Ερώτηση στη Βουλή: Απαρχαιωμένος ο ψηφιακός εξοπλισμός στα σχολεία της χώρας

23/02/2022

Ενημερώθηκε: 23/02/2022, 13:04

Άκουσε το άρθρο

Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως

Οι μαθητές, στα περισσότερα σχολεία της χώρας μας, είναι υποχρεωμένοι να κάνουν μάθημα ηλεκτρονικών υπολογιστών σε παλιούς Η/Υ και σε απαρχαιωμένα συστήματα, που χρησιμοποιούν σε πολλές περιπτώσεις ακόμη, εν έτει 2022, το λειτουργικό σύστημα Windows XP, το οποίο η εταιρεία Microsoft έχει καταργήσει από το 2014. Οι υπολογιστές αυτοί των μαθητών θα μπορούσαν να βρίσκονται σε κάποιο μουσείο σχετικό με την εξέλιξη των υπολογιστών, καθώς πολλές οθόνες είναι «λαμπάτες» και πολλοί πύργοι των Η/Υ είναι κατηγορίας Pentium II και ΙΙΙ. Όσον δε αφορά στα Windows 7 του 2009, η υποστήριξή τους έληξε την 14.01.2020.

Στην πραγματικότητα δεν μπορεί να γίνει σύγχρονο μάθημα με αυτούς τους υπολογιστές, διότι οι εξελίξεις στον κόσμο της τεχνολογίας είναι ραγδαίες και οι μαθητές αρκούνται στο να μαθαίνουν βασικές πληροφορίες περασμένων δεκαετιών, όπως π.χ. το πώς να ανοίγουν τον υπολογιστή, πώς να γράφουν ένα κείμενο στο Word ή πώς να κάνουν copy-paste.

Επειδή ο ψηφιακός αναλφαβητισμός στη χώρα μας είναι από τους υψηλότερους μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., σύμφωνα με τις τελευταίες εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Επειδή πρέπει να κλείσει η ψαλίδα του ψηφιακού αναλφαβητισμού και δεν είναι δυνατόν, εξαιτίας της κρίσης και της πανδημίας, τα παιδιά μας να μην έχουν πρόσβαση στη σύγχρονη τεχνολογία, γιατί θα το βρουν αργότερα μπροστά τους και τότε θα είναι πολύ αργά.

Επειδή το θέμα αυτό είναι πρωταρχικής σημασίας, ειδικά στα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας, στα ΔΙΕΚ και στα ΑΕΙ, με ειδικότητες Μηχανικών υπολογιστών και Πληροφορικής, όπου στην πλειοψηφίας τους οι μαθητές/φοιτητές κάνουν μάθημα σε απαρχαιωμένους υπολογιστές της περασμένης δεκαετίας.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Έχετε προβεί ή προτίθεστε να προβείτε σε αναλυτική και λεπτομερή καταγραφή των ψηφιακών υποδομών των σχολείων της χώρας, η οποία να αποτυπώνει τις ανάγκες τους, ώστε να προχωρήσετε άμεσα στην αναγκαία αναβάθμισή τους, όπου αυτό είναι δυνατόν και στην προμήθεια νέου σύγχρονου εξοπλισμού;
  2. Εξετάζεται η μέσω των περιφερειακών ή και των τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, αλλά και από άλλες χρηματοδοτικές πηγές, η αγορά σύγχρονων Η/Υ και του κατάλληλου software και γενικά η αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών των σχολείων της χώρας;
  3. Πώς σκοπεύετε να καταπολεμήσετε τον ψηφιακό αναλφαβητισμό και να παρέχετε στα παιδιά πρόσβαση στη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία, όταν σε πολλές χώρες της ΕΕ οι μαθητές έχουν laptop και πρόσβαση σε ατομικούς Η/Υ στις τάξεις τους;

Η ερωτώσα βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Σχόλια (2)

ΠΕ Ειδικών Καταγραφέων Ψηφιακού Εξοπλισμού Σχολικών Μονάδων
|

Αναλυτική και λεπτομερής καταγραφή των ψηφιακών υποδομών των σχολείων της χώρας γίνεται κάθε εξάμηνο από κάθε σχολείο της χώρας ε΄δω και πολλά χρόνια στην ειδική ιστοσελίδα-τρολ του ΠΣΔ inventory (μέχρι και τη μάρκα της μνήμης RAM ζητούν να καταγραφεί διότι προφανώς οι ειδικοί γνωρίζουν καλά το μυστικό πως δεν συμπεριφέρονται όλες οι μάρκες RAM εξίσου καλά στα windows) . Γίνεται επίσημη καταγραφή και εκδίδεται έγγραφο με σφραγίδες, υπογραφές, αριθ. πρωτοκόλλου και όλες τις απαραίτητες ελληνικές φανφάρες. Προφανώς όμως, εντελώς μάταια...

Πιτσιφλής
|

Απαντώ κι εγώ:
Έχει προβεί, έθιμο έχει καταντήσει. Κάθε χρόνο, εδώ και σαράντα χρόνια, μάς προκαλείτε επικίνδυνες διαταραχές στην αρτηριακή μας πίεση με τις συνεχείς καταγραφές των ελλείψεων που τάχα δεν γνωρίζετε και οι δύο. Λείπουν κι άλλα βασικά υλικά από τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας, πιο απλά και πολύ πιο φτηνά απ' αυτά που ρωτάτε, πιο φτηνά αλλά πολύ ακριβά για έναν δάσκαλο που παίρνει τρεις κι εξήντα και που πολλές φορές το φιλότιμο οδηγεί το χέρι του στην τσέπη για να αγοράσει - εκτός των άλλων που έχουν γίνει πλέον συνήθεια και αφορούν τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκει - καλώδια , μπαταρίες, διακοπτάκια, σύριγγες για ογκομετρήσεις και άλλα ψιλά υλικά που είναι απαραίτητα για ορισμένα πειράματα στο μάθημα των Φυσικών. Τα γνωρίζετε όλα αυτά, αλλά καμώνεστε για το αντίθετο και μια που το έφερε η ευκαιρία, πείτε μας τώρα, αν δεν είχε γίνει εκείνη η παράλογη υπερβολή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και τα δισεκατομμύρια που δόθηκαν, εδίνονταν για τα θεμελιώδη της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας, σήμερα, δεν θα ήταν πολύ καλύτερες οι συνθήκες λειτουργίας των σχολείων μας;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ