Μετεγγραφές: Ο Κ. Πιερρακάκης μελετά την υιοθέτηση τροπολογίας για τους τρίτεκνους και πολύτεκους φοιτητές/ες

Πρόκεται για την προτεινόμενη τροπολογία 17 Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας

02/09/2024

Άκουσε το άρθρο

Την προτεινόμενη τροπολογία 17 Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα μετεγγραφής φοιτητών τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών στο πλησιέστερο πανεπιστήμιο από τον τόπο διαμονής των γονιών τους, χωρίς τους σημερινούς περιορισμούς, μελετά  το νομικό επιτελείο του υπουργού Παιδείας Κυριάκου.

Στόχος είναι, εφόσον ο υπουργός λάβει και το "πράσινο φως" από το πρωθυπουργικό γραφείο, η τροπολογία να πάρει το δρόμο για τη Βουλή, προκειμένου να συμπεριληφθεί στη νέα υπουργική απόφαση για τις μετεγγραφές.

Ακολουθεί το κείμενο της τροπολογίας

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Θέμα: Μετεγγραφές τέκνων τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών.

Αιτιολογική έκθεση

Η προτεινόμενη τροπολογία, επιλύει ένα πάγιο αίτημα τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών προκειμένου τα τέκνα αυτών να σπουδάζουν στα πλησιέστερα πανεπιστημιακά ιδρύματα από τον τόπο της μόνιμης διαμονής των γονιών τους χωρίς να λαμβάνονται υπόψη εισοδηματικά και άλλα κοινωνικά κριτήρια. Έτσι ελαχιστοποιούνται τα έξοδα σπουδών για αυτές τις οικογένειες, ο οικονομικός προϋπολογισμός των οποίων είναι ούτως ή άλλως χαμηλός. Επιπλέον η τροπολογία εξαιρεί τα τέκνα τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών από το 15% των μετεγγραφόμενων βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων αλλά και από τη συγκέντρωση των μορίων της βάσης μετεγγραφής στο Τμήμα στο οποίο θέλουν να μεταγραφούν. Παράλληλα με την τροπολογία αυτή, φοιτητές τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών, οι οποίοι έχουν ένα ή περισσότερα αδέλφια προπτυχιακούς φοιτητές, μπορούν να μετεγγραφούν σε αντίστοιχα τμήματα που εδρεύουν στην Περιφερειακή ενότητα φοίτησης του αδελφού, ή στην Περιφερειακή Ενότητα της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους ή της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία ο ίδιος ή οι γονείς του έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας, χωρίς επίσης να λαμβάνονται υπόψη εισοδηματικά κριτήρια.

Τέλος παρέχεται η δυνατότητα τα αδέλφια, εφόσον το επιθυμούν από κοινού να μετεγγράφονται σε αντίστοιχα Τμήματα τα οποία εδρεύουν σε άλλη Περιφερειακή Ενότητα από αυτήν που φοιτούν, ή σε αντίστοιχο Τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας, στην οποία οι ίδιοι ή οι γονείς τους διαμένουν μόνιμα ή έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας.

Η Πολιτεία οφείλει να δώσει τη δυνατότητα σε οικογένειες που ήδη έχουν τρία ή τέσσερα ή και περισσότερα παιδιά, αυτά να μπορούν να σπουδάσουν στο πλησιέστερο πανεπιστημιακό ίδρυμα από τον τόπο της μόνιμης διαμονής των γονιών τους με τις λιγότερες δυνατές δαπάνες. Άλλωστε είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης μας δεδομένου μάλιστα ότι ο κρατικός προϋπολογισμός δεν επιβαρύνεται με κανένα δημοσιονομικό κόστος. Πρόκειται δηλαδή για ένα ανέξοδο κίνητρο στην αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος που – κατά κοινή παραδοχή - αποτελεί ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια της πατρίδας μας.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

1. Μετά από το άρθρο 73 του ν. 4962/2020 (Α’ 111) προστίθεται άρθρο 73Α ως εξής:

«Άρθρο 73Α»

Δικαιούχοι μετεγγραφής τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών

1. Αποκλειστικά τα τέκνα τρίτεκνων ή πολύτεκνων οικογενειών δύνανται εφόσον το επιθυμούν, να μετεγγραφούν απευθείας στο πλησιέστερο πανεπιστημιακό ίδρυμα από τον τόπο της μόνιμης διαμονής των γονιών τους, καθ’ υπέρβαση του ποσοστού της παρ. 1 του άρθρου 75, υπό την προϋπόθεση της ύπαρξης αντιστοιχίας των Τμημάτων σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων της παρ. 5 του άρθρου 73, καθώς και η ακαδημαϊκή λειτουργία του Τμήματος μετεγγραφής σε αντίστοιχο έτος σπουδών με το Τμήμα προέλευσης. Δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη μετεγγραφή φοιτητή τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών η συγκέντρωση των μορίων της βάσης μετεγγραφής του Τμήματος στο οποίο αιτείται τη μετεγγραφή, ούτε τα κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια του άρθρου 75, ούτε η ύπαρξη και η κατοχή με πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας στον τόπο της μετεγγραφής από τον ίδιο ή τους γονείς του.

2. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι παράγραφοι 4, 5 και 6 του άρθρου 73 του ν. 4962/2020 (Α’ 111)

Μετά από το άρθρο 76 του ν. 4962/2020 (Α’ 111) προστίθεται άρθρο 76Α ως εξής:

«Άρθρο 76Α»

Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών

1. Φοιτητής τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών, ο οποίος έχει ένα ή περισσότερα αδέλφια προπτυχιακούς φοιτητές, δύναται να αιτηθεί μετεγγραφή, σύμφωνα με τη διαδικασία του παρόντος άρθρου, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) τα αδέλφια σπουδάζουν σε Τμήματα Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α. τα οποία εδρεύουν είτε σε διαφορετική Περιφερειακή Ενότητα μεταξύ τους είτε σε διαφορετική Περιφερειακή Ενότητα από αυτή στην οποία διαμένουν μόνιμα οι γονείς ή οι ίδιοι ή οι γονείς τους έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας,

β) τα αδέλφια της παρ. α΄ συμπεριλαμβανομένου του αιτούντος, δεν είναι κάτοχοι τίτλων πρώτου κύκλου σπουδών και δεν έχουν υπερβεί τον ανώτατο χρόνο σπουδών, ο οποίος προβλέπεται για την απονομή του τίτλου σπουδών,

2. Οι μετεγγραφές του παρόντος πραγματοποιούνται καθ’ υπέρβαση του ποσοστού της παρ. 1 του άρθρου 75.

3. Ως προς τις μετεγγραφές της παρ. 1, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

α) ο φοιτητής δύναται να μετεγγραφεί σε αντίστοιχο Τμήμα, το οποίο εδρεύει στην Περιφερειακή Ενότητα φοίτησης του αδελφού,

β) εάν δεν υπάρχει αντίστοιχο Τμήμα στην Περιφερειακή Ενότητα φοίτησης του αδελφού, ο φοιτητής δύναται να μετεγγραφεί σε αντίστοιχο Τμήμα το οποίο εδρεύει στην Περιφερειακή Ενότητα της μόνιμης κατοικίας των γονέων του ή της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία ο ίδιος ή οι γονείς του έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας,

γ) εάν δεν πληρούνται τα ανωτέρω κριτήρια, τα αδέλφια δύνανται να μετεγγραφούν από κοινού, σε αντίστοιχα Τμήματα τα οποία εδρεύουν σε άλλη Περιφερειακή Ενότητα, ή σε αντίστοιχο Τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας, στην οποία οι ίδιοι ή οι γονείς τους διαμένουν μόνιμα ή έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας.
 

Σχόλια (133)

Πανος
|

Επειδη ειδα την προταση που θα κατατεθει, παρακαλω εαν ξερει καποιος να μου απαντησει: Τα παιδια των τριτεκνων και πολυτεκνων θα παιρνουν μετεγγραφη ανεξαρτητα εαν εχουν στην κυριότητα οι γονεις σπιτι στον τοπο μονιμης κατοικιας??Ευχαριστω

Γιάννης
|

ΗΜΑΡΤΟΝ 16 Οκτωβρίου 2024 και ακόμα αυτή η τροπολογία για τις μεταγραφές φοιτητών.
Εκεί στο Υπουργείο τι περιμένουν άραγε, φτάσαμε μέσα Οκτωβρίου και έχουμε τα παιδιά μας στον αέρα.

Τάσος
|

Γνωρίζει κάποιος αν το ρεπορτάζ για την ΜΗ κατάργηση της βάσης μετεγγραφής αφορά μόνο τους τριτεκνους; Γιατί δεν αναφέρει πουθενά κάτι για πολύτεκνους

Έφη
|

Αγαπητοί γονείς πολυμελών οικογενειών με παιδιά που σπουδάζουν σε εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας ,τελικά όπως είπε και προηγούμενος γράφων, δεν θα καταργηθεί ο αριθμός 2750 και θα αναγκαστείτε σε επιπλέον έξοδα 8000-10000€, πράγμα που θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί και εσείς να μην αναγκαστείτε να ζήσετε σε οικονομική φτώχεια, σε μια οικονομικά αρκούντως δύσκολη εποχή.
Είναι η πολιτική, που χωρίζει αδέλφια από το να σπουδάζουν μαζί και όχι διάσπαρτα στη χώρα και δημιουργεί τεράστια οικονομικά προβλήματα στις οικογένειές τους.
Η φράση, έτσι όπως έχει αναρτηθεί στα ΜΜΕ, “ κάθετα αντίθετο στην κατάργηση της βάσης μετεγγραφής”, αν είναι αλήθεια, αποτελεί τεράστια ασέβεια προς τους ανωτέρω γονείς και τον αγώνα που γίνουν για επιβίωση.
Εκεί στο Υπουργείο Παιδείας, τα έχουν βάλει με όλους και με όλα.
Τώρα, έχουν απέναντί τους και του γονείς πολυμελών οικογενειών.
Το 10% αποφασίζει τι είναι ή τι δεν είναι σωστό για το 90%.
Το 2019, ο γιος μου πέτυχε στο τμήμα ΗΜΜΥ της πολυτεχνικής σχολής Αθηνών.
Τότε η ίσχυε ο νόμος ακόμα της προηγούμενης κυβέρνησης, που δεν χώριζε αδέλφια και μου λέει ότι ήρθαν στο τμήμα του, αδέλφια φοιτητών που σπούδαζαν ήδη στην Αθήνα.
Τα παιδιά αυτά, τα περισσότερα που γνωρίζει, έχουν ήδη πάρει πτυχίο.
Δεν χώριζαν τότε αδέλφια και σε μια εποχή μάλιστα, όχι τόσο οικονομικά δύσκολη όπως τώρα.
Αγαπητοί Τρίτεκνοι - Πολύτεκνοι γονείς και παιδιά τους φοιτητές, κρίση και μνήμη έχετε.
Χρησιμοποιήστε τα όταν έρθει η ώρα.
Γιατί κάποτε θα έρθει ή ώρα, γι αυτό πρέπει να τα θυμάστε όλα αυτά.
Καλή συνέχεια και υγεία σας εύχομαι και καλές σπουδές στα παιδιά σας.

Νίκος
|

Στις 8/10/2024 και ώρα 14:16 έγραψα:

“Τελευταίες πληροφορίες, αγαπητοί γονείς, συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι κατάργηση του αυθαίρετου αριθμού 2750 ή άλλως επονομαζόμενη βάση μετεγγραφής σε καμία περίπτωση δεν θα καταργηθεί.
Θα εξακολουθήσετε έτσι να συντηρείτε δύο ή και περισσότερα σπίτια μέ επιπλέον έξοδα τουλάχιστον της τάξης των 8000-10000€.
Επίσης για να μην ξεχνάμε, ανατρέξτε τι γινόταν σε ανάλογες περιπτώσεις χρονολογικά 2019 και πίσω και πως προηγούμενες κυβερνήσεις φιλολαϊκά αντιμετώπιζαν τέτοιες περιπτώσεις.”
Έχετε καμία αντίρρηση για την εγκυρότητα όσων συνολικά έγραψα;

Φοιτητής
|

Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να καταργηθεί η βάση μετεγγραφης για πολύτεκνους και τριτεκνους καθώς έχει εξαγγελθει ηδη από το υπουργείο οικογένειας και έχουν γίνει ερωτήσεις από βουλευτές της ΝΔ.

Πανος
|

Η Ζαχαράκη εξήγγειλε ελεύθερες μετεγγραφές για τους τριτεκνους. Αναφέρεται στο σχέδιο δράσης του υπουργείου οικογένειας για τους τριτεκνους. Αν δεν γίνει πράξη είναι μέγιστη κυβερνητική ξεφτίλα

Ελένη Μ.
|

Καλησπέρα σας η μεγάλη κόρη είναι φοιτήτρια στην Ρόδο προσχολικής αγωγής η δεύτερη κόρη μου πέρασε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο ψηφιακών μέσων και επικοινωνίας είμαστε τριτεκνοι θέλει να κάνει μετακίνηση στη Ρόδο προσχολικής αγωγής έχει την εβε δεν έχει όμως την βάση εισαγωγής τι μπορούμε να κάνουμε; Δεν γίνεται να συντηρήσουμε τρία σπίτια.

ΔΙΟΝΎΣΙΟΣ
|

Αν κανείς σκεφτεί με το μέσα μυαλό την αποκαλούμενη βάση μετεγγραφής, δηλαδή τον αριθμό 2750, ο οποίος χωρίζει αδέλφια που θα μπορούσαν να σπουδάζουν μαζί, θα καταλάβει πόσο εξωφρενικό είναι όλο αυτό.
Τι μας λέει το νούμερο 2750, ότι μαθητές που έδωσαν πανελλαδικές και έχουν διαφορά μέσα στα όρια του ανωτέρω αριθμού, έχουν την ίδια πνευματική ικανότητα και άρα μπορούν να σπουδάσουν στην ίδια σχολή.
Αν όμως έχουν διαφορά 2751 και πάνω, οι μαθητές αυτοί είναι χαμηλότερης πνευματικής ικανότητας και δεν πρέπει να πάρουν μεταγραφή γιατί θα χαθεί η συνοχή του πανεπιστημίου αφου θα έχει φοιτητές διαφορετικής πνευματικής ικανότητας.
Βρήκαν δηλαδή εκεί στο Υπουργείο Παιδείας την λεγόμενη ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΣΤΑΘΕΡΑ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ 2750 ΤΟ ΠΟΣΟ ΕΞΥΠΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝ ΕΙΝΑΙ Ή ΟΧΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΝΩΤΕΡΩ ΟΡΙΟ.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΠΟΣΟΤΙΚΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΞΥΠΝΑΔΑ.
Πως δεν προτάθηκαν και για βραβείο Νόμπελ στη Φυσική γιατί εκεί χρησιμοποιούνται τέτοιες σταθερές;
Όλα αυτά αγαπητοί τρίτεκνοι-πολύτεκνοι γονείς είναι για γέλια.
Προτάσουν ένα νούμερο ένατι της οικονομικής ανέχειας του να συντηρείς τουλάχιστον ένα επιπλέον σπίτι με ετήσιο κόστος της τάξης κατ΄ελάχιστον 8000€.
Εσείς τι γνώμη έχετε;

Τρίτεκνη
|

1) Νομίζω ότι το πρόβλημα με τη βάση μετεγγραφής θα εξέλειπε αν το αρμόδιο Υπουργείο όριζε την αντιστοιχία μεταξύ των διαφόρων τμημάτων με καθαρά ορθολογιστικό τρόπο. Δεν μπορεί να υφίστανται "αντίστοιχα" τμήματα, τα οποία έχουν διαφορά ακόμη και της τάξης των 10.000 μορίων στη βάση εισαγωγής! Θα ήταν τότε απολύτως ξεκάθαρο στον κάθε φοιτητή ποιες είναι οι δυνητικές του επιλογές για μετεγγραφή, οι οποίες θα ανταποκρίνονταν στο επίπεδό του και θα εξασφάλιζαν μια ομαλή φοιτητική πορεία που θα οδηγούσε στην αποφοίτηση! Το νούμερο 2750 ως ρυθμιστής της βάσης μετεγγραφής προφανώς δεν μπορεί να έχει καθολική επιτυχή εφαρμογή, γιατί ίσως δεν "ταιριάζει" σε όλες τις περιπτώσεις. Αν επομένως οι αντιστοιχήσεις των τμημάτων γίνονταν από την αρχή μετά από ενδελεχή μελέτη, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη το απαιτούμενο επίπεδο των φοιτητών, δεν θα υπήρχε ανάγκη βάσης μετεγγραφής και θα ήταν σαφώς πιο ρεαλιστική και αδιαμφισβήτητη η διαδικασία μετεγγραφής.
2) Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η διαδικασία μετεγγραφής δεν ολοκληρώνεται εντός του διμήνου (Αύγουστος-Σεπτέμβριος) που ακολουθεί την ανακοίνωση των επιτυχόντων στις πανελλήνιες εξετάσεις, ώστε όσοι τελικά μετεγγραφούν να αρχίσουν τα μαθήματά τους κανονικά αρχές Οκτωβρίου στον τόπο του τμήματος μετεγγραφής; Έχει αναλογιστεί κανείς το που θα μένουν αυτά τα παιδιά για να παρακολουθούν τα μαθήματα του αρχικού τμήματος εισαγωγής μέχρι να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των μετεγγραφών; Νόμιμη ενοικίαση μικρότερης διάρκειας των 3 ετών δεν υπάρχει παρά μόνο σε σπίτια τύπου "airbnb", με δυσβάσταχτο κόστος αν χρειαστεί να καλυφθούν στεγαστικές ανάγκες 2, 3 ή και περισσοτέρων μηνών.
3)Τέλος αν πραγματικά υπάρχει η βούληση να αντιμετωπιστεί η υπογεννητικότητα, η μόνη λύση είναι η παροχή κινήτρων στις οικογένειες καθώς και μια αναγνώριση της προσφοράς των πολυμελών οικογενειών στο κοινωνικό σύνολο.

@ ΤΡΙΤΕΚΝΟΣ
|

Με λίγα λόγια ΔΕ μπορεί μαθητής με 10.000 μόρια να εισέρχεται σε σχολή με 18.000 μόρια. Απλά πράγματα.. Αλλιώς υποβαθμίζεται και ο μαθητής που πέρασε με τα 18.000 μόρια που είναι και αυτός που δεν έχει στο τέλος τέλος καμία διευκόλυνση. Και τελικά όλα δουλεύουν για εκείνους που δεν έγραψαν, δε διάβασαν, είναι αθλητές, είναι πληγέντες, κα.
Τώρα ερώτηση γιατί όχι το 2.751 θα μας πάει γιατί όχι το 2 το 3 κλπ.

ΤΡΙΤΕΚΝΟΣ
|

Αν κανείς σκεφτεί με το μέσα μυαλό την αποκαλούμενη βάση μετεγγραφής, δηλαδή τον αριθμό 2750, ο οποίος χωρίζει αδέλφια που θα μπορούσαν να σπουδάζουν μαζί, θα καταλάβει πόσο εξωφρενικό είναι όλο αυτό.
Τι μας λέει το νούμερο 2750, ότι μαθητές που έδωσαν πανελλαδικές και έχουν διαφορά μέσα στα όρια του ανωτέρω αριθμού, έχουν την ίδια πνευματική ικανότητα και άρα μπορούν να σπουδάσουν στην ίδια σχολή.
Αν όμως έχουν διαφορά 2751 και πάνω, οι μαθητές αυτοί είναι χαμηλότερης πνευματικής ικανότητας και δεν πρέπει να πάρουν μεταγραφή γιατί θα χαθεί η συνοχή του πανεπιστημίου αφου θα έχει φοιτητές διαφορετικής πνευματικής ικανότητας.
Βρήκαν δηλαδή εκεί στο Υπουργείο Παιδείας την λεγόμενη ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΣΤΑΘΕΡΑ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ 2750 ΤΟ ΠΟΣΟ ΕΞΥΠΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝ ΕΙΝΑΙ Ή ΟΧΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΝΩΤΕΡΩ ΟΡΙΟ.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΠΟΣΟΤΙΚΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΞΥΠΝΑΔΑ.
Πως δεν προτάθηκαν και για βραβείο Νόμπελ στη Φυσική γιατί εκεί χρησιμοποιούνται τέτοιες σταθερές;
Όλα αυτά αγαπητοί τρίτεκνοι-πολύτεκνοι γονείς είναι για γέλια.
Εσείς τι γνώμη έχετε;

Πέτρος
|

Είδα έγινε σχετική ερώτηση σημερα για ευνοϊκότερες μετεγγραφές πολυτέκνων απο τον Βουλευτή Ηρακλείου Κωνσταντίνο Κεφαλογιάννη τι λέτε να σημαίνει αυτό;

Νίκος
|

Πέτρο, εμένα οι πληροφορίες λένε, οτι το άτομο που είναι υπέυθυνο για τη δημιουργία δεν αφήνει να δεν αφήνει να καταγηθεί αυτό το αυθέρετο νούμερο, το επωνομαζόμενο βάση μετεγγραφής.
Μένει να το δούμε στν εγκύκλιο που θα βγεί σε λίγο.

Πέτρος
|

Τελικά ΔΕΝ θα καταργηθει η βάση μετεγγραφης είναι οριστικό;

Έφη
|

Στά δύο προηγούμενα άρθρα που έγραψα προς αποφυγήωπαρεξηγήσεως ηθελημένης ή μη μιλάω για την κατάργηση της βάσης μετεγγραφής μεταξύ αδελφών προπτυχιακών φοιτητών πολυμελων οικογενειών που ενώ μπορεί να,σπουδάζουν μαζί λόγω αντιστοιχίας σχολών η Κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να το κάνει με την αιτιολογία της βάσης μετεγγραφής που δεν καταργεί.

Έφη
|

Ο Νίκος έχει απόλυτο δίκιο.
Ζούμε σε μία εποχή που η απλή οικογένεια στενάζει κάτω από την πολύ μεγάλη ακρίβεια, τα πολύ ψηλά ενοίκια πόσο μάλλον αν είναι πολυμελής η οικογένεια.
Οι λόγοι που θέσπισαν το νούμερο 2750 έχουν απαξιωθεί εξαιτίας όλων των ανωτέρω .
Οι Κυβερνώντες Προτάσσουν τον αριθμό 2750 έναντι των ανωτέρω προβλημάτων.
Που είναι λοιπόν η μέριμνα για πολύτεκνες οικογένειες όταν πεισματικά αρνούνται την κατάργηση του αριθμού 2750;
Επίσης πως λοιπόν θα ληφθεί μέριμνα για την λύση του δημογραφικού όταν δεν υπάρχει καμία προστασία σε παιδιά πολυμελών οικογενειών που σπουδάζουν.
Το κράτος πιστεύει ότι δίνοντας ενίσχυση στις οικογένειες να κάνουν παιδιά θα λύσει το δημογραφικό;
Οι οικογένειες εκείνο που κοιτάνε (αν δεν το έχετε καταλάβει) δεν είναι τα έξοδα της παιδικής ηλικίας των παιδιών ή η επιδότηση του να κάνεις παιδιά αλλά τα έξοδα όταν μεγαλώσουν και που το κράτος είναι απών σε αυτά.
Έτσι θα συνεχίσουν να κάνουν ένα παιδί και το δημογραφικό όχι μόνο δεν θα λυθεί αλλά το πρόβλημα θα διογκωθεί και ο Ελληνισμός θα συρρικνωθεί περαιτέρω.
Τελειώνοντας αυτή είναι μια σε λάθος κατεύθυνση πολιτική γιατί εμείς οι πολυμελείς οικογένειες δεν θα μπορούμε εν τέλει να σπουδάζουμε τα παιδιά μας ή θα τα σπουδάζουμε σε τελείως οριακά οικονομικά επίπεδα και όποιος αντέξει.

Έφη
|

Ο Νίκος έχει απόλυτο δίκιο.
Ζούμε σε μία εποχή που η απλή οικογένεια στενάζει κάτω από την πολύ μεγάλη ακρίβεια, τα πολύ ψηλά ενοίκια πόσο μάλλον αν είναι πολυμελής η οικογένεια.
Οι λόγοι που θέσπισαν το νούμερο 2750 έχουν απαξιωθεί εξαιτίας των ανωτέρω λόγων.
Είναι απορίας άξιον πως δεν το καταλαβαίνει η Κυβέρνηση.
Δείχνει ότι είναι ξεκομμένη από τα προβλήματα των ατόμων που απαρτίζουν την κοινωνία και δεν έχει καμία διάθεση να τα λύσει.
Προτάσσει τον αριθμό 2750 έναντι των προβλημάτων αυτών.
Που είναι λοιπόν η μέριμνα για πολύτεκνες οικογένειες όταν πεισματικά αρνούνται την κατάργηση του αριθμού 2750;
Επίσης πως λοιπόν θα ληφθεί μέριμνα για την λύση του δημογραφικού όταν δεν υπάρχει καμία κρατική προστασία σε παιδιά πολυμελών οικογενειών που σπουδάζουν.
Το κράτος έχει την αυταπάτη ότι δίνοντας ενίσχυση στις οικογένειες να κάνουν παιδιά θα λύσει το δημογραφικό;
Οι οικογένειες αγαπητοί Κυβερνώντες εκείνο που κοιτάνε (αν δεν το έχετε καταλάβει) δεν είναι τα έξοδα της παιδικής ηλικίας των παιδιών ή η επιδότηση του να κάνεις παιδιά αλλά τα έξοδα όταν μεγαλώσουν και που το κράτος είναι απών σε αυτά.
Έτσι θα συνεχίσουν να κάνουν ένα παιδί και το δημογραφικό όχι μόνο δεν θα λυθεί όπως πιστεύει και διατυμπανίζει η Κυβέρνηση αλλά το πρόβλημα θα διογκωθεί και ο Ελληνισμός θα συρρικνωθεί περαιτέρω.
Τελειώνοντας αυτή είναι μια κοντόφθαλμη πολιτική που μόνο η Κυβέρνηση πιστεύει ότι είναι σωστή.

Νίκος
|

Τελευταίες πληροφορίες, αγαπητοί γονείς, συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι κατάργηση του αυθαίρετου αριθμού 2750 ή άλλως επωνομαζόμενη βάση μετεγγραφής σε καμία περίπτωση δεν θα καταργηθεί.
Θα εξακολουθήσετε έτσι να συντηρείτε δύο ή και περισσότερα σπίτια μέ επιπλέον έξοδα τουλάχιστον της τάξης των 8000-10000€.
Επίσης για να μην ξεχνάμε, ανατρέξτε τι γινόταν σε αναλογες περιπτώσεις χρονολογικά 2019 και πίσω και πως προηγούμενες κυβερνήσεις φιλοαϊκά αντιμετώπιζαν τέτοιες περιπτώσεις.

OMNISHIELD
|

Απαντώ στον Κ. Διονύση, ουδεμία σχέση έχω με τον Κ. Ασκληπιό ,είμαι μητέρα 3 παιδιών ,από τα οποία το πρώτου παιδί φοιτα το πρώτο του έτος ΗΜΜΥ στο ΠΑΠΕΛ ,και απλά ανέφερα ότι από φέτος έχει αντιστοιχία με το Μετσόβιο καθώς και με τα άλλα ΗΜΜΥ ανά την Ελλάδα,που βρήκες το μεμπτό??λες να μη θέλω εγώ τις ελεύθερες μετεγραφές???

3τεκνη
|

Κατάργηση πανελληνίων
Θα δηλώνουν τα παιδια που θέλουν να σπουδάσουν και θα επιλεγονται κατά φθίνουσα σειρά τεκνων.....
Δίκαιο έτσι? Δεν είναι σοβαρά πράγματα όλα αυτά.
Το εκπαιδευτικό μας σύστημα χωλαίνει από παντού
Από την έλλειψη καθηγητων, την αναγκαιότητα φροντιστηριων, την ανυπαρξία,ανεπαρκια εστιων.Δυστυχώς μια οικογένεια αιμορραγει οικονομικα για να μπορέσει να συντηρήσει ένα φοιτητικο σπίτι,οποια κι αν είναι η σύνθεση της

Χ
|

@ Διονύσιος
Ως αρχικό ονόματος και όχι απομίμηση του Χ του Μασκ όπως φαντασιώνεστε, επίσης δεν έχω σχέση με τα άλλα σχόλια που αναφέρετε, ανέφερα προσωπική εμπειρία καθώς η διαφορά των μορίων ήταν αντιπροσωπευτική και στη διαφορά γνώσεων και δυσκολίας των δύο σχολών. Τελικά η οικογένεια μετάνιωσε για την αλλαγή σχολής που το παιδί δε κατάφερε να τελειώσει ποτέ, πήγαν στα σκουπίδια τα μόρια που αρχικά είχε γράψει, τελικά διαγράφηκε και πήγε σε ΙΕΚ. Καλό θα είναι πριν κατακεραυνώνετε κάποιο σχόλιο ή δε συμφωνείτε, να σκεφτείτε και άλλες παραμέτρους που επικοινωνούμε μεταξύ μας και μπορεί να μην έχετε σκεφτεί και να είναι καταστροφικές επιλογές.
Προσωπικά , ναι διαφωνώ για οποιαδήποτε περίπτωση κατάργησης ορίου μετεγγραφής και συμφωνώ και για το όριο των 2.750 μορίων και στους αθλητές που έγινε πριν κάποια χρόνια . Και για να σας προλάβω το παιδί μου ήταν πρωταθλητής με μόρια τα οποία δε χρησιμοποίησε γιατί αρίστευσε και επίσης δε μου περισσεύουν χρήματα να θεωρώ τον εαυτό μου υπεράνω. Επίσης, το κατά κεφαλήν εισόδημα μπορεί να είναι μεγαλύτερο σε μια πολυμελή οικογένεια και πολύ λιγότερο σε μια οικογένεια που έχει δύο παιδιά, οπότε ίσως αυτό πρέπει να είναι το κριτήριο για να μην αδικούνται άλλες κατηγορίες.

Φιλόλογος πρώην
|

@Ασκληπιός | 7 Οκτ 2024 13:23
Μιας και μας θυμίσατε το εμβληματικό αυτό κείμενο της αρχαιοελληνικής γραμματείας, να θυμίσω κι εγώ ότι στο ίδιο κείμενο ο Αριστοτέλης επισημαίνει με έμφαση ότι η παιδεία είναι κοινή για όλους τους πολίτες και αποτελεί υποχρέωση του κράτους, δηλαδή είναι δημόσια και όχι ιδιωτική!

ΔΙΟΝΎΣΙΟΣ
|

Απαντώ στον κ. με το ψευδώνυμο Ασκληπιόςή Χ(μίμηση Μασκ)ή omnishield ή όπως αλλιώς παρουσιάζεται.
Καταλαβαίνετε αγαπητοί γονείς πολυμελών οικογενειών με παιδιά που σπουδάζουν τι προσπάθεί να κάνει ο εν λόγω κ.
Προσπαθεί εναγωνίως να πεί στην πολιτεία εμμέσως πλήν σαφώς ότι δεν πρέπει να μην προβεί σε κανένα μέτρο να γίνονται οι μετεγγραφές ελεύθερα γιατί υπάρχει διαφορά πνευματικού επιπέδου μεταξύ φοιτητων αν η διαφορά είναι μεγαλύτερη απο 2750 μόρια.
Βάλει δηλαδή εναντίον των προσπαθειών όλων μας και χρησιμοποιεί ξανά και ξανά ως παράδειγμα το ΕΜΠ λες και δεν υπάρχουν άλλα πανεπιστημιακά τμήματα άλλων σχολών.
Ο γράφων στο παρόν αγαπητέ κ. έχει να σου πεί ότι έχει παιδί στο ΕΜΠ στο τμήμα ΗΜΜΥ και δεύτερο παιδί στη Νομική Αθηνών και τρίτο παιδί στο τμήμα ηλεκτρολόγων και τεχνολογίας υπολογιστών στην Πάτρα.
Ποτέ όμως δεν μίλησα με αποξιωτικά λόγια για κανένα φοιτητή όπως ο ελόγω κ. και πόσο μάλιστα στην παρούσα φάση που επίκειται η εγκύκλιος μετεγγραφών με σκοπό να επηρεάσω καταστάσεις.
Αγαπητοί γονείς πολυμελών οικογενειών σέβομαι τον αγώνα όλων σας και τα δίκαια αιτήματά σας και τα σχόλια για τον ανωτέρω κ. δικά σας.
Θα μπορούσα να γράψω πολλά αλλά το θέμα δεν είναι ό εν λόγω κ. που βάλει κατά του δίκαιου αγώνα για ελεύθερες μετεγγραφές της ειδικής κατηγορίας πολυμελών οικογενειών.
(Παρατηρήσατε ότι θέλει να έχει τον τελευταίο λόγο;)

Ασκληπιός
|

Αριστοτέλους Πολιτικά:
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανισότητα από την ισότητα άνισων καταστάσεων, πραγμάτων κτλ. Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Το σχόλιο αφορά τους αποφασίζοντες και όχι τους συναρθρογραφούντες.

Γεωργια Σερρες
|

Μακάρι να γίνει η τροπολογία αν και δεν ακούσαμε κάτι νέο. Οι μέρες πλησιάζουν για τις μεταγραφές και η αγωνία μας είναι μεγάλη . Εμείς προσωπικά δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στα έξοδα δυο φοιτητών σε διαφορετική πόλη. Τα ενοίκια είναι εξωφρενικά .

@ Γιάννης
|

Οικογένειες με 4 παιδιά δικαιούνται δωμάτιο σε εστία. Έχω δύο γνωστές μου οικογένειες με 4 παιδιά και μπήκαν σε εστίες.
Ρόλο πρέπει να παίζει το κατά κεφαλήν εισόδημα γιατί οικογένεια με ένα ή δύο παιδιά να έχει λιγότερο από μια με 4 ή 5 παιδιά. Και ναι να ισχύει για όλους η βάση μετεγγραφής.

Γιάννης
|

Όλοι εσεις που λέτε ότι δεν είναι δίκαιο και ηθικό να καταργηθεί η βάση μετεγγραφης μεγαλώσετε οικογένεια με 4 παιδιά να δείτε τα έξοδα και μετά μιληστε για ηθικές και δικαιοσύνες

@ΤΡΙΤΕΚΝΗ ΜΗΤΕΡΑ- ΕΛΕΝΗ ΤΡΙΚΑΛΑ
|

Δυσκολεύεστε να συντηρείτε 2 φοιτητικά σπίτια αλλά σκέφτεστε και την περίπτωση να στείλετε τα παιδιά να σπουδάσουν στο εξωτερικό. Μάλλον, δεν έχετε και τόσο μεγάλο οικονομικό πρόβλημα.

Δίκαιο?ηθικό?
|

Θα ήθελα να σχολιάσω το άστοχο σχολίου του κυρίου Μάρκου
Μηχανολόγος μηχανικοί όπως αναφέρατε
ΕΜΠ 18300
ΕΛΜΕΠΑ 11400
Όποτε υπάρχουν πράγματι σχιλες με τέτοιες αποκλίσεις
Πρόβλημα δεν έχουμε κανένα,ουτε κανένα συμφέρον, φωτει το παιδι μου στην σχολή που ήθελε μετά από κόπο, διάβασμα ετων. Αλλά δεν γινεται να παραβλεπουμε και τις οποιες στρεβλώσεις . Εσείς δλδ θεωρείτε ότι πρέπει το παιδι με 11400 να πάει σε σχολή με βάση 18300? Το βλέπετε επίσης δίκαιο για το μοναχοπαιδι του εργάτη που έγραψε 18200 να μην μπορεί να πάρει αντίστοιχη μετεγγραφή?

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ