36.577 μαθητές λιγότεροι φέτος, σε σχέση με πέρσι, στα σχολεία της χώρας - 2.181 λιγότερα τμήματα

Ζ. Μακρή: Τα τελευταία χρόνια δεν έχει γίνει καμία απολύτως δυσμενής μεταβολή της ισχύουσας νομοθεσίας για τον μέγιστο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.

16/10/2024

Ενημερώθηκε: 16/10/2024, 13:57

Άκουσε το άρθρο

Α. Ο αριθμός των τμημάτων πέρυσι, στα σχολεία τη χώρας, ήταν 81.113 με μαθητικό πληθυσμό 1.374.070 μαθητές. Φέτος ο αριθμός των τμημάτων ανέρχεται σε 78.932 με μαθητικό πληθυσμό 1.337.493 μαθητές. 2.181 τμήματα λιγότερα, αλλά και 36.577 μαθητές λιγότεροι. 

Β. Ειδικά για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ, να σας πω ότι πέρυσι είχαμε 12.274 τμήματα ομάδων προσανατολισμού ΓΕΛ και 5.946 τμήματα τομέων-ειδικοτήτων ΕΠΑΛ ενώ φέτος έχουμε 12.155 και 5.924 αντίστοιχα, δηλ. διαφορά της τάξεως των 119 και 22 τμημάτων αντίστοιχα.

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε σήμερα στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα  Μακρή, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή.

"Τα τελευταία χρόνια δεν έχει γίνει καμία απολύτως δυσμενής μεταβολή της ισχύουσας νομοθεσίας για τον μέγιστο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα", δήλωσε η Ζέττα Μακρή και ανέφερε τις συγκεκριμένες διατάξεις που ισχύουν εδώ και χρόνια, και συγκεκριμένα:

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

  • Ο μέγιστος αριθμός των 25 μαθητών ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά ισχύει από το 2017 (ΠΔ 79/2017). 

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

  • Ο μέγιστος αριθμός των 27 μαθητών ανά τμήμα σε Γυμνάσιο και Α΄ και Β΄ τάξεις ΓΕΛ ισχύει από το 2013 (ΦΕΚ Β΄ 2451/2013).
  • Ο μέγιστος αριθμός των 25 μαθητών ανά τμήμα σε Γ΄ Ημερησίου ΓΕΛ ισχύει από το 2019 (Ν. 4610/2019 ΣΥΡΙΖΑ). Το ίδιο ισχύει και για τον μέγιστο αριθμό των 22 μαθητών ανά τμήμα σε Γ΄ Εσπερινού ΓΕΛ.
  • Ο μέγιστος αριθμός των 25 μαθητών ανά τμήμα σε όλες τις τάξεις του ΕΠΑΛ ισχύει από το 2014 (ΦΕΚ Β΄ 833/2014). Ο δε μέγιστος αριθμός των 22 μαθητών ανά τμήμα στη Γ΄ τάξη Εσπερινού ΕΠΑΛ ισχύει από το 2019 (Ν. 4610/2019 ΣΥΡΙΖΑ). 
  • Τέλος, οι ελάχιστες προϋποθέσεις σε αριθμό μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα ομάδας προσανατολισμού ΓΕΛ ισχύουν από το 2019 με ΥΑ Γαβρόγλου  (ΦΕΚ Β΄ 2462/2019). 

Τρία σημαντικά μοριοδοτούμενα προγράμματα από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕAΠ)

Μοριοδοτούμενο πρόγραμμα για τις Προκηρύξεις του ΑΣΕΠ και για διορισμούς εκπαιδευτικών

Παράλληλα,   η υφυπουργός Παιδείας  είπε ότι , οι ελάχιστες προϋποθέσεις σε αριθμό μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα γενικής παιδείας Α΄ τάξης ΕΠΑΛ, τομέα Β΄ τάξης ΕΠΑΛ και ειδικότητας Γ΄ τάξης ΕΠΑΛ ισχύουν από το 2017 με ΥΑ Μπαξεβανάκη (ΦΕΚ Β΄ 2891/2017).

Στις ΥΑ αυτές, πρόσθεσε, έχει ληφθεί υπόψη η κατηγορία κάθε σχολικής μονάδας (κατηγορίες Α-ΙΓ), η οποία έχει καθοριστεί με βάση κριτήρια όπως ο πληθυσμός της έδρας της σχολικής μονάδας, οι συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών, οι συγκοινωνιακές συνθήκες, το υψόμετρο, η απόσταση από την έδρα του νομού κλπ.

"Στο υπουργείο και στις υπηρεσίες μας δεν υπάρχει δογματισμός" σημείωσε η Ζέττα Μακρή και ανέφερε τα εξής:

Όπου εντοπίζονται περιπτώσεις που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, οι αρμόδιες υπηρεσίες μας δείχνουν την ιδιαίτερη αυτή προσοχή και ευαισθησία. 

Μία τέτοια περίπτωση, άλλωστε,  είναι και αυτή των ολιγομελών τμημάτων που εγκρίνονται κάθε χρόνο. Όσον αφορά στα ολιγομελή τμήματα των ΓΕΛ εγκρίναμε με ΥΑ την (κατά παρέκκλιση) λειτουργία: 

  • 2.227 ολιγομελών τμημάτων ομάδων προσανατολισμού για το 2022-23
  • 2.349 ολιγομελών τμημάτων ομάδων προσανατολισμού για το 2023-24 
  • 2.186 ολιγομελών τμημάτων ομάδων προσανατολισμού για το 2024-25

Επίσης, όσον αφορά στα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ όλης της χώρας, εγκρίθηκαν από τους οικείους ΠΔΕ:

  • 259 ολιγομελή Τμήματα ΕΠΑΛ για το 2022-23 
  • 358 ολιγομελή Τμήματα ΕΠΑΛ για το 2023-24 
  • 424 ολιγομελή Τμήματα ΕΠΑΛ για το 2024-25 

Επιπλέον, κάθε χρόνο, (κατ’ εξαίρεση και κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων) εγκρίνεται με ΥΑ η λειτουργία και επιπλέον ολιγομελών τμημάτων για την κάλυψη των μαθητικών αναγκών σε περιοχές με ειδικές συνθήκες π.χ. απομακρυσμένες, ορεινές περιοχές κλπ. Έτσι, εγκρίναμε με ΥΑ την κατ’ εξαίρεση λειτουργία: 

  • 1.254 ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ για το 2022-23
  • 1.448 ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ για το 2023-24    
  • 1.419 ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ για το 2024-25

Αν αθροίσουμε τα ολιγομελή ΕΠΑΛ που εγκρίθηκαν από τους ΠΔΕ και τα ολιγομελή ΕΠΑΛ που εγκρίθηκαν με ΥΑ, έχουμε:

  • 1.513 ολιγομελή Τμήματα ΕΠΑΛ για το 2022-23 
  • 1.806 ολιγομελή Τμήματα ΕΠΑΛ για το 2023-24 
  • 1.843 ολιγομελή Τμήματα ΕΠΑΛ για το 2024-25 
     

Σχόλια (11)

Χρυσόγελος Μανώλης
|

Ας μελετήσει η υφυπουργός τα μέτρα που είχαν ληφθεί το 1984-89, που είχαν ληφθεί τότε και είχε σταματήσει όχι μόνο ο δημογραφικός κατήφορος με την μείωση των γεννήσεων, αλλά είχε αντιστραφεί ο δείκτης τότε! Πραγματικά δημογραφικά κίνητρα χρειάζονται και όχι μέτρα ασπιρίνες με voucher και επιδόματα φτώχειας...

Δημήτρης
|

Η κυρία Μακρή παρέληψε να αναφέρει ότι υπάρχουν σχολεία που κτίστηκαν Δημοτικά και βαπτίστηκαν Γυμνάσια. Σε αίθουσες που θα είχαν παιδιά δημοτικού, στριμώχνουν 27 έφηβους.

Πόσο ασφαλείς είναι οι μαθητές κάτω απο αυτές τις συνθήκες; Πώς προστατεύεται η υγεία τους με τις ιώσεις του χειμώνα; Τι εκπαιδευτικό έργο μπορεί να παραχθεί σε τέτοιες αίθουσες;

Ποιός ακριβώς είναι ο εκσυγχρονισμός της Δημόσιας Εκπαίδευσης που διαφημίζει το Υπουργείο; Δεν είναι μόνο οι διαδραστικοί πίνακες κυρία Μακρή...

χμ
|

Τα στατιστικά στοιχεία, τουλάχιστον όπως παρουσιάζονται στην χώρα μας, δεν έχουν καμιά σχέση με την διαφάνεια. Κρύβουν πραγματικότητες.

Δέσποινα
|

Αν η υφυπουργός πιστεύει ότι σε αίθουσες 45τμ μπορεί να γίνει ασφαλές και ποιοτικό μάθημα για 27 μαθητές της Γ' Γυμνασίου, εκ των οποίων ένας σε αμαξίδιο, συν 2 ενήλικες (βοηθητικό προσωπικό και καθηγητής) δηλαδή 29 άτομα, ας μας πει γιατί το ΠΔ 41 προβλέπει 2τμ ανά άτομο στις αίθουσες διδασκαλίας. Όχι άλλη οικονομία είς βάρος της ασφάλειας των παιδιών μας. Ζητάμε να τηρούνται όλοι οι νόμοι και όχι μόνο ότι τους βολεύει. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (σεισμό, φωτιά) ποιος θα αναλάβει την ευθύνη; Θα ψάχνουμε το σταθμάρχη;

panos
|

Η αύξηση του αριθμού των παιδιών - γεννήσεων στη χώρα μας θα γίνει ΜΟΝΟ αν παρθούν μέτρα πραγματικού δημογραφικού ενδιαφέροντος και όχι τύπου voucher!Δυστυχώς το νεοσυσταθέν υπουργείο οικογένειας δεν φαίνεται να ....τραβάει.Μόνο μέτρα - κίνητρα τύπου διορισμού των πολυτέκνων στην εκπαίδευση όπως έγινε το χρονικό διάστημα 2004-10 θα έχει πολλές ελπίδες να αμβλύνει την αρνητική εξέλιξη.Σίγουρη εργασία θέλει η Ελληνική οικογένεια και όχι μπαλώματα.

Όλγα
|

Τα παιδιά μειώνονται αλλά ο αριθμός παιδιών στα τμήματα αυξάνεται...

Δημητριος
|

Στο νηπιαγωγείο πρέπει να οριστεί στα 20 παιδιά το τμημα

Anastasia
|

Περήφανη για τις κυβερνήσεις που βούλιαξαν τη χώρα και έδιωξαν και συνεχίζουν να διώχνουν τα παιδιά μας στο εξωτερικό.
Συνεχίστε. Σάρώστε Παιδεία, Υγεία, ιδιοκτησία, μικρές επιχειρήσεις.

@Νίκος
|

Δεν είναι αυτό. Σε περασμένες δεκαετίες που υπήρχε πραγματική πείνα οι οικογένειες έκαναν 5-6 και παραπάνω παιδιά. Η υπογεννητικότητα οφείλεται σε ένα εχθρικό περιβάλλον προς την οικογένεια που καλλιεργείται συστηματικά και διαχρονικά από όλους τους επίσημους θεσμούς και μπορεί να το δει ο καθένας

Επανόρθωση
|

Καλό θα ήταν η υπουργός να λάβει υπόψη της το άρθρο 74 του Ν. 4589/2019 (ΦΕΚ Α’ 13/29.01.2019) όπου έχει εισαχθεί ως μέγιστος αριθμός των μαθητών ανά τμήμα σε 22 για το νήπιο / προνήπιο και την Α δημοτικού, με σταδιακή εφαρμογή στις επόμενες τάξεις.
Διάταξη που εφαρμόστηκε για δύο χρόνια.

Νικος
|

Με μηδέν μαθητές θα μείνουμε σε μερικά χρόνια. Τα νέα ζευγάρια δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος ανατροφής παιδιών.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ