Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Η ανακοίνωση της Συνόδου προέδρων των ΤΕΙ

Δημοσίευση: 19/09/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κατά την 1η Τακτική Σύνοδο Προέδρων και Αναπληρωτών Προέδρων ΤΕΙ και ΑΣΠΑΙΤΕ  (18 και 19/09/2014) συζητήθηκαν (και ελήφθησαν αποφάσεις) για πέντε μείζονα ζητήματα που απασχολούν τα Ιδρύματα Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.
Τα πέντε θέματα που τέθηκαν και στην πολιτική ηγεσία, η οποία παρέστη εκπροσωπούμενη από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Α.Λοβέρδο και το Γενικό Γραμματέα ΥΠΑΙΘ κ. Α. Κυριαζή, ήταν:
1.    Η πρόσληψη Επιστημονικών – Εργαστηριακών Συνεργατών και πανεπιστημιακών υποτρόφων.
Επισημαίνεται ότι εάν η πρόσληψη αυτή δεν προχωρήσει έγκαιρα υπάρχει κίνδυνος, ουσιαστικής αναστολής της εκπαιδευτικής διαδικασίας των ΤΕΙ της χώρας κατά τον τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2014-2015.
Επί του θέματος αυτού ο Υπουργός, μετά από συνεννόηση με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Κ. Μητσοτάκη, δεσμεύτηκε ότι η Κυβέρνηση άμεσα θα προχωρήσει στις αναγκαίες διαδικαστικές ενέργειες, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την πρόσληψη αυτών των κατηγοριών προσωπικού.
Η δέσμευσή του αφορά την πρόσληψη στα περσινά επίπεδα περίπου επτακοσίων είκοσι θέσεων (720), οι οποίες οριακά επαρκούν για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των Ιδρυμάτων.
2.    Η χορήγηση στα ΤΕΙ της δυνατότητας απονομής Διδακτορικών Διπλωμάτων (δηλ. η διοργάνωση προγραμμάτων 3ου κύκλου σπουδών), αυτοδύναμα στα τμήματα/σχολές που υπάρχει θετική εξωτερική αξιολόγηση από την ΑΔΙΠ.
Επί του θέματος αυτού, ο Υπουργός επιβεβαίωσε παλαιότερη δέσμευση τόσο δική του, όσο και του πρώην Υπουργού κ. Κ. Αρβανιτόπουλου, ότι άμεσα θα προβεί σε αναγκαία νομοθετική ρύθμιση η οποία θα έχει εφαρμογή αμέσως μετά την ολοκλήρωση των αξιολογήσεων των Ιδρυμάτων από την ΑΔΙΠ, (η οποία τοποθετείται περί του τέλους του έτους 2014).
3.    Η δημιουργία από το σύνολο των ΤΕΙ της χώρας Ανοικτού Τεχνολογικού Πανεπιστημίου.
Η Σύνοδος αποφάσισε τη σύσταση Επιτροπής αποτελούμενης από τους Προέδρους των ΤΕΙ Αν. Μακεδονίας Kαθ. Α. Μητρόπουλο, Δυτικής Ελλάδας Kαθ. Σ. Καπλάνη, Δυτικής Μακεδονίας Kαθ. Ν. Ασημόπουλο και Κρήτης Kαθ. Ε. Καπετανάκη, έργο της οποίας θα είναι η επεξεργασία πλήρως τεκμηριωμένης πρότασης για δημιουργία Ανοικτού Τεχνολογικού Πανεπιστημίου, καθώς και του αντίστοιχου consortium agreement.
Επί του θέματος αυτού, ο Υπουργός επανέλαβε την άποψή του, την οποία είχε εκφράσει και μέσω των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ), ότι δε συμφωνεί με τη δημιουργία Ανοικτού Τεχνολογικού Πανεπιστημίου. Η Σύνοδος επιμένει στην πρότασή της.
4.    Η διατήρηση του ύψους των προϋπολογισμών των Ιδρυμάτων το 2015, τουλάχιστον στο επίπεδο του 2014, με δεδομένο ότι από την έναρξη της οικονομικής κρίσης έχει επέλθει περικοπή τους που αγγίζει το 73% και η οποία είναι διπλάσια από την αντίστοιχη περικοπή του ΥΠΑΙΘ.
Επί του θέματος αυτού, ο Υπουργός αφού περιέγραψε το πολύ περιοριστικό πλαίσιο εντός του οποίου είναι υποχρεωμένη να κινηθεί η Κυβέρνηση, λόγω των μημονιακών της υποχρεώσεων, υποσχέθηκε ότι θα καταβάλει προσπάθεια για την οικονομική ενίσχυση των Ιδρυμάτων.
5.    Εξέδωσε το επισυναπτόμενο ψήφισμα που αφορά την ενίσχυση του ρόλου και της ανεξαρτησίας της ΑΔΙΠ καθώς και την άμεση στελέχωση της, δεδομένου ότι ο ρόλος της είναι κρίσιμος για τα Ιδρύματα, με βάσει την κείμενη νομοθεσία.

Ψήφισμα της Τακτικής Συνόδου Προέδρων ΤΕΙ περί της Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση
Η Σύνοδος συζήτησε την ανάγκη για την Πιστοποίηση των Προγραμμάτων Σπουδών, Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών και άλλες επείγουσες διαδικασίες που συνδέονται συνολικά με την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας και Πιστοποίησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΑΔΙΠ).
Η ΑΔΙΠ, είναι γνωστό ότι σήμερα αδυνατεί να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της Παιδείας και της συνδεδεμένης με αυτές ανάγκες της Εθνικής Οικονομίας και της ανάπτυξης της χώρας. Αδιαμφισβήτητη ανάγκη είναι :
1.    Η ΑΔΙΠ να στελεχωθεί επαρκώς με προσωπικό άμεσα.
2.    Να διασφαλιστούν τα οικονομικά μέσα και οι θεσμικές προϋποθέσεις στα μέλη του συμβουλίου της ΑΔΙΠ και στις υπηρεσίες της, ώστε να προάγεται η αποτελεσματική λειτουργία.
3.    Η ΑΔΙΠ να αποκατασταθεί ως προς την αναγνώριση της Πολιτείας, για τον εθνικό ρόλο που καλείται να επιτελέσει, χωρίς παρεμβάσεις οποιασδήποτε μορφής και χωρίς τις όποιες εμπλοκές σε δράσεις που αποτελούν αρμοδιότητά της.
Αν η ΑΔΙΠ ως Εθνική Ανεξάρτητη Αρχή, δε διαθέτει τα μέσα και τη θέση για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της Ανώτατης Εκπαίδευσης, τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, για τη διασφάλιση της θέσης τους στη χώρα και την Ευρώπη καθώς και την κατοχύρωση τη θέσης των αποφοίτων τους στο Εθνικό και Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων θα καταφύγουν το ένα μετά το άλλο σε άλλους ευρωπαϊκούς φορείς για την πιστοποίηση των σπουδών και άλλες συναφείς ανάγκες τους.  

Σχόλια (13)

 
Καθηγητής Εφαρμογών
19 Σεπ 2014 15:58

Προφανώς για τη σύνοδο η μετονομασία των ΤΕΙ σε τεχνολογικά πανεπιστήμια δεν είναι μείζον θέμα (άρα ούτε τέθηκε) - άλλωστε υπάρχουν αρκετά "πανεπιστήμια/universities) πλεόν στο χώρο με την αναγνώριση και των "κολεγιακών" πανεπιστημίων.. Ας μείνουμε στον όρο του '80 "ΤΕΙ" που αρέσει και στα ΜΜΕ (βλ. σαφή διαχωρισμό ΑΕΙ και ΤΕΙ). Για την εξέλιξη των επίκουρων καθηγητών επίσης καμία αναφορά.. λογικό θα πει κάποιος αφού άλλωστε θα παρέχουν διδακτικό έργο 14 ωρών / εβδομάδα για τα επόμενα 6-7 χρόνια. Πάντα προς όφελος του μαχόμενου ΕΠ...

 
Στράτος
19 Σεπ 2014 16:50

Οι σύνοδοι τα τελευταία χρόνια δεν έχουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Απόδειξη το γεγονός ότι πάνω από ένα χρόνο συζητάνε το θέμα των συνεργατών και ακόμα βρίσκονται στο ίδιο σημείο. Τα ΤΕΙ διαλύονται και οι Πρόεδροι σφυρίζουν αδιάφορα.

 
Κώστας
19 Σεπ 2014 16:58

@Καθηγητής ΕφαρμογώνΠροσωπικά δεν με απασχολεί η ονομασία.Επειδή τυγχάνει να γνωρίζω πράγματα και καταστάσεις σε πολλά ΤΕΙ αλλά και Πανεπιστήμια γνωρίζω σε ποιο επίπεδο είναι αρκετά ΤΕΙ αλλά και Πανεπιστήμια.Σίγουρα δεν μπορώ να έχω γνώμη για όλα τα ιδρύματα αλλά έχω για αρκετά σημαντικό δείγμα.Επομένως εμένα δεν με νοιάζει το τι λέει έξω η ταμπέλα αλλά το τι γίνεται μέσα.Δηλαδή αν επί παραδείγματι πάμε σε μια "καλύβα" και την βαφτίσουμε "έπαυλη" σημαίνει ότι είναι;Αντίστοιχα αν πάμε σε ένα ίδρυμα και γράψουμε Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ σημαίνει ότι στην πραγματικότητα είναι;Εμένα με νοιάζει το τι γίνεται μέσα;Αν μέσα θεραπεύει τις επιστήμες και τις τέχνες (που έλεγαν οι παλαιοί) καθώς επίσης εφαρμόζει τα διεθνή στάνταρ ανώτατης και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τότε ναι αξίζει να είναι ίδρυμα επιπέδου Πανεπιστημίου.Η αλήθεια είναι ότι πολλά τμήματα και ιδρύματα των ΤΕΙ λειτουργούν καλύτερα από τον μέσο όρο των Πανεπιστημίων.Όμως αυτό δεν σημαίνει πως όλα τα ιδρύματα είναι καλά.Υπάρχουν και περιπτώσεις όπου πουθενά δεν θυμίζουν "Πανεπιστήμιο" (σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ όχι τα Ελληνικά).Το ίδιο ισχύει και για πολλά Πανεπιστήμια.Υπάρχουν και καλά και κακά.Επομένως τι έχουμε;Εχουμε κάποια καλά ΤΕΙ που είναι στο επίπεδο των διεθνών στάνταρ ενός Πανεπιστημίου και κάποια Πανεπιστήμια που λανθασμένα ονομάζονται έτσι αφού είναι κάτω από τα διεθνή στάνταρ.Τι θα έκανα αν ήμουν υπουργός;Πρώτον προσωπικά θεωρώ πως η χώρα έχει πολλά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης.Δεύτερον σίγουρα δεν μπορούν να ονομαστούν όλα τα ΤΕΙ εν μια νυκτί Τεχνολογικά Πανεπιστήμια.Οπότε προχωρούμε σε ιδρυματική αξιολόγηση από την ΑΔΙΠ.Από τα 16 ΤΕΙ και 22 Παν/μια που έχει η χώρα πρέπει να μείνουν 8-9 ΤΕΙ και 12-14 Πανεπιστήμια από τα ήδη υπάρχοντα.Οπότε η ΑΔΙΠ θα επιλέξει τα καλύτερα σε επιδόσεις.Αυτά που θα περάσουν την αξιολόγηση θα ονομαστούν είτε σκέτο Πανεπιστήμια είτε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια.Αυτά θα έχουν ισότιμα πτυχία καθώς και επαγγελματικά δικαιωματα από τα επιμελητήρια/συλλόγους/ενώσεις κλπ με τα σημερινά Πανεπιστήμια.Φυσικά θα εκπονούν και διδακτορικά.Για αυτά που θα κοπούν υπάρχουν 2 λύσεις.Είτε θα συγχνωνευθούν με επιτυχώς αξιολογημένα (πράγμα που συνεπάγεται μεταφορά μελών ΔΕΠ,εξοπλισμού κλπ στο πλησιέστερο θετικά αξιολογημένο ΑΕΙ) είτε μπορούν να παραμείνουν ανοικτά στα πρότυπα των community colleges των ΗΠΑ.Θα παρέχουν 2ετή προγράμματα σπουδών από καθηγητές με master.Αντιλαμβάνεστε ότι δεν θα έχουν ανάγκη τα κονδύλια των σημερινών ΑΕΙ.Οι άριστοι απόφοιτοι των ελληνικών community colleges θα μπορούν αν το θελήσουν να συνεχίζουν στο 3ο έτος Πανεπιστημίου αφού θα είναι συνδεδεμένα με τα τοπικά Πανεπιστήμια (όπως γίνεται στις ΗΠΑ)..Οι υπόλοιποι θα βγαίνουν στην αγορά εργασίας με ένα πολύ καλό 2ετες πτυχίο στα χέρια τους.Τα κομμένα Παν/μια ή ΤΕΙ θα μπορούν να συνασπισθούν με τοπικά δημόσια ΙΕΚ για να είναι και πιο ισχυρά.Αυτά τα ελληνικά community colleges θα παρέχουν σοβαρού επιπέδου εκπαίδευση,με εγκαταστάσεις,προσωπικό,κλπ.Όχι σαν το σημερινό χαμηλό έως μετριότατο επίπεδο των ΙΕΚ.

 
manos
19 Σεπ 2014 17:47

Τελικά τεθηκε ή όχι το θέμα της μετονομασίας των ΤΕΙ σε τεχνολογικά πανεπιστήμια;

 
Giwrgos
19 Σεπ 2014 19:34

Τεχνολογικά πανεπιστήμια είναι τα Πολυτεχνεία, συνεπώς δεν είναι εφικτή η μετονομασία των ΤΕΙ έτσι απλά.

 
Nikos ΠΕ19
19 Σεπ 2014 20:52

Αφού τα Πολυτεχνεία έχουν "κατοχυρώσει"¨το όνομα Πολυτεχνεία και όχι Τεχνολογικά Πανεπιστήμια μήπως αυτό το όνομα έπρεπε να το πάρουν τα Πανεπιστήμια που ασχολούνται με τεχνολογικούς τομείς πχ Πληροφορική ώστε να διαχωρίζονται από τα Πολυτεχνεία που βγάζουν πολυ-τεχνικούς έτσι απλά;

 
Ιωάννης Σ.
19 Σεπ 2014 21:23

Άποψή μου είναι πως μερικοί πρόεδροι ΤΕΙ (αν όχι όλοι) δεν έχουν ιδέα τι πραγματικά γίνεται μέσα στα ίδια τους τα Ιδρύματα. Δεν έχουν πατήσει το πόδι τους ποτέ π.χ. σε εργαστήρια την ώρα μαθήματος να δούνε πως στοιβάζονται οι φοιτητές, πως προσπαθούν οι καθηγητές με τέτοιες απαράδεκτες συνθήκες να προσφέρουν το καλύτερο κλπ. Τους κυρίους αυτούς ποτέ δεν τους απασχόλησε π.χ. πως καθηγητές εφαρμογών αντί 16 ώρες ανά εβδομάδα αναγκάζονται να διδάσκουν και 20 και 22 και 24 ώρες απλά γιατί οι ωρομίσθιοι είναι κομμένοι από το Υπουργείο. Και από τους ανθρώπους αυτούς απαιτούν να εξελιχθούν με τα ίδια κριτήρια που απαιτούνται για τους λέκτορες των Πανεπιστημίων που διδάσκουν 6 ή 8 ώρες ανά εβδομάδα, χωρίς βοήθεια από κανένα. Να μην μιλήσει κανείς επίσης για την κατασπατάληση των χρημάτων σε έργα βιτρίνας, φρου φρου και αρώματα, όταν την ίδια στιγμή με το σταγονόμετρο ψάχνουμε χρήματα για κανένα όργανο ή συσκευή. Λυπάμαι και δεν μπορώ να καταλάβω ποια είναι τα αποτελέσματα των συσκέψεων που κάνουν. Το Υπουργείο Απαιδείας ζήτησε να μειωθούν και άλλο οι προϋλογισμοί των Ιδρυμάτων και αυτοί κάνουν συσκέψεις επί συσκέψεων.

 
Κώστας
19 Σεπ 2014 21:36

@GiwrgosΔηλαδή εσύ χαίρεσαι με το τραγικό επίπεδο των 2 πολυτεχνείων;Δες λίγο που είναι στα ranking (στα περισσότερα ή δεν υπάρχουν ή είναι στο πάτο όπως όλα τα ελληνικά ΑΕΙ τόσο της Ευρώπης όσο και του κόσμου).Και μην πεις την κλασική δικαιολογία όλων των καθηγητών ΑΕΙ για τα κριτίρια των rankings.Είμαστε πολύ χαμηλά σαν ανώτατη εκπαίδευση.Και Πολυτεχνεία και Πανεπιστήμια και ΤΕΙ...ΥΓ Υπάρχει μονοπώλιο στον όρο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο ή Πολυτεχνείο διεθνώς και δεν το ήξερα;Από πότε;Πόσο πωλούνται τα δικαιώματα;Έλεος...

 
Anastasis
19 Σεπ 2014 22:00

Πριν λίγες μέρες 27/08/2014 Λοβέδρος "Η πρόταση που μας έχει κατατεθεί είναι για Πανεπιστήμιο. Εμείς συμφωνούμε για ίδρυμα, όχι για Πανεπιστήμιο. Η πρόταση είναι εξαιρετική διότι είναι συνεργατική." http://www.esos.gr/arthra/tritovathmia/eidisis-tritovathmia-ekpaidefsi/a....Σήμερα: "..δε συμφωνεί με τη δημιουργία Ανοικτού Τεχνολογικού Πανεπιστημίου" Ποιός είναι ο αναξιόπιστος το esos ή ο Υπουργός? Πολύ λίγος ο Ανδρέας...

 
Σταμάτης
19 Σεπ 2014 22:10

@GiwrgosΟΛΑ τα Πολυτεχνία πολύ ορθά ονομάζονται Engineering Schools. Μοναδική εξαίρεση (που επιβεβαιώνει τον κανόνα) το ΕΜΠ. Εξάλλου στα Ελληνικά (την επίσημη γλώσσα της χώρας) ΔΕΝ υπάρχει ίδρυμα με την ονομασία αυτή.Άλλοι είναι οι λόγοι που τώρα δεν "συμφωνεί" ο Ανδρέας.

 
Λαμπης
19 Σεπ 2014 22:21

Κύριε Υπουργέ,άλλα μας έλεγες στη Θράκη "Είμαστε θετικοί, θα κοιτάξουμε την συντομότερη δυνατή έναρξη λειτουργίας," τώρα "δεν συμφωνεί". Γιατί, τι τηλέφωνο έπεσε? Αν δεν κατάφερε να φέρει βόλτα αυτά τα μικροσυμφέροντα, πως θα μπορούσε ως αρχηγός κόμματος να διεκδικήσει πρωθυπουργία? Πολύ λίγος ο κύριος Λοβέρδος!

 
Νίκος
19 Σεπ 2014 22:24

WHY?ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.grΗ πρόταση που μας έχει κατατεθεί είναι για Πανεπιστήμιο. Εμείς συμφωνούμε για ίδρυμα, όχι για Πανεπιστήμιο. Η πρόταση είναι εξαιρετική διότι είναι συνεργατική. Όλα τα ΤΕΙ θα κάνουν ένα πρόγραμμα. Εμπεριέχει την πολύ σύγχρονη μέθοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Αυτή είναι μία πρόταση που μας ενθουσίασε. Είμαστε θετικοί, θα κοιτάξουμε την συντομότερη δυνατή έναρξη λειτουργίας, αλλά φυσικά δεν πρόκειται για Πανεπιστήμιο». Την παραπάνω ανακοίνωση έκανε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος ,κατά την επίσκεψή του στη Θράκη.

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
19 Σεπ 2014 23:35

Σύμφωνα με προηγούμενη ανακοίνωση του esos (http://www.esos.gr/arthra/tritovathmia/eidisis-tritovathmia-ekpaidefsi/t...) ανάμεσα στα θέματα της Συνόδου ήταν και τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ.Δυστυχώς από την ανακοίνωση βλέπω ότι το συγκεκριμένο θέμα δεν τέθηκε στον υπουργό, παρόλο που τους έγινε και συγκεκριμένη αναφορά για το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων.Μάλλον οι Διοικήσεις των ΤΕΙ τσίμπησαν το τυράκι (διδακτορικά) και αποφάσισαν να “πουλήσουν” το συγκεκριμένο ζήτημα. Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε που το κάνουν.Την ώρα που το ΤΕΕ ετοιμάζει “κουστούμι” για αρκετές ειδικότητες μηχανικών ΤΕΙ, αυτοί ονειρεύονται να μετονομαστούν σε “τεχνολογικά πανεπιστήμια”.Αλήθεια πόσο αστείο (ή μάλλον τραγικό) θα είναι να γίνει η μετονομασία σε τεχνολογικά πανεπιστήμια, να τους δοθεί η δυνατότητα να πραγματοποιούν διδακτορικά, αλλά οι πτυχιούχοι τους να μην έχουν δικαιώματα! Σε ποιον ευρωπαίο (και όχι μόνο) να το πεις και να μην γελάσει.Δυστυχώς οι άνθρωπο που σε μεγάλο βαθμό επηρεάζουν ή μπορούν να επηρεάσουν τις τύχες των φοιτητών και μελλοντικών πτυχιούχων είναι ΑΠΟΝΤΕΣ από όλες τις εξελίξεις.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.