Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Live/Βουλή : Η Ν. Κεραμέως απαντά στη Βουλή για την εικόνα στα σχολεία μετά την επαναλειτουργία τους

Μετά από επίκαιρη ερώτηση της Χαράς Κεφαλίδου
Δημοσίευση: 13/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για σήμερα Τετάρτη  το πρωί ορίστηκε η συζήτηση στη Βουλή,  της επίκαιρης ερώτησης της  Βουλευτού του ΚΙΝΑΛ Χαράς Κεφαλίδου , προς την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως σχετικά με το ποια είναι η εικόνα των σχολείων  , μετά την επαναλειτουργία τους.

Το esos  συνδέθηκε με τη Βουλή για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη συζήτηση.

Η υπουργός Παιδείας καλείται από την Χαρά Κεφαλίδου να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

1. Γνωρίζετε ποια είναι η πραγματική εικόνα σε ό,τι αφορά τα μέτρα υγιεινής και μαθησιακής προόδου  με το άνοιγμα των σχολείων;

2. Ποιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμό διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν στα σχολεία και πως καλύφθηκαν;

3. Συνεχίζεται η εξ αποστάσεως ασύγχρονη και σύγχρονη εκπαίδευση;

4. Ποιο είναι το ποσοστό των σχολικών μονάδων ανά την επικράτεια όπου πραγματοποιείται  αναμετάδοση των μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο από τις τάξεις;

5. Πότε πρόκειται να καταθέσετε στη Βουλή τη γνώμη και τις προδιαγραφές αναμετάδοσης σε πραγματικό χρόνο του μαθήματος τάξης, της Αρχής Προστασίας Προσωπικών δεδομένων;             

Στην επίκαιρη ερώτηση η Χαρά Κεφαλίδου τονίζει τα εξής:

  • Σήμερα πραγματοποιείται το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων μετά την αναγκαστική διακοπή της λειτουργίας τους στις 11 Μαρτίου προκειμένου να περιοριστεί η πανδημία του κορωνοϊού COVID19. Το Υπουργείο Παιδείας υιοθετώντας τις Εισηγήσεις της Επιστημονικής Επιτροπής του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) αποφάσισε και προχώρησε στη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων.
  • Η εξειδίκευση και η εφαρμογή των μέτρων στα σχολεία ήταν και είναι ευθύνη της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Ακολουθήθηκε η λογική της τμηματικής λειτουργίας, ξεκινώντας από τους μαθητές της Γ’ Λυκείου και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και καταλήγει στην ενδεχόμενη λειτουργία και των Δημοτικών Σχολείων.
  • Ουσιαστικά, το σημερινό άνοιγμα των σχολείων αποτελεί ένα δύσκολο crash test για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Για τον τρόπο επαναλειτουργίας των σχολείων, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους, παραμένουν τεράστια κενά και ασάφειες. Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές προβληματίζονται, ενώ και η ελληνική κοινωνία είναι διχασμένη.
  • Η αναμετάδοση των μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο πυροδότησε ακόμη περισσότερο αυτόν τον διχασμό. Υπάρχουν ισχυρές αντιρρήσεις ως προς την παιδαγωγική ορθότητα και την έκθεση ανήλικων μαθητών σε δημοσιότητα, καθώς και αμφισβήτηση για τη νομιμότητα του μέτρου.
  • Δυστυχώς, κατά τη συνήθη τακτική του Υπουργείου, κανένας διάλογος δεν προηγήθηκε με την εκπαιδευτική κοινότητα, που είναι αυτή που κλήθηκε και καλείται να υλοποιήσει σήμερα πρωτόγνωρα μέτρα σε εφαρμογή της υπουργικής απόφασης. 

Σχόλια (2)

 
Aνώνυμος εδεσσα
11 Μάιος 2020 17:55

Η εικόνα των σχολείων, είναι αυτή που μπορεί να είναι.

Με το νομοσχέδιο εν μέσω Πανδημίας, κανείς λόγος, καμία διαβούλευση.

Αντί να κάνετε κρίσεις στελεχών, άλλη μια χρονιά παράταση, απαράδεκτο

 
Στέλιος
13 Μάιος 2020 09:40

Αντί να κοιτάξουν τί "έχει το έρμο και ψοφάει" κάθε τόσο, εννοώ το πολύπαθο Σχολικό Δίκτυο και ό,τι υποστηρίζει (ηλεκτ. τάξη, αλληλογραφία, ιστοσελίδες σχολείων), ασχολούνται με το πόσοι μαθητές της Γ΄έρχονται στο σχολείο, και πώς θα γίνει το καλύτερο βίντεο για εκείνους που αποφάσισαν να μείνουν στο σπίτι.
Οι μαθητές είναι τόσοι όσοι δεν έχουν περιθώριο απουσιών, δεν έχουν αρρώστους και γέρους, ή δεν έχουν γονείς που αποφασίζουν να υπογράψουν την υπεύθυνη δήλωση.
Το βίντεο σημαίνει επιστροφή σε ένα μάθημα μετωπικό, με τον καθηγητή/δάσκαλο να διδάσκει να γράφει στον πίνακα και τους μαθητές να ακούν και να κρατούν σημειώσεις.
Εκείνο που προέχει σε όλες τις περιπτώσεις είναι η διασφάλιση της επικοινωνίας σχολείου/μαθητή, η ομαλή ροή της αλληλογραφίας, η δυνατότητα πραγματοποίησης εκπαίδευσης εξ αποστάσεως και όλα αυτά σημαίνουν: να ξηλωθεί εντελώς αυτό που λέγεται Σχολικό Δίκτυο και να στηθεί από την αρχή αγοράζοντας τον αναγκαίο εξοπλισμό. Να ξεκινήσουν από τη βάση για να χτίσουν κάτι που τον Σεπτέμβρη θα μπορεί να λειτουργήσει ομαλά, σταθερά, και στο οποίο μαθητές και εκπαιδευτικοί θα μπορούν να βασιστούν στη διδασκαλία τους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.