτη επαγγελματικής εμπειρίας είναι καλύτερος από αυτόν που έχει 34,5 κ.οκ.
Καταλήγουμε δηλαδή στο συμπέρασμα, ότι περιορισμοί του τύπου 9 μόρια για τον βασικό τίτλο, 6 μόρια για το πρώτο (μόνο) μεταπτυχιακό, 5 μόρια στην διδακτική εμπειρία σε ΙΕΚ (ήτοι μέγιστο 750 ώρες διδακτικής εμπειρίας) κ.οκ. , αφενός δεν επαρκούν, αφετέρου δίνουν το δικαίωμα στον καθένα να θεωρήσει ότι έχουν μπεί μάλλον εκ του πονηρού.
Το ίδιο ισχύει και για τα εισοδηματικά κριτήρια και την Δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα (ή αυτή του συνταξιούχου).
Δεν με ενδιαφέρει αν αυτός που διδάσκει έρχεται στο ΙΕΚ με Ferrari, δεν με ενδιαφέρει αν το σύνολο της περιουσίας του ανέρχεται σε δισ ευρώ, δεν με ενδιαφέρει αν εργάζεται ή τυγχάνει να είναι άνεργος, άεργος ή ζει με τα λεφτά της πεθεράς του.
Με ενδιαφέρει να μπαίνει στην τάξη και να κάνει μάθημα. Να γνωρίζει το αντικείμενο να είναι σε θέση να κρατάει μια τάξη και να προσφέρει αυτά που πρέπει να προσφέρει ένας εκπαιδευτικός/εκπαιδευτής ενηλίκων σωστά και με αξιοπρέπεια. Και το σύστημα επιλογής θα πρέπει να είναι τέτοιο, ώστε στο τέλος της διαδικασίας, όλοι (ασχέτως αν έχουμε επιλεγεί ή όχι) να είμαστε βέβαιοι πως ΟΝΤΩΣ έχει επιλεγεί αυτός ο οποίος είχε τα περισσότερα τυπικά/αντικειμενικά προσόντα.