Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΦΕΚ-Αλλαγές στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Δ ́ τάξης του Εσπερι− νού Γενικού Λυκείου

Για το 2014−2015
Δημοσίευση: 15/10/2014
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ο υφυπουργός Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλος, υπέγραψε απόφαση με την οποία τροποποιείται η αρχική υπουργική απόφαση ως προς την εξεταστέα−διδακτέα ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων:

Φυσική (Γενικής Παιδείας),

Αρχαία Ελληνικά (Θεωρητικής Κατεύθυνσης),

Χημεία (Θετικής Κατεύθυνσης),

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών (Τεχνολογικής Κατεύθυνσης)

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Τεχνολογικής Κατεύθυνσης) της Δ ́ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2014−2015 ως εξής:

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

ΦΥΣΙΚΗ (ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ)

Από το βιβλίο «Φυσική» της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου Γενικής Παιδείας των Γεωργακάκου Π., Σκαλωμένου Αθ. κ.α., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».

1. ΤΟ ΦΩΣ

1.1 Η φύση του φωτός.

1.3 Μήκος κύματος και συχνότητα του φωτός κατά τη διάδοσή του.

1.4 Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα.

2. ΑΤΟΜΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

2.1 Ενέργεια του ηλεκτρονίου στο άτομο του υδρο− γόνου.

2.2 Διακριτές, ενεργειακές στάθμες.

2.3 Μηχανισμός παραγωγής και απορρόφησης φω− τονίων.

2.4 Ακτίνες Χ.

3. ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

3.1 Ιδιότητες των πυρήνων.

3.3 Η ραδιενέργεια. (Εκτός της υποπαραγράφου: Ρυθμοί διάσπασης – Χρόνος υποδιπλασιασμού)

Σημείωση Τα θέματα που αναφέρονται στο βιβλίο με έγχρωμο φόντο (πράσινο) δεν αποτελούν εξεταστέα − διδακτέα ύλη.

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ) Α) ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Από το βιβλίο «Αρχαία Ελληνικά, Φιλοσοφικός Λόγος», της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης των Μ. Κοπιδάκη, Δ. Λυπουρλή, κ.ά., έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».

1. Εισαγωγή

Ι.Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ

Κεφ. Δ2: Οι φιλοσοφικές ιδέες του Σωκράτη. Διαλεκτική, μαιευτική, ειρωνεία. Η αναζήτηση των ορισμών, η επαγωγική μέθοδος και η ηθική.

Κεφ. Δ3: Η δίκη και ο θάνατος του Σωκράτη.

ΙΙ.Ο ΠΛΑΤΩΝ

Κεφ. Ε1: Ο βίος του ΙΙΙ. Πλάτωνος Πρωταγόρας:

α) (Α. Η διάρθρωση του διαλόγου και τα πρόσωπα: «Εισαγωγή...» έως και «Η απάντηση του Πρωταγόρα και ο μύθος για τη δημιουργία της ανθρώπινης κοινωνίας»)

β) (Β. Η φιλοσοφική σημασία του διαλόγου). IV. Πλάτωνος Πολιτεία: Εισαγωγή στην Πολιτεία α) (1. Νεανικές φιλοδοξίες και απογοητεύσεις, 2. Η συγγραφή της Πολιτείας και 3. Η σκηνοθεσία και τα πρόσωπα του διαλόγου) β) (6. Οι τρεις τάξεις, 8. Η αγωγή των φυλάκων, 12. Οι φιλόσοφοι−βασιλείς, 13. Η δικαιοσύνη και 14. Οι φαύλες πολιτείες). γ) (Η αλληγορία του σπηλαίου).

V. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ (Βίος και έργα):

α) («Πότε και πού γεννήθηκε ο Αριστοτέλης−Λίγα λό− για για την καταγωγή του» και «Ο Αριστοτέλης στην Ακαδημία του Πλάτωνα: μαθητής πρώτα, δάσκαλος στη συνέχεια») β) («Ο Αριστοτέλης στη Μακεδονία: δάσκαλος του Αλεξάνδρου», «Επιστροφή του Αριστοτέλη στην Αθήνα: αρχίζει η τρίτη περίοδος της φιλοσοφικής του δρα− στηριότητας. Ο Αριστοτέλης διδάσκει στο Λύκειο» και «Ο Αριστοτέλης εγκαταλείπει οριστικά την Αθήνα−Το τέλος της ζωής του»). VI. Αριστοτέλη Ηθικά Νικομάχεια, Εισαγωγή (ολόκληρη) VII. Αριστοτέλη Πολιτικά, Εισαγωγή (ολόκληρη) 2. Κείμενα

Ι. ΠΛΑΤΩΝ Πρωταγόρας: οι ενότητες 1, 4, 5, 6 και 7. Πολιτεία: οι ενότητες 11, 12 και 13.

ΙΙ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ηθικά Νικομάχεια: οι ενότητες: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 και 9. Πολιτικά: οι ενότητες: 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19 και 20.

Β) ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

1. ΚΕΙΜΕΝΟ Αδίδακτο πεζό κείμενο αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων της αττικής διαλέκτου.

2. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ – ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ

α. Η ύλη που περιλαμβάνεται στα βιβλία του Γυμνα− σίου «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα» Α ́, Β ́, Γ ́ Γυμνασίου, έκδοση 2014.

β. Ολόκληρη η ύλη που περιλαμβάνεται στο βιβλίο της Α ́ τάξης Γενικού Λυκείου «Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας», έκδοση 2014 (ενότητες 1−21).

ΧΗΜΕΙΑ (ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ) Από το βιβλίο «Χημεία» της Γ ́ Τάξης Γενικού Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης των Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη κ.ά., έκ− δοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος». Κεφάλαιο 1 Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και ο περιοδικός πίνακας, εκτός από:

α) Τα στοιχεία μετάπτωσης της παραγράφου 1.3

β) Την ηλεκτρονιοσυγγένεια της παραγράφου 1.4

γ) Τα σχήματα μορίων − θεωρία VSEPR και αποκλίσεις από τα κανονικά σχήματα της παραγράφου 1.5 Κεφάλαιο 3 Οξέα – Βάσεις και Ιοντική ισορροπία, εκτός από: α) την ισχύ οξέων – βάσεων και μοριακή δομή της παραγράφου 3.2 β) την παράγραφο 3.6 Δείκτες − Ογκομέτρηση και γ) την παράγραφο 3.7 Γινόμενο διαλυτότητας Κεφάλαιο 5 Οργανική χημεία, εκτός από: α) το επαγωγικό φαινόμενο της παραγράφου 5.1 β) την παράγραφο 5.2 Στερεοϊσομέρεια (εναντιοστε− ρεομέρεια και διαστερεομέρεια) γ) την αρωματική υποκατάσταση της παραγράφου 5.3 δ) τους μερικούς μηχανισμούς οργανικών αντιδράσε− ων της παραγράφου 5.3 και ε) την παράγραφο 5.4 (οργανικές συνθέσεις – δια− κρίσεις)

ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ) Από το Βιβλίο: «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επι− χειρήσεων και Υπηρεσιών» της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Δ. Μπουραντά, Α. Βάθη, Χ. Παπακωνσταντίνου, Π. Ρεκλείτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».

Κεφάλαιο 1: Επιχειρήσεις και Οργανισμοί

1.2 Η Επιχείρηση

1.3 Λειτουργίες της επιχείρησης

1.4 Η Επιχείρηση και το Περιβάλλον της

1.5 Η Αποτελεσματικότητα των Επιχειρήσεων Κεφάλαιο

2: Η Επιστήμη της Διοίκησης των Επιχει− ρήσεων

2.1 Εισαγωγικές Έννοιες

2.2 Οργάνωση και Διοίκηση (εκτός από την παράγραφο

2.2.4. «Η χρησιμότητα και η καθολική εφαρμογή του Management» και τις αντίστοιχες στο

2.2.4. ασκήσεις)

Κεφάλαιο 3: Διοικητικές Λειτουργίες

3.3 Διεύθυνση

3.3.1 Ηγεσία – Βασικές έννοιες

3.3.2 Παρακίνηση

3.3.3 Δυναμική Ομάδων

3.3.4 Επικοινωνία

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ) Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμ− ματιστικό Περιβάλλον» της Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλό− πουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος».

1. Ανάλυση προβλήματος

1.1 Η έννοια πρόβλημα.

1.2 Κατανόηση προβλήματος.

1.3 Δομή προβλήματος.

1.4 Καθορισμός απαιτήσεων.

1.5 Κατηγορίες προβλημάτων.

1.6 Πρόβλημα και υπολογιστής.

2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων

2.1 Τι είναι αλγόριθμος.

2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων.

2.4 Βασικές συνιστώσες/ εντολές ενός αλγορίθμου.

2.4.1 Δομή ακολουθίας.

2.4.2 Δομή Επιλογής.

2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών (αφαιρείται από το Παράδειγμα 4 «Ανάθεση γραμμάτων σε αριθμούς» η τελευταία πρόταση «Αν οι διαφορετικές επιλογές ... στο παράδειγμα που ακολουθεί.», που αναφέρεται στην πολλαπλή επιλογή, καθώς και το Παράδειγμα 5. Επιλογή ορίων).

2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες.

2.4.5 Δομή Επανάληψης

3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι

3.1 Δεδομένα

3.2 Αλγόριθμοι+ Δομές Δεδομένων =Προγράμματα

3.3 Πίνακες

3.4 Στοίβα

3.5 Ουρά

3.6 Αναζήτηση

3.7 Ταξινόμηση

7. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού

7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ

7.2 Τύποι δεδομένων

7.3 Σταθερές

7.4 Μεταβλητές

7.5 Αριθμητικοί τελεστές

7.6 Συναρτήσεις

7.7 Αριθμητικές εκφράσεις

7.8 Εντολή εκχώρησης

7.9 Εντολές εισόδου−εξόδου

7.10 Δομή προγράμματος

8. Επιλογή και επανάληψη

8.1 Εντολές Επιλογής

8.1.1 Εντολή ΑΝ

8.2 Εντολές επανάληψης

8.2.1 Εντολή ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ

8.2.3 Εντολή ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ Οι ενότητες 3.4 και 3.5 εξετάζονται μόνο ως θεωρία.

Σημείωση Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο. Ασκήσεις ή παραδείγματα του βιβλίου μα− θητή ή του τετραδίου μαθητή που χρησιμοποιούν την ΕΠΙΛΕΞΕ, η οποία έχει εξαιρεθεί, θα αντιμετωπίζονται με τη χρήση άλλης δομής επιλογής.

Κατά τα λοιπά ισχύει η με αρ. πρωτ. 104964/Γ2/07−07− 2014 υπουργική απόφαση (Β ́ 1946).

Σχόλια (2)

 
Eλενα
15 Οκτ 2014 20:00

Με την ύλη της χημείας στη Χημεία Βιοχημεία της τεχνολογικής Α τι γίνεται; Γιατί όλα τα χρόνια ήταν κατά τι λιγότερη από της θετικής .Μήπως η αφαίρεση των δεικτών και της ογκομέτρησης θα ισχύσει και για τους μαθητές της τεχ.Α;

 
Δημητρα
03 Νοε 2014 14:58

Δεν αλλαζει απολυτως τιποτα, γιατι το κάνατε αυτο???

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ