Ένωση Ελλήνων Ερευνητών: Αίτημα τροπολόγησης ρυθμίσεων του Ν. 4472/2017

27/06/2017

Άκουσε το άρθρο

Προς:         Καθηγητή Κωνσταντίνο Γαβρόγλου, Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων     
Καθηγητή Κωνσταντίνο Φωτάκη, Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,

Η Ένωση Ελλήνων Ερευνητών υποστηρίζοντας σθεναρά τις αρχές και τη θεσμοθέτηση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας (ΑΕ&Ε) και για να περιοριστεί η αναίτια διακριτή μεταχείριση Καθηγητών και Ερευνητών όπως αυτή αποτυπώθηκε στον πρόσφατα ψηφισμένο νόμο για τα ειδικά μισθολόγια (Ν. 4472/2017) συνεχίζει να ζητά την άμεση νομοθετική αποκατάσταση της θεσμικής και μισθολογικής απομείωσης των Ερευνητών με:

➢    την ένταξη των Ερευνητών στο ίδιο ειδικό μισθολόγιο με τους Καθηγητές ΑΕΙ, και

➢    την εξίσωση των αποδοχών των Ερευνητών με τις αποδοχές της αντίστοιχης βαθμίδας των Καθηγητών Πανεπιστημίου, καθώς έχουν ομόλογα ακαδημαϊκά προσόντα και όμοιες διαδικασίες ένταξης και προαγωγής τους σε αντίστοιχες βαθμίδες.

Επιπλέον, εκτός από τα προαναφερθέντα στον Ν. 4472/2017, πρέπει να επισημάνουμε ότι υπάρχουν ρυθμίσεις, οι οποίες δυσχεραίνουν πολλαπλώς το έργο των Ερευνητών και για τις οποίες σας καταθέτουμε τις επισημάνσεις και τις προτάσεις μας καθώς θεωρούμε αναγκαία την άμεση τροπολόγησή τους:

Άρθρο 133 παράγραφος 4

Στη συγκεκριμένη παράγραφο ορίζεται ότι η προϋπηρεσία των Ερευνητών για τη μισθολογική κατάταξη και εξέλιξή τους σε 16 μισθολογικά κλιμάκια θα υπολογίζεται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στον Ν. 4354/2015 για το ενιαίο μισθολόγιο, που αφορά σε υπαλλήλους του δημοσίου μόνιμους και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και ορισμένου χρόνου. Όπως αναφέρεται στην παρ. 4 του άρθρου 11 του εν λόγω νόμου «ως προϋπηρεσία που αναγνωρίζεται για την εξέλιξη των υπαλλήλων που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος, στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 9 του παρόντος, λαμβάνεται η υπηρεσία που προσφέρεται σε φορείς της παραγράφου 1 του άρθρου 7 των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σχέση εξαρτημένης εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου η ορισμένου χρόνου» ενώ στη σχετική εγκύκλιο εφαρμογής του (Αρ. Πρωτ. 2/31029/ΔΕΠ, 6/5/2016) συμπληρώνεται με έμφαση η αναφορά: «αποκλειομένων σε κάθε περίπτωση των συμβάσεων μίσθωσης έργου». Κατά συνέπεια οι συμβάσεις μίσθωσης έργου που συνάπτονται κατά κόρον στα πλαίσιο των ερευνητικών, αναπτυξιακών και λοιπών έργων δεν θα προσμετρώνται ως προϋπηρεσία.

Επιπλέον, ενώ αναγνωρίζεται «ως προϋπηρεσία το διδακτικό ή ερευνητικό έργο που έχει προσφερθεί σε δημόσια ή ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού», δεν αναφέρεται η αντίστοιχη αναγνώριση για το ερευνητικό έργο στα Ερευνητικά Κέντρα ή Ινστιτούτα του εξωτερικού. Τέλος, για μία ακόμη φορά και εν μέσω συνεχών προκηρύξεων υποτροφιών του ΥΠΠΕΘ, δεν αναγνωρίζεται ο χρόνος υποτροφίας, εφόσον οδήγησε στη λήψη διδακτορικού διπλώματος, ως χρόνος προϋπηρεσίας κάτι που προβλεπόταν ακόμη και στον ιδρυτικό νόμο για την έρευνα Ν.1514/1985.

Σύμφωνα με τα παραπάνω προτείνουμε την αντικατάσταση της παραγράφου 4 του άρθρου 133 ως εξής:

4. Ως υπηρεσία για τη μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη υπολογίζεται η αναφερόμενη στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 11 του ν. 4354/2015, όπως κάθε φορά ισχύει καθώς και οι συμβάσεις μίσθωσης έργου. Για τους Ερευνητές αναγνωρίζεται ως προϋπηρεσία το διδακτικό ή ερευνητικό έργο που έχει προσφερθεί σε δημόσια ή ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού, εφόσον οι τίτλοι σπουδών που αυτά παρέχουν αναγνωρίζονται από το αρμόδιο για το σκοπό αυτό όργανο ως ακαδημαϊκά ισότιμοι με αυτούς των Πανεπιστημίων και των Α.Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής και το ερευνητικό έργο που έχει προσφερθεί σε δημόσια ερευνητικά κέντρα ή ινστιτούτα του εξωτερικού καθώς και  ο χρόνος υποτροφίας, εφόσον οδήγησε στη λήψη διδακτορικού διπλώματος. Η αναγνώριση των ανωτέρω υπηρεσιών πραγματοποιείται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου και τα οικονομικά αποτελέσματα ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.

Άρθρο 135 παράγραφος 3

Στη συγκεκριμένη παράγραφο αναφέρεται ρητώς ότι «δεν δικαιολογείται η χορήγηση άλλων μισθολογικών παροχών, με οποιαδήποτε ονομασία, πλην της αμοιβής από συγγραφικά δικαιώματα, από δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας και από παροχή εκπαιδευτικού έργου και πλην της πρόσθετης αμοιβής για εκτέλεση χρηματοδοτούμενων ερευνητικών και λοιπών προγραμμάτων» και επιπλέον «οι λεπτομέρειες χορήγησης των οποίων ρυθμίζονται με κοινή απόφαση του αρμόδιου Υπουργού και των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας και Ανάπτυξης.»

Αρχικά πρέπει να επισημάνουμε ότι δεν περιλαμβάνονται και άλλες πιθανές πηγές παροχών που σχετίζονται με το έργο των Ερευνητών ενώ προβλέπονται σε άλλους νόμους (π.χ. στον Ν. 4386/2016), όπως παροχές από συμμετοχή σε επιτροπές ή επιστημονικά ή διοικητικά συμβούλια του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ή Διοικούσες Επιτροπές Α.Ε.Ι., από αξιολόγηση προτάσεων ή έργων κ.ά. Επιπλέον  πρέπει να τονίσουμε ότι προβλέπεται έκδοση ΚΥΑ, χωρίς να είναι κατανοητή η υποχρέωση αυτή καθώς και κυρίως ο σκοπός που θα εξυπηρετήσει, ενώ σωστά κατά την άποψή μας στην αντίστοιχη ρύθμιση για τους Καθηγητές ΑΕΙ (άρθρο 131 παρ. 2) δεν θεωρήθηκε απαραίτητη και δεν περιλαμβάνεται. Ειδικότερα, η έλλειψη των προαναφερθέντων και η αναμονή για την έκδοση της ΚΥΑ έχει επιφέρει έντονες δυσλειτουργίες στα Ερευνητικά Κέντρα.

Σύμφωνα με τα παραπάνω προτείνουμε την αντικατάσταση της παραγράφου 3 του άρθρου 135 ως εξής:

3. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος και εφεξής, πέραν των παροχών και αποζημιώσεων του άρθρου αυτού δεν δικαιολογείται η χορήγηση άλλων μισθολογικών παροχών, με οποιαδήποτε ονομασία, πλην της αμοιβής από συγγραφικά δικαιώματα, από δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας, από παροχή εκπαιδευτικού έργου, από συμμετοχή σε επιτροπές ή επιστημονικά ή διοικητικά συμβούλια του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ή Διοικούσες Επιτροπές Α.Ε.Ι., από αξιολόγηση προτάσεων ή έργων και από τη συμμετοχή με οποιαδήποτε ιδιότητα σε εταιρείες τεχνολογικής βάσης - έντασης γνώσης, και πλην της πρόσθετης αμοιβής για εκτέλεση χρηματοδοτούμενων ερευνητικών και λοιπών προγραμμάτων.

Άρθρο 153 παράγραφος 10

Στο νομοσχέδιο που είχε κατατεθεί αρχικά στη Βουλή προς ψήφιση υπήρχε διαφορετική διατύπωση της παρ. 3 του άρθρου 135, όπου στη ρητή διατύπωση για χορήγηση άλλων μισθολογικών παροχών για τους Ερευνητές αναφέρονταν μόνο τα «επιμίσθια» ενώ κατά τη διαδικασία της ψήφισης τροποποιήθηκε ορθώς και ο όρος «επιμίσθια» σε «πρόσθετη αμοιβή» και συμπεριελήφθησαν και άλλες πηγές παροχών χωρίς όμως να υπάρξει αντίστοιχη τροποποίηση και στο προτελευταίο εδάφιο της παρ. 10 του συγκεκριμένου άρθρου. Με αποτέλεσμα να εξαιρούνται από τις τακτικές αποδοχές μόνο οι πρόσθετες αμοιβές από τα ερευνητικά προγράμματα και όχι οι λοιπές παροχές που προβλέπονται.

Σύμφωνα με τα παραπάνω προτείνουμε τις ακόλουθες τροποποιήσεις στην παράγραφο 3 του άρθρου 135 ως εξής:

Τροποποίηση της παρ. 10γ ως εξής:

γ) Των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 135, και την τροποποίηση του προτελευταίου εδάφιου της παραγράφου 10 ως εξής:

Δεν αποτελούν τακτικές αποδοχές οι εφημερίες του άρθρου 140, αποζημιώσεις που καταβάλλονται για υπερωριακή απασχόληση και τα επιμίσθια για εκτέλεση χρηματοδοτούμενων ερευνητικών προγραμμάτων της παραγράφου 3 του άρθρου 135 του παρόντος νόμου.

Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,

Ευελπιστούμε στην ανταπόκρισή σας για την άμεση νομοθετική ρύθμιση των παραπάνω ώστε να επιλυθούν το συντομότερο δυνατό δυσλειτουργίες και προβλήματα σε θεσμικά θέματα των Ερευνητών και των Ερευνητικών Κέντρων.

Για την Ένωση Ελλήνων Ερευνητών
Η Πρόεδρος                   Η Γενική Γραμματέας
Μαρία A. Κωνσταντοπούλου    Μάχη Δ. Χατζηγιάννη

 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ