Απόστολος Κ. Καρύδας (Σχολικός Σύμβουλος 9ης ΠΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης & Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ΠΠΣΠΘ)
ΠΕΡΙΛΗΨΗ:
Ο Νόμος 3966/2011 ορίζει το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (ΠΠΣ).
Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο λειτουργίας τα ΠΠΣ οφείλουν να εξελιχθούν σε σχολεία αριστείας, καινοτομίας και έρευνας και έτσι να αποτελέσουν θετικό παράδειγμα για τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας.
Η ασάφεια η οποία υπάρχει γύρω από τη έννοια της αριστείας μας δίνει το δικαίωμα να ισχυριστούμε ότι με το νέο πλαίσιο λειτουργίας των ΠΠΣ βρισκόμαστε μπροστά σε μια σημαντική πρόκληση.
Στην πρόκληση τα ΠΠΣ:
α) να επιδιώξουν την μαθητική αριστεία μέσω της εγκαθίδρυσης ενός μηχανισμο επιλογής αριστούχων μαθητών και μαθητριών ή
β) να επιδιώξουν την αριστεία του σχολείου, που σημαίνει να καταφέρουν να γίνουν καλά σχολεία για όλα τα παιδιά και με αυτό τον τρόπο παραδειγματικά σχολεία για τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας.
Στην εργασία θα παρουσιάσουμε επιχειρήματα που υποστηρίζουν ότι τα ΠΠΣ οφείλουν να υιοθετήσουν τη δεύτερη επιλογή, την επιλογή του καλού και παραδειγματικού σχολείου για όλα τα παιδιά έναντι του σχολείου ελίτ που αφορά σε αριστούχους μόνο μαθητές και μαθήτριες.
Αγαπητέ κ. Καρανικόλα,
Κατ' αρχάς το άρθρο μου (αν το διαβάσετε ολόκληρο) δίνει καθαρή απάντηση στο ερώτημά σας. Σε ότι αφορά το γενικό σας σχόλιο, σας ενημερώνω ότι το άρθρο έχει δημοσιευτεί τον Αύγουστο - Σεπτέμβριο 2013 στο ηλεκτρονικό περιοδικό ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ – θεωρία & πράξη (Τεύχος 6).
Επίσης, να σας ενημερώσω ότι το Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ΠΠΣΠΘ (στο ΕΠΕΣ - Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο - του οποίου έχω την τιμή να είμαι μέλος) είναι ανάμεσα στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία τα οποία εξαρχής έλαβαν θέση εναντίον των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΠΠΣ.