Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ο πρόεδρος της ΕΕΧ στο esos για τη νέα Εξεταστέα ύλη στη Χημεία της Γ Λυκείου

Η ΕΕΧ έστειλε την πρόταση της στο Υπουργείο, μετά από διαβούλευση μεταξύ των μελών της Επιτροπής Παιδείας, η οποία έγινε εν μέρει αποδεκτή.
Δημοσίευση: 03/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νάσος Παπαδόπουλος
πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Χημικών

Καταρχάς θα ήθελα να επισημάνω ότι για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, το Υπουργείο απευθύνθηκε στις  επιστημονικές ενώσεις (με δική του πρωτοβουλία) και έλαβε υπόψην τις θέσεις μας για τη μείωση της ύλης. Αυτό είναι ένα σημείο, το οποίο αν και θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, καταλήξαμε να το αναζητούμε.

Η ΕΕΧ έστειλε την πρόταση της στο Υπουργείο, μετά από διαβούλευση μεταξύ των μελών της Επιτροπής Παιδείας, η οποία έγινε εν μέρει αποδεκτή.

Σίγουρα δεν πρόκειται για γενναία μείωση της ύλης. Αφαιρέθηκε ένα μικρό τμήμα της ύλης, το οποίο θα προκαλούσε προβλήματα στους μαθητές, αλλά παρέμειναν ενότητες που με βάση το ανύπαρκτο ουσιαστικά υπόβαθρο των μαθητών θα έπρεπε να αφαιρεθούν και αυτές.Το πρόβλημα κατά την άποψη μας εστιάζεται κυρίως στον απαιτούμενο χρόνο αφομοίωσης αυτού του όγκου της ύλης από τους μαθητές, ο οποίος δεν επαρκεί.

Σχετικά με τη μείωση της ύλης υπάρχει πανσπερμία απόψεων ακόμη και εντός του κλάδου, αλλά όλοι καταλήγουμε ότι το ουσιαστικό πρόβλημα δεν είναι η ύλη στη Γ´ Λυκείου, αλλά η έλλειψη υποδομής από τις προηγούμενες τάξεις. Ελπίζουμε το υπουργείο να ξεκινήσει έναν γόνιμο διάλογο σχετικά με την επαναφορά του μαθήματος της Χημείας Κατεύθυνσης στη Β´ Λυκείου.»

Σχόλια (29)

 
Χημικός απθ 1990
03 Αυγ 2019 13:06

Νασο καληνύχτα το κακό έγινε, να είσαι περισσότερο δυναμικός και όχι όλα με το γάντι!!!! < λόγω κόμματος >. Όπως ξέρεις η χημεία ήταν είδη μεγάλη στην ύλη και τώρα καταστράφηκε οπότε βγάλε εσύ τα κάστανα από την φωτιά σαν πρόεδρος !!! Σύντομα όμως.

 
Kαθηγητής, Δρ. ΕΚΠΑ
03 Αυγ 2019 13:15

Ερώτηση στον αξιότιμο καθηγητή, πρόεδρο της ΕΕΧ. Αναφορικά με την πανσπερμία απόψεων εντός του κλάδου της ΕΕΧ:
Πώς κρίνετε την πρόταση ορισμένων χημικών οι οποίοι στις μέρες της απελθούσας κυβέρνησης συζητούσαν να εισαχθεί στην ύλη η στερεοεκλεκτικότητα, η εναντιοεκλεκτικότητα και τα ενολικά άλατα; Eίναι ή δεν είναι υπερβολική αυτή η πρόταση; Ευχαριστώ.

 
Στράτος
03 Αυγ 2019 13:49

Ο κ. Πρόεδρος δεν χάνει ευκαιρία για να κερδίσει κάτι όχι μόνο το σύνολο των μαθητών (μείωση ύλης) αλλά κυρίως οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στην Ένωσή (επαναφορά Χημείας στη Β΄Λυκείου). Δύο γραμμές στο τέλος της δήλωσης αποκαλύπτουν ποιο είναι το κύριο ενδιαφέρον της Ένωσης...

 
ΞΒ
03 Αυγ 2019 13:54

Υπάρχουν και ασυνέχειες που εντόπισαν συνάδελφοι όπως η ισχύς οξέων χωρίς το επαγωγικο φαινόμενο. Θα μπορούσε η παράγραφος αυτή να είναι εντός ύλης. Τέλος πάντων υπάρχει δυνατότητα μικρών βελτιώσεων όπως στη ροή της ύλης και αλλού.

 
Φότις
03 Αυγ 2019 14:54

Μπράβο Πρόεδρε, αυτό είναι γιορτή της δημοκρατίας, επιτέλους ένα χαμόγελο ότι το Υπουργείο ακούει τον σύμβουλο.

 
Στράτος Θεσσαλονίκη
03 Αυγ 2019 15:08

Θετικό το μέτρο. Προς τη σωστή κατεύθυνση

 
αντιδραστικός
03 Αυγ 2019 15:15

οι εκπαιδευτικοί καθορίζουν την ύλη με βάση το διαθέσιμο χρόνο.
αν κάποιος δεν είναι εκπαιδευτικός (κάτι άλλο) καθορίζει το το χρόνο με βάση την φαντασιακή ύλη.
τα παιδιά, ακόμη και στη διατροφή, χρειάζονται εκπαιδευτικούς πρόεδρε.

 
Και η σκάφη σκάφη
03 Αυγ 2019 15:42

Άρα, ας άκουσε αλλά δεν σας έλαβε ουσιαστικά υπόψη το Υπουργείο. Έτσι, για να τα λέμε με το όνομά τους...

 
Βαγγέλης
03 Αυγ 2019 15:58

Πέρασε η άποψη του ΙΕΠ.
Η αύξηση της ύλης ειναι τεράστια και η "αφαίρεση" της ηλεκτρόλυσης είναι απλώς μια .. λεπτομέρεια ( η οποία αφαιρέθηκε λοηω ασύμβατης περιγραφής στο σχολ. βιβλίο)

 
Βαγγελης Χημικος
03 Αυγ 2019 16:41

«Το προβλημα εστιαζεται στο χρονο αφομοιωσης της υλης απο τους μαθητες ο οποιος δεν επαρκει». Στην πρότασή σας προς το υπουργειο δεν υπηρχε τετοιο προβλημα κυριε προεδρε. Μαλλον τους ειχατε ξεχασει τοτε τους μαθητες. Και το υπουργειο μπορει να ζητησε τη γνωμη σας, αλλα οπως εγραψε και καποιος πιο πανω, δεν σας ακουσε.

 
Αχορταγοι
03 Αυγ 2019 16:55

Δύο κατευθύνσεις, εξεταζόμενο για μη συναφείς σχολές, γιγάντια αύξηση ωρών . Νομίζω ότι υπερβάλετε κύριοι και κυρίες της εεχ

 
Πυρηνόφιλη προσβολή
03 Αυγ 2019 19:40

Δυστυχώς οι προηγούμενοι προσέβαλλαν τη νοημοσύνη μας και μας ''έκαψαν'' στην ύλη της Χημείας. Και μιλάμε για ''τέλεια'' καύση..

 
Χρήστος
03 Αυγ 2019 20:21

Για όσους έχουν λησμονήσει την ουσιαστική παρέμβαση της ΕΕΧ και του προέδρου της για την αποκατάσταση του μαθήματος μετά από δεκαπέντε χρόνια αφανισμού, να θυμίσω τον αγώνα που δόθηκε το 2014 με κάποιους από εσάς απόντες. Εσείς που τα θέλετε "τα πάντα όλα" να αναλογιστείτε ότι ο αγώνας είναι συνεχής και δεν θα κερδίσουμε όλες τις μάχες. Το κακό ξεκίνησε από τον εξοβολισμό της Χημείας κατεύθυνσης στη Β λυκείου και την έλλειψη υποδομής στις προηγούμενες τάξεις. Η αλήθεια είναι ότι η ύλη είναι μεγάλη με συνεχείς αυξήσεις. Οι προσωπικές επιθέσεις του τύπου "βγάλε τα κάστανα εσύ από την φωτιά και μάλιστα γρήγορα " είναι για τον καφενέ. ...οι περισσότεροι από εμάς δεν είμασταν το 2014 στο καφενείο. Η μνήμη δεν πρέπει να είναι επιλεκτική όπως μας βολεύει. Η παρότρυνση και η δική μου πρόταση είναι να ενωθούμε όλοι για το καλό της Χημείας.

 
Περί προέδρου
03 Αυγ 2019 20:23

Είναι σαφές ότι ο κ. Πρόεδρος συμπεριφέρεται με το γάντι στην νέα ηγεσία του Υπουργείου.... (καταλαβαίνουμε όλοι γιατί)

Φυσικά για το μόνο που ενδιαφέρεται είναι το συμφέρον των εκπαιδευτικών χημικών και όχι των μαθητών και της ολοκληρωμένης εκπαίδευσης τους. Εύγε!

 
Πυρηνόφιλη προσβολή
03 Αυγ 2019 23:15

Στο σχόλιο μου ''οι προηγούμενοι'' αφορούν την προηγούμενη κυβέρνηση που Δόξα τω Θεώ πήγε εκεί που την έστειλε ο λαός. Δεν είπα τίποτα για τον Πρόεδρο. Το ξαναλέω: ζήσαμε προσβολή στον πυρήνα της υπόστασής μας ως εκπαιδευτικοί. Μας ''έκαψαν'' τη γούνα.

 
Νάσος Παπαδόπουλος
03 Αυγ 2019 23:35

Αγαπητοί επικριτές καλόπιστοι και μη,
Αν διαβάσετε τις ανακοινώσεις της ΕΕΧ τα τελευταία χρόνια θα διαπιστώσετε με σαφήνεια, ότι τεκμηριωμένα στηρίζει την χημική εκπαίδευση προς το συμφέρον προφανώς των μαθητών.
Υπήρχαν συνάδελφοι που μας άσκησαν έντονη κριτική, γιατί ζητήσαμε εξαίρεση των διαμοριακων δυνάμεων. Όπως καταλαβαίνετε ο καθένας έχει την άποψη του. Εμείς στείλαμε τις απόψεις μας στο υπουργείο, που μας ζήτησε, και υιοθέτησε μέρος αυτών. Τα τελευταία 20 χρόνια πρώτη φορά απευθύνθηκε το υπουργείο στις ενώσεις, αν αυτό δεν χρίζει αναφοράς για κάποιους για μένα χρίζει.
Είναι δεδομένο ότι θα συνεχίσουμε την προσπάθεια μας που οδήγησε στην επανένταξη της χημείας στον χάρτη της δευτεροβάθμιας από το 2014, απέναντι σε κομματικά εγκάθετους, τρολ, και λοιπούς συγγενείς, σταθερά προσηλωμένοι στο συμφέρον της εκπαίδευσης και της κοινωνίας.

Αθανάσιος Παπαδόπουλος

 
Ο Κακός
04 Αυγ 2019 01:15

Το 30 % και πάνω στις Πανελλαδικές εξετάσεις στη Χημεία οι υποψήφιοι γράφουν άριστα τα τελευταία χρόνια, ενώ στα Μαθηματικά το 3%, γιατί τόσο κλάμα για την αυξηση της ύλης στη Χημεια;

 
Rikostsa
04 Αυγ 2019 09:42

Θα ταν ενδιαφέρον να γνωρίζει κανείς αν η συζήτηση του υπουργειού με τις κλαδικές οργανώσεις έγινε μόνο για τα μάτια του κόσμου, ή αν έγινε ουσιαστικός κοινωνικός διάλογος, και τα κονκλούζιονς λήφθησαν σοβαρά υπ' όψην.

 
ΝΚ
04 Αυγ 2019 11:03

Η πρόταση της ΕΕΧ προς το ΥΠΑΙΘ ήταν εντελώς βιαστικά διατυπωμένη και εντελώς ατεκμηρίωτη
Μία απλή παράθεση κεφαλαίων που θέλουμε να αφαιρεθούν δεν είναι σοβαρή εισήγηση
Δεν αναφέρθηκα στις επιφανειακές γνώσεις των μαθητών πχ για τις μοριακές δομές κλπ κλπ
Γι αυτό και ο ΥΠΑΙΘ δεν την έλαβε υπόψη της
Όσο για την αφαίρεση της Ηλεκτρόλυσης ήταν σε όλες τις εισηγήσεις που έφτασαν στο ΥΠΑΙΘ (ναι δεν έστειλε μόνο η εεχ) οπότε δε βλέπω το λόγο να πανυγηρίζει η εεχ

 
Bill231
04 Αυγ 2019 14:11

Πρεπει ολοι να ενωθουμε ωστε η Χημεια να παρει την θεση που τις αξιζει.. διωρα στο Γυμνασιο το μαθημα + Χημεια κατευθυνσης στην Β`λυκειου και φυσικα διατηρηση του 7ωρου και των κατευθυνσεων οπως ειναι.. και εμπιστοσυνη στον Νασο..

 
Φώτης Μακρυπούλιας
04 Αυγ 2019 15:05

Διαχωρίζω τη θέση μου από αυτή του νυν προέδρου της ΕΕΧ.

Έχοντας υπάρξει πολλά χρόνια μέλος της διοίκησης της ΕΕΧ, όπως και τώρα, θυμάμαι υπουργούς και στελέχη του υπ.παιδείας που προσκάλεσαν σε συζήτηση την ΕΕΧ καθώς και άλλες ΕΕ.

Αντιθέτως υπάρχουν περιστατικά που χρησιμοποιήθηκε θεσμική ιδιότητα για να υπάρξει συνάντηση με τον υπουργό και δεν τιμούν.

Δε ξέρω γιατί ο πρόεδρος κάνει τώρα αυτή την παρέμβαση με αυτή την εισαγωγή. Πολλά μπορώ να σκεφτώ

 
Καθηγητής, Δρ.ΕΚΠΑ
04 Αυγ 2019 15:27

''Τα τελευταία 20 χρόνια πρώτη φορά απευθύνθηκε το υπουργείο στις ενώσεις.''
Αυτή είναι η πραγματικότητα και ενοχλεί. Ας ενοχλεί. Η αντίστροφη κατάσταση 20 χρόνια ενοχλούσε εμένα.

 
Χημικός από το 1821
04 Αυγ 2019 19:52

1. Δεν έχουν σημασία πόσες είναι οι σελίδες αλλά τι γράφουν . Τα ηλεκτρολυτικά δ/τα στο κεφάλαιο της ηλεκτρόλυσης περιγραφόταν μέσω της θεωρίας Αρρενιους και ήταν εντελώς ασύμβατη με την περιγραφή του οξεοβασικου χαρακτήρα στο υπάρχον βιβλίο . Ήταν λάθος εξαρχής του ΙΕΠ και είχε σημειωθεί από πολλούς χημικούς ενώ η ΕΕΧ δεν είχε αναδείξει το θέμα .

2. Η σχέση της μοριακής δομής και της ισχύος των οξέων και βάσεων ( εντός ύλης ) ερμηνεύεται με το επαγωγικό φαινόμενο ( εκτός ύλης ) . Άλλο ένα θέμα που δεν αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΕΧ. Διαλέξτε τι θέλετε εντός ή εκτός .

3. Όσες ώρες και να διδαχθεί το μάθημα , ο διαθέσιμος προς εμπέδωση χρόνος για τους μαθητές είναι 8 μήνες . Καλώς συνδέεται η αύξηση της ύλης με τις ώρες διδασκαλίας. Θα έπρεπε να συνδέεται με τον διαθέσιμο χρόνο .

2. Δεν μπορεί να έχουμε ένα μάθημα "του πεταματου " σε όλη την ΒΒαθμια ( Γυμνάσιο - Λύκειο ) και να θυμόμαστε την ύλη που πρέπει να διδαχθεί στην Γ Λυκείου .
Μονόωρο χωρίς εξέταση σε όλο το Γυμνάσιο .
Μια εξέταση στην Α λυκείου
Εκτός εξέτασης και εκτός κατεύθυνσης στην Β Λυκείου .
Και στην Γ , θέματα 2019 .

Ερωτήσεις ( ρητορικές )
1. Ποιος θα είναι ο βαθμός εμβάθυνσης στην ωσμωτική πίεση ; ( Στο σχολικό βιβλίο έχει μέχρι και ασκήσεις με μετακινήσεις εμβόλων ημιπερατων μεμβρανών !!! )

2. Ποιος θα είναι ο βαθμός εμβάθυνσης στην στοιχειομετρια της θερμοχημειας ; ( Μείγματα με απώλειες ; )

3. Ποιος θα είναι ο βαθμός εμβάθυνσης στις αντιδράσεις οξειδοαναγωγης ; ( Φέτος είδαμε αντίδραση με τους συντελεστές μπροστά )

4. Ποιος θα είναι ο βαθμός εμβάθυνσης στα υπαρχοντα κεφάλαια ιοντικης και οργανικής ; ( Προφανώς κανείς μαθητής δεν μπορεί να αντιμετώπισει το γαλακτικό οξύ στο στομάχι και τις οργανικές ενώσεις με δύο χαρακτηριστικές ομάδες , με απλές αναγνώσεις των εν λόγω κεφαλαίων ).

Προσθέστε και τον νόμο της ταχύτητας και το Qc και την ατομική θεωρία ( που με θέματα όπως την "ατομική ακτίνα ιόντος" ) και είναι εύκολο να καταλάβει κανείς τι πρόκειται να γίνει .

Το θέμα δεν ούτε εάν θα προλάβουμε να τα πούμε στους μαθητές , ούτε πως θα τα πούμε . Το θέμα είναι τι από όλα αυτά θα μπορούν να εμπεδώσουν οι μαθητές μας .

ΥΓ . Όχι δεν ξέχασα τις διαμοριακες , τους δεσμούς υδρογόνου , την επίδραση στο ΣΖ, την ασάφεια του εάν το ιξώδες είναι εντός ύλης , τα διαγράμματα ,u-t και u-c στις αντιδράσεις .

 
Χημικός από το 1821
04 Αυγ 2019 20:44

Διόρθωση .

"ΚΑΚΩΣ συνδέεται η αύξηση της ύλης με ..."

 
Δήμος Καραχ.
05 Αυγ 2019 08:24

Δεν νομίζω ότι η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου έκανε καλή αρχή. Αν δεί κανείς την επιστολή της ΕΕΧ αναρτημένη στην ιστοσελίδα κάνει αναφορά σε προφορικό αίτημα της κας Ζαχαράκη. Είναι δυνατόν με προφορικά αιτήματα να γίνονται τέτοιες σοβαρές προτάσεις, απο ένα ΝΠΔΔ το οποίο διεκδικεί την θέση συμβούλου της πολιτείας σε θέματα χημείας; Αστείο. Δουλειές στο πόδι δηλαδή, ελπίζω η κα Κεραμέως, η οποία φαίνεται να είναι πολιτικά πιό σοβαρή να μαζέψει την κατάσταση στο Υπουργείο.

 
Βέρα Βαλαρουτσου
05 Αυγ 2019 16:57

Ποια Χημεια θυμηθήκαμε???Αυτή που δεν υφίσταται σε όλο το Γυμνασιο (μονοωρο,χωρίς γραπτή εξεταση),ούτε στην Β'Λυκείου (χωρίς επίσης γραπτή εξεταση) κ θέλουμε τα παιδιά να τα μάθουν όλα για τις Πανελλήνιες!!!
Μήπως θα έπρεπε επιτέλους η Χημεία να πάρει τη θέση που της αξιζει όσον αφορά την εκπαίδευση!!!!

 
μαθητης οικονομιας πληροφορικης
14 Αυγ 2019 17:38

κανεις πληροφορικός δεν αναφέρεται στην αυξημενη υλη της πληροφορικής, σε αντίθεση με τους χημικούς. Μπράβο στους χημικούς!!!

 
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠ.
17 Αυγ 2019 11:05

Την πρόταση σας Πρόεδρε απλώς την άκουσαν και ουσιαστικά την απέρριψαν . Αφαιρέθηκε μόνο η ηλεκτρόλυση . Η ύλη παραμένει αρκετή αλλά το σημαντικότερο ασύνδετη .Την ύλη πρέπει να την καθορίζουν μάχιμοι εκπαιδευτικοί .

 
Φ.Μ.
29 Αυγ 2019 20:05

Συγχαρητήρια για την τοποθέτηση σου Πρόεδρε.
Με την θερμοδυναμική τι γινεται; Θα βγει;
Επίσης, τι γίνεται με την κβαντική που λέγανε ότι θα εμπαινε;
Ευχαριστώ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean