Τα μισά τμήματα των ΑΕΙ δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα

Ομολογία υπουργού: Το τι ακούω για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των πτυχιούχων δε λέγεται

02/07/2018

Ενημερώθηκε: 02/07/2018, 22:38

Άκουσε το άρθρο

Από τα τετρακόσια περίπου τμήματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, τα εκατόν ενενήντα πέντε, δηλαδή τα μισά δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα ή προσόντα.

Η διαπίστωση αυτή  διατυπώθηκε από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, μέσα στη Βουλή, ο οποίος για να μπει τέλος σ αυτό το ελληνικό φαινόμενο συγκρότησε μία Κεντρική Επιτροπή , τον Μάρτιο του 2017  και ακολούθησε η σύσταση υποεπιτροπών για συγκεκριμένες ειδικότητες.

Ομολογία υπουργού: Το τι ακούω για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των πτυχιούχων δε λέγεται

Μάλιστα ο υπουργός Παιδείας σε συνέδριο της ΟΣΕΠ-ΤΕΙ,θέλοντας έτσι να περιγράψει    τις αντιδράσεις στην αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων σε πτυχιούχους των ΑΕΙ ομολόγησες “Το τι ακούω για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των πτυχιούχων δε λέγεται”.  

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ

«Μόλις πας να κάνεις κάτι για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα πως πληροφορούνται;», διερωτήθηκε στη συνέχεια ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: « Αμέσως κτυπούν οι πόρτες : Βουλευτές, υπουργοί, φίλοι συγγενείς κτλ».. «Έχουμε έτοιμες πολλές ρυθμίσεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα, οι οποίες είναι μπλοκαρισμένες ,Μου λένε πέρασε τις ρυθμίσεις και τι θα γίνει;» συνέχισε ο κ. Γαβρόγλου και απηύθυνε έκκληση προς ΤΕΙ και Πανεπιστήμια να βάλουν πλάτες στο θέμα των Επιμελητηρίων.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ

Η Κεντρική Επιτροπή

Η Κεντρική Επιτροπή θα παραλάβει τις προτάσεις  των υποεπιτροπών, προκειμένου να κάνει τις σχετικές εισηγήσεις προς τον υπουργό Παιδείας.

Πρόεδρος της Επιτροπής ορίστηκε  ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας  
 
Τα μέλη της Επιτροπής είναι τα εξής:

1.Γεώργιος Δελλής του Ιωάννη, αναπληρωτής Καθηγητής Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ.

2.Ευγενία Πρεβεδούρου του Βασιλείου, αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νομικής Σχολής του ΑΠΘ.

3.Πατρίνα Παπαρρηγοπούλου του Βασιλείου, αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ.

4.Δημοσθένης Σταμάτης του Ιωάννη, Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι. Θεσ/νίκης, τακτικό μέλος του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π..

5.Γεώργιος Κουκούτσης του Βασιλείου, δικηγόρος, Ειδικός Σύμβουλος στο Γραφείο του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

6.Πέτρος Κουλούρας του Κωνσταντίνου, μέλος Ε.Τ.Ε.Π. του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του ΕΚΠΑ, που υπηρετεί σε προσωρινή ομοιόβαθμη θέση αποσπασμένου στο Πολιτικό Γραφείο του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

7.Νικόλαος Τσαφταρίδης του Διονυσίου, μέλος Ε.Ε.Π. α ́ βαθμίδας του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στη Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ.

8. Ερρίκος Χαιμ Βεντούρας του Μιχαήλ ,Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικών Βιοϊατρικής Τεχνολογίας ΤΕ της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τ.Ε.Ι. Αθήνας

9.Μαγδαληνή Συγγρού του Παντελεήμονος, υπάλληλος κλάδου ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού, αναπληρώτρια προϊσταμένη του τμήματος Α ́ Οργάνωσης Ανώτατης Εκπαίδευσης της Δ/νσης Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης.

Επιτροπή για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων τμημάτων Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕΙ

Επιστημονική  Επιτροπή , προκειμένου να   καταρτίσει Σχέδιο Πρότασης   σχετικά με το πλαίσιο πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες, βάσει προσόντων που προσδίδουν οι τίτλοι σπουδών που αποκτούν οι πτυχιούχοι Τμημάτων Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕΙ, συγκρότησε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Η Επιτροπής είναι επταμελής και έχει ως εξής:

1. Γεώργιος ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ του Βασιλείου,   Γενικός Γραμματέας του ΥΠ.Π.Ε.Θ, ως Πρόεδρος, με αναπληρωτή του τον Ερρίκο-Χαΐμ ΒΕΝΤΟΥΡΑ, του Μιχαήλ  .

2. Ιωάννης ΤΣΙΑΦΗΣ του Χρίστου,  με την ιδιότητα του μέλους Δ.Ε.Π. Πολυτεχνικής Σχολής, με αναπληρωτή του τον Θωμά ΧΟΝΔΡΟ του Ευαγγέλου  .

3. Γεώργιος ΑΛΕΞΗΣ του Κωνσταντίνου,  με την ιδιότητα του μέλους ΔΕΠ Τμήματος Μηχανικών των Τ.Ε.Ι., με αναπληρωτή τον Ανδρόνικο ΦΙΛΙΟ του Ευστρατίου .

4. Αναστάσιος ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ του Νικολάου, με αναπληρωτή του τον Γεώργιο ΠΑΠΑΔΑΚΟ του Νικολάου.

5. Ιωάννης ΚΑΛΟΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ του Μάριου,   με αναπληρωτή του τον Απόστολο ΕΥΘΥΜΙΑΔΗ του Ιωάννη.

6. Ιωάννης Εμμανουήλ ΜΕΡΤΙΝΟΣ του Γεωργίου, με αναπληρωτή του τον Κωνσταντίνο ΚΙΤΣΑΚΗ του Αθανασίου.

7. Ευάγγελος ΣΠΥΡΟΥ του Παναγή με αναπληρωτή του τον Χρήστο ΤΣΙΤΣΗ του Αναστασίου.

Επιτροπή για τα Επ. Δικαιώματα των πτυχιούχων Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε.

Επταμελή Επιστημονική Επιτροπή συγκρότησε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, προκειμένου να καταρτίσει Σχέδιο Πρότασης σχετικά με το πλαίσιο πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες, βάσει προσόντων που προσδίδουν οι τίτλοι σπουδών που αποκτούν οι πτυχιούχοι Τμημάτων Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε.  

Ειδικότερα η Επιτροπή, έχει ως εξής:

1. Γεώργιος ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ του Βασιλείου, Γενικός Γραμματέας του ΥΠ.Π.Ε.Θ, ως Πρόεδρος, με αναπληρωτή του τον Αντώνιο ΜΠΟΓΡΗ, του Γεωργίου.

2. Νικόλαος ΚΛΗΜΗΣ του Σπυρίδωνα,με την ιδιότητα του μέλους Δ.Ε.Π. Πολυτεχνικής Σχολής,με αναπληρωτή του τον Κωνσταντίνο ΣΠΥΡΑΚΟ του Χριστοφόρου.

3. Αντώνιος ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ του Δημητρίου,με την ιδιότητα του μέλους Δ.Ε.Π. Τμήματος Μηχανικών Τ.Ε.Ι., με αναπληρωτή του τον Τριαντάφυλλο-Φίλη ΚΟΚΚΙΝΟ του Θεοδώρου.

4. Γεώργιος ΜΕΛΕΤΗΣ του Παναγιώτη, με αναπληρώτρια την Παρασκευή ΛΙΟΣΑΤΟΥ του Δημητρίου.

5. Βασίλειος ΜΠΑΡΔΑΚΗΣ του Γεωργίου, με αναπληρωτή του τον Κωνσταντίνο ΤΟΚΜΑΚΙΔΗ του Παναγιώτη.

6. Σταύρος ΡΟΖΗΣ του Ιωάννου, με αναπληρωτή του τον Βασίλειο ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟ του Γεωργίου.

7. Άρης ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ του Λεωνίδα, με αναπληρωτή του τον Γεώργιο ΓΛΕΝΗ του Ιωάννη.

Επιτροπή για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων Τμημάτων Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.Ι

Επιτροπή, προκειμένου να καταρτίσει εισήγηση  για την πρόσβαση  σε επαγγελματικές δραστηριότητες, βάσει προσόντων που προσδίδουν οι τίτλοι σπουδών που αποκτούν οι πτυχιούχοι Τμημάτων Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.Ι.. συγκροτήθηκε στο υπουργείο Παιδείας, με απόφαση του υπουργού Κ. Γαβρόγλου.

Ειδικότερα η Επιτροπή, έχει ως εξής:

1. Γεώργιος ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ του Βασιλείου,  Γενικός Γραμματέας του ΥΠ.Π.Ε.Θ, ως Πρόεδρος, με αναπληρωτή του τον Αντώνιο ΜΠΟΓΡΗ του Γεωργίου .

2. Ιωάννης ΦΟΥΝΤΟΣ του Πολύβιου, με την ιδιότητα του μέλους Δ.Ε.Π. Πολυτεχνικής Σχολής, με αναπληρωτή του τον Ιωάννη ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ του Ευαγγέλου.

3. Ιωάννης ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ του Κωνσταντίνου, με την ιδιότητα του μέλους Δ.Ε.Π. Τμήματος Μηχανικών Τ.Ε.Ι.,με αναπληρωτή του τον Βασίλειο ΜΑΜΑΛΗ του Γεωργίου.

4. Μελέτης ΝΕΖΗΣ του Παναγιώτη, με αναπληρώτριά του την Ανδρομάχη ΜΗΤΣΙΩΝΗ του Κωνσταντίνου.

5. Γεώργιος ΣΤΑΜΟΥ του Βασιλείου,  με αναπληρώτριά του την Ελένη ΠΕΤΡΑ του Ορέστη.

6. Γεωργία ΤΕΡΖΗ του Νικολάου, με αναπληρώτριά της την Ιωάννα ΣΑΜΠΡΑΚΟΥ του Φώτιου.

7. Χρήστος ΥΦΑΝΤΗ του Γεωργίου-Δημητρίου, με αναπληρωτή του τον Χρήστο ΟΡΟΒΑ του Νικολάου.

Σχόλια (27)

Πανεπιστήμια και ΤΕΙ
|

Δε φταίει για την αγορά εργασίας ένα πανεπιστημιακό τμήμα στο οποίο οι καθηγητές προσπαθούν να διδάξουν στους φοιτητές Στατιστική και Πιθανότητες, με σωστή αναλογία θεωρίας και εργαστηρίου, αντί να αρκούνται στην εκμάθηση και εξέταση μερικών τύπων μέσα από τη χρήση ενός σχετικού πακέτου λογισμικού.

Αν μιλήσουμε για τον χώρο της τεχνολογίας (πχ. Πληροφορική), πόσες ελληνικές επιχειρήσεις καινοτομούν με σύγχρονα εργαλεία και πόσες απλά θέλουν "σώματα";

Κακοπληρωμένους προγραμματιστές βρίσκεις πολλούς, καταρτισμένους επαγγελματιες Πληροφορικής λίγους διότι οι περισσότεροι πτυχιούχοι με μεταπτυχιακό και ικανότητες δεν έχουν διάθεση να εργαστούν σε αυτές τις συνθήκες και φεύγουν στο εξωτερικό. Άρα μάλλον κακώς μαθαίνουν τα παιδιά θεωρία Βάσεων Δεδομένων γιατί αρκεί να χειρίζονται MySQL, δε χρειαζόμαστε κάτι παραπάνω από ΤΕΙ Πληροφορικής της δεκαετίας του '80-'90...

Το συμπέρασμα είναι: Τα πανεπιστήμια προϋπήρχαν των ΤΕΙ και δεν ευθύνονται, σαν ιδέα και σαν δομή εκπαίδευσης, ούτε για την τοξική αγορά εργασίας ούτε για την κάκιστη εξέλιξη των περισσότερων ΤΕΙ στην Ελλάδα.

Ούτε βέβαια μπορούν να κατηγορούνται οι αριστούχοι απόφοιτοι Λυκείου που δεν επιλέγουν σχεδόν καμία από τις σχολές των ΤΕΙ.

Ο νέος άνθρωπος έχει κάθε δικαίωμα να δοκιμάσει τις δυνάμεις του σε ένα επιστημονικό πεδίο από την ίδια αφετηρία με τους υπολοιπους όχι να τον προετοιμάζουν από τα δεκαοκτώ του για "Τεχνολόγο Εφαρμογών, τα μεσαία στελέχη της ελληνικής παραγωγής..." Τι μέλλον μπορεί να εξασφαλίζει αυτό;

Για όσους τελικά ασχοληθούν με πιο εφαρμοσμένα αντικείμενα (δηλαδή το 90%) υπάρχει ο μεταπτυχιακός κύκλος εκπαίδευσης, τα σεμινάρια και, πιο σημαντικά, όλες οι δεκαετίες της εργασιακής απασχόλησης που θα ακολουθήσουν. Ας αναλάβουν και οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα τις ευθύνες τους, αντί να περιμένουν να αποφοιτούν έτοιμοι προϊστάμενοι με πενταετή προϋπηρεσία, τους οποίους θα αμείβουν με 700 ευρώ για 12 ώρες εργασίας.

Αν θέλουμε πολίτες που από τα 25 μέχρι τα 70 θα εργάζονται αποδοτικά πρέπει πρώτα να έχουμε μαθητές και φοιτητές έχουν διδαχθεί σωστά από τα 10 μέχρι τα 25, χωρίς εκπτώσεις στη διδασκαλία κάθε επιστήμης.

@ bob mastoras
|

Ακαδημαϊκά δε τίθεται θέμα σύγκρισης καθώς τα προγράμματα των ΤΕΙ λανθασμένα στόχευαν σχεδόν αποκλειστικά την εκμάθηση εφαρμογών εις βάρος της θεωρητικής θεμελίωσης, μάλιστα με μειωμένη διάρκεια σπουδών αρχικά (τρία έτη).

Δεν ευθύνεται συνεπώς μόνο η μειωμένη χρηματοδότηση και η έλλειψη αυτόνομου διδακτορικού κύκλου αλλά και η ίδια η φύση των σπουδών στα ΤΕΙ, τα οποία για πολλά χρόνια απένειμαν πτυχία με ελλειπή διδασκαλία θεωρητικών μαθημάτων θεμελίωσης, έκαναν προσλήψεις προσωπικού με χαμηλά κριτήρια και απουσία βασικής έρευνας.

Τα ίδια τα ιδρύματα αναγνωρίζουν πλέον την ανάγκη να μετεξελιχθούν σε κάτι παραπάνω από Τεχνολογικά Ιδρύματα, περιορισμένα στις εφαρμογές.

Κάτι που επισημάνθηκε σε όλες τις εκθέσεις τη ΑΔΙΠ για σχολές ΤΕΙ: τις δυσκολίες που εμφανίζονται στην προσπάθεια για αναβάθμιση των σπουδών τους και στην προσέλκυση ικανών επιστημόνων. Τονίζουν ακόμη την ανάγκη συνεργασίας με τα πανεπιστήμια (δείτε πχ. την έκθεση για το ΤΕΙ Πελοποννήσου)

Στο επαγγελματικό τομέα, ειδικά στην Ελλάδα, οι απαιτήσεις είναι μειωμένες. Προφανώς στα βασικά καθήκοντα μπορούν να ανταποκριθούν λιγο πολυ όλοι οι απόφοιτοι ΑΕΙ. Όμως είναι γεγονός ότι τα ουσιαστικά προσόντα των αποφοίτων, που θα έπρεπε να παίζουν ρόλο στην εξέλιξη κάθε εργαζομένου αλλά και κάθε επιχείρησης, και τα οποία δεν καλλιεργούνται μόνο με τεχνική εκπαίδευση δεν αξιοποιούνται στο περιβάλλον εργασίας τους.

Ο παραλογισμός είναι ότι πολλές φορές υπάρχει εξομοίωση προς τα κάτω αντί να ενθαρρύνεται η εκπαίδευση του προσωπικού, την ίδια στιγμή που δημιουργήθηκε υπερπληθώρα μεταπτυχιακών προγραμμάτων - χωρίς φυσικά κανένα ποιοτικό έλεγχο, ακριβώς όπως τα προπτυχιακά.

Δεν τεκμηριώνεται τόσα χρόνια κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα των αποφοίτων ΤΕΙ σε σχέση με τους αντίστοιχους αποφοίτους πανεπιστημίου, με μοναδική ίσως εξαίρεση την υποχρεωτική εξαμηνιαία πρακτική άσκηση.

bob mastoras
|

Αυτό που καταλάβατε είναι ότι εξιδανικεύω τον ιδιωτικό τομέα; Θα αδράξω λοιπόν την ευκαιρία να παραθέσω άλλο ένα σημερινό από εδώ https://www.esos.gr/arthra/57896/diplasioi-oi-misthoi-gia-toys-katehont…
«Στην περίπτωση των αποφοίτων πανεπιστημίου, ο μισθός το 2016 ήταν υψηλότερος κατά 56% σε σχέση με τα άτομα που δεν ολοκλήρωσαν τη στοιχειώδη εκπαίδευση και μόλις κατά 2,3% μεγαλύτερος από τους αποφοίτους ΤΕΙ (από 93% και 4,7% αντίστοιχα το 2008).»
Η μείωση του κόστους λοιπόν (για να έχουμε μία αίσθηση των μεγεθών) αφορά. Όπως φαίνεται κάτι μεταξύ 2,3% και 4,7%. Η μία εκτίμηση μέσα και η άλλη πριν την κρίση. Παρόλα τα πλούσια ΕΔ των πανεπιστημίων η αγορά δεν φαίνεται να τα προτιμά τόσο μονοσήμαντα.
Όσο για την «ακαδημαϊκή υπερκάλυψη» καλή είναι η βεβαιότητα των σχολιαστών του esos αλλά για να δούμε τη λέει και η ΑΔΙΠ. Καλή η πίστη καλύτερος ο έλεγχος.

bob mastoras
|

Αυτό που καταλάβατε είναι ότι εξιδανικεύω τον ιδιωτικό τομέα; Θα αδράξω λοιπόν την ευκαιρία να παραθέσω άλλο ένα σημερινό από εδώ https://www.esos.gr/arthra/57896/diplasioi-oi-misthoi-gia-toys-katehont…
«Στην περίπτωση των αποφοίτων πανεπιστημίου, ο μισθός το 2016 ήταν υψηλότερος κατά 56% σε σχέση με τα άτομα που δεν ολοκλήρωσαν τη στοιχειώδη εκπαίδευση και μόλις κατά 2,3% μεγαλύτερος από τους αποφοίτους ΤΕΙ (από 93% και 4,7% αντίστοιχα το 2008).»

Η μείωση του κόστους λοιπόν (για να έχουμε μία αίσθηση των μεγεθών) αφορά. Όπως φαίνεται κάτι μεταξύ 2,3% και 4,7%. Η μία εκτίμηση μέσα και η άλλη πριν την κρίση. Παρόλα τα πλούσια ΕΔ των πανεπιστημίων η αγορά δεν φαίνεται να τα προτιμά τόσο μονοσήμαντα. Ας αφήσουμε κάποτε να μιλούν και κάποιοι άλλοι και όχι μόνο οι προκαταλήψεις μας. Για την «ακαδημαϊκή υπερκάλυψη» καλή είναι η βεβαιότητα των σχολιαστών του esos αλλά για να δούμε τη λέει και η ΑΔΙΠ. Καλή η πίστη καλύτερος ο έλεγχος.

Ιδιωτικός Τομέας
|

Όλοι αναγνωρίζουν τις παθογένειες του Δημοσίου αλλά είναι λίγο αστείο να εξιδανικεύουμε τον ελληνικό ιδιωτικό τομέα.

Η προστιθέμενη αξία των θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα είναι αμφισβητήσιμη. Λίγοι ενδιαφέρονται για την ποιότητα της εργασίας, την ικανοποίηση των πελατών ή αν το προσφερόμενο αγαθό μπορεί να βελτιωθεί ώστε να έχει μέλλον. Στις περισσότερες επιχειρήσεις το μόνο θέμα είναι πώς να πετύχουν το πιο γρήγορο αποτέλεσμα με το μικρότερο δυνατό κόστος, χωρίς καμία στρατηγική ανάπτυξης.

Πρέπει όμως να απομακρυνθούμε από πρακτικές όπου οι εργοδότες επιλέγουν τους υπαλλήλους με βασικό κριτήριο σε ποιον θα δώσουν μικρότερο μισθό. Θα ήταν αστείος αν δεν ήταν τραγικός ο αριθμός των αγγελιών εργασίας που ομαδοποιούν αποφοίτους ΑΕΙ / ΤΕΙ / ΙΕΚ (ως επιπλέον προσόν καθώς το Απολυτήριο Λυκείου αρκετό είναι για τις ανάγκες της θέσης).

Συνεπώς, η απορρόφηση των αποφοίτων ΤΕΙ σε ένα τέτοιο επιχειρηματικό περιβάλλον φανερώνει περισσότερο τη στρεβλή νοοτροπία που επικρατεί παρά την χρησιμότητα των προγραμμάτων σπουδών τέτοιου τύπου.

@ bob mastoras
|

Η διαφορά στην αύξηση που καταγράφεται στα στοιχεία της περιόδου 2000-2009 οφείλεται στη ραγδαία αύξηση των τμημάτων ΤΕΙ και των εισακτέων τους τις προηγούμενες δεκαετίες (1980-1990)

Τμήματα ΤΕΙ ήταν πιο εύκολο να ιδρυθούν, έτσι από το 2000 και μετά είχαν πολύ περισσότερους αποφοίτους σε σχέση με την περίοδο 1980-1990.

Δηλαδή, το μόνο που δείχνουν τα στοιχεία είναι ότι τα πανεπιστήμια συγκριτικά είχαν μικρότερη μεταβολή στην αύξηση την ίδια περίοδο. Αναμενόμενο αφού τα περισσότερα και τα μεγαλύτερα πανεπιστημιακά ιδρύματα (σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, Ιωάννινα, Θεσσαλία, Θράκη) λειτουργούσαν με σταθερή ροή αποφοίτων πριν το 1990.

Οι σχολές των πανεπιστημίων υπερκαλύπτουν ακαδημαϊκά και επαγγελματικά τα προγράμματα των ΤΕΙ. Αυτός ειναι ο κύριος λόγος που πρέπει να συγχωνευτούν τα ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια, ανεξάρτητα από τις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν.

bob mastoras
|

Από https://www.esos.gr/arthra/57890/250000-me-ptyhio-aei-den-ehoyn-doyleia Σήμερα διαβάζω :

Ι. Με βάση το ιδιοκτησιακό καθεστώς, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα με πτυχίο πανεπιστημίου ήταν αυξημένοι κατά 4% σε σχέση με το 2009, ενώ αρκετά μεγαλύτερη είναι η άνοδος των απασχολούμενων με πτυχίο ΤΕΙ σε ιδιωτικές επιχειρήσεις (+26%).

Προφανώς λοιπόν δεν χρειαζόμαστε τα ΤΕΙ.

@ Apostolos
|

Πολύ σωστά. Έχει παραγίνει το κακό με τμήματα που άνοιγαν σαν ευκαιριακοί πειραματισμοί σε δήθεν σύγχρονα διεπιστημονικά πεδία, χωρίς καθηγητές, χωρίς σαφή ακαδημαϊκό προσανατολισμό και επαγγελματικά ερείσματα, μόνο με μια ταμπέλα.

Ανεπίτρεπτο ακόμα να λειτουργούν τμήματα με λιγότερα από 30 μόνιμα μέλη ΔΕΠ, κάθε χρόνο οι φοιτητές να μην ξέρουν ποια μαθήματα θα διδαχθούν και πώς.

Ολες οι σχολές που θα παραμείνουν να είναι ισότιμες. Για παράδειγμα, οι σχολές μηχανικών στα ΤΕΙ να γίνουν πενταετείς οπως στα πολυτεχνεία ή να απορροφηθούν από τις πολυτεχνικές σχολές των πανεπιστημίων.

Γίνεται μια προσπάθεια με τις συνεργειες ΤΕΙ-πανεπιστημίων (οπως γραφει το υπουργείο) να μπει μια τάξη στο χάος αλλά και αυτή κινδυνεύει να μείνει λειψή.

Γιώργος Παπαδόπουλος
|

@ Apostolos
Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω με την άποψη σου. Το θέμα όμως τώρα δεν είναι τι θα έπρεπε να είχε γίνει (είτε από την πλευρά της πολιτείας, είτε από την πλευρά της κοινωνίας κλπ). Καλώς ή κακώς υπάρχουν τμήματα στα ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια με παρεμφερές (αν όχι ακριβώς ίδιο) αντικείμενο. Αυτή είναι μια πραγματικότητα.
Το θέμα είναι ότι υπάρχουν πτυχιούχοι οι οποίοι πρέπει να είναι σε θέση να ασκήσουν το επάγγελμα που σπούδασαν, ανεξάρτητα από τις επιπτώσεις που θα έχει σε άλλους πτυχιούχους (των Πανεπιστημίων δηλαδή).

Apostolos
|

Νομίζω ότι δεν καταλάβατε τι ήθελα να πώ. Το ξαναγράφω. Τα ΤΕΙ δεν υποστήριχθηκαν όπως θα πρεπε από το Υπουργείο Παιδείας, και δεν τους δόθηκαν επαγγελματικά δικαιώματα όπως θα πρεπε άμεσα. Γιαυτούς τους λόγους η κοινωνία τα απαξίωνε και πάντα τα είχε δεύτερη επιλογή.
Εκεί παρατήρησα και το λάθος της κοινωνίας. Επειδή ακριβώς το Υπουργείο δεν είχε δώσει επαγγελματικά δικαιώματα όπως θα πρεπε. Θα πρεπε με την σειρά της η κοινωνία να τα απαξιώσει πλήρως και να μην εγγράφονται σε αυτά μέχρι αυτά να αποκατασταθούν από το Υπουργείο.
Αλλά κάποιοι απέτυχαν στι Πανελλλήνιες και γράφτηκαν στα ΤΕΙ έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού τους ότι κάτι θα γίνει στο μέλλον, και το μόνο που έγινε ήταν να τους εκμεταλευτούν 36 χρόνια τώρα.
Με λίγα λόγια θα πρεπε οι βάσεις σε αυτές τις σχολές να είναι κοντά στο μηδέν και να μην πατάει κανείς μέχρι να δοθούν επαγγελματικά δικαιώματα. Μέχρι να γίνουν δηλαδή πολυτεχνεία.
Δεν μπορούν να υπάρχουν και Πολυτεχνεία και ΤΕΙ με το ίδιο αντικείμενο ασχολίας και με τα ίδια δικαιώματα. Θα πρεπε ή τα πολυτεχνεία να γίνουν ΤΕΙ, ή τα ΤΕΙ πολυτεχνεία.

@Apostolos
|

Από πότε οι βάσεις των τμημάτων καθορίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα τους; Για παράδειγμα, κάποτε το τμήμα μαθηματικών της Σάμου είχε 9 χιλιάδες και της Αθήνας 16 χιλιάδες. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο πτυχιούχος της Σάμου είναι χειρότερος από το πτυχιούχο της Αθήνας.

Από πότε μια ομάδα φοιτητών ορίζει τους νόμους του κράτους; Αυτό το κάνει ο υπουργός, γι'αυτό άλλωστε εκλέχθηκε.

Γιώργος Καλ.
|

@Apostolos
Η ανάλυσή σου της απλοϊκή όσο δε πάει. Το παράδειγμα ειδικά με τις βάσεις ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ. Σαν να ζεις σε άλλη χώρα.
Καταρχάς υπάρχουν σχολές πολυτεχνικές με πολύ χαμηλά μόρια καθώς και πανεπιστημιακές. Τα μόρια καθορίζουν τη ζήτηση. Ας είχαν Επ Δικαιώματα οι σχολές μηχανικών των ΤΕΙ και θα έβλεπες τις βάσεις τότε.
Για τα δικαιώματα των Πολυτεχνείων τι να πω! Οι κυβερνήσεις τα στήριξαν απίστευτα. Τους έδωσαν και Μάστερ. Έχουν με μια ειδικότητα ΟΛΑ τα δικαιώματα για άλλες δύο-τρεις ειδικότητες μηχανικών. Τι να λέμε...ποιος μαθητής ή λυκείου και ποιος γονιός δεν θα ήθελε το παιδί τους να αποκτήσει ένα τέτοιο ΥΠΕΡΠΤΥΧΙΟ;
Οπότε η καραμέλα των μορίων ας μείνει για την πάρτη σου!

Apostolos
|

Αυτή η κοροϊδία με τα επαγγελματικά δικαιώματα μόνο στην Ελλάδα μπορούσε να συμβεί. Έχει και η κοινωνία τις ευθύνες της και οι ίδιοι οι φοιτητές των σχολών αυτών. Θα πρεπε να μην είχαν καν γραφτεί σε αυτές τις σχολές. Τότε το υπουργείο ή θα έβγαζε ΠΔ με επαγγελματικά δικαιώματα ή θα έκλεινε τις σχολές αυτές όπως κάνει τώρα.
Όλοι ζούσαν με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα τους "δοθούν" τα δικαιώματα που ήθελαν. Αφού υπάρχουν τα πολυτεχνεία μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο? Πως θα του φαινόταν του φοιτητή του ΕΜΠ που έγραψε 18 για να περάσει να έχει τα ίδια δικαιώματα με τον απόφοιτο του ΤΕΙ που πέρασε με 8 ? Ακόμα και οι χαμηλές βάσεις στις Πανελλήνιες αυτό έδειχναν μια δυσπιστία στις σχολές αυτές, και αυτό φυσικά επειδή δεν είχαν δοθεί συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
Όσοι την πάτησαν την πάτησαν. Υπήρξαν και ορισμένοι κερδισμένοι όμως. Πχ η Πληροφορική ΤΕ έγινε ΠΕ στην εκπαίδευση και είναι ισότιμη. Πάρα πολλοί απόφοιτοι μπήκαν στο Δημόσιο και κατέλαβαν θέσεις ΤΕ.
Το ερώτημα είναι τι θα γίνουν τόσοι απόφοιτοι ΤΕ όταν πλέον θα πάψουν να υπάρχουν οι αντίστοιχες σχολές?

Δημήτρης
|

Επιτέλους να μπούμε στην ΟΥΣΙΑ !!! Αν πραγματικά θέλανε να αναβαθμίσουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα έπρεπε να ξεκινούσαν από τα επαγγελματικά δικαιώματα! Μόνο που - δυστυχώς -αυτό είναι το πιο δύσκολο γιατί τα συμφέροντα είναι πολλά και αντικρουόμενα. Τι κάνανε όμως αντ΄αυτού; Αλλάξανε τις ταμπέλες!!! Μετονομάσανε τα ΤΕΙ σε ΑΕΙ, έφτιαξαν αυτό το κατ΄επίφαση πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ανακατέψανε την "σούπα" όσο δεν πάει και ουσιαστικά υποβάθμισαν τις σπουδές! Είναι δυνατόν στο νέο "ΑΕΙ" Δυτικής Αττικής να μην αντιστοιχίζεται ΚΑΝΕΝΑ ΤΜΗΜΑ με τα ήδη υπάρχοντα σε άλλα ιδρύματα; Μόνο τα ψηφαλάκια σας νοιάζουν κύριοι, ΜΟΝΟ !

Γιώργος Παπαδόπουλος
|

@ΣΠ

Για να ξέρουμε τι ισχύει:
Στον ιδρυτικό νόμο των ΤΕΙ λέει ρητά ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ θα καθορισθούν με πδ, τα οποία θα εκδώσει το υπουργείο παιδείας. Ακόμα και στον πρόσφατο νόμο Γαβρόγλου (4485/17) το πδ πάλι το υπουργείο παιδείας θα το εκδώσει (αν πότε το εκδώσει, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα).
Η νομοθεσία (καλώς ή κακώς) προβλέπει διαφορετική διαδικασία για τον τρόπο έκδοσης των δικαιωμάτων των μηχανικών ΠΕ και ΤΕ.
Στο νόμο 4439/16 προβλέπεται ότι θα βγει ΠΔ για τα δικαιώματα των διπλωματούχων μηχανικών, το οποίο θα συνυπογράφει ΚΑΙ ο υπουργός παιδείας (μεταξύ άλλων).
Νόμος για επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων ΤΕΙ, δεν υπάρχει όχι για κανέναν άλλον λόγο, παρά μόνο διότι η νομοθεσία (καλώς ή κακώς) προβλέπει την έκδοση πδ και ήδη από τη μακρινή δεκαετία του 80 έχουν εκδοθεί πδ για επαγγελματικά δικαιώματα μηχανικών ΤΕΙ (πχ το πδ345) με υπογραφή του υπουργού παιδείας.

Επειδή δεν είναι κατανοητό, όταν λες «Για ποιο λόγο ο Υπουργός αναφέρεται σε αυτά;» εννοείς για ποιο λόγο αναφέρεται ο υπουργός στα παραγωγικά υπουργεία;
Αν ναι τότε η απάντηση είναι απλή: επειδή δεν θέλει να αναλάβει αυτός την ευθύνη να βγάλει επαγγελματικά δικαιώματα και θέλει να πετάξει το μπαλάκι στα παραγωγικά υπουργεία (τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι στελεχωμένα με ΠΕ υπαλλήλους – είτε είναι μηχανικοί, είτε γεωτεχνικοί, οπότε είναι πολύ εύκολο να καταλάβει κανείς προς τα πού θα κλίνουν. Τουλάχιστον το παιδείας είναι υποχρεωμένο να τηρεί μια ουδετερότητα).

bob mastoras
|

ΠΔ 345 του 1989 με τίτλο επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων τεχνολόγων μηχανικών των τμημάτων … και ΠΔ 34 του 1989 με τίτλο Καθορισμός επαγγελματικών δικαιωμάτων πτυχιούχων τεχνολόγων μηχανικών του τμήματος …
Υπογραφές του Προέδρου της Δημοκρατίας Σαρτζετάκη και των υπουργών Προεδρίας Πεπονή και Παιδείας Γ. Παπανδρέου.

bob mastoras
|

Το ΠΔ 44 του 2009 από το ΦΕΚ A'/58/8.4.2009 με τίτλο «Επαγγελματική κατοχύρωση των διπλωματούχων μηχανικών και των πτυχιούχων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στα αντικείμενα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών» Εισηγείται ο Υπουργός Παιδείας.

Τα επαγγελματικά δικαιώματα του πτυχιούχου του Τμήματος Πληροφορικής και ΜΜΕ καθορίζονται με το Προεδρικό Διάταγμα υπ' αριθμ. 181 (τεύχος ΦΕΚ 244/1-12-2008, τεύχος Α). Βλέπω στο άρθρο 2 «Στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.»

ΣΠ
|

@ΑΠ
Μπορεί να μου αναφέρει κανείς έναν Νόμο που να αποδίδει επαγγελματικά δικαιώματα ο οποίος να υπογράφεται από τον Υπουργό Παιδείας;

ΑΠ
|

@ΣΠ Το Υπουργείο Παιδείας εκδίδει και υπογράφει τα επαγγελματικά δικαιώματα.

ΑΠ
|

@ΣΠ Το Υπουργείο Παιδείας εκδίδει και υπογράφει τα επαγγελματικά δικαιώματα.

ΣΠ
|

@Γιώργος Παπαδόπουλος
Για παράδειγμα τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών καθορίζονται από Νόμους που υπογράφονται από άλλους υπουργούς και όχι από τον Υπουργό Παιδείας. Το ίδιο ισχύει για τους νόμους των επαγγελματικών δικαιωμάτων σε όλα τα επαγγέλματα. Δεν είναι αρμόδιο το Υπουργείο Παιδείας

Nick
|

Η λύση είναι μία, κλείσιμο όλων αυτών των σχολών που δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα . Άμεσα. Δεν έχουν κανένα λόγο ύπαρξης.

Γιαννης Μ.
|

Μην ανησυχείτε ξέρουμε τι γίνεται για πολλοστή φορά. Τα ΕΔ θα οριστικοποιηθούν μετά το πέρας των "συνεργειών", όπως τις ονομάζει η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας, προκειμένου να οριστικοποιηθούν μια και καλή οι διαφορές ΕΔ μεταξύ ΠΕ και παλαιών αποφοίτων από ΤΕΙ, εις βάρος των τελευταίων.

Γιώργος Παπαδόπουλος
|

@ΣΠ
Μπορείς να μας αναφέρεις τη νομοθεσία, στην οποία βασίζεις τα όσα λες;

Νίκος
|

Ο υπουργός είχε δεσμευτεί να εκδοθούν μέχρι τον Οκτώβριο του 2017 τα προεδρικά διατάγματα για τα επαγγελματικά προσόντα των πτυχιούχων μηχανικών ΤΕ. Έχουν περάσει 8 μήνες από τότε και ακόμα δεν έχουν εκδοθεί.

Ο υπουργός δήλωσε δημόσια ότι η εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ θα γίνεται μόνο με απολυτήριο λυκείου από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020. Όλοι ξέρουμε ότι δεν θα είναι τότε υπουργός ο Γαβρόγλου και από την στιγμή που δεν έχει την συναίνεση της αντιπολίτευσης δεν είναι σε θέση να δεσμευθεί για τη βιωσιμότητα αυτής της μεταρρύθμισης. Ο λόγος που το δηλώνει είναι επειδή έρχονται σύντομα εκλογές (εντός του 2018) και θέλει να χαϊδέψει τα αυτιά των ψηφοφόρων (τους γονείς των σημερινών μαθητών της Α΄ Τάξης Λυκείου κυρίως).

ΣΠ
|

Τα επαγγελματικά δικαιώματα στην Ελλάδα δεν τα ορίζει ο Υπουργός Παιδείας. Είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα των διαφόρων παραγωγικών Υπουργείων τα οποία εισηγούνται τους σχετικούς νόμους: Υπουργείο Ανάπτυξης, Μεταφορών, Υγείας, Δημοσίων Έργων, κλπ. Για ποιο λόγο ο Υπουργός αναφέρεται σε αυτά;

panos
|

Κλειστε επιτελους αυτο το θεμα των επαγγελματικων προσοντων - επαγγελματων, εχει καταντησει «αηδια»

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ