Εισήγηση:Πενταετής φοίτηση των μηχανικών, λειτουργία Σχολής Δημόσιας Υγείας και σύνταξη στα 70 των μελών ΔΕΠ

"Χρειαζόμαστε ως νέο πανεπιστημιακό ίδρυμα περισσότερους έκτατους συνεργάτες καθηγητές και είναι σίγουρο ότι με τις μέχρι τώρα χορηγηθείσες θέσεις εκτάκτων, οι διδακτικές ανάγκες θα καλυφθούν μόνον εν μέρει"

26/07/2018

Ενημερώθηκε: 27/07/2018, 11:59

Άκουσε το άρθρο

Προτάσεις που εάν υλοποιηθούν θα “εκτοξεύουν” ακαδημαϊκά  το Πανεπιστήμιο Δυτικής (ΠΑΔΑ) , περιλαμβάνει η εισήγηση του πρώην Πρυτάνεως του ΤΕΙ Αθήνας και μέλους της ΔΕ του ΠΑΔΑ Μ. Βενετίκου , η οποία καταρτίστηκε με ανάθεση της Διοικούσας Επιτροπής του ΠΑΔΑ.

Ειδικότερα , μεταξύ των προτάσεων , της κ. Βενετίκου , οι οποίες στη συνέχεια δέχθηκαν τροποποιήσεις από τη Διοικούσα- και το τελικό κείμενο παραδόθηκε στον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε- είναι:

Α. Η  πενταετής φοίτηση των μηχανικών όπως έχει εφαρμοσθεί επιτυχώς στα Πολυτεχνεία της χώρας με σκοπό την εξομοίωση των σπουδών τους πανελλαδικά.

Β. Λειτουργία αυτόνομης Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ) στο ΠΑΔΑ που θα μπορούσε να έχει προπτυχιακά το τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας (που ήδη υπάρχει στο ΠΑΔΑ καθώς και ενδεχόμενα και άλλα τμήματα που με την ίδρυση του ΠΑΔΑ θα ήταν προτιμότερο να βρεθούν σε μια ανεξάρτητη σχολή Δημόσιας Υγείας). Σκοπός  της ΕΣΔΥ θα είναι να συνεισφέρει σε περαιτέρω αναβάθμιση του ΠΑΔΑ και με τα δικά της μεταπτυχιακά προγράμματα αλλά και με το αξιόλογο έργο που έχει ήδη προσφέρει στην Υγεία επί έναν αιώνα.

Γ. Ιδρυση  νέου αυτόνομου τμήματος στο ΠΑΔΑ Κοινωνικής Διοίκησης

Δ. Προκήρυξη νέων θέσεων ΔΕΠ

Σύνταξη στα 70

Επίσης η πρώην Πρύτανις  του ΤΕΙ Αθήνας και μέλος της ΔΕ του  ΠΑΔΑ εισηγήθηκε  στον υπουργό:

  1. Την παράταση του ορίου αφυπηρέτησης μελών ΔΕΠ στα 70 έτη με το αιτιολογικό ότι έμπειρα μέλη είναι δυνατόν να προσφέρουν αξιόλογο έργο και μετά τα 67 έτη.
  2. Την ένταξη τέτοιων διοικητικών υπαλλήλων ως ΕΤΕΠ σε ανάλογα των προσόντων τους τμήματα.
  3. Να λάβει ιδιαίτερα υπ’ όψη του την μέχρι τώρα υποστελέχωση του ιδρύματος και να δει θετικά την ανάγκη περισσοτέρων εκτάκτων συνεργατών στο ΠΑΔΑ.
  4. Να προσφερθούν  θέσεις ΕΤΕΠ για το ΠΑΔΑ.

Ειδικότερα η στην εισήγησή της η κ. Βενετίκου αναφέρει τα εξής:

1. Το φλέγον θέμα των μηχανικών και της διάρκειας των σπουδών τους.
 

  • Επιβάλλεται να θεσμοθετηθεί η πενταετής φοίτηση των μηχανικών στο ΠΑΔΑ ώστε, ως τρίτο μεγαλύτερο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα της χώρας, το ΠΑΔΑ να αποδίδει τα απαραίτητα επαγγελματικά δικαιώματα και προϋποθέσεις με ισότητα και να διασφαλίζει το καλύτερο δυνατόν επίπεδο σπουδών.
  • Άλλωστε συνεχώς ακούμε από τους μηχανικούς τους προβληματισμούς τους όσον αφορά την ομοιογένεια των σπουδών στα Ανώτατα Ιδρύματα και θα είναι ευχής έργον να μην υπάρχουν διαφοροποιήσεις.
  • Ήδη, έχουν συσταθεί επιτροπές σε ειδικότητες μηχανικών και με τη συμμετοχή εκπροσώπων Πολυτεχνικών Σχολών και Τμημάτων ΤΕΙ, και τους τελευταίους μήνες εργάζονται εντατικά ώστε σύντομα να επέλθει η δικαίωση για τις χιλιάδες των αποφοίτων που δεν έχουν ακόμα επαγγελματικά δικαιώματα παρόλο που πολλοί από αυτούς έχουν αποφοιτήσει εδώ και πολλά  χρόνια.
  • Επί σειρά ετών οι πολυτεχνικές σχολές της χώρας παρείχαν εκπαίδευση πενταετούς διάρκειας για τους διπλωματούχους μηχανικούς, το δε τελευταίο εξάμηνο σπουδών εκπονείτο η διπλωματική εργασία. Η διπλωματική αυτή εργασία δεν σχετίζεται με την πτυχιακή εργασία άλλων Πανεπιστημιακών μη Πολυτεχνικών τμημάτων, λόγω του μεγάλου βαθμολογικού της βάρους, της διάρκειας και του προσανατολισμού της. Η διπλωματική εργασία σκοπό έχει ο μηχανικός να αποκτήσει περισσότερα εφόδια για την ένταξή του στην αγορά εργασίας ως μηχανικού, ενώ κατοχυρώνει και τον τίτλο «διπλωματούχος μηχανικός» που απονέμεται από τις πολυτεχνικές σχολές στους πτυχιούχους και τους διαχωρίζει από τους απόφοιτους των ΤΕΙ. Μετά την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ, παρέχονται σπουδές τετραετούς διάρκειας για την εκπαίδευση των μηχανικών ΤΕ. Σε αυτούς το τελευταίο εξάμηνο διατίθεται για την πτυχιακή εργασία και την πρακτική άσκηση.

Σε διεθνές επίπεδο διαμορφώνονται δύο επίπεδα σπουδών.

Α. ενιαίων σπουδών πενταετούς διάρκειας
Β. σπουδών πρώτου και δευτέρου κύκλου (Bachelor and master)

  • Η ίδρυση του ΠΑΔΑ επιβάλλει την μεταβολή της θεώρησης των σπουδών του μηχανικού.
  • Στα πανεπιστημιακά τμήματα μηχανικών τα προγράμματα μεν παρέχουν θεωρητική και τεχνολογική κατάρτιση για προσαρμογή στις εξελίξεις της επιστήμης, ωστόσο, οι μηχανικοί πρέπει να αποκτούν με ενδελεχείς εργαστηριακές ασκήσεις, την ικανότητα μελέτης, κατασκευής και αντιμετώπισης των τεχνικών έργων. Η λεπτομερής μελέτη επίλυσης τεχνικών προβλημάτων προσδίδει έναν όγκο σπουδών που δεν μπορεί να καλυφθεί σε τέσσερα χρόνια. Άρα διαφαίνεται ότι είναι απαραίτητη η πενταετής διάρκεια των σπουδών.
  • Και επιβάλλεται η ενιαία μορφή σπουδών στην Ελλάδα. Η ομοιογένεια διασφαλίζει και την καλύτερη και ασφαλέστερη άσκηση του επαγγέλματος του μηχανικού στην χώρα.
  • Παράλληλα διασφαλίζεται και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) που άλλωστε είναι και το τρίτο μεγαλύτερο ίδρυμα της χώρας αν αποδίδει πτυχίο μηχανικού επιπέδου 7 και όχι 6 όπως οι απόφοιτοι μηχανικοί του ΤΕΙ. Και εκτός της ομοιογένειας των πτυχίων, η πενταετής φοίτηση των μηχανικών στο ΠΑΔΑ θα προσελκύσει και υψηλόβαθμους υποψήφιους, πράγμα θετικό για το νέο Πανεπιστήμιο.
  • Επίσης, η πενταετής φοίτηση των μηχανικών θα επιφέρει και εξοικονόμηση πόρων από μεταπτυχιακά προγράμματα μια που οι απόφοιτοι θα κατατάσσονται στο επίπεδο 7 ως κάτοχοι master, μην έχοντας άμεση ανάγκη μεταπτυχιακού τίτλου εμβάθυνσης. Τα λιγότερα μεταπτυχιακά προγράμματα που θα προκύψουν (όπως ήδη συμβαίνει στις πολυτεχνικές σχολές) θα είναι διαθεματικά και διυδρυματικά και θα στηρίζουν περισσότερο την εξωστρέφεια του ιδρύματος.
  • Η υιοθέτηση σπουδών πενταετούς διάρκειας θα βοηθήσει την εγγραφή των διπλωματούχων μηχανικών στο Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΤΕΕ), εξασφαλίζοντας και τα προβλεπόμενα δικαιώματα.
  • Προτείνεται η πενταετής φοίτηση των μηχανικών όπως έχει εφαρμοσθεί επιτυχώς στα Πολυτεχνεία της χώρας με σκοπό την εξομοίωση των σπουδών τους πανελλαδικά.

2. Έκτακτοι Διδάσκοντες στα πρώην Α.Ε.Ι.-Τ.Τ. Αθήνας και Πειραιά

  • Μέχρι πρότινος οι διδακτικές ανάγκες των Α.Ε.Ι.-Τ.Τ. Αθήνας και Πειραιά καλύπτονταν από ένα μεγάλο αριθμό ωρομισθίων συνεργατών που συμπλήρωναν τον ελλιπή αριθμό των υπηρετούντων μονίμων καθηγητών. Οι ανάγκες αυτές παρά την συγχώνευση μερικών τμημάτων δεν θα μειωθούν δεδομένου ότι το ωράριο των καθηγητών Πανεπιστημίου είναι μικρότερο εκείνου των Α.Ε.Ι.-Τ.Τ. Αθήνας και Πειραιά.
  • Παρά την μέσω δικαστηρίου δικαίωση ορισμένων ωρομισθίων συνεργατών που υπηρετούν στο ίδρυμα από πριν το 2001(επί σειρά ετών προσφορά και συνεχή ανά ακαδημαϊκό έτος κρίση) και παρά την κάποια εισροή καθηγητών με διδακτορικό από την Μέση Εκπαίδευση, οι ανάγκες του ΠΑΔΑ δεν πρόκειται να καλυφθούν.
  • Χρειαζόμαστε ως νέο πανεπιστημιακό ίδρυμα περισσότερους έκτατους συνεργάτες καθηγητές και είναι σίγουρο ότι με τις μέχρι τώρα χορηγηθείσες θέσεις εκτάκτων, οι διδακτικές ανάγκες θα καλυφθούν μόνον εν μέρει.  

3. Διάθεση στο ΠΑΔΑ νέων θέσεων ΔΕΠ

Το να αιτούμεθα συνέχεια συνεργάτες για έκτακτη κάλυψη δεν συνάδει ακριβώς με το πανεπιστημιακό πνεύμα. Αντίθετα, η πλήρης κάλυψη χωρίς κενά της διδασκαλίας και της έρευνας είναι το κύρια ζητούμενο στο ΠΑΔΑ ως τρίτο μεγαλύτερο πανεπιστημιακό ίδρυμα της χώρας. Θα είναι άδικο το ΠΑΔΑ να μείνει σχετικά υποστελεχωμένο και συνεχώς να αιτείται έκτακτο επιστημονικό διδακτικό και εργαστηριακό προσωπικό.
Εισηγούμεθα στον υπουργό κ Κ Γαβρογλου να δει θετικά την προκήρυξη νέων θέσεων ΔΕΠ στο ΠΑΔΑ.

4.Δυνατότητα ένταξης Δ.Υ. στην κατηγορία Ε.Τ.Ε.Π.

  • Σήμερα στο ΠΑΔΑ υπάρχουν πολλοί διοικητικοί υπάλληλοι που έχουν αποκτήσει τα απαραίτητα προσόντα ώστε να ενταχθούν ως ΕΤΕΠ σε διάφορα τμήματα που θα μπορούσαν να ευεργετηθούν από τις δυνατότητές τους. Όπως ανέφερα και ανωτέρω, μια ποικιλία καθηκόντων και εργασιών των τμημάτων θα μπορούσε να καλυφθεί με προσωπικό του Ιδρύματος εκ των έσω.
  • Παράλληλα έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον από διοικητικούς υπαλλήλους του ΠΑΔΑ να ενσωματωθούν στην κατηγορία ΕΤΕΠ εφ’ όσον ισχύσουν νομοθετικές διατάξεις. Λόγω της υποστελέχωσης σε προσωπικό ΕΤΕΠ στο ΠΑΔΑ, λόγω της εξοικονόμησης πόρων από σχετικές προκηρύξεις, το ίδρυμα θα ενδιαφερόταν  ώστε διοικητικοί υπάλληλοι με τα ανάλογα προσόντα αλλά και την επιθυμία να έχουν το δικαίωμα ένταξής τους στην κατηγορία ΕΤΕΠ.

6. Πρόταση ίδρυσης νέου αυτόνομου τμήματος στο ΠΑΔΑ Κοινωνικής Διοίκησης

  • Η πρόταση ίδρυσης νέου αυτόνομου τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης στο ΠΑΔΑ είναι ένα διακαές αίτημα της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΔΟ) που είχε απορριφθεί στην διαβούλευση.
  • Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς στόχους του προγράμματος σπουδών του τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης, σκοπός του τμήματος είναι η πρόσληψη γνώσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων που δημιουργούν ικανότητες σχετικά με τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και κυρίως την εφαρμογή σύγχρονων

Α) μοντέλων διοίκησης-διαχείρισης στις υπηρεσίες Υγείας και Κοινωνικής Προστασίας

Β) τεχνικών αξιολόγησης, πιστοποίησης και αποτίμησης των λειτουργιών και του παραγόμενου έργου σε αυτές

Γ) μεθόδων επιχειρησιακής έρευνας και κοινωνικού σχεδιασμού

Δ) μεθόδων διαχείρισης και ασφάλειας πληροφοριών, ποσοτήτων στοιχείων και εγγράφων

Ε) μεθόδων εφαρμοσμένης έρευνας σε επίκαιρα ζητήματα των τομέων της υγείας, της κοινωνικής ασφάλισης και της κοινωνικής πρόνοιας.

Το τμήμα επανέρχεται εκ νέου με νέο αίτημα για την ίδρυση ενός αυτοδύναμου τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης στην Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του ΠΑΔΑ, και ισχυρίζεται ότι δεν πρόκειται με την ίδρυση να υπάρξει καμιά επιβάρυνση σε ανθρώπινους πόρους και υποδομές. Αντίθετα θα υπάρξει μια σειρά από πλεονεκτήματα.

Η ίδρυση ενός αυτοδύναμου τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης

Α) θεραπεύει τις συγκεκριμένες θεσμικές και επιχειρησιακές στρεβλώσεις σε σχέση με την ακαδημαϊκή και επιστημονική αυτοδυναμία των μελών ΔΕΠ του τομέα Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας.

Β) καλύπτει την υψηλή ζήτηση για προπτυχιακή και μεταπτυχιακή εκπαίδευση στα θεματικά πεδία της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης, της Κοινωνικής Φροντίδας, της Κοινωνικής Στέγασης και της Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας.

Γ) ενδυναμώνει τον κοινωνικό ιστό της χώρας στο πεδίο των κοινωνικών επιστημών

Δ) κατοχυρώνει και αναβαθμίζει συνεργασίες και δίκτυα με ακαδημαϊκούς φορείς της ημεδαπής και της αλλοδαπής.

Ε) δημιουργεί προϋποθέσεις αξιοποίησης υπερεθνικών πόρων από Διεθνείς Οργανισμούς και Ενώσεις.

ΣΤ) ενισχύει έμπρακτα τις κοινωνικές προτεραιότητες του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) σε μια κρίσιμη περίοδο διαφύλαξης της κοινωνικής συνοχής σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο.

Ειδικά αναφέρεται ότι το γνωστικό αντικείμενο όλων των μελών ΔΕΠ του τομέα Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας (ΔΜΥΠ) δεν διασφαλίζεται διότι δεν παρουσιάζει καμία συνάφεια με τα πεδία Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού, καθώς αποτελεί διακριτό επιστημονικό πεδίο της κοινωνικής διοίκησης και τις ειδικές του εκφάνσεις (κοινωνική ασφάλιση, κοινωνική πρόνοια και υγεία).  

Το τμήμα ισχυρίζεται ότι η αυτοδυναμία του τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης θα θεράπευε τα αναφερόμενα ζητήματα που αυτή την χρονική στιγμή εκκρεμούν.

Ως πρόταση, θα μπορούσε να τεθεί εκ νέου στον υπουργό κ Κ Γαβρόγλου ώστε να δούμε τις απόψεις του και την θέση του.

Θα μπορούσε δε να συζητηθεί εφ’ όσον το τμήμα το επιθυμεί και πιθανή συνύπαρξή του στην ΕΣΔΥ.

7. Υποδοχή στο ΠΑΔΑ της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ)

Από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα, η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ) διαδραματίζει έναν ιδιαίτερα ση μαντικό ρόλο στην χώρα, προσφέροντας πολλές υπηρεσίες στην διασφάλιση της ποιότητας της υγείας της Ελληνικής επικράτειας.

Η ΕΣΔΥ, από την ίδρυσή της (ως Υγειονομική Σχολή Αθηνών 1929) μέχρι τη σημερινή νομική και θεσμική της ταυτότητα, έχει αναπτύξει σημαντική εκπαιδευτική και ερευνητική δράση στην αντιμετώπιση των αναγκών της Δημόσιας Υγείας και των Υπηρεσιών Υγείας.

Είναι γεγονός ότι η εξασφάλιση του επιπέδου Υγείας μιας χώρας εξαρτάται από το επίπεδο και τα προγράμματα Δημόσιας Υγείας που έχει αναπτύξει. Η αντιμετώπιση των προβλημάτων Δημόσιας Υγείας, αλλά και η διοίκηση και η διαχείριση των υπηρεσιών υγείας αποτελεί μια από τις βασικότερες προκλήσεις και για όλη την Ευρώπη.

Τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών της ΕΣΔΥ (Δημόσιας Υγείας, Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας και Επαγγελματικής και Περιβαλλοντικής Υγείας), λειτουργούν σύμφωνα με τις υψηλές εκπαιδευτικές προδιαγραφές των μεταπτυχιακών σπουδών που παρέχονται από διεθνώς αναγνωρισμένα Πανεπιστήμια στο χώρο της εκπαίδευσης για την υγεία και τις υπηρεσίες υγείας. Τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών που προσφέρει η ΕΣΔΥ παρέχουν Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης:
- στη Δημόσια Υγεία
- στη Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
- στην Επαγγελματική και Περιβαλλοντική Υγεία

Μπορεί η Δημόσια Υγεία να είναι μια ομαδική προσέγγιση από διάφορους επαγγελματίες υγείας και κανείς δεν το αρνείται αυτό, όμως ιστορικά δομήθηκε από την Ιατρική Κοινότητα με την καταπολέμηση λοιμωδών νοσημάτων, αρχής γενομένης από την φυματίωση (αντιφυματικός αγώνας) και την ελονοσία. Με τον χρόνο, η συμμετοχή της ΕΣΔΥ επεκτάθηκε σε πολλούς τομείς και σήμερα διαθέτει θεσμοθετημένα και πρότυπα εργαστήρια αλλά και σημαντικές συνεργασίες όπως πχ με το ίδρυμα Παστέρ, το ΕΚΠΑ κτλ.

Η ΕΣΔΥ φαίνεται ότι παρουσιάζει ενδιαφέρον τόσο για τους γιατρούς όσο και τους άλλους επαγγελματίες υγείας.

Η ενσωμάτωση της ΕΣΔΥ ως αυτόνομης σχολής στο ΠΑΔΑ θα ήταν ευχής έργον.

Η ενσωμάτωση με αυτονομία προτείνεται λόγω σεβασμού αφ’ ενός στην ιδιαιτερότητα της σχολής, των ενδιαφερόντων και ασχολιών της καθώς και στην ιστορικότητα του έργου και της προσφοράς της.  

Εισηγούμαστε μια αυτόνομη ΕΣΔΥ στο ΠΑΔΑ που θα μπορούσε να έχει προπτυχιακά το τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας (που ήδη υπάρχει στο ΠΑΔΑ καθώς και ενδεχόμενα και άλλα τμήματα που με την ίδρυση του ΠΑΔΑ θα ήταν προτιμότερο να βρεθούν σε μια ανεξάρτητη σχολή Δημόσιας Υγείας). Σκοπός μας είναι η ΕΣΔΥ να συνεισφέρει σε περαιτέρω αναβάθμιση του ΠΑΔΑ και με τα δικά της μεταπτυχιακά προγράμματα αλλά και με το αξιόλογο έργο που έχει ήδη προσφέρει στην Υγεία επί έναν αιώνα.

8. Παράταση ορίου αφυπηρέτησης μελών ΔΕΠ στα 70 έτη

Εισηγούμαστε στον υπουργό την παράταση του ορίου αφυπηρέτησης μελών ΔΕΠ στα 70 έτη με το αιτιολογικό ότι έμπειρα μέλη είναι δυνατόν να προσφέρουν αξιόλογο έργο και μετά τα 67 έτη.

 

Σχόλια (22)

gj
|

@Μηχανικός

Ακομη τα δουλευουν προς το παρον και τωρα το καλοκαιρι ειναι ψιλονεκρη περιοδος. Ουτε γω ξερω λεπτομερειες. Απο σεπτεμβρη θα βγαλουν αντιστοιχιες μαθηματων(απο γραμματεια) και κανονισμους για αποφοιτους παντως. Για την εισαγωγη των αποφοιτων με βαθμο πτυχιου το ειπε καθηγητης που ειναι και στη Δ.Ε. Μπορει να ειναι και ειδικες κατατακτηριες μαζι με βαθμο πτυχιου. Αναλογα τα ποσοστα των ατομων που θελουν να μπουν λογικα... Το 4+1 αναφερεσαι αν εχεις Msc? Αν ισχυσει ο βαθμος πτυχιου τοτε σιγουρα το Msc θα μετρησει υπερ σου. Παντως σιγουρα κατι θα βγαλουν. Μιλαμε για μια εξαρα μαθηματα περιπου. Δεν ειναι τιποτα τρομερο.
Μηχ αυτοματισμου-->Βιομηχ. Σχεδιασης κ παραγωγης

@Αντωνια Μαυριδου
Το παιδι μιας φιλης της μανας μου εχει τελειωσει το τμημα σου και πηγε μεχρι και αμερικη μπας και κανει τιποτα. Τελικα κατεληξε ολλανδια και ειναι πολυ ικανοποιημενος με καλο μισθο. Just to know

Μηχανικός
|

@gj και γιαυτους που σπούδασαν 4+1; Ή 4+2; Κάτι ακόμα :Ποιο είναι το τμήμα σου ;

Αντωνια Μαυριδου
|

Τελειωσα τη σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου το 2006.Πενταετούς φοίτησης με 61 μαθήματα και διπλωματική για πτυχίο,αλλά ακόμα δεν μας έχουν αναγνωρίσει ως μηχανικούς στην Ελλάδα και δεν μας δέχονται στο ΤΕΕ.Τελειωσα πολυτεχνείο και στην χώρα μου μπορω να δουλεψω μονο ως καθηγήτρια (και παλι καλά να λέω).

gj
|

Λενε απλα οτι στην ελληνικη πραγματικοτητα τα 5 χρονια φοιτησης ειναι υποχρεωτικα ωστε να αναγνωριστεις ως μηχανικος και αρα προσαρμοζονται σε αυτο το καθεστως. Δε λενε κατι καινουργιο.
Οσον αφορα για τους αποφοιτους ακουσα οτι θα ο τροπος εισαγωγης στα νεα τμηματα θα γινει με βαθμο πτυχιου για το ποσοστο που θα μπει οσον αφορα τουλαχιστον για το τμημα μου.

Γεώργιος
|

Παιδιά μην τρελενεστε . Θέλουν δε θέλουν οι απόφοιτοι των ΤΕΙ προβλέπεται από το ΣΎΝΤΑΓΜΑ να αποκτησουν επαγγελματικά δικαιώματα. Οποία και αν είναι αυτά λίγα ή πολλά. Το επιδηκασε άλλωστε πρόσφατα και το ΣΤΕ. Είναι όμως και ζήτημα δικό μας όλων των αποφοίτων ΤΕΙ να πιέσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Πάντα είναι ζήτημα ψήφων σε αυτή τη χώρα. Αυτοί μόνο αυτό καταλαβαίνουν.

ΑΠ
|

Βγαίνετε και λέτε ύστερα από τόσα χρονια ότι οι μηχανικοί 4ετους φοίτησης δεν έχουν αρκετά εφόδια ; Είστε για κλάματα.

Αθηνά
|

Τώρα σοβαρά, θεωρείτε ότι δε χρειαζόμαστε υπομηχανικούς;; Ή ότι χρειαζόμαστε κι άλλους μηχανικούς;; Ο πλήρης παραλογισμός!

Απόφοιτος Μηχανικός ΤΕ
|

Αν τύχει και κάνουν κάτι τέτοιο που εισηγείται η ΔΕ του ΠΔΑ θα είναι η ταφόπλακα μας. Δεν θα μπορέσουμε να διεκδικήσουμε ισοτίμηση και θα μείνουμε ξεκρέμαστοι από τους πάντες και τα πάντα. Θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο τι ανακοινώνεται και σε άμεση εγρήγορση. Η ΕΕΤΕΜ τι κάνει για αυτό; Εύχομαι να μην εφησυχαστεί την καλοκαιρινή περίοδο γιατί αυτόν τον υπουργό, ικανό τον έχω να περάσει τροπολογία σε καμια παραγράφο άσχετου νομοσχεδίου, μέσα στο 15αύγουστο και μετά να ψαχνόμαστε.

Χτ
|

Ποτέ η κ.Βενετίκου που είναι γιατρός δεν θα πρότεινε τμήμα κοινοτικής υγείας χωριστό από την ΣΕΥΠ. Διότι το κοινοτικής υγείας παράγει επισκέπτριες και οι visiting Health παγκοσμίως είναι νοσηλεύτριες με μεταπτυχιακές σπουδές στην δημόσια και κοινοτική υγεία. Επομένως το τμήμα επισκεπτριών που μετονομάστηκε ως κοινοτικής υγείας ανήκει όπου υπάρχει νοσηλευτική. Το τμήμα κοινοτικής υγείας τα τελευταία 10 χρόνια κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες να πείσει τους πάντες ότι ουδεμία σχέση έχει με την νοσηλευτική και ότι είναι άλλος κλάδος. ¨Οι visiting health στην Ελλάδα έχουν νοσηλευτικά επαγγελματικά δικαίωματα με ΦΕΚ του 1988 αλλά στη συνέχεια αφαίρεσαν από το πρόγραμμα σπουδών τα νοσηλευτικά μαθήματα. Οπότε διαθ´ετουν πλέον νοσηλευτικό τίτλο σπουδών νοσηλευτικά επαγγελματικά δικαίωματα αλλά μη νοσηλευτικές σπουδες. Super Greece patent

Thomas Paschalis
|

"Η διπλωματική αυτή εργασία δεν σχετίζεται με την πτυχιακή εργασία άλλων Πανεπιστημιακών μη Πολυτεχνικών τμημάτων, λόγω του μεγάλου βαθμολογικού της βάρους, της διάρκειας και του προσανατολισμού της. Η διπλωματική εργασία σκοπό έχει ο μηχανικός να αποκτήσει περισσότερα εφόδια για την ένταξή του στην αγορά εργασίας ως μηχανικού, ενώ κατοχυρώνει και τον τίτλο «διπλωματούχος μηχανικός» που απονέμεται από τις πολυτεχνικές σχολές στους πτυχιούχους και τους διαχωρίζει από τους απόφοιτους των ΤΕΙ. Μετά την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ, παρέχονται σπουδές τετραετούς διάρκειας για την εκπαίδευση των μηχανικών ΤΕ. Σε αυτούς το τελευταίο εξάμηνο διατίθεται για την πτυχιακή εργασία και την πρακτική άσκηση."

Αυτό πάλι πρώτη φορά το ακούμε! Από πότε υπάρχουν "διαφορετικές" διπλωματικές εργασίες??? Μάθε πως οι λέξεις "πτυχιακή" και "διπλωματική" περιγράφουν το ίδιο ακριβώς πράγμα. Επίσης να σου θυμίσω πως αυτοί που τελειώνουν τετραετή τμήματα και έχουν μάστερ έχουν κάνει δύο διπλωματικές, μια για το πτυχίο και μια για το μάστερ.

"ωστόσο, οι μηχανικοί πρέπει να αποκτούν με ενδελεχείς εργαστηριακές ασκήσεις, την ικανότητα μελέτης, κατασκευής και αντιμετώπισης των τεχνικών έργων. Η λεπτομερής μελέτη επίλυσης τεχνικών προβλημάτων προσδίδει έναν όγκο σπουδών που δεν μπορεί να καλυφθεί σε τέσσερα χρόνια. Άρα διαφαίνεται ότι είναι απαραίτητη η πενταετής διάρκεια των σπουδών."

Όταν ήσασταν ΤΕΙ όμως δεν τα λέγατε αυτά. Τότε αρκούσαν τέσσερα έτη σπουδών. Εμμέσως λέτε στους αποφοίτους σας "συγγνώμη παιδιά αλλά δε σας δώσαμε τα απαραίτητα εφόδια για να είστε μηχανικοί! Χάσατε!" Να σου θυμίσω πάντως πως στην Ευρώπη πλέον οι μηχανικοί βγαίνουν με τριετείς ή τετραετείς σπουδές. Με το σκεπτικό σου αυτοί υπολείπονται οπότε να εισηγηθείς να μην αναγνωρίζονται ως ισότιμοι με αυτούς των Ελληνικών πολυτεχνείων!

εκτος ληθης
|

@Γεωριος Παπαδοπουλος

Σε ποια σχολη και τμημα στο ειπανε?
Συγνωμη αλλα δεν σε πιστευω ακούγετε σαν αερολογία αν δε δώσεις στοιχεια γιατι αυτο δεν στεκει με τιποτα

Καθηγητες απο το τμημα σου ητανε ή το χεις ακουσει?
θα μου κανει τρομερη εντυπωση αν μου αποδειξει καποιος οτι καθηγητης σε σχολη μηχανικων Ατει το ειπε αυτο

Αν δε λες αληθεια πάντως να ξερεις οτι ειναι ντροπη να το λες αυτο τη στιγμη που συμβαινουν τοσες αδικιες πανω στις πλατες των αποφοιτων και φοιτητων ατει αθηνας και ατει πειραια.που δικα τους ειναι ολα

Πρεπει να σεβεσαι φιλε μου

Το παδα δεν εχει παρελθον και μακαρι για ολους ουτε μελλον

Το Ατει Αθηνας και το Ατει Πειραια εχουν παρα πολλα χρονια παρελθον για να μιλας ετσι

GMerakos
|

Στις προτάσεις περιλαμβάνεται και η αφυπηρέτηση στα 70.
Πρόταση δική μου: οι Καθηγητές να είναι ισόβιοι. Τι 67 τι 87 τι 97. Υπηρεσία μέχρι τελικής πτώσεως

Απορία
|

Σε τί χρειάζεται ένα επιπλέον τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης; Υπάρχουν τόσοι άνεργοι απόφοιτοι Κοινωνικής Διοίκησης Θράκης, Δημόσιας Διοίκησης, Κοινωνιολογίας, Κοινωνικής Πολιτικής, Πολιτικών Επιστημών και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. Πόσους ακόμη ανέργους να χωρέσει αυτή η χώρα; Οι κοινωνικές επιστήμες έχουν κορεστεί εδώ και δεκαετίες.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
|

Οι προτάσεις αυτές είναι στο σωστό δρόμο και στο πνεύμα της ίδρυσης και της προώθησης των σκοπών του νέου πανεπιστημίου.
Θα διαφωνήσω με το όριο των 70 ετών για την αφυπηρέτηση των καθηγητών, καθώς θα στερήσει ευκαιρίες από "νέο αίμα".

Κωνσταντίνος
|

Να που πυκνώνουν οι φωνές γιά αύξηση του ορίου ηλικίας των πανεπιστημιακών μας από τα 67 συμπληρωμένα,στα 70.Το ξέρω,ότι είναι αντισυνταγματικό,αλλά το ελληνικό κράτος ξέρει να βρίσκει πολλά παραθυράκια. Όπως αυτό που προβλέπει γιά μερικούς απ'τους καθηγητές την παράταση της καριέρας τους στα 68. Ας αρχίσουν τουλάχιστο με την αύξηση του ορίου ηλικίας από τα 67 στα 68 γιά να υπάρχει δικαιοσύνη γιά όλους.
Να προτείνω κι εγώ ένα.Να αυξηθεί το όριο ηλικίας με αυστηρούς όρους γιά εκείνους που προσφέρονται να υπηρετήσουν στα ακριτικά πανεπιστήμια(στα σύνορα,όχι βαφτισμένα)και στα νεοϊδρυμένα τμήματα.Πιστεύω ότι έτσι και θα υπάρξει δικαιοσύνη,και η πολύπλευρη και πολύτιμη πείρα που έχουν οι καθηγητές που βρίσκονται στη δύση τους θα μεταλαμπαδευτεί σε Πανεπιστήμια και σχολές που τώρα ιδρύονται όπως Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας,Διεθνές Πανεπιστήμιο Μακεδονίας,Ιόνιο Πανεπιστήμιο κλπ.

Μηχανικός ΤΕ
|

Άρα δηλαδή επαγγελματικά δικαιώματα θα έχουν μόνο οι μηχανικοί 5ετους φοίτησης ; Απορώ σε τι χώρα ζω , πραγματικά όμως.

jimdenin
|

Η ιστορία του ΠΑ.Δ.Α, αλλά και των άλλων δρομολογουμεων συγχωνεύσεων τμημάτων ΤΕΙ, όλο και περισσότερο δείχνει να αποκαλύπτει, μάλλον, τον απώτερο σκοπό που δεν είναι άλλος από την πλήρη κατάργηση των ΤΕΙ.

Ότι δεν έγινε αποδεκτό με την τότε πρόταση του 2015 για αξιολόγηση των ΤΕΙ, με ανωτατοποίηση ή υποβάθμιση σε ΙΕΚ αναλόγως της κάθε περίπτωσης, μάλλον φαίνεται ότι δρομολογείται πλέον με άλλον τρόπο.

Αν όντως οι σχολές μηχανικών πάνε στην πενταετία, το ερώτημα σε μια τέτοια ενδεχόμενη εξέλιξη θα αφορά πρωτίστως την τύχη των αποφοίτων των σχολών αυτών, υπό το πρότερο καθεστώς των ΤΕΙ.

Γεώργιος Παπαδόπουλος
|

Ανάμεσα στα επιχειρήματα για την μετατροπή της 4ετούς διάρκειας σχολής μηχανικών του ΠΔΑ σε 5ετούς διάρκειας είναι και το εξής: «Επιβάλλεται να θεσμοθετηθεί η πενταετής φοίτηση των μηχανικών στο ΠΑΔΑ ώστε, το ΠΑΔΑ να αποδίδει τα απαραίτητα επαγγελματικά δικαιώματα».

Οι ίδιοι οι καθηγητές μας, λένε ότι για να έχεις τα «απαραίτητα επαγγελματικά δικαιώματα» πρέπει να έχεις 5ετείς σπουδές.
Άρα οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ (με 4ετείς σπουδές) δεν μπορούν/πρέπει να έχουν τα «απαραίτητα επαγγελματικά δικαιώματα», δηλαδή θα πρέπει να έχουν κάτι λιγότερο.
Και αυτά τα λένε οι καθηγητές ΜΑΣ!!!
Τα λόγια περιττεύουν.

Απόφοιτος ΔΜΥΠ
|

Η δημιουργία του τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης στο ΠΔΑ έρχεται να καλύψει ένα πολύ σημαντικό κενό στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση της χώρας. Ιδίως στις σημερινές εποχές, όπου οι συνέπειες που άφησε πίσω της η οικονομική κρίση είναι ακόμα εμφανείς, η ύπαρξη κοινωνικών ανισοτήτων, το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα που αρχίζει να παίρνει μεγάλες διαστάσεις και μια σειρά από προβλήματα που αφορούν έντονα τον κοινωνικό ιστό! Επίσης, η δημιουργία του εν λόγω τμήματος έρχεται να καλύψει ανάγκες που επιβάλλουν τα ίδια τα δομικά χαρακτηριστικά της οικονομίας της χώρας, καθώς τα γνωστικά πεδία που θεραπεύει (Υγεία, Κοινωνική Προστασία, Κοινωνική Ασφάλιση και Κοινωνική Οικονομία) αφορούν ένα μεγάλο φάσμα υπηρεσιών το οποίο αντανακλά περίπου το 30% του ΑΕΠ και δεν θεραπεύονται από κανένα άλλο πανεπιστημιακό τμήμα. Η συμβολή όμως της κυβέρνησης, με τη δημιουργία του τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης, δεν αποτελεί μόνο κάλυψη ενός κενού στον ακαδημαϊκό χάρτη της Ελλάδας, αλλά βάζει γερά θεμέλια για την βελτίωση της αποδοτικότητας, της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας και της κοινωνικής πρόνοιας, με την δημιουργία κατάλληλων επιστημόνων-στελεχών που θα συμβάλλουν ουσιαστικά προς αυτή την κατεύθυνση. Ελπίζω πως ο κ. Γαβρόγλου θα κάνει πράξη αυτό το οποίο δήλωσε δημόσια στην ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του νόμου της ίδρυσης του ΠΔΑ και θα συμβάλει έτσι στην βελτίωση του επιπέδου του κοινωνικού κράτους!

Λογικο
|

Πολύ σωστές οι προτάσεις, αν δεν είναι πενταετείς οι σπουδές δεν έχει κανένα νόημα το εγχείρημα.

Γιάννης Μπαϊκούσης
|

«κύριοι» της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής:
Μεταξύ άλλων προτείνετε και λέτε: Επιβάλλεται να θεσμοθετηθεί η πενταετής φοίτηση των μηχανικών στο ΠΑΔΑ και πως, θα είναι ευχής έργον να μην υπάρχουν διαφοροποιήσεις.
Πρώτη σοβαρή τεκμηρίωση………
Αλήθεια, στις προηγμένες τεχνολογικά χώρες γιατί υπάρχουν διαφοροποιήσεις;
Λέτε ακόμα
Η λεπτομερής μελέτη επίλυσης τεχνικών προβλημάτων προσδίδει έναν όγκο σπουδών που δεν μπορεί να καλυφθεί σε τέσσερα χρόνια. Άρα διαφαίνεται ότι είναι απαραίτητη η πενταετής διάρκεια των σπουδών.
Δεύτερη σοβαρή τεκμηρίωση……..
Με τέσσερα χρόνια σπουδές δεν μπορεί να καλυφθεί η λεπτομερής μελέτη επίλυσης τεχνικών προβλημάτων, μόνο στα δομοστατικά ή μόνο στα έργα υποδομής ή μόνο στα τοπογραφικά ή μόνο στην ανακαίνιση και αποκατάσταση κτηρίων, για να αναφέρω μερικές ειδικότητες που θεραπεύουν τα ΤΕΙ. Με ένα χρόνο παραπάνω όμως το πολιτικών μηχανικών μπορεί να θεραπεύει όλες αυτές τις ειδικότητες συν της αρχιτεκτονικής, αποδίδοντας πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα καθώς και μεταπτυχιακές σπουδές……
Λέτε επίσης
Και επιβάλλεται η ενιαία μορφή σπουδών στην Ελλάδα. Η ομοιογένεια διασφαλίζει και την καλύτερη και ασφαλέστερη άσκηση του επαγγέλματος του μηχανικού στην χώρα.
Τρίτη σοβαρή τεκμηρίωση……. Αυτή είναι επιστημονική τεκμηρίωση…..
Σε μια τόσο σοβαρή και επιστημονική τεκμηρίωση, τι να πω; το αφήνω να το κρίνουν οι αναγνώστες. Εγώ θα πω μόνο ξεχάσατε να τους φορέσετε και ομοιόμορφες στολές…….
Διαβάζουμε ακόμα στις προτάσεις σας
Παράλληλα διασφαλίζεται και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) που άλλωστε είναι και το τρίτο μεγαλύτερο ίδρυμα της χώρας αν αποδίδει πτυχίο μηχανικού επιπέδου 7 και όχι 6 όπως οι απόφοιτοι μηχανικοί του ΤΕΙ.
Τέταρτη σοβαρή τεκμηρίωση…….
Ξεχάσατε κάτι που θα διασφάλιζε πολύ περισσότερο το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) αφού είναι το τρίτο μεγαλύτερο ίδρυμα της χώρας και πρέπει να έχει διαφορά από τους απόφοιτους μηχανικούς ΤΕΙ, αντί να αποδίδει πτυχίο μηχανικού επιπέδου 7 να αποδίδει διδακτορικό που είναι επιπέδου 8, έτσι θα έχει δυο επίπεδα διαφορά…….
Λέτε ακόμα
Επίσης, η πενταετής φοίτηση των μηχανικών θα επιφέρει και εξοικονόμηση πόρων από μεταπτυχιακά προγράμματα μια που οι απόφοιτοι θα κατατάσσονται στο επίπεδο 7 ως κάτοχοι master, μην έχοντας άμεση ανάγκη μεταπτυχιακού τίτλου εμβάθυνσης.
Πέμπτη σοβαρή τεκμηρίωση…….
Αυτή η σκέψη πιθανών να χρήζει απόδοσης διπλώματος ευρεσιτεχνίας, «….εξοικονόμηση πόρων….» αλήθεια, ο ένας χρόνος παραπάνω σπουδές για το μεταπτυχιακό στο πενταετές, δεν απαιτεί ίδιους ή και περισσότερους πόρους;;;
Ας σταματήσω εδώ και ας κρίνουν οι αναγνώστες από αυτές τις πέντε σοβαρές τεκμηριώσεις της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με πρόεδρο τον Καθηγητή Κώστα Μουτζούρη……

Διοικητικοί ΕΤΕΠ
|

Απαράδεκτο να γίνονται διοικητικοί υπάλληλοι των πανεπιστημίων ΕΤΕΠ.

Ειδικά τη στιγμή που υπάρχουν τόσοι άνθρωποι με διδακτορικά και αξιόλογο ερευνητικό έργο.

Ας γίνουν επιλογές με ουσιαστικές και οχι τυποις ανοικτές διαδικασίες, ώστε να αποκτήσουν προοπτική οι θέσεις αυτές.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ