ΒΟΥΛΗ

Υφ. Παιδείας: Μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών μόνο κατόπιν αξιολόγησης

Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης να απέχουν από τη μονιμοποίηση
Δημοσίευση: 28/11/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η απόφαση της υπουργού,   Νίκης Κεραμέως και οι σχετικές οδηγίες τις οποίες έδωσε στον Γενικό Γραμματέα,   Αλ. Κόπτσης είναι να εφαρμοστεί ο ν.4823/2021, ο οποίος προβλέπει για τη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών -μεταξύ αυτών και των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που  - πρέπει να προηγηθεί η  αξιολόγηση.

Αυτό δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας  Ζέττα Μακρή, σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Δελή, ενώ υπογράμμισε τα εξής:

  • Η αξιολόγηση όπως πάρα πολλές φορές η ίδια η υπουργός έχει ανακοινώσει,   θα γίνει κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.
  • Μεταφέροντας, λοιπόν, τις οδηγίες με βάση την απόφαση της κ. Κεραμέως ο κ. Κόπτσης στους διευθυντές της εκπαίδευσης, τους είπε να απέχουν από τη μονιμοποίηση ακριβώς γιατί πρέπει προηγουμένως να γίνει αξιολόγηση. Παρ’ όλα αυτά, παρά τις αντίθετες οδηγίες, κάποιοι προέβησαν στη μονιμοποίηση .
  • Για όσους ξέρουν νομικά βεβαίως δεν έχουν αυτές νομικό έρεισμα. Είναι πράξεις της διοίκησης οι οποίες έχουν εκδοθεί κατά παράβαση του νόμου. Δεν έχουν κάποιο νομικό έρεισμα. Οι υπηρεσίες σήμερα το πρωί πριν έρθω να απαντήσω στην ερώτησή σας με πληροφόρησαν ότι υπάρχουν και διευθύνσεις οι οποίες τις μονιμοποιήσεις τις έχουν ανακαλέσει. Δεν ήξεραν να μου πουν ποιες. Σας το μεταφέρω όπως ακριβώς μου το είπαν και χωρίς να διευκρινίζουν σε ποιες έχουν γίνει.
  • Το  πρόβλημα το οποίο ενδεχομένως θα υπήρχε γι’ αυτούς τους εκπαιδευτικούς -γιατί δεν υπάρχει ούτε συνταξιοδοτικό, ούτε μισθολογικό θέμα- θα ήταν η ισότιμη μεταχείρισή τους με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς για να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για θέσεις στελεχών εκπαίδευσης. Πράγματι εκεί υπήρχε ένα θέμα. Γιατί; Εάν δεν υπήρχε η μονιμοποίηση, δεν θα μπορούσαν να συμμετείχαν σε αυτές τις διαδικασίες. Το Υπουργείο Παιδείας, η κ. Κεραμέως ως έχουσα και τη νομοθετική πρωτοβουλία, έφερε τροπολογία και ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες στις 24.11.2022.
  • Η τροπολογία αυτή -θα μου επιτρέψετε μόνο αυτό να διαβάσω, κύριε Πρόεδρε, στο άρθρο 78 η τροπολογία του ν.4997/22 λέει για ρυθμίσεις για στελέχη της εκπαίδευσης, μεταβατικές διατάξεις, προσθήκη παραγράφου 5α και τροποποίηση παραγράφου 12, του άρθρου 232, του ν.4823/2021 και αναφέρει ότι οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί, τα μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού που διορίστηκαν τα έτη 2019 έως και 2021 -τα παραλείπω όλα τα υπόλοιπα, γιατί υποσχέθηκα να μην μακρηγορήσω- μπορούν να είναι υποψήφιοι και να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης, να τοποθετούνται σε αυτές, εφόσον συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις συμμετοχής τους στη σχετική διαδικασία και να επιλεγούν.

Σχόλια (13)

 
Γιάννης
30 Νοε 2022 18:00

Η αυτονόητη διαδικασία της αξιολόγησης θεωρείται στο Ελλαδιστάν αυταρχισμός και τιμωρία. Ακόμα και στην πιο light μορφή της στην οποία το χειρότερο που μπορεί να πάθει κανείς είναι η επιμόρφωση. Σύμφωνα με τους ιδεοληπτικούς δεινόσαυρους που ευδοκιμούν στο χώρο της εκπαίδευσης αν κάποιος έχει δουλέψει πολλά χρόνια ως αναπληρωτής είναι εξ ορισμού κατάλληλος και δεν χρειάζεται καμία αξιολόγηση ούτε βελτίωση. Όλες σχεδόν οι ευρωπαϊκές χώρες που αξιολογούν συστηματικά τους εκπαιδευτικούς είναι γι' αυτούς φασιστικές αφού η μόνη πραγματική αξιολόγηση είναι "το βλέμμα των παιδιών" και άλλες τέτοιες σαχλαμάρες...

 
Πλατάρος Γιάννης
29 Νοε 2022 14:31

Τ ι γίνεται αν ο δόκιμος ή ο μόνιμος αξιολογηθούν ως «ανεπαρκείς»:

Άρθρο 78
Αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών, καθώς και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

1. Στην περίπτωση που το έργο ενός εκπαιδευτικού, καθώς και μέλους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) αξιολογηθεί οριστικά ως «μη ικανοποιητικό» κατά την αξιολόγησή του σε ένα από τα πεδία Α1, Α2 ή Β ή Α ή Β, κατά περίπτωση, ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός ή μέλος του Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. παρακολουθεί υποχρεωτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα, το οποίο εκπονείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Ο προγραμματισμός, ο συντονισμός, η οργάνωση, η υλοποίηση και η εποπτεία του επιμορφωτικού προγράμματος βελτίωσης της απόδοσής του και της εξειδικευμένης υποστήριξής του αποτελούν αρμοδιότητα και ευθύνη του Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, ο οποίος συνεργάζεται με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης/ Ειδικότητας και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Η θεματολογία της επιμόρφωσης και η χρονική διάρκειά της καθορίζονται με απόφαση του Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης.

2. Στην περίπτωση που το έργο Διευθυντή ή Προϊσταμένου σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), υποδιευθυντή τους ή Υπεύθυνου τομέα Ε.Κ., ως εκπαιδευτικού, αξιολογηθεί οριστικά ως «μη ικανοποιητικό» κατά την αξιολόγησή του σε ένα από τα πεδία Α1 ή Α2, ο συγκεκριμένος Διευθυντής ή Προϊστάμενος σχολικής μονάδας ή Ε.Κ., υποδιευθυντής τους ή Υπεύθυνος τομέα Ε.Κ. παρακολουθεί υποχρεωτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 1.

3. Στην περίπτωση που το έργο ενός δόκιμου εκπαιδευτικού, καθώς και μέλους του Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. αξιολογηθεί ως «μη ικανοποιητικό», κατά την αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, έστω και σε ένα από τα πεδία Α1, Α2 ή Β ή Α’ ή Β’, κατά περίπτωση, δεν μονιμοποιείται αλλά μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία τα αμέσως επόμενα δύο (2) έτη.

4. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. λαμβάνεται υπόψη στις διαδικασίες επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. ή του Ε.Β.Π. δύναται να λαμβάνεται υπόψη σε διαδικασίες επιλογής για την ανάθεση επιμορφωτικού ή άλλου επιστημονικού-εκπαιδευτικού έργου.

 
Γιάννης
29 Νοε 2022 12:59

Η ίδια η υπουργός που βροντοφωναζει ότι η αξιολόγηση δεν θα είναι τιμωρητική αναιρεί τον εαυτό της με αυτήν την απόφαση. Δηλαδή εκπαιδευτικός με 18 χρόνια προϋπηρεσία που γύρισε όλη την Ελλάδα στα χρόνια της κρίσης αν αξιολογηθεί αρνητικά δεν μονιμοποιείται. Δεν είναι τιμωρία αυτό? Ας μη γελιουνται κάποιοι η αξιολόγηση μελόντικα θα οδηγήσει σε απολύσεις. Μονη λύση προσφυγή στα δικαστήρια και μαύρισμα στις εκλογές.

 
Γιάννης Ν
29 Νοε 2022 12:59

Ο κ. Κόπτσης επέμενε στην τηλεδιάσκεψη των Διευθυντών για αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Εδώ το Υπουργείο μας διδάσκει πως αυτό δεν το πιάνουν οι νόμοι που το ίδιο ψηφίζει. Το ίδιο γίνεται και στην επιλογή Συμβούλων και Διευθυντών. Η μονιμοποίηση έπρεπε να είχε γίνει πριν από μήνες, όπως και η "αξιολόγηση". Τι φταίνε οι υπάλληλοι για την ανικανότητα της διοίκησης; Πώς απαιτεί, η διοίκηση, να γίνονται όλα στην ώρα τους, όταν η ίδια είναι τόσο αφερέγγυα, ένας Θεός το ξέρει! Κύριε Πρωθυπουργέ, συγχαρητήρια για την επιλογή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.

 
Πέτρος
29 Νοε 2022 09:49

Οι συνάδελφοι θα έπρεπε ήδη να έχουν μονιμοποιηθεί.

Με τη λογική του Υπουργείου πάντως οι δόκιμοι συνάδελφοι θα αξιολογηθούν για να μονιμοποιηθούν αλλά πριν την αξιολόγηση θα μπορούν να γίνουν μέχρι και διευθυντές σχολείων;

 
πείτε κι άλλα
29 Νοε 2022 08:19

οι "νεοδιόριστοι" δεν σας αγαπούσαν και πολύ με τους διορισμούς, τώρα το αποτελειώσατε. νομίσατε ότι θα αποκτήσετε ψηφοφόρους;;;; αχαχαχαχαα, μπήκαν στον κλάδο με φούριες , τώρα να δείτε . κοντοζυγώνει η ώρα

 
Παυλος
29 Νοε 2022 07:32

Μονιμοποίηση με ατομική αξιολόγηση Ανα δυο Χρονια έως 5.

 
Αποχή
29 Νοε 2022 07:29

Σε αποχή, λοιπόν, καλεί το υπουργείο και τα στελέχη του :-)

 
Σταύρος
29 Νοε 2022 06:05

Ο διορισμός χωρίς διαγωνισμό και αξιολόγηση 25000 εκπαιδευτικών ήταν ένα δώρο. Μόνο με ατομική αξιολόγηση η μονιμοποίηση πια. Το να διορίζονται και να είναι κατά της αξιόλογησης και ελέγχου είναι παρΑδοξο και άδικο.

 
Πολίτες
29 Νοε 2022 00:53

Δηλαδή μας λες υπουργάρα , ότι κάποιος θα κριθεί να γίνει Δ/ντής , θα διοικεί ένα σχολείο....και μετά δεν θα είναι ικανός για να γίνει μόνιμος....!!!
Μπράβο υπουργάρα.....!!!

 
Γραφική ιδεοληψία
29 Νοε 2022 00:10

Η αλήθεια είναι ότι η "αξιολογική" εμμονή της υπουργικής ηγεσίας έχει καταντήσει πια γραφική. Όσο οι ιδεοληψίες της υπουργικής ηγεσίας τίθενται σε κριτική, τόσο συντρίβονται με πάταγο. Μια ηγεσία η οποία διατρανώνει προς κάθε κατεύθυνση ότι εκείνη "αξιολογείται" πολιτικά, δεν νιώθει καμία ανάγκη επανεξέτασης των πολιτικών της και των φληναφημάτων της όταν η μόνη πολιτική αξιολόγηση που δεν μπορεί να αποτρέψει η ίδια για τον εαυτό της, δηλαδή οι δημοσκοπήσεις, τη βρίσκει μονίμως μεταξύ των τελευταίων θέσεων στην αξιολόγηση των υπουργών από τους πολίτες. Αλλά, πέραν τούτου, πέραν του ότι δεν δικαιούσαι να μιλάς για "αξιολογήσεις" όταν τις έχεις απωθήσει για τον εαυτό σου, πέραν του ότι δεν δικαιούσαι να μιλάς για αξιολογήσεις όταν δεν έχεις εκλεγεί με σταυρό στις κάλπες κι απολαμβάνεις την ευκολία του ψηφοδελτίου επικρατείας, ή έχεις τοποθετηθεί στους υπουργικούς θώκους από τον κομματικό μηχανισμό, βρισκόμαστε πάντα μπροστά στο πολύ κρίσιμο ερώτημα: πώς είναι δυνατόν ο μηχανισμός "εποπτών" που έχει σχεδιάσει η "σοφή" αυτή ηγεσία, να στέκει πάνω από τους ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ που έχουν εποπτεύσει τις διδακτικές ασκήσεις των εκπαιδευτικών όταν ήταν φοιτητές; Μία δεξιότητα, μία ικανότητα, μία κατακτημένη γνώση που έχει κριθεί από καθηγητές της ΑΝΩΤΑΤΗΣ βαθμίδας, θα "κριθεί" ξανά από "επόπτες" της ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗΣ βαθμίδας; Οι αστειότητες δεν έχουν τελειωμό. Αντιλαμβανόμαστε ότι ένα υπουργείο που βρέθηκε παντελώς ανέτοιμο για την τηλεκπαίδευση αδυνατεί να αποδεχτεί ότι οι εκπαιδευτικοί τού έβαλαν τα γυαλιά, φέρνοντας την τηλεκπαίδευση σε πέρας ΟΛΟΜΟΝΑΧΟΙ, και δίχως βοήθεια από τους... "επόπτες", που θα κληθούν να τους... "αξιολογήσουν"! Εδώ γελάνε, και τα γέλια είναι τρανταχτά!
Και τώρα που όλος ο κόσμος έχει καταλάβει ότι η ιδεοληψία του υπουργείου δεν έχει τίποτα παραπάνω σαν βάση της, παρά μόνο την επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα και την κουτοπόνηρη διάθεση χειραγώγησης των εκπαιδευτικών και της σκέψης τους διά των ψευτοαξιολογήσεων, τα "Κολάμπια" και τα "Χάρρρβαγντ" δεν σώζουν την υπουργική ψευτοαριστεία με τίποτα.
Η ώρα της πραγματικής αξιολόγησης έρχεται και θα τσαλακώσει την ψευτοαριστεία.

 
Εκπαιδευτικός
28 Νοε 2022 23:50

Βρε καλές μου κοπέλες για πείτε σας παρακαλώ γιατί εγώ είμαι από χωριό και δεν καταλαβαίνω. Ένας εκπαιδευτικός με 10 χρόνια προϋπηρεσία (δηλαδή 12 το έχαχιστο χρόνια στο σχολείο προ διορισμού) και 2 μετά δηλαδή στο σχολείο (στη τάξη) ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 14 χρόνια Φυσικά και πρέπει να είναι υποψήφιος (αν έχει προσόντα) αλλά ρε παιδιά έστω ότι γίνεται Δ/ντης πως θα αξιολογηθεί ?
Θα αξιολογηθεί αν είναι καλός εκπαιδευτικός να γίνει μόνιμος ? ωραία θα τον αξιολογήσει ο Δ/ντης του μα καλά αυτός δεν είναι Δ/ντης ?
και ο σύμβουλος. Αν δηλαδή δεν κριθεί άξιος ? Θα χάσει τη θέση του ή θα είναι διευθυντής μη μόνιμος υπάλληλος ????
Δεν ξέρω αν νομικά ισχύει (που πολύ αμφιβάλλω) αλλά λογικά δεν στέκει να είναι πρίστάμενος μόνιμου, δόκιμος υπάλληλος ? Προϊστάμενος σε αναστολή ?

 
ελευθέρας βοσκής
28 Νοε 2022 22:35

Στο ΥΠΑΙΘ δε γνωρίζει η αριστερά σας τι ποιεί η δεξιά σας. Άκου άλλες δ/νσεις προχώρησαν στη μονιμοποίηση, άλλες ανακάλεσαν κι άλλες δεν έκαναν τίποτα!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.