Κλάσματα δευτερολέπτων απέτρεψαν την εθνική τραγωδία

01/03/2023

Άκουσε το άρθρο

Δρ. Ευθύμης Λέκκας
Καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών

Λίγα κλάσματα δευτερολέπτων έκριναν την εκδήλωση μίας μείζονος ελληνικής τραγωδίας στην περιοχή των Τεμπών.

Εάν οι συρμοί συγκρούονταν στις παρακείμενες σιδηροδρομικές σήραγγες, η υφιστάμενη κατάσταση θα ήταν ακόμα πιο τραγική για τους ακόλουθους λόγους:

α. η τεράστια κινητική ενέργεια που είχαν οι δύο αντίθετα κινούμενοι συρμοί και η οποία εν μέρει έχει απορροφηθεί από τον εκτροχιασμό μεγάλου αριθμού βαγονιών, θα είχε εκτονωθεί με μία άνευ προηγουμένου παραμόρφωση όλων των βαγονιών και των δύο συρμών σε όλο το μήκος των αμαξοστοιχιών

β. η επακολουθείσα πυρκαγιά θα καταλάμβανε όλο το μήκος σχεδόν της σήραγγας, ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες και η αποπνικτική ατμόσφαιρα δε θα έδιναν κανένα περιθώριο για επιζώντες

γ. θα υπήρχε αδυναμία διείσδυσης και επέμβασης των διασωστικών συνεργείων για τον απεγκλωβισμό τυχόν επιζώντων για πολλές ώρες

δ. πιθανότατα θα υπήρχε κατάρρευση της στοάς σε μεγάλο μήκος, λόγω των τεράστιων κρουστικών δυνάμεων και των υψηλών θερμοκρασιών

Είναι κοινά παραδεκτό ότι η διαχείριση των καταστροφών τα τελευταία χρόνια, αντί να βελτιώνεται με τη χρήση σύγχρονων συστημάτων, δυστυχώς επιδεινώνεται λόγω της πολυπλοκότητας και της τρωτότητας που υφίσταται σε όλα τα επιμέρους συστήματα.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (8)

έλεος!!
|

Αναρωτηθείτε για ποιον άλλο λόγο: "Είναι κοινά παραδεκτό ότι η διαχείριση των καταστροφών τα τελευταία χρόνια, αντί να βελτιώνεται με τη χρήση σύγχρονων συστημάτων, δυστυχώς επιδεινώνεται ..."
Δεν πρόκειτε για φυσική καταστροφή και καλά θα ήταν τέτοιες στιγμές ο καθένας να εκφέρει άποψη για θέματα που γνωρίζει (αν γνωρίζει) και όχι επί παντός επιστητού, απλά και μόνον για λίγες στιγμές δημοσιότητας κάθε τρεις και λίγο.
Σεβασμός στους νεκρούς λοιπόν.

ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ
|

Σε όλο το νέο εθνικό οδικό δίκτυο υπάρχουν πινακίδες ενημέρωσης για το τι θα συναντήσει ο οδηγός στα επόμενα χιλιόμετρα μέσω σύγχρονων ηλεκτρονικών πινακίδων και αισθητήρων ανίχνευσης κίνησης και σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο δεν υπήρχε ούτε μια ηλεκτρονική ένδειξη ότι δυο τραίνα κινούνται στην ίδια γραμμή με αντίθετη φορά...... ΄έστω να φρενάρουν ή να επικοινωνήσουν οι μηχανοδηγοί και να προληφθεί το κακό....οι μηχανοδηγοί δεν θα έπρεπε να έχουν ένα πρωτόκολλο ασφαλείας πριν την εκκίνηση να ενημερώνουν ο ένας τον άλλο για ποια γραμμή ακολουθούν έστω μετά από το τραγικό λάθος του σταθμάρχη??? Ηλεκτρονικά συστήματα προειδοποίησης την εποχή της ηλεκτρονικής δεν υπάρχουν σε αυτές τις διαδρομές???

Δισκοβόλος
|

Δεν αντιλαμβάνομαι το νόημα του αρθριδίου. Σκοπός του είναι άραγε να κατευνάσει τον πόνο της τραγωδίας επικαλούμενο τα χείριστα που δεν συνέβησαν; Ήδη ωστόσο αυτά που συνέβησαν - κι αυτά είναι βεβαίως τα μόνα που έχουν σημασία τούτη την ώρα - συνιστούν τραγωδία πρώτους μεγέθους και επισύρουν τεράστιες ευθύνες αρμοδίων που πρέπει εν ευθέτω χρόνω να αποδοθούν, ενώ φυσικά μία απλή παραίτηση (παραμονές μάλιστα εκλογών) δεν έχει την παραμικρή ουσιαστική αξία πέρα από το επικοινωνιακό σκέλος.
ΥΓ. Η έκφραση "...η επακολουθείσα (sic) πυρκαγιά..." είναι ελληνική;

Πολίτης Ν
|

Γράφτηκε ότι σταθμάρχης ήταν μετακλητός του υπουργείου Παιδείας.
Ισχύει;
Τι σημαίνει;

Απέτρεψαν;
|

Γιατί αυτό δεν είναι εθνική τραγωδία;ελεος

Ντροπή
|

Ξέπλυμα αμαρτιών; Κρίμα κύριε καθηγητά...

jim
|

Ντροπή! Οι 40 νεκροί δεν θεωρείται εθνική τραγωδία κ. Λέκκα;

Τζίμης
|

Δυστυχώς, χρόνια τώρα, πολλοί οι αδαείς που βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης. Σίγουρα θα αποτελούσε κόλαση του Δάντη η σύγκρουση μέσα στο τούνελ, όμως, "τις πταίει;".
Δυστυχώς χάθηκαν τόσοι άνθρωποι, κυρίως νέοι ... και μην αναρωτιούνται κάποιοι γιατί πολλοί νέοι εγκαταλείπουν την χώρα, η απάντηση είναι προφανής

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ