ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ: Πρόσθετα κριτήρια

Τι προβλέπει η πρόταση προς τον υπουργό Παιδείας

26/06/2016

Άκουσε το άρθρο

Την πρόθεσή της να εισάγει στο νόμο για τις μετεγγραφές και πρόσθετα κριτήρια, ανακοίνωσε η Αν. υπουργός Παιδείας Σ. Αναγνωστοπούλου, σε συνέντευξη στην ΑΥΓΗ.

Η Αν. υπουργός τόνισε πως αυτό που ενδιαφέρει το υπουργείο Παιδείας είναι να δοθεί η ευκαιρία στους φοιτητές να παραμείνουν  στα τμήματα της περιφέρειας.

Γι αυτό, όπως είπε, εξετάζει  διεξοδικά το ζήτημα των φοιτητικών εστιών.

Η πρόταση για τις μετεγγραφές φοιτητών και τα πτυχία που χορηγούν τα ΑΕΙ

Προτάσεις για τις μετεγγραφές φοιτητών και τα πτυχία που χορηγούν τα ΑΕΙ, κατέθεσε στον υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη, η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία, την οποία δημοσιεύει κατ αποκλειστικότητα το esos, και  θα παρουσιαστεί στην τελική συνάντηση των Επιτροπών του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, που θα πραγματοποιηθεί αύριο Παρασκευή, στο υπουργείο Παιδείας, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας.

Ειδικότερα η πρόταση για την κινητικότητα των φοιτητών έχει ως εξής:

1. Να δημιουργηθεί ηλεκτρονική πλατφόρμα μεταγραφών στο Υπ. Παιδείας. Κάθε φοιτητής να μπορεί να να υποβάλλει αίτηση μεταφοράς των πιστωτικών του μονάδων από ένα Τμήμα σε ένα άλλο, του ιδίου ή άλλου ΑΕΙ κάθε Σεπτέμβριο. Μπορεί να κάνει έως 5 αιτήσεις.

2. Η κινητικότητα δεν ισχύει από την περιφέρεια προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Ισχύει από τμήματα της Περιφέρειας προς άλλα Τμήματα της Περιφέρειας, από Τμήματα της Αθήνας προς άλλα Τμήματα της Αθήνας, από Τμήματα της Θεσσαλονίκης προς άλλα Τμήματα της Θεσσαλονίκης και από Τμήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης προς Τμήματα της Περιφέρειας. Δεν ισχύει επίσης από Τμήματα ΤΕΙ προς Πανεπιστημιακά Τμήματα, αλλά ισχύει από Πανεπιστημιακά Τμήματα προς Τμήματα ΤΕΙ.

3. Τα Τμήματα υποδοχής των αιτήσεων δηλώνουν κάθε χρόνο στο Υπ. Παιδείας τα κριτήρια με βάση τα οποία δέχονται μεταγραφές φοιτητών. Τα κριτήρια αυτά αφορούν αποκλειστικά την επίδοση τους σε συγκεκριμένα μαθήματα ή το μέσο όρο βαθμολογίαςέτους, ή τον αριθμό των μαθημάτων που έχουν περάσει, ή συνδυασμό αυτών των κριτηρίων. Επίσης αφορούν τα Τμήματα από τα οποία γίνονται δεκτοί φοιτητές για μεταγραφή. Τα κριτήρια γίνονται γνωστά και αναρτώνται στην πλατφόρμα. Φυσικά, ένα Τμήμα χαμηλής ζήτησης είναι πιθανόν να έχει λιγότερες απαιτήσεις από ένα Τμήμα υψηλής ζήτησης.

4. Οι αιτήσεις μεταφέρονται στα Τμήματα προορισμού, τα οποία τις εγκρίνουν ή απορρίπτουν με βάση τα κριτήρια που έχουν θέσει και με απόφαση Συνέλευσης Τμήματος και Συγκλήτου. Σε περίπτωση έγκρισης, η απόφαση αναφέρει πόσες και ποιες πιστωτικές μονάδες μεταφέρονται.

5. Σε περίπτωση έγκρισης, μεταφέρεται και η πίστωση του φοιτητή από το ένα Πανεπιστήμιο στο άλλο.

6. Το σύστημα αυτό έχει το πλεονέκτημα ότι επιτρέπει μια έστω περιορισμένη κινητικότητα που ξεμπλοκάρει φοιτητές από κακές αρχικές επιλογές και εισάγει και ένα καλώς εννοούμενο ανταγωνισμό μεταξύ των Ιδρυμάτων.

Επίσης, συνδέει τη μετακίνηση με αύξηση ή μείωση πόρων και άρα ορθολογικοποιεί τη στάση των Ιδρυμάτων προέλευσης και προορισμού.

Σχόλια (13)

@Τις αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ τις διαβάσατε;
|

Και όμως πολλά Πανεπιστημιακά Τμήματα έχουν 300 ECTS/πιστωτικές μονάδες πολλών κλάδων, επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες τους (μάλλον δεν το έχετε κάνει μιας και είναι πολλά, θα εκπλαγείτε).
Από όσο γνωρίζω ο σκοπός των ΤΕΙ είναι διαφορετικός και παραμένει διαφορετικός από αυτόν των Πανεπιστημίων. Τονίζεται και στις σχετικές νομοθεσίες. Έχετε διαφορετική άποψη; Θέλετε να αλλάξει;
Και δεν είπα ότι έχω διδάξει σε Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία/ΤΕΙ, ούτε ανέφερα ότι έχω την αποκλειστικότητα (δεν κατάλαβα από βγήκαν αυτά τα συμπεράσματα). Όπως θα δείτε και παραπάνω, είπα "έχω βρεθεί και σε πανεπιστήμια και τει ομοειδών κλάδων" επειδή ήμουν φοιτητής τει και μετά ως πτυχιούχος έδωσα κατατακτήριες (και πέρασα) σε πανεπιστήμιο ομοειδούς κλάδου (σε μηχανικό κλάδο) και έμαθα περισσότερα και έπρεπε να διαβάζω και περισσότερο, για να περνάω τα μαθήματα (τελείωσα πριν 3 χρόνια). Κακό ήταν που το ήθελα αυτό για μένα; Και δεν μετάνιωσα ούτε για το ένα, ούτε για το άλλο. Εσείς;

άποψη
|

300 ects έχουν όντως αρκετά τμήματα σε πανεπιστήμια (μάλλον περισσότερα από τα 4ετή, συμφωνώ με τον ΑΔΙΠ), όπως όλοι οι μηχανικοί (ηλεκτρολόγοι, μηχανολόγοι, πολιτικοί, αγρονόμοι-τοπογράφοι, μεταλλειολόγοι, ηλεκτρονικοί, ναυπηγοί, περιβάλλοντος, επιστήμης υλικών, αρχιτέκτονες, παραγωγής & διοίκησης, ορυκτών πόρων, χημικών μηχανικών, σχεδίασης προϊόντων, χωροταξίας κ.λπ.), οι γεωπόνοι (φυτικής, ζωικής, επιστήμης τροφίμων, αγροτικής οικονομίας, βιοτεχνολογίας, αξιοποίησης φυσικών πόρων), οι δασολόγοι, οι κτηνίατροι, οι φαρμακοποιοί, οι οδοντίατροι, οι ιατροί (>5), οι μουσικών σπουδών, οι βιολόγοι (βιολογικών εφαρμογών & τεχνολογιών), οι πληροφορικοί (διαχείρισης πολιτισμικού περιβάλλοντος & νέων τεχνολογιών), οι κινηματογράφου, οι ΑΣΚΤ & πλαστικών τεχνών, οι περιβαλλοντολόγοι (διαχείρισης περιβάλλοντος & φυσικών πόρων, πολιτισμικής τεχνολογίας), οι ιχθυολόγοι, οι μαθηματικοί ή φυσικοί (ΣΕΜΦΕ), οι οικονομολόγοι (μηχανικοί οικονομίας & διοίκησης, διοίκησης επιχειρήσεων αγροτικών), τεχνών ήχου & εικόνας... ελπίζω να μη ξέχασα κάτι

@ μητρόπουλος και @ΑΔΙΠ
|

Διαβάστε στο ESOS τις "Θέσεις της ΟΣΕΠ-ΤΕΙ, στα πορίσματα της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία" που απαντάει σε όλα αυτά που θέσατε.

Επίσης, 300 ECTS μονάδες έχουν πολύ λίγα Πανεπιστημιακά Τμήματα και όχι όπως λανθασμένα αναφέρετε "πάρα πολλά πανεπιστημιακά τμήματα πολλών κλάδων".

Είναι τελικά ο σκοπός των ΤΕΙ διαφορετικός από αυτόν των Πανεπιστημίων;

Τέλος, ΝΑΙ και άλλοι εκτός από εσάς έχουν βρεθεί να κάνουν μάθημα σε Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία/ΤΕΙ (δεν έχετε την αποκλειστικότητα) και πάνω σε αυτό το γεγονός βασίζουν την άποψη τους.

μητρόπουλος
|

Το Χαροκοπειο ή η Παντειος είναι κατά πολύ πιο δύσκολα "πανεπιστημια" από οποιοδήποτε ΤΕΙ... σωστά;@
Για το χαροκόπειο δεν μπορώ να εκφέρω γνώμμη αλλά για την πάντειο θα συμφωνήσω
Δεν θα ήταν σωστό να αναφέρω το περι Παντείου επίπεδο.

@Τις αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ τις διαβάσατε;
|

Εννοείται, εσείς; Και καμία δεν λέει, ότι τα ΤΕΙ είναι δυσκολότερα από τα Πανεπιστήμια ομοειδούς κλάδου. Είδατε εσείς καμιά τέτοια σύγκριση (γιατί εγώ όχι!) μιας σε αυτό απάντησα στη Γεωργία αρχικά (και ανταπαντήσατε με την ΑΔΙΠ, δηλαδή άσχετο εν προκειμένω). Ο ποιοτικός ή ποσοτικός δείκτης, που ρωτάτε, με άγνοια, ομοειδών κλάδων είναι: α) 300 ects>240 ects (μαζί με πρακτική), γιατί πάρα πολλά πανεπιστημιακά τμήματα πολλών κλάδων (εκτός βασικά από τα "καθηγητικά" τμήματα) έχουν 5ετή προγράμματα, ενώ τα ΤΕΙ όλα 4ετη; β) το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και ο τρόπος που εφαρμόζεται σε Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ (απλοϊκά σας βάζω και τα κεφάλαια ανά μάθημα και σελίδες, άμα θέλετε στο ποσοτικό για επιπλέον στοιχεία) και γ) γνωρίζουμε κάτι περισσότερο μιας και έχουμε βρεθεί και σε πανεπιστήμια και τει ομοειδών κλάδων (εσείς?).

Μπορείτε να αναφέρετε εν συντομία τους "άλλους λόγους που έχουν διαφορετικό όνομα τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ"? Γιατί από όσο γνωρίζω (αναφέρεται και στη σχετική νομοθεσία αν θυμάμαι καλά), ο σκοπός τους (των τει) είναι διαφορετικός (από πανεπιστήμια) και εν γένει συγκρίνουμε όμοια πράγματα , όχι διαφορετικά...

Kostas
|

Πως να μην υπαρχει διαφορα στη δυσκολια των τμηματων γενικοτερα; οταν σε καποιες σχολες εισάγονται μαθητες με μεσο ορο 5 και σε αλλες με πανω απο 15; Επειδη οι πρωτες ειναι συνηθως τει, λογικο ειναι να υπαρχει συνηθως διαφορα δυσκολιας. Σιγουρα ομως οχι παντα!!!

Φοιτητής ΤΕΙ
|

Έχετε απόλυτο δίκιο,
Το Χαροκοπειο ή η Παντειος είναι κατά πολύ πιο δύσκολα "πανεπιστημια" από οποιοδήποτε ΤΕΙ... σωστά;
Καληνύχτα κύριοι, όταν ξυπνήσετε συζητάμε..
ΥΓ ΑΔΙΠ;; δεν το είχε το μηχανογραφικο μου... Τι είναι αυτό;

μητροπουλος
|

Διαφορετικό όνομα έχουν τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ για άλλους λόγους που έχουν αναφερθεί εδώ και αλλού.@
Οι οποίοι είναι?

Τις αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ τις διαβάσατε;
|

Από που προκύπτει ότι υπάρχει διαφορά δυσκολίας στις πιστωτικές μονάδες μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ; Ποιος ποιοτικός ή ποσοτικός δείκτης το αποτυπώνει; Πείτε μας να μάθουμε και εμείς (πουθενά στον κόσμο κάποιος δεν αναφέρεται/ισχυρίζεται κάτι αντίστοιχο!).

Τις εκθέσεις της ΑΔΙΠ για τα ΑΕΙ (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) και τα Τμήματα τους τις διαβάζετε; Κάντε τον κόπο μήπως και ενημερωθείτε....

Διαφορετικό όνομα έχουν τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ για άλλους λόγους που έχουν αναφερθεί εδώ και αλλού.

@Γεωργία
|

Γιατί δεν είναι ίδιες ως προς τη δυσκολία τους οι πιστωτικές μονάδες σε Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ, ήμαρτον δηλαδή. Για αυτό και ονομάζονται διαφορετικά, χρόνια τώρα. Ποια ΤΕΙ είναι πολύ πιο δύσκολα από Πανεπιστήμια ομοειδούς κλάδου να τα μάθουμε και εμείς;

Λίτσα
|

Για να γίνει συγχώνευση ομοειδών τμημάτων πρέπει να είναι εφάμιλλο και το επίπεδο σπουδών.
Λυπάμαι, αλλά δεν μπορούμε να συγκρίνουμε το ΟΠΑ με το τει Πειραιά.
Όσο για τους φοιτητές και τις οικογένειές τους, όφειλαν εξ αρχής να γνωρίζουν τις διακριτές διαφορές μεταξύ πανεπιστημίων και τει.

Γεωργία
|

Γιατί όχι από ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια μεταφορά πιστωτικών μονάδων? Χρόνια ο διαχωρισμός αυτός αν και κάποια ΑΤΕΙ είναι πολύ πιο δύσκολα από Πανεπιστήμια... Πριν λίγους μήνες γινόταν λόγος και για συγχώνευση ομοειδών τμημάτων ΤΕΙ και ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ σε κάποιες περιπτώσεις... Πρώτα από όλα τα συμφέροντα όμως και στο ΤΕΛΟΣ οι φοιτητές και οι οικογένειές τους!!@!

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
|

με τον κατηφορο που εχει παρει το ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ σε λίγο τέλος και οι πολύτεκνοι.......

ΑΠΟΦΑΣΗ ΧΩΡΙΣ ΚΟΣΤΟΣ

«Πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων, που επέτυχαν ή φοιτούν σε Σχολές ή Τμήματα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, μετεγγράφονται στην αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, που είναι πλησιέστερη στον τόπο κατοικίας τους ή εκεί όπου φοιτά ο (η) αδελφός (η) τους και στο αντίστοιχο έτος, ενώ καταργείται η παρ. 7 περ. ε του ιδίου άρθρου».

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ