Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση ΚΙΝΑΛ για την αλλαγή μοριοδότησης στην πρόσληψη εκπαιδευτών των Δ.Ι.Ε.Κ.

Δημοσίευση: 02/09/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ερώτηση σχετικά με την αλλαγή του τρόπου μοριοδότησης για την πρόσληψη Εκπαιδευτών των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) κατέθεσε  στη Βουλή η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας μαζί με την Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κινήματος Αλλαγής.

ΕΡΩΤΗΣΗ             

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: «Θέμα: Αλλαγή μοριοδότησης για την πρόσληψη Εκπαιδευτών των Δ.Ι.Ε.Κ.

Με την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση Κ1/104717 (ΦΕΚ 3393/ 13.08.2020) για τον Κανονισμό Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ. καθορίζονται τα κριτήρια επιλογής των Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Η νέα αυτή Υπουργική Απόφαση αλλάζει τη μοριοδότηση που ίσχυε στα προσόντα των Εκπαιδευτών των Δ.Ι.Ε.Κ., στέλνει στην ανεργία χιλιάδες εκπαιδευτές ενηλίκων και παράλληλα υποβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατάρτισης των Δ.Ι.Ε.Κ.

Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων ακυρώνει την προϋπόθεση να είναι πιστοποιημένοι οι εκπαιδευτές που θα προσλαμβάνονται από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., όπως ορίζει ο Ν. 4623/2019, και όπως υπαγορεύει η ανάγκη εξειδίκευσης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα, με μοριοδότηση μόλις 2 μόρια στα 100!

Δεύτερον, ο νέος Κανονισμός, με βάση τη μοριοδότηση που προβλέπει, υποβαθμίζει την τυπική εκπαίδευση (πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ακόμα και τις μεταπτυχιακές σπουδές στην εκπαίδευση ενηλίκων), τις επιμορφώσεις αλλά και τη διδακτική εμπειρία!

Αντιθέτως, η επαγγελματική εμπειρία «εξυψώνεται» με μοριοδότηση 43% από το 18,52% που ίσχυε μέχρι πρότινος.

Με βάση δηλαδή τη νέα μοριοδότηση, δεν χρειάζεται οι εκπαιδευτές να γνωρίζουν τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, δεν έχει μεγάλη σημασία η ακαδημαϊκή τους κατάρτιση, ούτε και η απτή τριβή τους στην τάξη, παρά προκρίνεται η επαγγελματική εμπειρία. Και βέβαια απαξιώνεται το γεγονός ότι οι επί χρόνια εκπαιδευτές των Δ.Ι.Ε.Κ. έχουν επενδύσει στην εκπαίδευση ενηλίκων με προσωπικό χρόνο και χρήμα, κάνοντας μεταπτυχιακές σπουδές, παρακολουθώντας επιμορφώσεις και εμπλουτίζοντας τη διδακτική τους εμπειρία.

Εν τέλει, δεν υπακούει σε καμία εκπαιδευτική λογική και φιλοσοφία να εμπλέκονται στην εκπαίδευση άνθρωποι που έχουν εμπειρία σχεδόν αποκλειστικά στο –εξωδιδακτικό - επάγγελμά τους αλλά δεν έχουν επαφή με την ίδια την εκπαίδευση, στο πλαίσιο της οποίας θα προετοιμάσουν σπουδαστές για το επάγγελμα αυτό.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ερωτάται η κυρία Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων:

1.    Για ποιους λόγους ενισχύεται τόσο η επαγγελματική εμπειρία έναντι των υπόλοιπων προσόντων για μια εκπαιδευτική θέση;

2.    Προτίθεστε να τροποποιήσετε, διορθώσετε τον καθορισμό της μοριοδότησης των προσόντων, προκειμένου να είναι πιο δίκαιη για τους υποψηφίους εκπαιδευτές και εκπαιδευτικά επωφελής ή θα επιμείνετε στην εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης ως έχει;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΦΩΦΗ (ΦΩΤΕΙΝΗ) ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ       
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ
ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ
ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ
ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΚΑΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΜΙΝΗΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ