Με τροπολογία την οποία κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, προς ψήφιση, στη Βουλή, σε συμμόρφωση προς τις υπ’ αρ. 1251/2024 και 1252/2024 αποφάοεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες κρίθηκε ως αντισυνταγματική η περ. ζ’ της παρ. 4 του άρθρου 61 του νόμου "Γαβρόγλου" 4589/2019:
- Ανατρέπεται ο πίνακας διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ.
- Για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς μπαίνει συντελεστής 0,90 ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στις ιδιωτικές σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με ανώτατο όριο τις εκατόν είκοσι (120) μονάδες, ενώ για τους εκπαιδευτικούς του δημοσίουο συνετελεστής είναι1 μονάδα ανά μήνακαι 2 μονάδεςσεδυσπρόσιτες σχολικές μονάδες .
Ο προηγούμενος νόμος
Ο νόμος Γαβρόγλου τον οποίος τροποποιεί ο Κ. Πιερρακάκης, για τους εκπαιδευτικούς του δημοσίου όριζε:
"Εκπαιδευτική προϋπηρεσία: εκατόν είκοσι (120) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες αναλύονται ως εξής: μία (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας έως κατ’ ανώτατο όριο εκατόν είκοσι (120) μήνες".
Με την εφαρμογή αυτής της τροπολογίας εκτιμάται ότι θα υπάρξει μαζική αποχώρηση ιδιωτικών εκπαιδευτικών από τα ιδιωτικά σχολεία .
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την τροπολογία
Υπενθυμίζεται ότι σύμψωνα με τις υπ’ αρ. 1251/2024 και 1252/2024 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, κρίθηκε αντισυνταγματική η περ. ζ’ της παρ. 4 του άρθρου 61 του νόμου "Γαβρόγλου" 4589/2019 και ο ομοίου περιεχομένου αντίστοιχος όρος της προσβαλλόμενης προκήρυξης, κατά το μέρος που προβλέπεται ότι δεν προσμετράται η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση σε περίπτωση παραίτησης από την ιδιωτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρά μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που ρυθμίζει η υφιστάμενη διάταξη, δηλαδή της απολύσεως λόγω
καταργήσεως της σχολικής μονάδας, τάξεως ή τμήματος ή λόγω καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας.
Στην αιτιολογική έκθεση ο υπουργός Παδείας σημειώνει: "Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι αναγκαία προκειμένου η κατάταξη των υποψηφίων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Γ1.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού γιατο έτος 2025 να διενεργηθεί σύμφωνα με τις αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της αναλογικότητας και σε συμμόρφωση προς τις υπ’ αρ. 1251/2024 και 1252/2024 αποφάοεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες κρίθηκε ως αντισυνταγματική η περ. ζ’ της παρ. 4 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019".
Ακολουθεί το κείμενο της τροπολογίας
Υφ. Παιδείας: Πότε ανοίγουν οι πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών
Α. Για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης Β΄ και οι τελικοί επικουρικοί αξιολογικοί πίνακες (της παραγράφου 4 του άρθρου 58 του ν.4589/2019) υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022 δημοσιεύθηκαν τον Ιούνιο και Ιούλιο 2023 (στα ΦΕΚ Γ΄ 1618/26.6.2023, Γ΄ 1845/18.7.2023
και Γ΄ 1680/29.6.2023, αντιστοίχως) και επομένως θα ισχύουν έως τη λήξη του έτους 2024- 2025, ενώ οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες των προκηρύξεων της Γενικής Εκπαίδευσης 1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023 δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ Γ’ 1851/27-6-2024 (και Γ’ 2024/8-7-2024 διόρθωση σφάλματος) και Γ’ 2415 και 2416/12-8-2024, αντιστοίχως.
Β. Επίσης, στο χρονικό αυτό σημείο, αναμένεται από το Α.Σ.Ε.Π. η δημοσίευση των προσωρινών πινάκων για τις Προκηρύξεις 1ΓΤ και 2ΓΔ/2024 (υποψήφιων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης, κατηγοριών ΤΕ και ΔΕ).
Τα παραπάνω ανακοίνωσε στη Βουλή η αρμόδια υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μάκρη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Ανεξάρτητου Βουλευτή Γ. Μανούσο.
Εν όψει της λήξης ισχύος των πινάκων της Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης, τονίζει η Ζέττα Μακρή, οι υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έχουν ήδη ενεργοποιήσει τις προκαταρκτικές συζητήσεις με την Ανεξάρτητη Αρχή του Α.Σ.Ε.Π. για την εξεύρεση τρόπων/μεθόδων για τη βελτιστοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας, έχοντας ως εφόδιο την εμπειρία από προηγούμενες αντίστοιχες διαδικασίες και αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, τις σύγχρονες παρεχόμενες
δυνατότητες περί διαλειτουργικότητας πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, προς όφελος του ίδιου του διοικούμενου αλλά και της Διοίκησης.
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την απάντηση της υφυπουργού Παιδείας
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την ερώτηση του Βουλευτή
Οι εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά θα πάρουν τα ίδια σχεδόν μόρια με όσους δουλεύουμε τόσα χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση.
Ερώτηση:
Οι ιδιωτικοί προσλαμβάνονται με αντικειμενικά κριτήρια ή με γνωριμίες;
Οι ιδιωτικοί δουλεύουν για 7, 8, 9, 10 μήνες κάθε χρόνο ή έχουν ετήσιες συμβάσεις;
Πάλι οι αναπληρωτές την πληρώνουν κι όσοι αξίζουν θα τα παρατήσουν για άλλες δουλειές αφού η κοροϊδία τόσα χρόνια όλο και μεγαλώνει.