Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ν. Κεραμέως : Δεν θα αφήσουμε μικροπολιτικά και συνδικαλιστικά συμφέροντα να σταθούν εμπόδιο στην πρόοδο των παιδιών μας

Με βάση τα έως τώρα στοιχεία, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου έχουν επιστρέψει στις τάξεις από προχθές, 11/5, σε ποσοστό 60% κατά μέσο όρο.
Δημοσίευση: 13/05/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τα μέτρα προστασίας και τις ειδικές πρόνοιες που έχουν ληφθεί κατά την επανέναρξη της λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, παρέθεσε η υπουργός Παιδεία  Νίκη Κεραμέως, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού Δράμας και τομεάρχη Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, Χαράς Κεφαλίδου.

Η υπουργός τόνισε ότι πρόκειται να εκδοθεί άμεσα η απαραίτητη κανονιστική πράξη για την εφαρμογή της διάταξης που ψηφίσθηκε και παρέχει τη δυνατότητα ψηφιακής σύνδεσης των μαθητών που μένουν σπίτι -προστατεύοντας την υγεία τη δική τους, της οικογένειάς τους και του κοινωνικού συνόλου- με την τάξη τους.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά η Ν. Κεραμέως:

«Δύο ημέρες τώρα έχουμε γίνει μάρτυρες μίας δίκης προθέσεων. Γιατί; Επειδή θεωρούμε υποχρέωση μας να εξασφαλίσουμε το δικαίωμα στην εκπαίδευση και στα παιδιά αυτά που μένουν σπίτι.

Παρά την εκστρατεία παραπληροφόρησης, χθες η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, δήλωσε

1ον) ότι είναι νόμιμος καταρχήν ο σκοπός της ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται στην πρόσφατη ρύθμιση,

2ον) ότι το Υπουργείο Παιδείας είχε συμβουλευθεί την Αρχή πριν τη διαμόρφωση της ρύθμισης και ενσωμάτωσε συγκεκριμένες προτάσεις της.

Ούτε βήμα πίσω

Μετά τη χθεσινή ανακοίνωση της Αρχής, κάποιοι εν απογνώσει ψάχνουν νέες άμυνες, και προσπαθούν να συνεχίσουν την παραπληροφόρηση λέγοντας ότι δήθεν κάνουμε πίσω. Ούτε βήμα πίσω.

Προχωράμε όπως ακριβώς ξεκινήσαμε, για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος».

Η υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη στάση της αντιπολίτευσης στη Βουλή:

«Εσείς που ψηφίσατε ΠΑΡΩΝ στην εν λόγω ρύθμιση κα Κεφαλίδου τι ακριβώς προτείνετε; Και το ερώτημα προφανώς απευθύνεται και σε όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και λοιπούς που καταψήφισαν ή αντιτάχθηκαν στη ρύθμιση αυτή: Τι απαντάτε στους μαθητές που μένουν σπίτι τους γιατί ο παππούς ή η γιαγιά που μένει μαζί τους ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου και θέλουν – και θέλουμε – να τους προστατεύσουμε;

Αυτά τα παιδιά να μην έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση;

Εμείς θα αγωνιστούμε για να εξασφαλίσουμε σε όλους δικαίωμα στην εκπαίδευση!

Ας κοιτάξουμε επιτέλους μπροστά για το συμφέρον των παιδιών μας.

Δεν θα αφήσουμε μικροπολιτικά και συνδικαλιστικά συμφέροντα να στέκονται εμπόδιο στην πρόοδο των παιδιών μας.

Δεν θα κάνουμε καμία έκπτωση στην προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος.

Παράλληλα, απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για την προετοιμασία και την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η Ν. Κεραμέως ανέφερε «Γιατί αυτή η απαξίωση όλων των συντελεστών της εκπαίδευσης; Όχι μόνο τα κατάφεραν σε χρόνο ρεκόρ, αλλά απέδειξαν ότι η χώρα μας ουδόλως υστερεί έναντι άλλων, τουναντίον υπερτερεί και σε τεχνολογικούς και σε μαθησιακούς και -πολλώ δε μάλλον- σε ανθρώπινους πόρους. Οι εκπαιδευτικοί μας απέδειξαν ότι και θέλουν και μπορούν να δίνουν λύσεις, έχοντας το συμφέρον των παιδιών στο νου και την καρδιά τους.

Αν ακούγαμε τις απανταχού Κασσάνδρες, από την αρχή αυτής της κρίσης, οπότε σπεύσαμε αμέσως, υπό αντίξοες συνθήκες, να δημιουργήσουμε ένα ολόκληρο σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,

- δεν θα είχαμε σήμερα 36 εκατομμύρια λεπτά μαθημάτων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης,
- δεν θα είχαμε δώσει στα παιδιά μας τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τους 2 αυτούς μήνες που τελούσαμε σε αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών για να διατηρήσουν στενή την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία,
- δεν θα είχαμε δρομολογήσει για τα σχολεία μας πάνω από 12 εκατομμύρια ευρώ σε τεχνολογικό εξοπλισμό από ΕΣΠΑ και 3 εκατομμύρια ευρώ σε εξοπλισμό από δωρεές,
- δεν θα είχαμε εξασφαλίσει δωρεάν πρόσβαση στις εκπαιδευτικές πλατφόρμες από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας,
- δεν θα είχαμε εξελίξει τις ψηφιακές μας υποδομές.

Δυσκολίες υπήρξαν πολλές σε αυτές το εγχείρημα, και δοκιμασίες μεγάλες.

Αλλά εμείς αυτές τις βλέπουμε σαν πρόκληση για να βελτιώνουμε τη δημόσια παροχή της εκπαίδευσης, διαρκώς να προσπαθούμε να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες προς τους πολίτες.

Επιλέξαμε λοιπόν να μην έχουμε μία στείρα αντιπαράθεση με τις δυνάμεις της άρνησης, της απαξίωσης κάθε προσπάθειας, με αυτούς που αν ήταν στο χέρι τους τα παιδιά μας θα έμεναν σε εκπαιδευτική απραξία, στο σκοτάδι, τους 2 μήνες της αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών».

Επίσης, η υπουργός Παιδείας  αναφέρθηκε αναλυτικά στα μέτρα υγιεινής όπως τα αντισηπτικά που έχουν τοποθετηθεί με μέριμνα του υπουργείου σε κάθε σχολείο, τις αποστάσεις μεταξύ των θρανίων, τον μέγιστο αριθμό μαθητών σε κάθε τμήμα, την οργάνωση ξεχωριστών διαλειμμάτων, την εντατικοποίηση του καθαρισμού των αιθουσών, την απαγόρευση λειτουργίας κυλικείων καθώς και την πρόβλεψη ειδικής άδειας για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Όπως τόνισε η υπουργός από τις 6/5/2020, οπότε και επέστρεψαν οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες, έλειψε σε άδεια συμπεριλαμβανομένης της ειδικής άδειας λόγω ατόμων αυξημένου κινδύνου μόλις το 1,3% έως 2,5% των εκπαιδευτικών (από Τετάρτη έως Δευτέρα).

Επίσης, με βάση τα έως τώρα στοιχεία, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου έχουν επιστρέψει στις τάξεις από προχθές, 11/5, σε ποσοστό 60% κατά μέσο όρο.

Σχετικά με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η κ. Κεραμέως διαβεβαίωσε ότι συνεχίζεται κανονικά στις δομές που τελούν ακόμη σε αναστολή λειτουργίας ενώ υπογράμμισε ότι «η εκπαιδευτική κοινότητα, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, αγκάλιασε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: καταγράφηκαν σχεδόν 10 εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών αθροιστικά σε ψηφιακές τάξεις, 113.000 εκπαιδευτικοί έχουν δημιουργήσει την προσωπική ψηφιακή τους τάξη, πάνω από 1 εκατομμύριο μαθητές και σχεδόν 200.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, 150.000 παιδιά παρακολουθούν καθημερινά την εκπαιδευτική τηλεόραση, ενώ πάνω από 96% των μαθημάτων των Πανεπιστημίων διενεργούνται κανονικά μέσω τηλεδιάσκεψης».

Η Χ. Κεφαλίδου

Η Χαρά Κεφαλίδου τόνισε τα εξής:

Η αλαζονεία της εξουσίας δεν επιτρέπει στο Υπουργείο Παιδείας να δει με καθαρή ματιά τα ζητήματα της Παιδείας και να λάβει έγκαιρα τις σωστές αποφάσεις, και τελικά, σκιάζει τη σπουδαία προσπάθεια που κάνει η χώρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας.

Το Υπουργείο Παιδείας θα μπορούσε να αποφύγει τη δυσαρέσκεια της εκπαιδευτικής κοινότητας και μεγάλης μερίδας των γονέων, το διχασμό της κοινωνίας και την αμφισβήτηση των προθέσεών του.

Θα μπορούσε εάν λειτουργούσε θεσμικά, συγκροτημένα και συντονισμένα, με αναλυτικό σχεδιασμό που όφειλε να έχει έτοιμο από το τέλος Μαρτίου, με έγκαιρη γνωστοποίηση των επιλογών του, και διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς και τα κόμματα.

Κανείς δεν θέλει να μείνει πίσω ούτε ένας μαθητής. Οι επιλογές της ψηφιακής εποχής πολλές. Πρώτοι εμείς δημιουργήσαμε το "Ψηφιακό Σχολείο" και σήμερα η εκπαίδευση λειτουργεί εξ αποστάσεως ασύγχρονα ή σύγχρονα με αυτές τις πλατφόρμες, τα δεδομένα και τα περιεχόμενα. Καμία σχέση όμως δεν έχει αυτό, με την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος χωρίς κανόνες, προδιαγραφές, περιορισμούς εκθέτοντας ανήλικους μαθητές.

Η ηγεσία του Υπουργείου όμως επέλεξε να αιφνιδιάσει με τροπολογία άμεσης εφαρμογής, ενός μέτρου που όφειλε, πριν έρθει στη Βουλή, να έχει τουλάχιστον τηρήσει τις απαραίτητες νόμιμες διαδικασίες.

Όσο αγαθές προθέσεις και αν έχει το Υπουργείο, ο σκοπός, ακόμα κι αν είναι νόμιμος, δεν αγιάζει τα μέσα! Δεν μπορεί να δικαιολογήσει παραλείψεις που αποπνέουν περιφρόνηση των δημοκρατικών θεσμών και, εν τέλει, των πολιτών.

Σχόλια (32)

 
steven
13 Μάιος 2020 15:39

Είπατε την μεγάλη αλήθεια Κ Υπουργός ! !

 
Λιανα
13 Μάιος 2020 15:43

Ποιο 60 τοις εκατό.δεκα τις εκατό είναι το ποσοστό σήμερα Τετάρτη όλοι κατέθεσαν δήλωση που το ίδιο το υπουργείο επιτρέπει να είναι και ψευδής και να μετακυλίσει την ευθύνη στους γονείς ξεπερνώντας τον εαυτό του βάζει πολλούς γονείς να δηλώσουν ουσιαστικά ψέματα και να έχουν την ευθύνη.Συμπερασμα τα πάντα νομιμοποιούνται και τα πάντα ψηφίζονται με την ΟΛΜΕ απλό παρατηρητή .Το τελις της δημόσιας εκπαίδευσης έφτασε η δε τεχνική τελείωσε ήδη.Του χρόνου και με στοίχημα θα κλείσει το 20 τοις εκατό των ΕΠΑΛ και πιθανώς θα καταργηθούν τα ΕΚ.

 
Observator
13 Μάιος 2020 15:47

H εκπαίδευση δεν ειναι μονο η παρουσια του διδάσκοντα στην τάξη αλλά και οι προδιαγραφές των σχολικών μονάδων. Εργαστηρια, μέγεθος αίθουσας, τεχνικό προσωπικό κτλ. Ειμαστε μια θεωρητική χώρα σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης. Το πρόβλημα με την επιδημία ήρθε για να μείνει. Χρειάζεται ανασχεδιασμός των πάντων με βάθος χρόνου στην υλοποίηση του.

 
Stelios
13 Μάιος 2020 15:49

Καλά τα λέει, το 60% των μαθητών που δεν έχουν υποβάλει δήλωση πάει στο σχολείο. Μόνο δεν λέει ολόκληρη την αλήθεια. Για την ακρίβεια ο αριθμός τους δεν ξεπερνά το 20-25% του συνολικού αριθμού.
Για το Σχολικό Δίκτυο που κάθε μέρα έχει προβλήματα και το Σαββατοκύριακο δεν λειτουργεί, δεν λέει τίποτε.
Αν δεν φτιαχτεί αυτό, τότε ό,τι και να κάνει είναι άχρηστο. Η εξ αποστάσεως δεν στηρίζεται μονάχα σε μια κάμερα, αλλά και σε έναν χώρο στον οποίο θα αναρτηθούν εργασίες να οργανωθούν ασκήσεις, θα μπορέσουν οι μαθητές να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και να δουν το αποτέλεσμά της προσπάθειάς τους.
Αν η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν μόνον να κοιτάς οθόνη του υπολογιστή ή της τηλεόρασης, θα ήταν όλοι με διδακτορικά σήμερα.

 
Αγγελική Γ.
13 Μάιος 2020 16:30

Έχει σκεφτεί κανείς ότι συχνά στην πολιτική υπερτονίζεται κάτι, όπως εδώ το -ανάξιο ακόμη και συζήτηση- θέμα της βιντεοσκόπησης των μαθημάτων, για αποπροσανατολισμό και για να περάσουν άλλα πολύ πιο σοβαρά θέματα ; Επίσης έχετε προσέξει ότι η Υπουργός με τη βοήθεια των ΜΜΕ που έχουν δεχτεί γενναίες χορηγίες από τον πρωθυπουργό, καλλιεργεί σταθερά την απαξίωση των εκπαιδευτικών και του έργου τους ;

 
Αλέξης
13 Μάιος 2020 17:27

κ. Κεραμέως, το γεγονός ό,τι "πέτυχε" (όπως λέτε) η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σίγουρα δεν οφείλεται στο υπουργείο παιδείας!!
Δεν υποστηρίξατε τους εκπαιδευτικούς. Αντίθετα τους πιέσατε να κάνουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μια νύχτα, χωρίς καν να αναρωτηθείτε εσείς και οι σύμβουλοι σας αν είναι σε θέση να το κάνουν. Εσείς φυσικά μοστράρεται με το πανάκριβο laptop σας σε κάθε εμφάνιση και νομίζετε πως έχουν όλοι τη δυνατότητα να έχουν παρόμοια laptop!!! Είναι προφανές πως δεν έχετε επαφή με τις Ελληνικές οικογένειες!! Αν είχατε, θα ξέρατε τα προβλήματα και τις ελλείψεις που έχουν σε τεχνολογικό εξοπλισμό.
Δεν θα γράψω άλλα (ενώ θα μπορούσα) θα ήθελα όμως αν μπορούσατε να απαντήσετε στην παρακάτω ερώτηση:
Πως μπορεί μια οικογένεια που έχει τρία (3) παιδιά (δεν θα σας πως περισσότερα) να κάνει μάθημα εξ αποστάσεως με την μέθοδο της σύγχρονης τηλεεκπαίδευσης όταν διαθέτει έστω 2 Η/Υ; Και μπορεί να γίνει αυτό αν στην οικογένεια υπάρχει και ένας εκπαιδευτικός που πρέπει να κάνει μάθημα την ίδια ώρα;
Μην λέτε λοιπόν "δεν θα είχαμε σήμερα 36 εκατομμύρια λεπτά μαθημάτων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης," γιατί θα ήθελα να μου πείτε πόσα από αυτά τα εκατομμύρια λεπτά μαθημάτων έχασαν οι μαθητές/τριες μιας οικογένειας με τρία (3) παιδιά.
Και όσο για την ερώτηση που κάνατε στα κόμματα της αντιπολίτευσης και λοιπούς που καταψήφισαν την ρύθμιση που φέρατε στην Βουλή, θα μου επιτρέψετε να σας πω πως υπάρχει άλλος τρόπος που δεν θα προκαλέσει αντιδράσεις και ίσως τελικά είναι καλύτερος και για τους μαθητές/μαθήτριες: Η ασύγχρονη τηλεεκπαίδευση που θα μπορούσε να γίνει με την αποστολή των ασκήσεων-εργασιών που έγιναν στην τάξη, με την αποστολή ενός απλού email.......

 
PE19
13 Μάιος 2020 17:38

Όταν κυριαρχεί ο φανατισμός δεν υπάρχει ο ορθός λόγος. Βρεθήκαμε σε μία διελκυστίνδα που τα θύματα θα είναι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές. Τα ίδια έλεγε και ο Μπαλτάς πριν 5 χρόνια και βγήκε ο νόμος του αντισυνταγματικός και μετά από το διορισμό ενός σκηνοθέτη έφυγε από το προσκήνιο. Κ. Κεραμέως είστε πολύ μικρότερη για απόσυρση.

 
ΝΔκράτης
13 Μάιος 2020 17:46

Δεν έχω καμία σχέση με την αντιπολίτευση. Το ίδιο και η ΔΑΚΕ το ίδιο και πολοί αρθρογράφοι που έχουν γράψει πολύ αρνητικά σχόλια για την διάταξη αυτή (Πλατάρος, Κουμέντος κλπ) μήπως να δει την ουσία της υπόθεσης η κ. Υπουργός και να μην ασχολείται με την γιορτή των 3 Ιεραρχών, και με τις κάμερες? Αν με τη μισή αποφασιστικότητα προωθούσε νέες κρίσεις θα είχε τους μισούς εκπαιδευτικούς μαζί της τώρα μας έχει όλους απέναντι.

 
Q...s-Άντεστε!
13 Μάιος 2020 18:34

Βασίλης Κικίλιας και Ανδρέας Ξανθός συζητούσαν* σήμερα στη Βουλή ήσυχα κι απλά!...
Και στα δικά μας!

*Καλό θα ήταν να αναρτήσει το esos μία απο τις φωτογραφίες που έβγαλαν οι δημοσιογράφοι.

 
Stelios-3
13 Μάιος 2020 19:19

Στις παραλίες 40 άτομα ανά 1000 τ.μ. Στα σχολεία 1 άτομο ανά 2 τ.μ. Δεν είναι καθόλου τυχαίο.

 
Νάχαμε να λέγαμε
13 Μάιος 2020 19:52

Αν πραγματικά νοιαζόταν για την εκπαίδευση θα έπρεπε να είναι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ! Αντίθετα, όλα όσα συμβαίνουν στηρίζονται στη διάθεση των μαθητών και εκπαιδευτικών. Για πολλά παιδιά η σχολική χρονιά τελείωσε στις αρχές Μαρτίου με τις ευλογίες του Υπουργείου. Τέτοια αβάντα στην αμορφωσιά και στη ανεκπαίδευση με τις ευλογίες και πίεση της ΟΛΜΕ, πρώτη φορά συμβαίνει. Και καλά για την ΟΛΜΕ δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό, αφού συνέχεια αναθεματίζουν την τηλεκπαίδευση και εγκωμιάζουν την ... τηλεπάθεια και γενικά θεωρούν υποχρέωση τους να υπερασπιστούν την αδράνεια ως κεκτημένο δικαίωμα, αλλά το Υπουργείο ; Αλλά όταν θεσμοθετεί τη λαμογιά των υπεύθυνων ψευδών δηλώσεων ως ένδειξη εμπιστοσύνης, μπορεί κανείς να περιμένει κάτι καλύτερο ; Μία από τα ίδια τελικά και κρίμα που ο Πρωθυπουργός χρεώνεται την ανικανότητα των υπευθύνων του Υπουργείου Παιδείας.

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
13 Μάιος 2020 20:13

καταγράφηκαν σχεδόν 10 εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών αθροιστικά σε ψηφιακές τάξεις, 113.000 εκπαιδευτικοί έχουν δημιουργήσει την προσωπική ψηφιακή τους τάξη, πάνω από 1 εκατομμύριο μαθητές και σχεδόν 200.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, 150.000 παιδιά παρακολουθούν καθημερινά την εκπαιδευτική τηλεόραση, ενώ πάνω από 96% των μαθημάτων των Πανεπιστημίων διενεργούνται κανονικά μέσω τηλεδιάσκεψης

ΠΟΤΕ ΕΔΩΣΑ ΑΔΕΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ?

 
teacher
13 Μάιος 2020 20:30

Η απαντήσεις της Υπουργού στη Βουλή θεωρώ πως δείχνουν τον πανικό της για την πατάτα που έκανε με τη βιντεοσκόπηση. Νόμιζε πως όλοι θα της πουν μπράβο επειδή νοιάζεται και για τους μαθητές που δε θα πάνε στο σχολείο, αλλά της γύρισε μπούμερανγκ. Από Δευτέρα κανένα παιδί της Γ' Λυκείου δε θα πηγαίνει σχολείο, επειδή ποτέ κανένας δεν το έκανε όλα αυτά τα χρόνια κατά τον μήνα Μάιο. Γιατί λοιπόν να το κάνει φέτος, που υπάρχει και ο κίνδυνος να "τσιμπήσει" και κανέναν ιό λίγο πριν από τις Πανελλαδικές; Έχασε επίσης ένα μεγάλο πλεονέκτημα που είχε πριν την κατάθεση της τροπολογίας. Τις τηλεδιασκέψεις. Θα μπορούσε να προτείνει την παράδοση μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως για τους μαθητές που απουσιάζουν, σε άλλο όμως χρόνο από τη δια ζώσης διδασκαλία. Κάτι που πολλοί εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να κάνουν, παρά το άνοιγμα των σχολείων. Κι αν κάποιος έθετε θέμα διδακτικού ωραρίου, κάθε σχολική μονάδα θα μπορούσε να καταρτίσει ένα πρόγραμμα τέτοιο, που οι ώρες του κάθε εκπαιδευτικού δε θα καταστρατηγούνταν. Για μένα, προσωπικά, καλύτερα να κάνω μια ώρα παραπάνω για 4 ακόμη εβδομάδες παρά να ανοίξει η Κερκόπορτα της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος, που κανείς δεν ξέρει πού μπορεί να οδηγήσει μελλοντικά. Και δεν αναφέρομαι μόνο στα προσωπικά δεδομένα.

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
13 Μάιος 2020 22:33

Δυστυχώς η υπουργός συνεχίζει αμετανόητη τον ολισθηρό αντιδημοκρατικό δρόμο του αυταρχισμού και της εγωιστικής εμπάθειας με κύριο όπλο της τον ανεξέλεγκτο λαϊκισμό, αλλά και τα καταφανή ψεύδη!
Πρώτα πρώτα είναι ψέμα ότι στα σχολεία εμφανίζεται αυτή τη βδομάδα το 60% των μαθητών της γ' τάξης! Αν αυτό ίσχυσε την πρώτη μέρα, ήδη τις δύο επόμενες το ποσοστό έχει πέσει στο 30%, το οποίο αναμένεται να πάει και πιο χαμηλά όσο περνούν οι μέρες!
Ψέμα δεύτερο: Δε νοείται η υπουργός να διαστρέφει τόσο προκλητικά τη θέση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία έθεσε ξεκάθαρα δυο προαπαιτούμενα που δεν έχουν ποτέ ικανοποιηθεί: Τη μελέτη αντικτύπου και τη διαβούλευση με την άμεσα εμπλεκόμενη πλευρά, δηλαδή τους εκπαιδευτικούς.
Όσο και να προσπαθεί να υποδυθεί το μελοδραματικό ρόλο της αδικημένης για τις προθέσεις της από την αντιπολίτευση, είναι ολοφάνερο ότι δεν τολμά να δει κατάματα τον εκπαιδευτικό κόσμο που σε βαθμό συντριπτικής ομοφωνίας έχει καταδικάσει με οργή τις αντιδημοκρατικές και κυρίως αντιπαιδαγωγικές της μεθοδεύσεις, οι οποίες μάλιστα ενεργοποιήθηκαν σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή καθώς πλησιάζουν οι πανελλαδικές εξετάσεις και απαιτείται ήρεμο κλίμα στο χώρο της εκπαίδευσης.
Υπάρχει και τρίτο ψέμα: Ψεύδεται δυστυχώς ισχυριζόμενη ότι δεν υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις απέναντι στη δική της εξοργιστική επιλογή, παρόλο που η ίδια καταγράφει με περηφάνια τα εκατομμύρια ωρών τηλεκπαίδευσης που πραγματοποίησαν - όχι η ίδια, αλλά - οι περιφρονημένοι από την ίδια και από τους των ΜΜΕ εκπαιδευτικοί, χωρίς καμία απολύτως υποστήριξη από το υπουργείο, το οποίο απλώς τώρα κεφαλαιοποιεί το δικό μας κόπο, με τα προσωπικά μας τεχνικά μέσα, ενώ το υπουργείο έχει μείνει ακόμη στις παχυλές υποσχέσεις για παροχή εξοπλισμού! Αυτή όμως ακριβώς είναι και η μοναδική λύση στο πρόβλημα των παιδιών που απουσιάζουν από το σχολείο, δηλαδή η τηλεκπαίδευση που λειτούργησε άκρως ικανοποιητικά κατά το προηγούμενο δίμηνο, και όχι η καταστροφή του ζωντανού μάθηματος στην τάξη που ποδοπατά βίαια κάθε έννοια ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων ανήλικων παιδιών!
Όχι ότι η τηλεκπαίδευση είναι και τόσο αθώα και "καθαρή" νομικά διαδικασία, αλλά εν πάση περιπτώσει εκεί συναινέσαμε οι πάντες κάτω από την πίεση της συγκυρίας έχοντας το ελαφρυντικό ότι ο εκπαιδευτικός είναι μόνος του από τη μια μεριά χωρίς ανήλικα παιδιά τριγύρω του και από την άλλη μεριά ήταν οι οικογένειες του κάθε παιδιού που μπορούσαν ελεύθερα να επιτρέψουν ή όχι τη σύνδεση του παιδιού με την εικονική τάξη. Είναι όντως μια τελείως διαφορετική κατάσταση, αρκετά αποτελεσματική πάντως και θα μπορούσε αυτή και μόνο η επιλογή να δώσει τη λύση στο τωρινό πρόβλημα. Γιατί δεν το σκέφτεται αυτό η υπουργός; Προτιμά να επιβάλει αυταρχικά τη δική της ιδέα χωρίς να υπολογίζει ότι δεν πρόκειται να γίνει ποτέ πράξη από τους ανθρώπους που καθολικά την απορρίπτουν; Προτιμά δηλαδή να καταστρέψει και το κανονικό μάθημα σ' αυτά τα λίγα παιδιά που έρχονται στο σχολείο, αντί να αποδεχθεί το χονδροειδές της λάθος και να υποχωρήσει;

 
Βιντεοσκόπηση
13 Μάιος 2020 22:52

Να δημιουργηθούν πλήρεις σειρές εκπαιδευτικών παραδόσεων, όλων των μαθημάτων και όλων των τάξεων, δίκην εκπαιδευτικής τηλεόρασης, διαθέσιμων σε όλους ηλεκτρονικά. Με τον τρόπο αυτό, θα εξυπηρετούνται οι απόντες μαθητές και θα υπάρχει ένα πρότυπο ψηφιακό εκπαιδευτικό αποθετήριο.

Από Σεπτέμβριο θα ανοίξουν πάλι τα σχολεία, αλλά πρέπει να έχει καταρτιστεί σχέδιο για να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος και να ξαναμπουν σε σχολικούς ρυθμούς οι μαθητές.

 
D.A.
13 Μάιος 2020 23:25

Η Υπουργός υπεραμύνεται την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων με φυσική παρουσία προτάσσοντας σαν βασικό της επιχείρημα την ίση μεταχείριση των μαθητών.
Το επιχείρημα όμως αυτό το καταρρίπτει η πραγματικότητα ότι ακόμα και σήμερα που κοντεύει να αποσυρθεί η σύγχρονη διδασκαλία, δεν έχει φροντίσει το αυτονόητο, να πάρουν στα χέρια τους τα παιδιά ένα λαπτοπ ή ταμπλετ που έχει υποσχεθεί εδώ και τόσες εβδομάδες.
Στο δικό μου σχολείο δεν έχει έλθει τίποτα. Και λέω έστω ότι αναμεταδίδουμε ζωντανά το μάθημα, πως ο μαθητής από το σπίτι του θα μπορεί να συνδεθεί καθώς δεν διαθέτει τον ανάλογο εξοπλισμό;
Φοβάμαι ότι ενώ η σύγχρονη διδασκαλία είχε βρει το δρόμο της, με αρκετά μεγάλα ποσοστά συμμετοχής, τώρα με την φυσική παρουσία θα πέσουμε σε πολύ μικρά ποσοστά συμμετοχής.

 
Μα
13 Μάιος 2020 23:51

αν δημιουργηθούν πλήρεις σειρές εκπαιδευτικών παραδόσεων για τους απόντες, αν συνεχιστεί επίσης η εξ αποστάσεως και η 'εκπαίδευση' μπροστά από μια οθόνη, δεν θα χρειάζονται τόσοι εκπαιδευτικοί αλλά το 1/10! Μια χαρά το webex, το zoom, το adobe connect μπορούν να σηκώσουν 200 μαθητές. Και αν δεν μπορούν ακριβώς 200, μπορούν άνετα 150!
Ο εργασιακός χώρος αλλάζει άρδην και μαζί μ' αυτόν θα επέλθει συρρίκνωση των ... τηλεργατών.
Αυτή την εκπαίδευση και αυτά τα εργασιακά δικαιώματα θέλουμε;
Όσο για τους γονείς που χαίρονται, ας ετοιμαστούν να πληρώνουν την τηλεκπαίδευση, όχι μόνον για τον εξοπλισμό, αλλά και για την σύνδεση και για κάθε εγγραφή/είσοδο. Αν μάλιστα ο εκπαιδευτικός παράγει εκπαιδευτικό υλικό, είναι δηλαδή και συγγραφέας, θα δεχτεί να διαμοιράζει δωρεάν την πνευματική του ιδιοκτησία;
Όσο για τις καταγραφές, είναι υποδούλωση, είτε με livestreaming είτε με ηλεκτρονικές τάξεις παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

 
Αγανακτισμένος γονιός και εκπαιδευτικός
14 Μάιος 2020 10:02

Νομίζω ότι είναι η κατάλληλη στιγμή ο Πρωθυπουργός να σκεφτεί ΣΟΒΑΡΑ πλέον και να αντικαταστήσει την Υπουργό Παιδείας . Έχει πάρει αρκετά δείγματα γραφής από την κυρία μέσα στο 10μηνο.Όχι μόνο δεν υλοποίησε αυτά που είχε υποσχεθεί στις προγραμματικές της δηλώσεις αλλά πράττει κάθε μέρα το αντίθετο. Ήρθε και η (προγραμματισμένη) πανδημία σαν βούτυρο στο ψωμί της. Τι άλλο περιμένει; Δεν υπήρξε ποτέ τέτοιο φαινόμενο στην παιδεία μας μετά την σύσταση του Ελληνικού κράτους.
Αντιλαμβανόμαστε ότι θα έρθει την νέα τάξη πραγμάτων και η εξαφάνιση της μεσαίας τάξης , αλλά όχι τόσο βίαια και με λάθος χειρισμό.

 
PE19
14 Μάιος 2020 12:44

Προς Υπουργείο
Δεν έχω κανένα απολύτως θέμα να με βιντεοσκοπείτε απλά σας θέτω το εξής απλό ερώτημα:
Θα βλέπατε μια κλασική ταινία πχ, “Casablanca” και να βλέπετε μόνο τον Η. Bogart ή μόνο την I. Bergman ? ακόμα και μόνο αυτούς τους 2 ηθοποιούς ? πώς θα ήταν το «play it again Sam” χωρίς να βλέπεις τον Sam? Παρά μόνο να το ακούς ? Το ίδιο ακριβώς θα αισθάνεται ένας μαθητής στο σπίτι του να βλέπει το Δάσκαλο και να ακούει φωνές των συμμαθητών του από το υπερπέραν.
Αν το ζητούμενο είναι η διάλεξη, ενεργοποιήστε την εκπαιδευτική τηλεόραση. Αν θέλουμε συμμετοχή στην τάξη Δεν θα είχα πρόβλημα ( θα το ήθελα μάλιστα) να έχω video-wall να δείχνει στους μαθητές και σε μένα παράθυρα των άλλων μαθητών από το σπίτι να βλέπω τις εκφράσεις τους, να βλέπω αν με καταλαβαίνουν, αν κοιμούνται ή αν με κοροϊδεύουν, αλλά και να βλέπουν οι ίδιοι τους συμμαθητές τους, να έχουν όλοι οι μαθητές tablet h laptop και να μπορούν να συνεργαστούν με τους μαθητές από το σπίτι για κάποιο πρόβλημα που τους θέτω και να μας το παρουσιάσουν, γενικά να υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών και εμού στο σχολείο με αυτούς στο σπίτι, αυτό ναι είναι εκπαίδευση, το μοντέλο που προτείνεται είναι θα έχει χειρότερα αποτελέσματα από την εκπαιδευτική τηλεόραση και πολύ χειρότερα από τη σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Δεν έχουμε δεδομένα, αλλά αυτό που λέτε δεν στηρίζεται σε καμία θεωρία. (Εντελώς εγωκεντρικά θα σας πρότεινα να το εφαρμόσετέ και να μου δοθεί η δυνατότητα να το μελετήσω επιστημονικά θα βγουν πολλά papers)
Αν πραγματικά μου εξασφαλίσετε Νομική κάλυψη για την πραγματική και ισότιμη συμμετοχή των μαθητών από το σπίτι με αυτούς στο σχολείο και δώσετε τα μέσα που χρειάζονται στα σχολείο τότε θα βρείτε πολλούς ρομαντικούς σαν και μένα που θέλουν τη συμμετοχή των μαθητών από το σπίτι σε μάθημα που γίνεται σε πραγματικό χρόνο στο σχολείο.
Αλλά θα ήθελα :
Σύνδεση οπτικών ινών σε κάθε σχολείο και ενσύρματη σύνδεση καθώς και wireless hot-spot σε κάθε τάξη. Κάθε μαθητής να έχει δικό του laptop ή tablet στο μάθημα και να μπορεί να συνδεθεί με αυτό του δασκάλου.
Η/Υ υψηλών προδιαγραφών για κάθε δάσκαλο και κατάλληλο λογισμικό.
2 τουλάχιστον κάμερες 1 για το Δάσκαλο 1 για τους μαθητές,
video-projector ή και διαδραστικό πίνακα.
Με αυτές τις προϋποθέσεις θα ήταν πολύ καλή ιδέα να μπαίνουν οι μαθητές από το σπίτι.
( Άσχετο αλλά η κακή Διαμαντοπούλου και ο Σπηλιωτόπουλος από το 2010 είχαν και laptop μοιράσει και λογισμικό ετοιμάσει και διαδραστικούς πίνακες καθώς και μείζων πρόγραμμα επιμόρφωσης αλλά ήταν κακοί)

 
12 χρονών
14 Μάιος 2020 12:51

Ο ανηψιός μου που είναι 12, μου είπε ότι:
- όποιος νομίζει, ότι ένα παιδί μπορεί να μείνει προσηλωμένο σε μια οθόνη για πάνω από 15'-20' (και αυτό να μην αφορά σε pc games), δεν ξέρει τί του γίνεται,
- και ότι ο μόνος λόγος για να μπει ένα παιδί σε live streaming μάθημα, είναι για να δει τους άλλους που θα πάνε στο μάθημα και μετά να τους κάνει καζούρα.
Καζούρα είναι δική μου λέξη, γιατί το παιδί χρησιμοποίησε μια άλλη, που έχει να κάνει με καθημερινό γυναικείο ένδυμα που φορούν οι κυρίες στο σπίτι...

 
Α
14 Μάιος 2020 14:37

Πέρα από τη ποσοτική προσέγγιση / μέθοδος (της κ. Υπουργού) υπάρχει και η ποιοτική! Στην εκπαίδευση είναι καλύτερο και σημαντικότερο να προσεγγίζονται τα ζητήματα με όρους ποιοτικής ανάλυσης. Αλλά αυτά είναι μάλλον "ψιλά" γράμματα για τους ενοίκους του Υπουργείου. Και δεν φέρνουν και ψήφους.

 
γονέας
14 Μάιος 2020 15:05

Καμία αναμετάδοση ήχου ή εικόνας του παιδιού μου -όσο είναι ανήλικο- δεν επιτρέπω πουθενά (προφανώς ούτε στην σχολική του τάξη).
Και δεν σκοπεύω να μπω και στη διαδικασία να αιτιολογήσω το γιατί!
Να το στείλω και κάπου γραπτά ή αρκεί το σχόλιό μου εδώ.
Σε κάθε περίπτωση, έχει ενημερωθεί σχετικά ο δικηγόρος μου να πράξει τα δέοντα, κατά παντός υπευθύνου αν υπάρξει παραβίαση του δικαιώματός μου.

 
@22 χρονων
14 Μάιος 2020 18:07

Είναι επιχείρημα αυτό; Τα παιδιά κάθονται μπροστά σε μια οθόνη για pc games αλλά όχι για μάθημα. Θα καθίσουν για μάθημα μόνο για καζούρα. Κι εμείς οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς δεν θα τα διαπαιδαγωγησουμε για το αντίθετο;

 
Βαγγελης
14 Μάιος 2020 18:21

Ε,οχι και ηΔιαμαντοπουλου καλη.Ο,τι χειροτερο υπηρξε στην εκπαιδευση.Ο Σπηλιωτοπουλος δε ελαμψε δια της αδρανειαςτου.Να ξερουμε και τι λεμε.Τι ωραια καθε φορα καποια εταιρεια να θησαυριζει,διαδραστικοι,λαπτοπ κ.λ.π.Καλη ητεχνολογια αλλα πρεπει να ειναι υποστηρικτικη και οχι κυριαρχη.Οταν θα μεινετε ανεργοι τα λεμε.Η οταν θα ειστε δουλοι μσα στα σπιτια σας για ψιχουλα τα λεμε.Οι γιγαντες της τηλεκπαιδευσης ας ηρεμησουν λιγο.Ολοι οι εκπσιδευτικοι νοιαζονται για τα παιδια,γιατι ειναι ηδουλεια τους.Ομως δε χρειαζονται να το φωναζουν.Τα παιδια πρεπει να ειναι σχολειο και οι φοιτητες στα πανεπιστημια.Αληθεια ποσοι μαθητες μπαινουν στη συγχρονη;Ξερουμε;Πολλοι ξερουν...και λενε αλλα.Μην ωραιοποιειται λοιπον τις καταστασεις και μη θεοποιειται την τεχνολογια.

 
Λενα
14 Μάιος 2020 18:36

Τα διαπαιδαγωγουμε,αλλα ειναι παιδια.Ποσο θα καθισουν μπροστα σε μια οθονη;Εξαλλου εσεις ειστε απροσκοπτοι μπροστα στην οθονη;Δεν κανετε παραθυρακι;Τι υποκρισια.Φαινεται πως ζουμε σε αλλον πλανητη.

 
Φυσική διδασκαλία
14 Μάιος 2020 18:43

Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά τη φυσική διδασκαλία ένα εξ αποστάσεως μάθημα, σε καμία εκπαιδευτική βαθμίδα, από το νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο. Όσοι ισχυρίζονται το αντίθετο, για τηλεκπαίδευση πέρα από μικρής διάρκειας σεμιναριακά μαθήματα / διαλέξεις, δεν έχουν σχέση με την δημόσια εκπαίδευση.

Το σχολείο όμως δεν πρέπει να μένει στάσιμο, όπως τα παιδιά μπαίνουν στο Διαδίκτυο για ψυχαγωγία πρέπει να μάθουν να το αξιοποιούν και για εκπαίδευση. Επιβάλλεται οι σημερινοί νέοι, ηλικίας 15 ετών και άνω, να ξέρουν πώς να διαβάζουν σημειώσεις σε περιβάλλον eclass.

Η κρίση σε 1-2 χρόνια θα περάσει, αλλά οι μαθητές στις τάξεις πάντοτε θα υπάρχουν. Τα σχολεία πρέπει να εκσυγχρονιστούν γιατί πλεον απευθύνονται σε ανθρώπους που θα ζήσουν στον 21ο αιώνα.

@ Μα
13 Μάιος 2020 23:51

αν δημιουργηθούν πλήρεις σειρές εκπαιδευτικών παραδόσεων για τους απόντες, αν συνεχιστεί επίσης η εξ αποστάσεως και η 'εκπαίδευση' μπροστά από μια οθόνη, δεν θα χρειάζονται τόσοι εκπαιδευτικοί αλλά το 1/10!

 
@ @22 χρονων
14 Μάιος 2020 21:09

Εγώ λέω το δικό μου να το δέσω στην καρέκλα μπροστά στο pc....

 
Jimmy
14 Μάιος 2020 21:26

Μετά από όσα έχω ακούσει αυτές τις ημέρες, έχω καταλήξει σε δύο πράγματα. Ή η Κεραμέως δεν πήγε ποτέ σε ελληνικό σχολείο ή οι Σύμβουλοί της είναι άνω των 65, οπότε έχουν εμπειρίες από την εποχή που το μάθημα γινόταν από την έδρα, με διακριτή ώρα εξέτασης - παράδοσης του μαθήματος. Αφού προσπεράσω όσα γράφτηκαν στα παραπάνω σχόλια, και για να μη μακρυγορώ, έχει αναρωτηθεί κανείς πώς θα μεταδίδεται το μάθημα στην τάξη; Η Υπουργός μιλά για υπηρεσία μέσω webex, όπως γίνεται μέχρι στιγμής και στη σύγχρονη. Η διαφορά όμως είναι στο ότι, κατά τη διάρκεια της σύγχρονης, ο εκπαιδευτικός καθόταν μπροστά σε μια οθόνη (desktop, laptop, tablet, κινητό) και συνομιλούσε με τους μαθητές του, οι οποίοι τον έβλεπαν. Και κυρίως τον άκουγαν. Τώρα που το μάθημα θα γίνεται στην τάξη, πώς θα διασφαλιστεί ότι οι μαθητές που παραμένουν σπίτι θα ακούν τον εκπαιδευτικό τους, από τη στιγμή που αυτός θα κυκλοφορεί μέσα στην αίθουσα. Γιατί, απ' ότι ξέρω, αν απομακρυνθείς από το μικρόφωνο, της όποιας συσκευής, περισσότερο από δύο μέτρα, δεν ακούγεται τίποτα. Και δικαίως το ενδιαφέρον των μαθητών που είναι στο σπίτι θα χαθεί, από τη στιγμή που δε θα ακούν τον εκπαιδευτικό. Άρα τι πετυχαίνει η Κεραμέως με όλη αυτή την ιστορία; Από τη μια να έρθει απέναντι στους εκπαιδευτικούς και από την άλλη να απογοητεύσει τους μαθητές, που δεν πηγαίνουν στο σχολείο, για το δήθεν ενδιαφέρον της γι' αυτούς. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, θέτω ξανά το αρχικό ερώτημα: ή η Υπουργός δεν ξέρει πως δουλεύει το σχολείο σήμερα ή κάποιοι δεν τη συμβουλεύουν σωστά.
ΥΓ. Μετά τα "χιλιάδες laptops και tablets που έφτασαν στα σχολεία", πλάκα θα έχει να ανακοινώσει η Υπουργός ότι θα μας προμηθεύσει και με ασύρματες συσκευές (μικρόφωνα ψείρες, bluetooth), για να κάνουμε πιο ενδιαφέρον το μάθημα. Εκτός αν αποφασίσουν να τη βγάλουν πολύ πιο οικονομικά. Να αντικαταστήσει δηλαδή ο Μητσοτάκης την Κεραμέως και να βάλει στο ΥΠΑΙΘ κάποιον/α πιο ανοιχτόμυαλο/η. Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, θέλω να πιστεύω, θα λυθούν αμέσως. Πόσο χειρότερα θα μπορούσαν να γίνουν άλλωστε.

 
2 δεδομένα και 1 ερώτηση (ρητορική)
15 Μάιος 2020 12:08

1. Η κ. Κεραμέως ορθά θέλει να αξιολογήσει τους πάντες και τα πάντα.
2. Ο λαός την έχει ήδη αξιολογήσει και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι τις κάλπες.
3. Ο Πρωθυπουργός της Χώρας την αξιολογεί;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.