Πρόεδρος ΙΕΠ: Σκεφτόμαστε μείωση της ύλης στη Γ Λυκείου

Υπουργός:Δεν αποκλείεται και φέτος να γίνει μείωση της ύλης αναλόγως πως θα εξελιχθεί η πανδημία

26/11/2020

Άκουσε το άρθρο

"Τη μείωση της ύλης  της Γ Λυκείου (και τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα) τη σκεφτόμαστε και προετοιμαζόμαστε".

Τη ανακοίνωση αυτή έκανε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γιάννης Αντωνίου, με δήλωσή του που δημοσιεύεται σήμερα  στα ΝΕΑ.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως που ερωτήθηκε σχετικά στην προχθεσινή Συνέντευξη Τύπου δήλωσε:

“Όπως και πέρσι κάναμε προσαρμογές, εφόσον είχαμε τα δεδομένα,  δεν αποκλείεται και φέτος να γίνει μείωση της ύλης αναλόγως πως θα εξελιχθεί    η πανδημία και για πόσο καιρό θα είμαστε σε αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων”.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας από τον περασμένο Σεπτέμβριο έστειλε την ακόλουθη  οδηγία προς όλα τα Λύκεια της χώρας σχετικά με τη διδασκαλία της εξεταστέας ύλης για το έτος 2021 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά:

"Η διδασκαλία των μαθημάτων, που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου,  πρέπει να ακολουθεί τη σειρά των Κεφαλαίων/Ενοτήτων που ορίζει η εξεταστέα ύλη, ώστε να υπάρχει ομοιομορφία στην πρόοδο της διδακτέας / εξεταστέας ύλης στις σχολικές μονάδες".

Πατήστε εδώ για να δείτε την εξεταστέα ύλη των μαθημάτων  των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2021

Σχόλια (19)

Ζαριφη Γρηγορια
|

Συν ολα τα προηγουμενα,ξεχνατε εναν βασικο παραγοντα.Η ψυχολογια των παιδιων.Μπροστα σε ενα τρομοκρατικο κλιμα με κλειστα σχολεια πολλα παιδια απροσανατολιζονται.Οι εξετασεις θελουν ηρεμη καθαρη κριτικη σκεψη!!!!

Ανοιχτά σχολεία επιτέλους!
|

@Μαθήτρια Γ' λυκείου, τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν και να βρεθεί τρόπος να καλυφθεί όσο το δυνατόν περισσότερη ύλη.

Μαθήτρια Γ' λυκείου
|

Μπαίνω στην διαδικασία να γράψω και να αναρτήσω αυτό το σχόλιο, καθώς βλέπω πολλές και διαφορετικές απόψεις οι οποίες προέρχονται από πολλές και διάφορες πηγές -εκτός από μαθητές. Θεώρησα, λοιπόν, αναγκαίο να εκφράσω και εγώ την γνώμη μου εκπροσωπώντας με αυτόν τον τρόπο ένα μεγάλο μέρος της μαθητικής κοινότητας.

Για όσους ισχυρίζονται ότι δεν είναι απαραίτητη η μείωση της ύλης και αναβολή της εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων, επιτρέψτε μου να διαφωνήσω ως άτομο που βιώνει αυτήν την αβεβαιότητα στον χώρο της εκπαίδευσης καθημερινά.

Παρ' όλο που εγώ έχω την δυνατότητα να παρακολουθήσω την τηλεκπαίδευση και στο σχολείο και στο φροντιστήριο, υπάρχουν πολλά παιδιά που δεν την έχουν είτε λόγω οικονομικών, είτε λόγω τεχνικών προβλημάτων. Ακόμη, είναι τουλάχιστον γελοίο και αφελές να εξισώνουμε το μάθημα εξ αποστάσεως με το μάθημα δια ζώσης. Άλλη χημεία και τριβή έχουμε εμείς οι μαθητές με τους καθηγητές από το διαδικτυακό μάθημα και άλλη από το κανονικό μάθημα. Όλα αυτά, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η τηλεκπαίδευση δεν εγγυάται την συνέχιση της διδασκαλίας της ύλης ομαλά. Δεν είναι δυνατόν να δώσουμε φέτος Πανελλήνιες με την κανονική ύλη που προβλέπεται.

Είναι ντροπή να βλέπω σχόλια που υποστηρίζουν ότι η μείωση της ύλης συνεπάγεται χαλαρότητα, ενώ η χαλαρότητα είναι το μόνο συναίσθημα που δεν έχουμε όλοι εμείς που πρόκειται να δώσουμε εξετάσεις τον Ιούνιο χωρίς να γνωρίζουμε καν σε τι ύλη θα εξεταστούμε, πότε θα βγούμε από καραντίνα κ.λπ. Το ίδιο ισχύει και για όσους υποστηρίζουν ότι θα ήταν προτιμότερο να ακυρωθούν οι Πανελλήνιες. Μπορεί να υπάρξει και η μέση λύση -η οποία είναι φυσικά η μείωση της ύλης και η μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.

Λίγη ενσυναίσθηση θα έπρεπε να υπάρχει από όλους μας.

Βασίλης
|

ΑΚΟΜΗ ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ; ΑΠΟΡΩ ΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΡΙΚΩΝ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ. ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΞΟΜΟΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ;

ΠΕ86 σε φροντιστήριο μεσης εκπαίδευσης.
|

Κάντε το ΧΘΕΣ...!!!

Βιοχημικος
|

Στη χημεια μονο ενας σουπερ ηρωας προλαβαινει αυτην την υλη.
Εξω σιγουρα η οργανικη.σημαντικο ξεφαλαιο βεβαια.ας μην το ειχαν τελευταιο.
Στη βιολογια δεν θα ηταν ασχημο να βγαλουν τα 9,10 κεφαλαια.

Ανώνυμος
|

@την αδυναμία των εκπαιδευτικών πληρώνουν οι μαθητές
Συμφωνώ απόλυτα. Το υπουργείο, πετώντας μια τράπεζα θεμάτων και αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές, νομίζει ότι καταφέρνει να δώσει την εντύπωση πως αναβαθμίζει το επίπεδο των μαθητών. Με άθλια και αντιπαιδαγωγικά προγράμματα σπουδών, βιβλία κακογραμμένα, ύλη άναρχα δομημένη, και το κυριότερο, που και εσύ επεσήμανες, καθηγητές που δεν επιμορφώνονται και αξιολογούνται ουσιαστικά παρά μόνο στα χαρτιά ωθώντας τα παιδιά αναγκαστικά στα φροντιστήρια, νομίζει το υπουργείο ότι μπορεί να κοροϊδεύει τον κόσμο πως κάτι κάνει. Η τράπεζα δεν αποτελεί το εχέγγυο ότι ο εκπαιδευτικός της τάξης θα κάνει σωστά τη δουλειά του, όπως λανθασμένα προσπαθούν να μας πείσουν. Αντίθετα αυξάνει το ποσοστό των μαθητών που αναζητούν εξωσχολική βοήθεια χωρίς να βελτιώνει την παρεχόμενη εκπαίδευση στο λύκειο.

Freeman
|

Πολύ πρόωρο. Αν δεν έχουμε τον πρώτο πίνακα ύλης δεν πρέπει να προτρέχουμε. Από επαφές με συναδέλφους φαίνεται να μην χρειάζεται μείωση ύλης. Τουλάχιστον για τους ΠΕ04

την αδυναμία των εκπαιδευτικών πληρώνουν οι μαθητές
|

πέρσι με περικοπή στην ύλη είχαμε αυξημένο το φαινόμενο εισαγωγής με 2000-3000 μόρια. Αυτό είναι που προσπαθούν να αποφύγουν και φέτος στο ΙΕΠ. Ας βάλουν και τράπεζα θεμάτων, ας πουν και τα θέματα που θα βάλουν ακριβώς.
Το ζήτημα είναι ότι δεν γίνεται καλό μάθημα στα σχολεία (φαίνεται από τις επιδόσεις των μαθητών) και κανένα όργανο του υπουργείου δεν κάνει τίποτα.
Πηγαίνετε σε φροντιστήριο αν θέλετε να γράψετε καλά, είναι το σύνθημα και το παρασύνθημα.

Μανώλης
|

Κακώς μειώνεται η ύλη. Είναι σαν να δίνει μήνυμα χαλαρότητας. Πιστεύω επίσης ότι η τράπεζα θεμάτων είναι απαραίτητη από ..χτες, μόνο έτσι θα υπάρχει το ίδιο μέτρο για όλους τους μαθητές στην Ελλάδα, αλλιώς το τι μαθαίνει ο καθένας θα εξαρτάται από την όρεξη, την ικανότητα και τη διάθεση του κάθε εκπαιδευτικού.

εκπαιδευτικός
|

Τελικά αντί να διώξετε τα άσχετα ρευστά στη φυσική γ' λυκείου, θα κόψετε από το στερεό έτσι όπως βάλατε τη σειρά,
έπρεπε να τα έχετε τελευταία τα ρευστά, για να μην πω καθόλου. Και πέρυσι έγινε το ίδιο, αλλά πέρυσι δεν ξέραμε τι θα μας συμβεί....φέτος αντί να το σχεδιάσετε κάνατε copy paste την περσινή ύλη εκεί στο ΙΕΠ, η εύκολη λύση

Ας σκεφτούμε τα παιδιά μας...
|

Μείωση της ύλης σε όλες τις τάξεις αμέσα.
Αναπλήρωση της περσινής ύλης και των φετινών ωρών. Ας μην γίνουν οι εξετάσεις για να υπάρχει χρόνος γιάυτό.
Για την Τράπεζα Θεμάτων δεν χωράει καθόλου συζήτηση

Παναγιώτης Β
|

Η ύλη του μισού ουσιαστικά σχολικού έτους 2019-2020 τί απέγινε;
Όχι μόνο της Γ' Λυκείου. Όλων των τάξεων της α'βάθμιας και β'βάθμιας.

Τήν βάλαμε ...κάτω από το χαλί!

Και καλά το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Στα Μαθηματικά για παράδειγμα, πώς ξεκίνησε η ευλογημένη η νέα χρονιά (σε όλες τις τάξεις) χωρίς να καλυφθεί η προηγούμενη ύλη;
Με διευκρινιστικές εγκυκλίους δεν παράγεται διδακτικό έργο...

χημικός
|

Πάει η Οργανική πάλι.

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Είναι αυτονόητο ότι επιβάλλεται η μείωση της εξεταστέας ύλης, στη γ' λυκείου πρωτίστως, αλλά και στις άλλες τάξεις, γιατί η τηλεκπαίδευση - παρόλο που έχει εξομαλυνθεί πολύ η λειτουργία της - δεν εξασφαλίζει την πλήρη συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα του σχολείου, με αποτέλεσμα να μην τηρείται η ισότιμη πρόσληψη του μαθήματος, πράγμα που γεννά μέγα ζήτημα και προφανώς ουδείς δικαιούται να αγνοήσει ακόμη κι ένα παιδί που δε συμμετέχει παρά τη θέλησή του στο μάθημα.
Βεβαίως είναι πολύ νωρίς ακόμη, για να ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις, αφού κανείς δε γνωρίζει πόσο θα διαρκέσει αυτή η ανώμαλη κατάσταση που έχει ακυρώσει τη ζωντανή διδακτική πράξη (για την οποία πάντως φέρει τεράστια ευθύνη το υπουργείο με την ακαμψία του) και μας έχει περιορίσει στην ανάπηρη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.

Μ
|

Και κατάργηση της τράπεζας, γιατί η ύλη προχωράει μεν οχι όμως όπως θα έπρεπε...

ΘΑΝΑΣΗΣ
|

Ακόμα το σκέφτεστε; Ήδη η ύλη είναι τεράστια. Πόσο μάλλον κάτω από αυτές τις συνθήκες; Όσο για την τράπεζα θεμάτων είναι αυτονόητο ότι δεν πρέπει να εφαρμοστεί.

Μαρίνα Εκπαιδευτικος
|

Μήπως πρέπει να δείτε και το θέμα της Τράπεζας θεμάτων.... Δεν είναι δυνατόν εμ μέσω πανδημίας, όπου η μαθησιακή διαδικασία υπολειτουργεί να εφαρμοστεί!!! Κρίμα για τα παιδιά της Ά Λυκείου...

MARIA
|

ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΤΩΡΑ! ΜΕΙΩΣΗ ΥΛΗΣ....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ