Η απόφαση της υπουργού, Νίκης Κεραμέως και οι σχετικές οδηγίες τις οποίες έδωσε στον Γενικό Γραμματέα, Αλ. Κόπτσης είναι να εφαρμοστεί ο ν.4823/2021, ο οποίος προβλέπει για τη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών -μεταξύ αυτών και των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που - πρέπει να προηγηθεί η αξιολόγηση.
Αυτό δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Δελή, ενώ υπογράμμισε τα εξής:
- Η αξιολόγηση όπως πάρα πολλές φορές η ίδια η υπουργός έχει ανακοινώσει, θα γίνει κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.
- Μεταφέροντας, λοιπόν, τις οδηγίες με βάση την απόφαση της κ. Κεραμέως ο κ. Κόπτσης στους διευθυντές της εκπαίδευσης, τους είπε να απέχουν από τη μονιμοποίηση ακριβώς γιατί πρέπει προηγουμένως να γίνει αξιολόγηση. Παρ’ όλα αυτά, παρά τις αντίθετες οδηγίες, κάποιοι προέβησαν στη μονιμοποίηση .
- Για όσους ξέρουν νομικά βεβαίως δεν έχουν αυτές νομικό έρεισμα. Είναι πράξεις της διοίκησης οι οποίες έχουν εκδοθεί κατά παράβαση του νόμου. Δεν έχουν κάποιο νομικό έρεισμα. Οι υπηρεσίες σήμερα το πρωί πριν έρθω να απαντήσω στην ερώτησή σας με πληροφόρησαν ότι υπάρχουν και διευθύνσεις οι οποίες τις μονιμοποιήσεις τις έχουν ανακαλέσει. Δεν ήξεραν να μου πουν ποιες. Σας το μεταφέρω όπως ακριβώς μου το είπαν και χωρίς να διευκρινίζουν σε ποιες έχουν γίνει.
- Το πρόβλημα το οποίο ενδεχομένως θα υπήρχε γι’ αυτούς τους εκπαιδευτικούς -γιατί δεν υπάρχει ούτε συνταξιοδοτικό, ούτε μισθολογικό θέμα- θα ήταν η ισότιμη μεταχείρισή τους με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς για να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για θέσεις στελεχών εκπαίδευσης. Πράγματι εκεί υπήρχε ένα θέμα. Γιατί; Εάν δεν υπήρχε η μονιμοποίηση, δεν θα μπορούσαν να συμμετείχαν σε αυτές τις διαδικασίες. Το Υπουργείο Παιδείας, η κ. Κεραμέως ως έχουσα και τη νομοθετική πρωτοβουλία, έφερε τροπολογία και ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες στις 24.11.2022.
- Η τροπολογία αυτή -θα μου επιτρέψετε μόνο αυτό να διαβάσω, κύριε Πρόεδρε, στο άρθρο 78 η τροπολογία του ν.4997/22 λέει για ρυθμίσεις για στελέχη της εκπαίδευσης, μεταβατικές διατάξεις, προσθήκη παραγράφου 5α και τροποποίηση παραγράφου 12, του άρθρου 232, του ν.4823/2021 και αναφέρει ότι οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί, τα μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού που διορίστηκαν τα έτη 2019 έως και 2021 -τα παραλείπω όλα τα υπόλοιπα, γιατί υποσχέθηκα να μην μακρηγορήσω- μπορούν να είναι υποψήφιοι και να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης, να τοποθετούνται σε αυτές, εφόσον συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις συμμετοχής τους στη σχετική διαδικασία και να επιλεγούν.
Η αυτονόητη διαδικασία της αξιολόγησης θεωρείται στο Ελλαδιστάν αυταρχισμός και τιμωρία. Ακόμα και στην πιο light μορφή της στην οποία το χειρότερο που μπορεί να πάθει κανείς είναι η επιμόρφωση. Σύμφωνα με τους ιδεοληπτικούς δεινόσαυρους που ευδοκιμούν στο χώρο της εκπαίδευσης αν κάποιος έχει δουλέψει πολλά χρόνια ως αναπληρωτής είναι εξ ορισμού κατάλληλος και δεν χρειάζεται καμία αξιολόγηση ούτε βελτίωση. Όλες σχεδόν οι ευρωπαϊκές χώρες που αξιολογούν συστηματικά τους εκπαιδευτικούς είναι γι' αυτούς φασιστικές αφού η μόνη πραγματική αξιολόγηση είναι "το βλέμμα των παιδιών" και άλλες τέτοιες σαχλαμάρες...