Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο

Θα ισχύσουν από το νέο σχολικό έτος 2019-20
Δημοσίευση: 21/06/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο, που θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος 2019-20, καθορίζονται με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση:

Ι. Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού στο Γενικό Λύκειο:

1. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με ένα τμήμα απαιτούνται για τη δημιουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α’-Γ’ τουλάχιστον έντεκα (11) μαθητές/τριες.

Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ’-Ζ’ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημά- των με τουλάχιστον οκτώ (08) μαθητές/τριες.

Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η’-ΙΒ’ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον έξι (06) μαθητές/τριες.

2. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με δύο τμήματα απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α’-Γ’ τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.

Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ’-Ζ’ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκατρείς (13) μαθητές/τριες.

Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η’-ΙΒ’ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημά- των με τουλάχιστον δέκα (10) μαθητές/τριες.

3. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήματα απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α’-Γ’ τουλάχιστον είκοσι (20) μαθητές/τριες.

Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ’-Ζ’ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκαοκτώ(18) μαθητές/τριες.

Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η’-ΙΒ’ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.

4. Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας όπου οι σχολικές μονάδες ανήκουν στις κατηγορίες Η’-ΙΒ’ και στα οποία η μετακίνηση των μαθητών είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.

5. Στις περιπτώσεις που ο αριθμός των μαθητών, οι οποίοι επιθυμούν να φοιτήσουν στην ίδια Ομάδα Προσανατολισμού υπερβαίνει τα ανώτατα όρια που προ- βλέπονται στο άρθρο 116 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) και στην 129818/Γ2/16-09-2013 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 2451) εγκρίνεται η λειτουργία και νέου τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού.

II. Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο

Για τη λειτουργία τμημάτων μαθημάτων επιλογής καθώς και των γνωστικών αντικειμένων του μαθήματος επιλογής «Καλλιτεχνική Παιδεία» στο Γενικό Λύκειο ισχύουν τα εξής:

1. Αν η τάξη λειτουργεί με ένα τμήμα, απαιτούνται τουλάχιστον οκτώ (08) μαθητές.

2. Αν η τάξη λειτουργεί με δύο τμήματα, απαιτούνται τουλάχιστον δώδεκα (12) μαθητές.

3. Αν η τάξη λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήμα- τα, απαιτούνται τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές.

Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας, όπου η μετακίνηση είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να συσταθεί τμήμα παρακολούθησης μαθημάτων επιλογής με τη συμμετοχή και μικρότερου αριθμού μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.

Σε περίπτωση αδυναμίας λειτουργίας τμήματος σε μάθημα επιλογής, οι μαθητές εντάσσονται υποχρεωτικά σε τμήμα μαθήματος επιλογής που έχει δημιουργηθεί ή είναι δυνατόν να δημιουργηθεί στο σχολείο.

III. Αλλαγή Ομάδας μαθημάτων Προσανατολισμού ή μαθήματος επιλογής σε περιπτώσεις μετεγγραφής

1) Σε περιπτώσεις μετεγγραφής μαθητών Γενικού Λυκείου σε σχολείο στο οποίο δεν λειτουργεί η ίδια Ομάδα Προσανατολισμού οι μαθητές παρακολουθούν Ομάδα Προσανατολισμού που λειτουργεί στο σχολείο υποδοχής.

2) Σε περιπτώσεις μετεγγραφής μαθητών Γενικού Λυκείου από σχολείο όπου διδάσκεται ένα συγκεκριμένο μάθημα επιλογής, σε σχολείο όπου το ίδιο μάθημα δεν διδάσκεται, οι μαθητές υποχρεούνται να διδαχθούν μάθημα επιλογής από τα διδασκόμενα στο σχολείο υποδοχής.

Σχόλια (13)

 
Ανδρέας
22 Ιουν 2019 02:00

Απολύτως κατανοητοί οι δημοσιονομικοί περιορισμοί, αλλά σε κάποια θέματα οφείλει να μην είναι το βασικό! Η απόφαση αυτή (στο μέτρο, φυσικά, που ισχύει η πληροφορία) είναι ρητά αντίθετη στη θεμελιώδη θέση της ύπαρξης "ίσων ευκαιριών" και συνεπώς σε βασική αρχή του κυβερνώντος κόμματος και γενικότερα της Αριστεράς! Βεβαίως, όμως, το κύριο είναι ότι αποστερεί- εν δυνάμει- από την κοινωνία ουσιαστικές δυνατότητες ανέλιξης, στο μέτρο που υποχρεώνει έναν (άγνωστο) προφανώς καθόλου αμελητέο αριθμό μαθητών- αυριανών πολιτών από το να σπουδάσουν αυτό που επιθυμούν, που έχουν κλίση και μπορούν αύριο να προσφέρουν και στην κοινωνική ευρυθμία. Μεγάλος αριθμός μαθητών (των Ομ. Προσανατολισμού "Υγείας και Ζωής", αλλά και "Θετικών Σπουδών" που έχω προσωπική εικόνα) θα αναγκαστούν εκ των πραγμάτων να επιλέξουν υποχρεωτικά άλλες σπουδές, με ότι αυτό σημαίνει. Σε πλήθος σχολείων (ακόμα και των μεγάλων αστικών κέντρων) είναι- εκ των δεδομένων των προηγούμενων χρόνων- ΑΔΥΝΑΤΟΝ να γίνει τμήμα, κυρίως της Ομ. Πρ. "Υγείας και Ζωής"! Αυτά προσιδιάζουν σε άλλου αυταρχικού τύπου πρακτικές που έχουν αποδειχτεί ιστορικά καταστροφικές. Η ηγεσία του Υπουργείου είναι σώφρον να προσμετρήσει τα προηγούμενα και να αναθεωρήσει άμεσα την απόφαση της για να είναι συνεπής με τα "πιστεύω" της και το κοινωνικό καλό. Εξάλλου, στο άμεσο παρελθόν, τονιζόταν από τον υπεύθυνο Υπουργό ότι δεν τίθεται θέμα: Σε όσα σχολεία δηλωθούν συμμετοχές μαθητών θα γίνουν τα ανάλογα τμήματα. Οφείλει να υπάρξει ταύτιση λόγων και πράξης, γεγονός που προσμετράται ποικιλότροπα.

 
Α.Ζ
22 Ιουν 2019 04:24

Τι θα συμβεί στην περίπτωση που δεν θα συμπληρώνεται ο αριθμός των 20 μαθητών;

 
Θανασης
22 Ιουν 2019 06:31

Πιστός στο 3ο μνημόνιο μέχρι τέλους.

 
Μαθηματικός
22 Ιουν 2019 07:49

Δεν είναι κάπως πολλά; Αν ένα σχολείο έχει ας πούμε 28 μαθητές στην 3η Λυκείου, σύμφωνα με τον νέο νόμο θα γίνουν 2 τμήματα Γενικής Παιδείας.
Αν οι μαθητές κατανεμηθούν ισόποσα στα 4 τμήματα προσανατολισμού θα έχει 7 μαθητές το κάθε τμήμα (ενώ απαιτούνται 15), οπότε δεν μπορεί να λειτουργήσει κανένα τμήμα

 
Βασίλης Γεωργιάδης
22 Ιουν 2019 09:06

αυτα ειναι ιδια με την αποφαση του Φιλη το 16. Δηλαδή έβγαλε μια άλλη ίδια απόφαση μόλις τώρα?

 
Θοδωρής Πάτρα
22 Ιουν 2019 09:28

Αυτή η υπουργική απόφαση είναι η ταφόπλακα των μικρών σχολείων της επαρχίας. Για ένα σχολείο που έχει κάτω από 150 μαθητές είναι μαθηματικά απίθανο να πιάσει αυτά τα νούμερα και να κάνει έστω τρεις προσανατολισμούς. Αυτή την απόφαση θα βρει έτοιμη ο Κυριάκος και θα κλείσει τα σχολεία όπως και οι δύο έχουν υπογράψει στην εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ.

 
Ευρώπη
22 Ιουν 2019 10:18

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι θα συμβεί με τη Γ Λυκείου του χρόνου. Το παιδί μου ήδη ετοιμάζεται φροντιστηριακά για να ακολουθήσει το πεδίο για τις Σχολές υγείας το οποίο μάλλον θα παρακολουθήσουν τρεις συνολικά μαθητές οι οποίοι είναι άριστοι και οι τρεις. Ο κύριος Γαβρόγλου αποφάσισε τελευταία στιγμή πως οι άριστοι μαθητές των μικρών επαρχιακών Λυκείων δεν πρέπει να πάνε στις Σχολές υγείας αλλά εκεί που θέλει αυτός, γιατί έτσι πρέπει να γίνει για το καλό της χώρας! Έλεος! Πότε θα σταματήσετε αυτόν τον πόλεμο νεύρων που κάνετε στους μαθητές και ειδικά στους άριστους με τις άδικες γι αυτούς αποφάσεις που παίρνετε τελευταία στιγμή, Κύριε υπουργέ;

 
@θοδωρης Πάτρα
22 Ιουν 2019 10:19

Ακριβώς αυτό .

"Αυτή την απόφαση θα βρει έτοιμη ο Κυριάκος και θα κλείσει τα σχολεία όπως και οι δύο έχουν υπογράψει στην εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ"

 
όταν
22 Ιουν 2019 11:02

δεν αποφασίζει η εκπαιδευτική κοινότητα να προτείνει λογικά και μη συντεχνιακά δράσεις προς τη σωστή κατεύθυνση, θα πέσει τσεκούρωμα. Νήπια και δημοτικά σε κάθε χωριό (που είναι μικρά τα παιδιά), γυμνάσια πιο κεντρικά και μεγάλα λύκεια για να γίνεται δουλειά , να έχουν τα παιδιά ερεθίσματα , καλή ποιότητα εκπαίδευσης και υποδομές. κοστίζει λιγότερο, αποφεύγονται οι πολλοί αποσπασμένοι για τα μόρια (εντάξει αυτό ψιλολύθηκε) και άλλα πολλά. επίσης οικονομία : δεν είναι δυνατόν οι καθηγητές να είναι περισσότεροι από τους μαθητές ! ποιος ο λόγος να υπάρχει γυμνάσιο-λύκειο στον αηστράτη ; θα υπάρχει και για εθνικούς λόγους δημοτικό υποχρεωτικά, τα μεγαλύτερα παιδιά θα πηγαίνουν - και χωρίς ταλαιπωρία- μύρινα λήμνου , τα λεφτά της μισθοδοσίας καθηγητών σε έξοδα των παιδιών από το κράτος. στο δε καρπενήσι (και αλλού υποθέτω) υπάρχει μαθητική εστία και ΣΚ στα σπίτια τους τα παιδιά. τα απλά είναι και τα πιο λογικά και πρακτικά, λιγότερη ταλαιπωρία, πιο πολλά θετικά. τώρα θα την φάει άγρια ο κλάδος και άγαρμπα...

 
Γιώργος Π.
22 Ιουν 2019 13:24

Δεν είναι δυνατό να αυξάνονται οι επιλογές (οι προσανατολισμοί γίνονται 4) και τα όρια να μένουν ίδια και μάλιστα από τρία τμήματα και άνω (δηλαδή από 55 μαθητές/μαθήτριες). Πως είναι δυνατό να ισχύσουν οι 20 μαθητές/μαθήτριες για ένα τέτοιο σχολείο χωρίς στην πράξη να στερούνται αυτοί/ες τη δυνατότητα επιλογής;
Ας δούμε τι γίνεται σε ένα σχολείο με 63 μαθητές/μαθήτριες στη Γ λυκείου και τρία τμήματα σε μια πόλη. Έχουμε 4 προσανατολισμούς, αν οι μαθητές/μαθήτριες χωριστούν ισόποσα τότε δε δημιουργείται κανένα τμήμα. Αν οι μαθητές/μαθήτριες χωριστούν ισόποσα σε τρεις μόνο προσανατολισμούς τότε μπορούν να δημιουργηθούν και οι τρεις προσανατολισμοί, φυσικά αυτό δεν είναι πιθανό οπότε πάμε στους δύο προσανατολισμούς με, για παράδειγμα, 28 και 35 μαθητές αντίστοιχα, που όμως οδηγούν στη δημιουργία 4 τμημάτων, δύο για κάθε προσανατολισμό, όσα δηλαδή τμήματα θα εδημιουργούντο αν λειτουργούσαν και οι 4 προσανατολισμοί ικανοποιώντας τις επιθυμίες όλων των μαθητών/μαθητριών και όχι υποχρεώνοντας τους/τις να ακολουθήσουν κάτι που δε θέλουν.
Κάτι αντίστοιχο μπορεί να συμβεί και σε ένα μεγαλύτερο σχολείο όπου για παράδειγμα 15 μαθητές/μαθήτριες επιθυμούν σπουδές υγείας και 40 θετικές σπουδές. Δε δημιουργείται τμήμα σπουδών υγείας δημιουργούνται όμως δύο τμήματα θετικών σπουδών. Αν όλα τα παιδιά πάνε στις θετικές σπουδές θα δημιουργηθούν τρία τμήματα θετικών σπουδών όσα δηλαδή αν από την αρχή εδημιουργείτο τμήμα σπουδών υγείας.
Τα όρια αυτά θα μπορούσαν ίσως να ισχύσουν σε μεγάλα σχολεία, για παράδειγμα με 120 μαθητές/μαθήτριες ανά τάξη. Τότε έχει νόημα η επιλογή αλλιώς πρόκειται για ψευδεπίγραφη επιλογή αφού η δυνατότητά της περιορίζεται δραστικά.
Ελπίζω στην απόσυρση της απόφασης αυτής που η πιστή εφαρμογή της μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει τη νέα χρονιά

 
ασεπίτης
22 Ιουν 2019 14:30

@Ευρώπη
ξέρεις τι δεν κατάλαβα; αν το παιδί σου ΔΕΝ ηταν άριστος αλλά και οι 3 συμμαθητές του επίσης ΔΕΝ ηταν άριστοι θα άλλαζε κάτι; απορώ με τα κολλήματα κάποιων γονιών....

 
Χαίρω πολύ, Χαιρόπουλος!
22 Ιουν 2019 14:33

Γα αυτό τί έχει να πει ο Μητσοτάκης; Θα το κρατήσει ή θα το πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων μαζί με όλον τον νόμο για την Δευτεροβάθμια και τις Εισαγωγικές στην Τριτοβάθμια; Θα πάρει θέση; Συμφωνεί με αυτό το έκτρωμα;
"Οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο, που θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος 2019-20, καθορίζονται με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου."
https://www.esos.gr/arthra/63156/proypotheseis-leitoyrgias-tmimaton-omad...

https://www.esos.gr/arthra/63156/proypotheseis-leitoyrgias-tmimaton-omad...

 
Συνάδελφος
23 Ιουν 2019 14:32

Απορώ γιατί σας κάνει εντύπωση! Το ίδιο ισχύει και για την δημιουργία τμημάτων Τομέων και Ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ χρόνια τώρα. Για αυτό και όλα τα ΕΠΑΛ και ειδικά τα απομακρυσμένα δεν μπορούν να έχουν όλους του Τομείς (9) και Ειδικότητες (35).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean