Θεσμοθετούνται τριετή Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας

Τη θεσμοθέτηση τριετών Τμημάτων Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας στα Πανεπιστήμια προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ, το οποίο τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση.
Ειδικότερα το Σχέδιο Νόμου ορίζει τα εξής:
1. Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) δύνανται να οργανώνουν προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου προσανατολισμού εφαρμοσμένων επιστημών και τεχνολογίας, που έχουν ως στόχο την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης για την επίλυση πρακτικών προβλημάτων και την ανάπτυξη συστηματικών μεθοδολογιών με επαγγελματικό προσανατολισμό.
2. Τα προγράμματα σπουδών εφαρμοσμένων επιστημών και τεχνολογίας πρώτου κύκλου κατ’ εξαίρεση δύνανται να έχουν διάρκεια επτά (7) ακαδημαϊκών εξαμήνων και οι εκπαιδευτικές τους δραστηριότητες αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστον σε διακόσιες δέκα (210) πιστωτικές μονάδες (ECTS). Στα προγράμματα σπουδών του παρόντος προβλέπεται η διεξαγωγή υποχρεωτικής πρακτικής άσκησης των φοιτητών συνολικής διάρκειας έξι (6) ημερολογιακών μηνών, που αντιστοιχεί σε τριάντα (30) πιστωτικές μονάδες (ECTS). Η επιτυχής ολοκλήρωση προγραμμάτων σπουδών του παρόντος οδηγεί στην απονομή τίτλου σπουδών επιπέδου έξι (6) σύμφωνα με το Εθνικό και Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων κατά το άρθρο 47 του ν. 4763/2020 (Α ́254).
3. Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος είναι δυνατόν να προσκαλούνται επιστήμονες ή εμπειρογνώμονες, με εμπειρία και εξειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο του προγράμματος σπουδών, για τη συμμετοχή στην οργάνωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του προγράμματος, σε συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό στο οποίο έχει ανατεθεί αυτοδύναμο διδακτικό έργο.
4. Τα Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας των Α.Ε.Ι. δύνανται να οργανώνουν προγράμματα δεύτερου κύκλου σπουδών σύμφωνα με το Κεφάλαιο Θ’, αλλά δεν δύνανται να οργανώνουν προγράμματα τρίτου κύκλου σπουδών.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Σύντομος οδηγός για τη Δήλωση Τοποθέτησης Αναπληρωτή (Βίντεο)
- Από σήμερα οι αιτήσεις δήλωσης προτίμησης για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το διδακτικό έτος 2022-2023
- Το Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα των Εικαστικών στο Δημοτικό Σχολείο
- Στη Σύρο η υπουργός Παδείας
- Ο υφ. Παιδείας στα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη Rafale
- Θ. Ψαλτοπούλου: Η ατομική ευθύνη το πιθανό σενάριο για τα σχολεία – Πάμε σε μεγαλύτερες μολυσματικότητες
- Εγγραφές επιτυχόντων υποψηφίων καταρτιζομένων από το παράλληλο μηχανογραφικό στα Ι.Ε.Κ. της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησ...
- Ανάρτηση επικαιροποιημένων οριστικών πινάκων κατάταξης για την πρόσληψη έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού για 51 Επαγγελ...
- Συμπληρωματικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού για
- Παράταση απόσπασης εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού
Σχόλια (16)
Σχεδιο για την τριτοβαθμια χωρις την λυση της ΑΣΠΑΙΤΕ με το μειζων θεμα που εχετε δημιουργησει ειναι ανικανοτητα.
Αυτό που χρειάζεται είναι η στήριξη των Δημόσιων Ι.Ε.Κ. Τίποτε άλλο.
Μην μπλέκουμε τα πράγματα.
Η αγορά θέλει καταρτισμένους του επιπέδου 5.
Τώρα αν κάποιος θέλει να προχωρήσει στο 6 ας κάνει κατατακτήριες όπως σωστά προβλέπει ο νέος νόμος να προχωρήσει...
Πάλι θα μπλέξουμε, και πάλι θα έχουμε έλλειψη προσόντων επιπέδου 5...
Βέβαια, να είναι με υπαρκτό αντικείμενο, κι όχι αοριστίες. Γιατί αν κάποιος μπορέσει να μου εξηγήσει τι ρόλο παίζουν τα 6 οικονομικά τμήματα στο Δυτικής Μακεδονίας, με τους ευφάνταστους τίτλους τους;
Μεγάλη κωλοτούμπα ετοιμάζει η κυβέρνηση με την επαναφορά τμημάτων (πρώην ΤΕΙ) εφαρμοσμένων επιστημών στα ΑΕΙ. Προχωράει το νομοσχέδιο χωρίς να καθορίζει σαφέστατα τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους. Αναφέρεται μόνο ότι θα ανήκουν στο επίπεδο 6 του εθν. πλαισίου επαγγ. προσόντων.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι να έχουμε απόφοιτους 2 ταχυτήτων όπως δηλαδή γίνεται μέχρι τώρα με τους πτυχιούχους ΤΕ.
Πάλι ιδρύματα ΑΕΙ δύο ταχυτήτων; Με ποια επαγγελματικά δικαιώματα.....Σε ποια κατηγορία εκπαίδευσης , και με ποιες διαφορές μεταξύ τους; Δηλαδή ένα ΑΕΙ Πληροφορικής και ένα ΑΕΙ Εφαρμοσμένων Επιστημών Πληροφορικής, πόσο μπορούν να διαφέρουν στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα σπουδών τους; Με ίδιες πιστωτικές μονάδες, με ίδιο επίπεδο στο ενιαίο πλαίσιο προσόντων, τι διαφορές θα έχουν στην αγορά εργασίας και στο Δημόσιο;;;;;;
Λανθασμένη επιλογή. Ήταν προτιμότερο να δημιουργήσετε μέγιστο 3ετή Ανώτερα ιδρύματα επιπέδου 5 με 180 πιστωτικές μονάδες και να τα συνδέατε άμεσα με την επαγγελματική εκπαίδευση. Η δημιουργία ξανά ΑΕΙ τεχνολογικής εκπαίδευσης (όπως τα πρώην ΤΕΙ) θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα παρά θα λύσει!
@ Χαράλαμπος Ταουξ
Ποιοί είναι αυτοί που γνωρίζουν εκ των έσω? Αυτοί που έλεγαν πως το ΠΑΔΑ θα γίνει πανεπιστήμιο εφαρμοσμένων επιστημών? Αλήθεια, δεν θα γίνει τελικά? Το δύναται δηλώνει απλά διακριτική ευχέρεια, τίποτα περισσότερο. Κανένα ίδρυμα δεν πρόκειται να ασχοληθεί με τέτοιου είδους αμφίβολα και υποβαθμισμένα προγράμματα διότι το μόνο που θα καταφέρει είναι να ζημιωθεί. Εφαρμοσμένες επιστήμες υπήρχαν και υπάρχουν μέσα στα πανεπιστήμια.
Ποιο Πανεπιστήμιο από αυτά που ακόμα εκκρεμούν θέματα πιστοποίησης των σπουδών τους στα ήδη λειτουργούντα (πχ 5ετη) θα δημιουργήσει τέτοια τμήματα;;;
Πότε θα δημιουργηθούν αυτά τα τμήματα;
Αφήστε τα 3η τμήματα που θα θυμίζουν ΚΑΤΕΕ προηγούμενων δεκαετιών και βελτιώστε τα ΙΕΚ και τα ΑΕΙ.
Μα, είναι λογικό να πλησιάζουμε το 2025, να έχει συμπληρωθεί ένα τέταρτο του αιώνα από την Ανωτατοποίηση των Τ.Ε.Ι. (Νόμοι περιόδου 1998-2000) και ακόμη να συζητάμε για πτυχία δύο ταχυτήτων στην Ανώτατη Εκπαίδευση;
Ποιος νέος ή νέα στην Ελλάδα θα θέλει να σπουδάσει σε αυτές τις de facto υποβαθμισμένες σχολές; Η εφαρμογή των γνώσεων έρχεται σε μεταπτυχιακό επίπεδο ή ακόμα και κατά την επαγγελματική σταδιοδρομία, είναι αδιέξοδο και άγονο να γίνεται διαχωρισμός των φοιτητών στο ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ στάδιο των σπουδών τους.
Οι καθηγητές, σε φροντιστήρια και σχολεία, αλλά και οι γονείς και κηδεμόνες, αποκλείεται να στηρίξουν τέτοιες καταστροφικές αποφάσεις - απλω΄ς τα παιδιά δε θα δηλώνουν τέτοια τμήματα, παρά μόνο ως τελευταία επιλογή - ακριβώς όπως συνέβαινε με τα διάφορα ΤΕΙ, με μοναδική εξαίρεση όσα ελάχιστα (κακώς!) δεν είχαν αντιστοιχία σε Πανεπιστήμια.
Είναι δίκαιο γίνεται πράξη ! Κάποιοι γνώριζαν και μας ενημέρωναν καιρό τώρα ! " Εκ των έσω " όπως μας διαβεβαίωναν ! Και δεν είχαν άδικο !
Η Ελλάδα του 2030 δε χρειάζεται νέα ΤΕΙ, είναι αυτονόητο πως σε όλους τους 18χρονους αποφοίτους Λυκείου πρέπει να δοθεί η ευκαιρία να σπουδάσουν σε Πανεπιστημιακές Σχολές.
https://www.esos.gr/arthra/59588/i-diki-sas-anotatopoiisi-sta-hartia-mas... (2018)
( Ακριβώς όπως τα ΤΕΙ πριν το 2010 :
Τα Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας των Α.Ε.Ι. δύνανται να οργανώνουν προγράμματα δεύτερου κύκλου σπουδών (δηλαδή Μεταπτυχιακά Προγράμματα) σύμφωνα με το Κεφάλαιο Θ’, αλλά δεν δύνανται να οργανώνουν προγράμματα τρίτου κύκλου σπουδών, δηλαδή Διδακτορική Έρευνα. )
https://www.esos.gr/arthra/41524/teliko-shedio-nomoy-gia-tin-anotati-ekp...
Τελικά τμήματα ΑΕΙ δυο ταχυτήτων χωρίς κανένα νόημα. Τουλάχιστον τα τμήματα αυτά να έχουν διαφορετικό αντικείμενο. Να μην επαναλαμβάνονται, όπως γινόταν με τα ΤΕΙ που υπήρχαν τμήματα με ιδιο αντικείμενο, Πληροφορική ΑΕΙ Πληροφορική ΤΕΙ, Νοσηλευτική ΑΕΙ Νοσηλευτική ΤΕΙ, Οικονομικές σχολές ΑΕΙ Διοίκηση επιχειρήσεων ΤΕΙ, Γεωπόνοι ΑΕΙ Γεωπόνοι ΤΕΙ, Μηχανικοί ΑΕΙ Μηχανικοί ΤΕΙ, κοκ.
Πάλι θσ δημιουργήσουν κι άλλη κατηγορία αποφοίτων. Αντι να λύσουν προβλήματα (εκκρεμότητες με 5ετη τμήματα που είναι στον αέρα) δημιουργούν νέα προβλήματα. Τελικά δεν έχουν ιδεοληψίες μόνο οι αριστεροί.
Απαράδεκτο!
Και στο Μαθηματικό της Κρύας Βρύσης ποιος θα πάει;
Πάλι τα ίδια.... Διοίκηση επιχ/σεων ΑΕΙ...ΤΕΙ , Η/ Υ ΑΕΙ... ΤΕΙ, ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΑΕΙ.. ΤΕΙ , ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΑΕΙ.
ΤΕΙ........ ΙΔΙΑ ΕΤΗ ΣΠΟΥΔΩΝ... ΙΔΙΑ ΚΤΙΡΙΑ ,ΙΔΙΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ... διαφορά 5-6 μαθήματα.. το ένα πρακτική το άλλο χωρίς .. ΚΟΡΟΙΔΙΑΣ ΤΟ ΑΝΆΓΝΩΣΜΑ.....
ΠΑΛΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ......ΔΙΆΚΡΙΣΗ.... ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ... ΚΑΙ ΧΩΣΕ ΣΤΑ ΕΦΑΣΜΟΣΜΕΝΑ .....ΑΒΕΡΤΑ ΕΙΣΑΚΤΕΟΥΣ.....!!!