Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Live: Η ανακοίνωση του νέου συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ και οι αλλαγές στο Λύκειο

Δείτε σε ζωντανή σύνδεση με το υπουργείο Παιδείας τη Συνέντευξη Τύπου
Δημοσίευση: 03/09/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις αλλαγές στο  Λύκειο, ανακοινώνει αυτή την ώρα ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Προηγήθηκαν δύο  αναβολές ανακοίνωσης της νέας μεταρρύθμισης, μέσα στον Αύγουστο. η μία λόγω των πυρκαγιών στην Αττικής και η άλλη λόγω του ανασχηματισμού.

Το esos συνδέθηκε  με το υπουργείο Παιδείας για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη Συνέντευξη Τύπου.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ

Το αρχικό κείμενο που αποτέλεσε την “βάση” οριστικοποίησης του Σχεδίου Νόμου, συντάχθηκε σύμφωνα με την εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (σ.σ. στην ανακοίνωση το υπουργείο ανέφερε  ότι η πρότασή του βασίστηκε στην εισήγηση των επτά "σοφών" του  ΙΕΠ.

Με βάση αυτή την εισήγηση ο  υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου  διαμόρφωσε την πρόταση για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ (σ.σ. στην ανακοίνωση το υπουργείο αναφέρει ότι η πρότασή της βασίστηκε στην εισήγηση του ΙΕΠ).

Η Επιτροπή αποτελείται από τους κ.κ.:

1. Γεράσιμο Κουζέλη,

2. Παύλο Χαραμή,

3. Γεωργία Φέρμελη,

4. Βασίλειο Νικάκη,

5. Αγγελική Σαπουνά  

6.Αικατερίνη Τρίμη,και,

7. Γιάννη Ρουσσάκη

Η επταμελής Επιτροπή των “σοφών” συνέταξε την εισήγηση βασιζόμενη στα πορόσαματα:

Α. Του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία (το πόρισμα της Επιτροπής Α. Λιάκου ),

Β. Της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (σ.σ. το πόρισμα 100 σελίδων του νυν υπουργού Κ. Γαβρόγλου, καθώς και,

Γ. Των εργασιών του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.

ΤΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ

1.Τράπεζα Θεμάτων για τους μαθητές Λυκείου εισηγήθηκε η Επιτροπή Α. Λιάκου

2. Η πρόταση  για το Νέο Λύκειο (μαθήματα, Διετές Λύκειο, τετραετές Γυμνάσιο, Εθνικό Απολυτήριο)

3. Το νέο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ

4. Η πρόταση Κ. Γαβρόγλου για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Η   πρόταση του ΙΕΠ για το Λύκειο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ, όπως κατατέθηκε στη Βουλή

Η εισήγηση της Επιτροπής “σοφών” όπως κατατέθηκε στη Βουλή και στον υπουργό Παιδείας, έχει ως εξής:

Γενικά χαρακτηριστικά

Κεντρικό χαρακτηριστικό της πρότασης αποτελεί η δυνάμει ενιαία αντιμετώπιση του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, και επομένως ο προσανατολισμός προς μια σταδιακή εγκαθίδρυση «πολυκλαδικότητας», μετά την εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων υποδομής και τεχνικών λύσεων.

Κοινός κορμός στην Α' τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται κοινός κορμός στην Α' τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και σταδιακή οργάνωση των Β' και Γ' τάξεων στη λογική επιλογών που εξασφαλίζουν πλάι στην επιστημονική και την τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση ως ισότιμες.

Αμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ώστε να συμπεριλάβει την Α' Λυκείου

Έτσι προτείνεται η άμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ώστε να συμπεριλάβει την Α' Λυκείου και η εξέταση της δυνατότητας γρήγορης επέκτασης και στις άλλες δύο τάξεις.

Κλίσεις των μαθητών στη Β' Λυκείου

Ιδιαίτερο γνώρισμα της πρότασης αποτελεί η έμφαση στα ενδιαφέροντα των μαθητριών και μαθητών, που μπορούν να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους στη Β' Λυκείου και να συνδιαμορφώσουν, βάσει επιλογών, το πρόγραμμά τους στην Γ' Λυκείου προσανατολιζόμενοι στο πώς και σε τι θέλουν να συνεχίσουν.

Για τη Γ' προτείνονται εξάωρα μαθήματα

Για τις ανάγκες ενός τέτοιου Λυκείου τα μαθήματα διδάσκονται όχι μόνο εντός ευρύτερων επιστημονικών ενοτήτων αλλά και αφιερώνονται σε καθένα από αυτά περισσότερες ώρες (για τη Γ' προτείνονται εξάωρα μαθήματα), ώστε να μπορεί η εκπαιδευτική διαδικασία να είναι ουσιαστική και σε βάθος, πράγμα που εκτιμάται πως θα περιορίσει και τη ζήτηση φροντιστηριακής βοήθειας.

Συμμετοχή μαθητών και μαθητριών σε συλλογικές δημιουργικές δραστηριότητες

Εισάγεται, δίπλα στον επαγγελματικό προσανατολισμό (και στα ΓΕΛ), η συμμετοχή μαθητών και μαθητριών σε συλλογικές δημιουργικές δραστηριότητες (που θα μπορούσαν να συνδέονται και με τις δράσεις των μαθητικών κοινοτήτων, που πρέπει να ανανεωθούν ως θεσμός) και η εκπόνηση εκτενέστερων ερευνητικών εργασιών.

Α' τάξη Λυκείου

Η προτεινόμενη διάρθρωση του Λυκείου εκκινεί από μία ευρεία θεματική μιας ενιαίας Α’ τάξης και οδεύει σε μία Β’ τάξη με ανοιχτές ακόμα δυνατότητες αλλά και ένα χαρακτήρα που θα «προαναγγέλλει» τις πιο συγκεκριμένες επιλογές στην Γ’ τάξη.

Το Πρόγραμμα Σπουδών της Α’ τάξης του Λυκείου αντανακλά τα βασικά χαρακτηριστικά τόσο της αντίστοιχης τάξης του Γενικού Λυκείου όσο και αυτής του Τεχνικού-Επαγγελματικού. Οι μαθητές/μαθήτριες θα μπορούν να εξοικειωθούν με τα γνωστικά αντικείμενα και των δύο υφιστάμενων σήμερα τύπων εκπαίδευσης και να επιλέξουν την εκπαιδευτική πορεία που ταιριάζει καλύτερα σε αυτούς. Η αλλαγή αυτή θα αφορά, αρχικά τουλάχιστον, την Α’ τάξη, διερευνώνται όμως οι δυνατότητες μεταφοράς της λογικής αυτής και στις υπόλοιπες δύο τάξεις του Λυκείου.

Μια τέτοια επιλογή συνδέεται άμεσα με την αναβάθμιση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ανάδειξή της ως ισότιμου πυλώνα. Το Λύκειο μπορεί έτσι να συνεισφέρει στην επί ίσοις όροις προώθηση ποικίλων μορφών γνώσης, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, στην προσφορά ποικίλων δυνατοτήτων για τους/τις μαθητές/μαθήτριες (τόσο γνωστικά όσο και εργασιακά-επαγγελματικά), στην καλλιέργεια πολλαπλών εκδοχών μάθησης και γνωστικών ενδιαφερόντων.

Β' και Γ' τάξη Λυκείου

Στον ανασχεδιασμό των δύο αυτών τάξεων βρίσκεται η αιχμή της πρότασης. Εδώ κρίνεται η δυνατότητα του σχολείου να «ανακτήσει» το Λύκειο την εκπαιδευτική και παιδαγωγική αποστολή του, να απαλλάξει τις μαθήτριες και τους μαθητές από τυφλά άγχη και τις οικογένειές τους από τα βάρη των φροντιστηρίων.

Υπό αυτό το πρίσμα, η κεντρική λογική της πρότασης είναι:

α) να διατηρηθεί, επί το δυνατόν, ο «πολυδιάστατος» χαρακτήρας της γνώσης που αναπτύχθηκε στην Α’ Λυκείου, με την προσφορά επιλογών μαθημάτων ή ενοτήτων μαθημάτων όλων των γνωστικών, επιστημονικών και τεχνολογικών πεδίων, ώστε οι μαθητές να μπορούν να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους και να επενδύσουν τα ενδιαφέροντά τους∙

β) να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των μαθημάτων στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου (Αυτό κρίθηκε απαραίτητο ως ένα πρώτο βήμα εξορθολογισμού του Προγράμματος Σπουδών, καθώς οι μαθητές/μαθήτριες βρίσκονται σήμερα αντιμέτωποι με ένα πολύ μεγάλο αριθμό μαθημάτων -18 στη Β' Λυκείου, 15 στη Γ' Λυκείου-, γεγονός που οδηγεί σε έναν κατακερματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την καθιστά λιγότερο αποτελεσματική.)∙

γ) να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των επιμέρους μαθημάτων, ωστε να είναι δυνατή η εμβάθυνση, η συστηματική και αποτελεσματική διδασκαλία και η στήριξη των μαθητριών και μαθητών ανάλογα με τις δυσκολίες τους∙

δ) να προετοιμάζει το πρόγραμμα μαθημάτων των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου τους μαθητές/μαθήτριες για τις απαιτήσεις των σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει τόσο την παροχή των απαραίτητων γνώσεων όσο και την εξοικείωση με το επιστημονικό πνεύμα και το χαρακτήρα της επιστημονικής γνώσης. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θεωρήθηκε σωστό στη Β' Λυκείου να παραμείνει ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχει ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων, πριν οι μαθητές προβούν στην καταλληλότερη γι’ αυτούς επιλογή στη Γ' Λυκείου πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης. Ειδικότερα, στη Γ’ Λυκείου η κεντρική λογική είναι η ύπαρξη μιας ενότητας επιλογών που δίνει δυνατότητα προσανατολισμού, σε συνδυασμό με μία ελεύθερη επιλογή εκτός «ειδίκευσης». Επομένως, στην τελευταία τάξη του Λυκείου τα υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι εξαιρετικά περιορισμένα, θα παίζουν όλα ρόλο στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ώστε να μην υπάρχουν μαθήματα δύο ταχυτήτων, κάτι που σήμερα διαλύει τη σχολική καθημερινότητα) ενώ θα είναι έντονη η παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης∙

ε) να διαμορφωθεί το Πρόγραμμα Σπουδών με τέτοιο τρόπο ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται εντός ενοποιημένων πεδίων (εντός των οποίων σχεδιάζονται και εκπονούνται και ερευνητικές εργασίες)∙

στ) οι αλλαγές αυτές να συμβαδίζουν με περαιτέρω αλλαγές στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία, ώστε να καλλιεργείται η κριτική σκέψη και να αναπτύσσουν οι μαθητές αναλυτικές και συνθετικές ικανότητες∙

ζ) να μεταβληθεί παράλληλα ο τρόπος αξιολόγησης (για παράδειγμα, υιοθέτηση πρακτικών της περιγραφικής αξιολόγησης, έλεγχος πολλαπλών και σύνθετων ικανοτήτων (αναλυτική, συνθετική, κριτική, δημιουργική σκέψη, πρωτοτυπία, φαντασία) και όχι της επάρκειας στη στεγνή αναπαραγωγή της γνώσης)∙

η) η νέα αυτή αντίληψη να ισχύσει άμεσα και για τις πανελλαδικές εξετάσεις, ώστε να καλλιεργηθεί σταδιακά μία αλλαγή στάσης εκπαιδευτικών και μαθητών/-τριών, αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας και προετοιμασίας των υποψηφίων·

θ) να μελετηθεί συστηματικά η δομή του ΕΠΑΛ, το οποίο οδηγεί με την ολοκλήρωση των σπουδών του σε ισότιμο τίτλο λυκείου αλλά και σε επαγγελματικά δικαιώματα.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα

Οι παραπάνω παρεμβάσεις , σύμφωνα με το ΙΕΠ, αναμένεται να συμβάλουν καθοριστικά στους εξής στόχους:

α) αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των περιεχομένων και των πρακτικών του δημόσιου σχολείου,

β) αποκάλυψη και αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων τόσο των μαθητών και μαθητριών όσο και των εκπαιδευτικών,

γ) επανασημασιοδότηση της δημόσιας παιδείας ως αξίας θετικής και ως πεδίου που προάγει πραγματικά τους στόχους και τους σκοπούς για τους οποίους προορίζεται προς όφελος μιας δημοκρατικής πολιτείας,

δ) ορθολογική οργάνωση της Εκπαίδευσης,

ε) ενίσχυση της σύνδεσης μεταξύ σχολείου και κοινωνίας,

στ) όφελος κοινωνικό και οικονομικό από την παροχή συνθηκών δημιουργικής εργασίας στους εκπαιδευτικούς,

ζ) άμβλυνση των μορφωτικών ανιστοτήτων.

Το Απολυτήριο

Σύμφωνα με την πρόταση του ΙΕΠ "Η επιτυχής φοίτηση στο Λύκειο θα οδηγεί στην απόκτηση του Απολυτηρίου. Βασικός στόχος της πρότασης της επιτροπής αποτελεί η αναβάθμιση του Απολυτηρίου. Είναι σημαντικό το Απολυτήριο να αποκτήσει αξία διότι αυτό θα ενισχύσει την ποιότητα της παρεχόμενης σχολικής εκπαίδευσης. Ένα Απολυτήριο με κύρος και νόημα θα καλλιεργήσει στην κοινωνία εκείνη την κουλτούρα που σε βάθος χρόνου θα επιτρέψει στο σχολείο να αποκτήσει σταδιακά ουσιαστική εκπαιδευτική και διδακτική ισχύ".

Προϋποθέσεις

Οι προτεινόμενες μεταβολές της δομής του Λυκείου, όπως σημειώνει το ΙΕΠ, συνδέονται με πρωτοβουλίες γενικότερου χαρακτήρα που αφορούν ήδη τις προηγούμενες βαθμίδες και κυρίως:

• την ουσιαστική στήριξη της δουλειάς των Δημοτικών Σχολείων και την ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών και των εκπαιδευτικών υλικών Δημοτικού και Γυνασίου με στόχο την άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων,

• τη σύνδεση μεμονωμένων αντικειμένων σε ευρύτερες ενότητες και την καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος συνέργειας των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων (με παράλληλη επιμόρφωσή τους),

• την ενίσχυση των επιστημονικών αντικειμένων με τη εξασφάλιση διδασκαλίας των μαθημάτων σε δίωρες περιόδους (90 λεπτά), ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για διερευνητική, ενεργητική μάθηση και σχεδιασμό ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων,

• την αλλαγή περιεχομένων, υλικών και μεθόδων στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του ερευνητικού προβληματισμού, του ενδιαφέροντος και εντέλει της βαθύτερης κατανόησης αντί της απλής αποστήθισης,

• την κατοχύρωση εναλλακτικών μεθόδων αξιολόγησης μαθητριών και μαθητών, αλλά και την αλλαγή προσέγγισης στο τι ελέγχεται δια των εξετάσεων (ιδίως των πανελλαδικών),

• το σταδιακό χαρακτήρα των μεταρρυθμίσεων.

Σχόλια (42)

 
Νικόλαος
07 Σεπ 2018 12:10

@Νικόλαος

Αφενός θα μπορούσε η επιλογή να γίνεται κεντρικά από αδιάβλητο ηλεκτρονικό σύστημα, αφετέρου ο "μικρο ανταγωνισμός" είναι παράγοντας βελτίωσης των σχολών. Τη διαπίστωση ενός προβλήματος πχ συντεχνιακές πολιτικές θα πρέπει να ακολουθεί η λύση του όχι η παράκαμψη του ή το "κουκούλωμα κάτω απ το χαλί"...

 
@ Nικόλαος
07 Σεπ 2018 09:34

Περιγράφεις κάτι που μοιάζει με τα A-Levels στο βρετανικό σύστημα.

Στην Ελλάδα όμως οι πανεπιστημιακοί είναι και αυτοί μέρος του προβλήματος, με τεράστιες ευθύνες για την άναρχη διεύρυνση του ακαδημαϊκού χάρτη.

Δεν μπορεί να δοθεί υπερεξουσία στην επιλογή φοιτητών στους καθηγητές των ΑΕΙ όσα εκείνοι συνεχίζουν να ακολουθούν συντεχνιακές πολιτικές για ίδρυση τμημάτων ή και σχολών σε κάθε χωριό, πόλη και νησί. Αυτό θα δημιουργούσε άλλου τύπου στρεβλώσεις, με τοπικούς μικροανταγωνισμούς ανάμεσα στα είδη των σχολών.

Δε διορθώνεται ένα κακό σύστημα Πανελλαδικών με την αντικατάστασή του από ένα ακόμα χειρότερο.

Το Υπουργείο Παιδείας μπορεί και πρέπει να εγγυηθεί και να υλοποιήσει ένα λογικό σύστημα εξετάσεων σε βασικά μαθήματα για τον διαγωνισμό εισαγωγής των νέων φοιτητών, χωρίς να υποβαθμίζει τα επιστημονικά κριτήρια και τις απαιτήσεις κάθε σχολής.

 
Νικόλαος
07 Σεπ 2018 01:15

Το Λύκειο το οποίο θα πρέπει να δίνει Απολυτήριο και να μην εμπλέκεται στη διαδικασία της εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Πιο συγκεκριμένα στο Λύκειο να διδάσκονται τα μαθήματα γενικής παιδείας σε όλους με ενδεχόμενη διαφοροποίηση μαθημάτων στην τελευταία-ες τάξη-εις ανάλογα την επιλογή του μαθητή. Στο τέλος θα παίρνουν το Απολυτήριο εφόσον ολοκληρώσουν επιτυχώς τη μαθητεία.
Για την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα πρέπει η κάθε σχολή αφού ανακοινώσει τον αριθμό των φοιτητών που μπορεί να δεχτεί, να επιλέγει ένα αριθμό βασικών μαθημάτων επιπέδου Λυκείου (π.χ. 4 ) στα οποία θα εξετάζονται μέσω Πανελληνίων εξετάσεων οι υποψήφιοι φοιτητές.
Οι υποψήφιοι αφού τελειώσουν το Λύκειο θα δηλώνουν ελεύθερα τις σχολές προτίμησης τους ανεξάρτητα της κατεύθυνσης του Απολυτηρίου.Με τους βαθμούς που θα έχει επιτύχει στα μαθήματα που επέλεξε να εξεταστεί (όσα και όποια ο μαθητής επιθυμεί) θα υποβάλει αίτημα-τα σε όποιες σχολές τον ενδιαφέρουν. Οι σχολές τέλος θα επιλέγουν από τους αιτούντες αυτούς που έχουν τους καλύτερους βαθμούς και ένα αριθμό επιλαχόντων σε περίπτωση που κάποιοι τελικά δεν εγγραφούν.
Με αυτό το απλό και δίκαιο τρόπο και το Λύκειο θα απεμπλακεί από την εισαγωγή στα ΑΕΙ και οι υποψήφιοι φοιτητές θα μπορούν να επιλέξουν από ευρύτερη γκάμα σπουδών της αρεσκείας τους και οι σχολές θα έχουν λογικό αριθμό φοιτητών παρέχοντας τους υψηλότερη ποιότητα σπουδών.

 
ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ
04 Σεπ 2018 15:15

Οι μαθητές της Γ Λυκείου που θα φοιτήσουν φέτος κοινώς την πάτησαν. Για τους μαθητές αυτούς δεύτερη ευκαιρία δεν υπάρχει?
Θα εξετασθεί η δυνατότητα......Έλεος με τις αλλαγές συνέχεια.

 
Τμήματα ελεύθερης προσβασης
04 Σεπ 2018 10:24

Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης: Πώς ένα πτυχίο από ένα από αυτά τα τμήματα θα θεωρείται ίδιας αξίας με τα τμήματα στα οποία οι φοιτητές εισάγονται με εξετάσεις; Είναι δυνατόν το κριτήριο δημοφιλίας να αποτελέσει μοναδικό κριτήριο εισαγωγής χωρίς ένα κατώτατο όριο βαθμολογίας στα σχετικά μαθήματα;

Δηλαδή, θα μπορούσα να φοιτήσω σε ένα τμήμα Επιστημών ακόμα και αν έχω γράψει 9 στα Μαθηματικά, απλώς επειδή χαρακτηρίζεται "τμήμα χαμηλής ζήτησης";

Το μηχανογραφικό δελτίο δεν μπορεί να λειτουργεί ως μηχανισμός "αυτορρύθμισης" του ακαδημαϊκού χάρτη. Αν το Υπουργείο κρίνει, όπως και τόσοι πολίτες, ότι κακώς λειτουργούν ως αυτόνομες μονάδες ορισμένα τμήματα ας τα κλείσει και ας μεταφέρει το προσωπικό τους σε άλλα.

Υπάρχουν δύο μαθήματα που πρέπει να αλλάξουν ύλη.

Λατινικά: Θεμελιώδες μάθημα για όλη την κλασική παιδεία. Σε όλες τις χώρες του δυτικού κόσμου οι μαθητές διδάσκονται λατινικά στο σχολείο. Όλοι συμφωνούν να εισαχθούν νέα μαθήματα (όπως Κοινωνιολογία) αλλά χωρίς να εξοβελιστούν τα ήδη υπάρχοντα, και προπάντων να ΜΗΝ γίνονται πειραματισμοί με βάση τη μόδα.

ΑΕΠΠ: [ Καλό θα ήταν να εισαχθεί η γλώσσα προγραμματισμού Python μαζί με θεμελιώδεις γνώσεις Αριθμητικών Συστημάτων, Συνδυαστικής, Μαθηματικής Λογικής ή ακόμα και Θεωρίας Πολυπλοκότητας. ] Όλα αυτά εδώ και 20 χρόνια όμως ΔΕΝ περιλαμβάνονται στην ύλη του ΑΕΠΠ. Ούτε έχει κατατεθεί κάποια πρόταση να περιληφθούν.

 
Γιώργος Μπουγιούκας
03 Σεπ 2018 20:37

Η κριτική στο μάθημα της ΑΕΠΠ γίνεται, όχι τυχαία θεωρώ, κυρίως ανώνυμα και είναι προφανείς τόσο οι προθέσεις της όσο και η προέλευσή της. Είναι εξίσου προφανές ότι η ΑΕΠΠ ως μάθημα Πληροφορικής είναι το λιγότερο απαρχαιωμένο από όλα τα μαθήματα των Θετικών Επιστημών μιας και η Πληροφορική είναι η νεότερη Θετική Επιστήμη. Κανένα μάθημα, βέβαια, δεν είναι υπεράνω κριτικής και βελτίωσης και στην δεδομένη περίπτωση καλό θα ήταν να εισαχθεί η γλώσσα προγραμματισμού Python μαζί με θεμελιώδεις γνώσεις Αριθμητικών Συστημάτων, Συνδυαστικής, Μαθηματικής Λογικής ή ακόμα και Θεωρίας Πολυπλοκότητας. Ωστόσο, θεωρώ, η κριτική στην ΑΕΠΠ είναι εκ του πονηρού όταν γίνεται ανώνυμα και όταν εστιάζει αποκλειστικά μάλιστα στο πιο σύγχρονο μάθημα αυτή την στιγμή στην ελληνική εκπαίδευση. Ως καθηγητής Πληροφορικής και πτυχιούχος πανεπιστημιακής εκπαίδευσης μπορώ να διαβεβαιώσω ότι η Γλώσσα της ΑΕΠΠ είναι μια Turing-Πλήρης γλώσσα προγραμματισμού, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί να υπολογίσει ό,τι μπορεί να υπολογιστεί με τα Μαθηματικά που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

 
Γιώργος Μπουγιούκας
03 Σεπ 2018 19:26

@ 03 Σεπ 2018 15:46

Όταν (και αν) το υπόβαθρό σου στα Μαθηματικά φτάσει στο σημείο της γνώσης και της συνειδητοποίησης ότι οι μ-Αναδρομικές συναρτήσεις είναι αναπαραστάσιμες στην πρωτοβάθμια Αριθμητική Peano, θα καταλάβεις τι είδους "δεξιότητα" είναι ο Προγραμματισμός. Ίσως τότε αποφασίσεις να μιλήσεις και επώνυμα όπως εγώ.

 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΕΛΟΣ ΕΚΠ.ΚΟΣ
03 Σεπ 2018 18:23

Θα πρέπει να αυξήσετε κι άλλο τις Ομάδες Προσανατολισμού, πολύ λίγο τις αυξήσατε, για να κλείσετε - να τοποθετήσετε ταφόπλακα στα μικρά Λύκεια που δεν θα μπορούν να δημιουργήσουν τμήματα Ομάδων Προσανατολισμού, σύμφωνα με το νόμο Φίλη!!!!!!!!!

 
@ Γιώργος Μπουγιούκας
03 Σεπ 2018 15:46

Οι εισακτέοι στην Πληροφορική, είτε σε πανεπιστήμιο είτε σε πολυτεχνείο, εξετάζονταν σε Μαθηματικά και Φυσική. Αυτό μόνο πρόσφατα άλλαξε.

Η Σχολή στην οποία αναφέρεστε (Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ) έχει 9 εσωτερικές ροές και αρκετά υποχρεωτικά μαθήματα κλασικής Φυσικής, Σημάτων και Τηλεπικοινωνιών, καθώς και ολόκληρη κατεύθυνση σχετική με την Ενέργεια.

Επίσης, οι υποψήφιοι για Μηχανολόγοι Μηχανικοί και οι Πολιτικοί Μηχανικοί χρειάζονται απαραιτήτως τη Φυσική.

Τα Μαθηματικά και η Φυσική πρέπει να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις πολυτεχνικές και πανεπιστημιακές σχολές (εξαιρουμένων των θεωρητικών, εννοείται).

Κατόπιν, ας αποφασίσουν οι σχολές και τι επιπλέον μάθηματα θέλουν (πχ. Βιολογία και Χημεία τα τμήματα Γεωπονίας)

Το ΑΕΠΠ είναι ένα κομμάτι του γενικότερου προβλήματος, δεν αποτελεί πανάκεια. Ο προγραμματισμός είναι μια δεξιότητα για έναν επιστήμονα, όχι αυτοσκοπός.

Δε θα βελτιωθεί το επίπεδο αν απλά εξετάζονται στον προγραμματισμό έναντι άλλων μαθημάτων - κάθε τμήμα είναι διαφορετικό, δεν είναι το ίδιο ένα τμήμα Μηχανολόγων με ένα τμήμα Χημείας και αυτό πρέπει να αποτυπώνεται στις απαιτήσεις γνώσεων των εισακτέων.

 
&ΠΕ86
03 Σεπ 2018 13:56

εξαιρετικές οι ιδέες σου, μην ξεχάσεις να βάλει και ασκήσεις μακροοικονομίας ΙΙ τώρα.

 
Γιώργος Μπουγιούκας
03 Σεπ 2018 13:37

Στο αρχικό σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο υπήρχε η επιστημονικά ορθή πρόταση για εξέταση στο μάθημα της Πληροφορικής για εισαγωγή στις Πολυτεχνικές Σχολές. Που πήγε άραγε, και γιατί;

Η Πληροφορική, η οποία είναι βασικά ο Προγραμματισμός (το μάθημα ΑΕΠΠ στα ΓΕΛ και Προγραμματισμού Υπολογιστών/Python στα ΕΠΑΛ), Θετική Επιστήμη η ίδια, είναι σήμερα θεμέλιο των άλλων Θετικών Επιστημών, όπως είναι και τα Μαθηματικά. Αυτό δεν είναι επειδή έτσι αρέσει ή συμφέρει εμένα, αλλά επειδή σήμερα η στόχευση όλων των Θετικών Επιστημών (αλλά και των Επιστημών γενικότερα) είναι η μοντελοποίηση των φαινομένων, και μοντελοποίηση χωρίς Προγραμματισμό δεν υπάρχει.

Ακόμα πιο εξόφθαλμα, το να εισάγεται κανείς στην Σχολή Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ χωρίς προετοιμασία και εξέταση στο μάθημα της Πληροφορικής (ΑΕΠΠ) είναι σαν να εισάγεται κανείς σε τμήμα Μαθηματικών χωρίς προετοιμασία και εξέταση στο μάθημα των Μαθηματικών. Η υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών είναι προφανής. Αυτό αφορά και όλες τις υπόλοιπες σχολές Πληροφορικής αλλά και πλήθος άλλων σχολών, όπου οι υποψήφιοι εξετάζονται στο άσχετο με τις σπουδές μάθημα της Χημείας, και όχι στο σχετικό μάθημα της Πληροφορικής. Οι ίδιες οι σχολές της ομάδας Θετικών Σπουδών, σε ποσοστό περίπου 50% είχαν δηλώσει πριν λίγα χρόνια ότι επιθυμούν οι υποψήφιοί τους να εξετάζονται στην Πληροφορική και όχι στην Χημεία (υπάρχει σχετικό δημοσίευμα στο esos με τίτλο "Η πρόταση για Χημεία η Πληροφορική στις Πανελλαδικές")

Επίσης, στο πεδίο Επιστημών Πληροφορικής και Οικονομικών εξετάζονται τα ίδια Μαθηματικά και επιπλέον το αρκούντως συναφές με τα Μαθηματικά μάθημα του Προγραμματισμού (ΑΕΠΠ). Θα εξακολουθήσει άραγε με βάση το νέο σύστημα εισαγωγής να μην μπορεί να εισαχθεί ένας υποψήφιος αυτού του πεδίου στα τμήματα Μαθηματικών; Με ποια επιστημονική λογική;

 
Εντολή ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ
03 Σεπ 2018 13:31

Την ίδια στιγμή ο υπουργός ανακοινώνει τμήματα ελεύθερης πρόσβασης, χωρίς εξετάσεις... Μα, αν η προσφορά θέσεις υπερκαλύπτει τη ζήτηση μειώνουμε την προσφορά.

Κάποιοι σημαντικοί λόγοι συντρέχουν για να μη θέλουν οι φοιτητές να σπουδάσουν σε αυτά τα τμήματα. Με την μετατροπή των θέσων σε ελεύθερης πρόσβασης τίποτα δε θα αλλάξει προς το καλύτερο.

Αυτά τα τμήματα πρέπει να κλείσουν αντι να αφεθούν απαξιωμένα στη μοίρα τους.

 
ΠΕ86
03 Σεπ 2018 13:24

Επανέρχομαι για να μην παρεξηγηθώ...

Το βασικό πρόβλημα που πρέπει να διορθωθεί είναι πως εισάγουμε εκατοντάδες μαθητές σε πολυτεχνικές σχολές που απαιτούν γνώσεις, ας πούμε, τουλάχιστον αλγοριθμικής και εμείς τους παρέχουμε ελάχιστα και τελικώς δεν τους εξετάζουμε καν.

Για την ΑΕΠΠ...

Η ΑΕΠΠ ως μάθημα είναι απαρχαιωμένη και ΓΛΩΣΣΑ που διδάσκονται οι μαθητές στα πλαίσια του μαθήματος λειτουργεί ως τροχοπέδη αφού έχει πολύ μικρές δυνατότητες αφήνοντας μεγάλο μέρος της ύλης της ΑΕΠΠ μόνο στη θεωρία. Για τα δεδομένα της ελληνικής πραγματικότητας του 1999 το μάθημα ήταν καλό. Για τα σημερινά δεδομένα είναι ανεπαρκές και επιβάλλεται ο ριζικός εκσυγχρονισμός του!

 
Βιολογία*
03 Σεπ 2018 13:02

Πληροφορική και Βιολογία

Αν θέλει κάποιος υποψήφιος για τμήμα Πληροφορικής να εξεταστεί στη Βιολογία*, ας επιλέξει να εξεταστεί στη Βιολογία*. Όλα τα μαθήματα χρήσιμα είναι και με υποσχόμενους επαγγελματικούς συνδυασμούς (πχ. Βιοπληροφορική). Γιατί να είναι υποχρεωτική για όλους η εξέταση στη Βιολογία*;

*όπου Βιολογία ισοδύναμα ΑΟΘ, Χημεία, Κοινωνιολογία...

Το ΑΕΠΠ ας αλλάξει βιβλίο και ύλη, σύμφωνοι. Ακόμα κι έτσι όμως δύσκολα θα προετοιμάζει τους μαθητές για την πανεπιστημιακή ύλη (πχ. Αλγόριθμοι και Πολυπλοκότητα, Βάσεις Δεδομένων), δεν μπορεί να αναφερθούν όλα σε μια χρονιά.

 
Ντομάτες με ακτινίδια
03 Σεπ 2018 12:53

Για να σπουδάσεις Πληροφορική πρέπει να είναι υποχρεωτική η εξέταση στα Οικονομικά; Με τη ΓΛΩΣΣΑ θα προετοιμαστεί ο φοιτητής για τα μαθήματα Πληροφορικής στο πανεπιστήμιο; Για τις Αρχές Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, 20 σχεδόν χρόνια που διδάσκεται, οι καθηγητές και οι μαθητές γνωρίζουν και το επίπεδο της ύλης και το επίπεδο των διαγωνισμάτων. Δεν υπάρχει σοβαρός εκπαιδευτικός που να μη θέλει να αλλάξει αυτό το βιβλίο και να ανανεωθεί το μάθημα, και όταν τα παιδιά γίνονται φοιτητές βλέπουν τη διαφορά στα τμήματά τους.

 
@ Προβοκάτορας
03 Σεπ 2018 12:23

Το θέμα δεν περιορίζεται μόνο στις βαθμολογικές επιδόσεις. Παραδοσιακά, τα πιο δύσκολα μαθήματα στο Λύκειο είναι τα Μαθηματικά και η Φυσική Κατεύθυνσης. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να είναι προαπαιτούμενα για ΟΛΕΣ τις σχολές.

Το θέμα είναι καθαρά επιστημονικό:

Με το παλιό σύστημα, οι σχολές Πληροφορικής (τετραετείς και πενταετείς) είχαν ως μάθημα α' βαρύτητας *Μαθηματικά Κατεύθυνσης* και β' βαρύτητας Φυσική Κατεύθυνσης.

Με το ισχύον σύστημα οι σχολές Πληροφορικής έχουν ως μάθημα α' βαρύτητας τις *Αρχές Οικονομικής Θεωρίας* και ως β' βαρύτητας τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.

Πόσο λογικό είναι αυτό;

Η δική μου πρόταση:

Θα έπρεπε να είναι Μαθηματικά και Φυσική, με μάθημα ειδίκευσης Πληροφορική (με αλλαγή του ΑΕΠΠ) και ένα ελεύθερο μάθημα επιλογής από ΑΟΘ, Βιολογία, Χημεία, Κοινωνιολογία κτλ.

 
Θετικές Σπουδές, Πληροφορική και Πολυτεχνείο
03 Σεπ 2018 12:10

Με το σύστημα των Κατευθύνσεων οι μαθητές, εκτός από τη Θεωρητική, είχαν άλλες δύο επιλογές:

α) Θετική Κατεύθυνση (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία)

β) Τεχνολογική Κατεύθυνση - 2ος κύκλος (Μαθηματικά, Φυσική, ΑΕΠΠ, ΑΟΔΕ) (*) (**)

Η εισαγωγή στις Οικονομικές σχολές γινόταν και από τις τρεις κατευθύνσεις με την εξέταση στο μάθημα Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (μάθημα επιλογής για όλες τις κατευθύνσεις).

Η εισαγωγή στις Ιατρικές σχολές γινόταν με μαθήματα βαρύτητας (Χημεία, Βιολογία).

Η εισαγωγή στις Πολυτεχνικές και Φυσικομαθηματικές σχολές γινόταν και από την Τεχνολογική Κατεύθυνση, με ίδια μαθήματα βαρύτητας (Μαθηματικά, Φυσική).

Όλα αυτά έχουν ανατραπεί με το νέο σύστημα Προσανατολισμών και Επιστημονικών Πεδίων.

Ήταν ΣΩΣΤΗ ΑΛΛΑΓΗ η εισαγωγή σε τμήματα Γεωπονίας, Βιολογίας, Χημείας, Γεωλογίας να απαιτεί την εξέταση σε Βιολογία και Χημεία (Life Sciences).

Όμως ήταν ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΕΠΙΛΟΓΗ η ομαδοποίηση των Σχολών Πληροφορικής και Οικονομίας.

Η λύση είναι:

Η γενική κατάταξη σε Επιστημονικά Πεδία δεν επαρκεί και δημιουργεί ανισορροπίες (π.χ. παλαιότερα, εισαγωγή σε τμήμα Χημείας χωρίς εξέταση στη Χημεία)

Τα τμήματα του ΙΔΙΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ πρέπει να απαιτούν υποχρεωτικά εξέταση σε ΤΡΙΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, ανάλογα με τη διαφορετική ειδίκευσή τους.

πχ. Το Τμήμα Χημικών Μηχανικών θα απαιτεί εξέταση σε (Μαθηματικά, Φυσική, *Χημεία* + άλλα μαθήματα επιλογής) ενώ το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων θα απαιτεί εξέταση (Μαθηματικά, Φυσική, *Πληροφορική* + άλλα μαθήματα επιλογής)

Δηλαδή θα παραμείνουν στο ίδιο επιστημονικό πεδίο, αλλά με διαφορετικό ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ μάθημα επιλογής.

Στο σχήμα των 5 μαθημάτων: [2 βασικά μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο + 1 μάθημα ειδίκευσης ανά ομάδα τμημάτων + 1 ελεύθερο μάθημα επιλογής + Έκθεση.]

Κατά αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές χωρίς να επιβαρύνονται με περιττά μαθήματα, αποκτούν ισορροπία μεταξύ των επιλογών τους και της κατάλληλης προετοιμασίας για την εισαγωγή σε όσες σχολές επιλέγουν.

(*) Ο πρώτος κύκλος Τεχνολογίας-Παραγωγής (Μαθηματικά, Φυσική, Ηλεκτρολογία, Βιοχημεία) προσφερόταν σε ελάχιστα σχολεία. Περίπου 500-600 μαθητές Γ' Λυκείου εξετάζονταν σε αυτόν κάθε χρόνο, αμελητέος αριθμός σε σχέση με το σύνολο των μαθητών της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.

(**) Υπήρχε η δυνατότητα από Τεχνολογική Κατεύθυνση να επιλεγεί πχ. ένα τμήμα Φαρμακευτικής, αλλά, εξαιτίας των διαφορετικών μαθημάτων βαρύτητας, η ποινή στα μόρια εισαγωγής ήταν αποτρεπτική.

 
προβοκατορας
03 Σεπ 2018 11:36

τα στατιστικα της Χημείας γιατί τα κρύβετε;;

 
Πληροφορική
03 Σεπ 2018 11:16

Καλό θα ήταν όταν αναφέρουμε πράγματα, να ξέρουμε σε τι αναφερόμαστε, και να μπερδεύουμε πορτοκάλια με μήλα. Οι προηγούμενοι που αναφέρονται στην ΑΕΠΠ δεν το ξέρουν πολύ καλά ή απλά προσπαθούν να δημιουργήσουν εντυπώσεις ή (πιθανότερο) και τα δύο.

Πληροφορική εξεταζόμενο για Πολυτεχνεία με Φυσική και Μαθηματικά Την ύλη του μαθήματος της πληροφορικής (αν θα είναι αλγοριθμική με Python όπως στα ΕΠΑΛ) και το αν θα έχει..επιστημονική τεκμηρίωση (sic) θα το αποφασίσουν ειδικοί.

Τα λέμε αργότερα...

 
Στατιστικά βαθμολογίας ΑΕΠΠ, ΑΟΘ και Μαθηματικών
03 Σεπ 2018 11:05

1) Μάθημα ΑΟΘ (Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής):

Βαθμολογία (19-20) | 2017: 1064 μαθητές (5.40%) και 2018: 2702 μαθητές (12.07%)

Βαθμολογία (18-19) | 2017: 1221 μαθητές (6.20%) και το 2018: 2182 μαθητές (9.75%)

2) Μάθημα ΑΕΠΠ (Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής):

Βαθμολογία (19-20) | 2017: 1441 μαθητές (7.08%) και 2018: 945 μαθητές (4.18%)

Βαθμολογία (18-19) | 2017: 1444 μαθητές (6.20%) και το 2018: 1285 μαθητές (5.69%)

Τα στατιστικά των επιδόσεων στα Μαθηματικά είναι πολύ διαφορετικά, και στους δύο κύκλους σπουδών (Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

i) Μαθηματικά (Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής):

Βαθμολογία (19-20) | 2017: 35 μαθητές (0.17%) και 2018: 39 μαθητές (0.17%)

Βαθμολογία (18-19) | 2017: 59 μαθητές (0.29%) και το 2018: 92 μαθητές (0.41%)

ii) Μαθηματικών (Θετικών Σπουδών):

Βαθμολογία (19-20) | 2017: 422 μαθητές (1.96%) και 2018: 435 μαθητές (1.90%)

Βαθμολογία (18-19) | 2017: 522 μαθητές (2.43%) και το 2018: 705 μαθητές (3.08%)

Οι επιδόσεις στα μαθήματα των ΑΕΠΠ και ΑΟΘ είναι παρόμοιες (λαμβάνοντας υπόψη τις διακυμάνσεις στη δυσκολία των θεμάτων) και παραδοσιακά απέχουν τάξεις μεγέθους από την επίδοση στο μάθημα των Μαθηματικών.

 
Ύλη ΑΕΠΠ
03 Σεπ 2018 10:50

Η Ανάπτυξη Εφαρμογών έχει ως εξεταστέα ύλη:

2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων (Τι είναι αλγόριθμος, Δομή ακολουθίας, Δομή Επιλογής, Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών (αφαιρείται η εντολή πολλαπλής επιλογής «Επίλεξε»), Εμφωλευμένες Διαδικασίες, Δομή Επανάληψης)

3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι (Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων = Προγράμματα, Πίνακες, Αναζήτηση, Ταξινόμηση)

6. Εισαγωγή στον προγραμματισμό (Φυσικές και τεχνητές γλώσσες, Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων, Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος, Τμηματικός προγραμματισμός, Δομημένος προγραμματισμός, Προγραμματιστικά περιβάλλοντα)

7. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού (αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ, Τύποι δεδομένων, Σταθερές, Μεταβλητές, Αριθμητικοί τελεστές, Συναρτήσεις, Αριθμητικές εκφράσεις, Εντολή εκχώρησης, Εντολές εισόδου-εξόδου, Δομή προγράμματος)

8. Επιλογή και επανάληψη (Εντολές Επιλογής, Εντολή ΑΝ, Εντολές επανάληψης, Εντολή ΟΣΟ…ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ, Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ, Εντολή ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ

9. Πίνακες (Μονοδιάστατοι πίνακες, Πολυδιάστατοι πίνακες, Τυπικές επεξεργασίες πινάκων)

10. Υποπρογράμματα (Τμηματικός προγραμματισμός, Χαρακτηριστικά-Πλεονεκτήματα-Παράμετροι, Διαδικασίες και συναρτήσεις (ορισμός, κλήσεις παράμετροι), Εμβέλεια μεταβλητών – σταθερών)

Πώς τεκμηριώνεται η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης όταν από την εξεταστέα ύλη απουσιάζει οποιαδήποτε επιστημονική θεμελίωση;

Το ποσοστό των αριστούχων και των αποτυχόντων μεταβάλλεται κάθε χρόνο και δεν αποδεικνύει κάτι για την στόχευση της ύλης του κάθε μαθήματος.

πχ. Στο μάθημα των ΑΟΘ, το ποσοστό των αριστούχων το 2018 διπλασιάστηκε χωρίς αλλαγή της ύλης σε σχέση με το 2017.

 
Προβοκάτσια
03 Σεπ 2018 09:17

Πραγματικα ειστε εκτος τόπου και χρόνου. Τι σχέση εχουν τα tablets και τα smartphones με τν υπολογιστικη και κριτική σκεψη;
Εν δευτεροις, ποιες τυποποιημένες τεχνικες οταν σταθερα κατα μεσο ορο πανω απο 40% γραφει κατω απο βαση στην αεππ και εχει ελαχιστους αριστουχους.
Αυτο ομως συμβαίνει οταν καποιος μενει μακρια απο την επιστημη του και δη την διεπιστημονικοτητα.

 
πληροφορικη
02 Σεπ 2018 22:21

πρωτα οριζονται τα μαθηματα και μετα η υλη.
αν ειχατε ορθολογικη σκεψη οντως θα το γνωριζατε

 
Καλά....
02 Σεπ 2018 19:20

@Προβοκάτσια, η αλγοριθμική είναι ένα από τα κεφάλαια που διδάσκονται στην τρίτη τάξη ΕΠΑΛ του τομέα πληροφορικής. Φυσικά δίνουν Πανελλήνιες εξετάσεις σε Python ....

 
Μάθημα Πληροφορικής
02 Σεπ 2018 19:04

Πρέπει το μάθημα να απευθύνεται σε παιδιά Λυκείου, από την πρώτη τάξη μέχρι την τελευταία.

Τα παιδιά ήδη ζουν στη σύγχρονη εποχή και έχουν πρόσβαση σε tablets και smartphones. Καταλαβαίνουν από μόνα τους ότι σε αυτά τα μηχανήματα υπάρχουν επιμέρους κομμάτια λογισμικού και υλικού, παρόλο που το σχολικό πρόγραμμα δεν τα ενσωματώνει επισήμως στη διδακτέα ύλη.

Το ΑΕΠΠ ως έχει δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω από μια σειρά τυποποιημένων ασκήσεων προγραμματισμού. Μοναδική αλγοριθμική απαίτηση είναι η εκμάθηση ενός απλοϊκού αλγορίθμου ταξινόμησης (bubblesort). Είναι επομένως αδικαιολόγητα φτωχό σε περιεχόμενο και δε θα αλλάξει προς το καλύτερο με τη διδασκαλία μιας αληθινής προγραμματιστικής γλώσσας.

Η ενσωμάτωση στοιχείων Διακριτών Μαθηματικών, Δομών Δεδομένων ή Λειτουργικών Συστημάτων, από την άλλη, είναι λογική απαίτηση για ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Τα ίδια παιδιά πρέπει να καλύψουν αντίστοιχο εύρος και βάθος ύλης στα μαθήματα Χημείας ή Βιολογίας, καθώς και στα κύρια μαθήματα Μαθηματικών και Φυσικής Προσανατολισμού.

Προέχει φυσικά ΟΛΑ τα βιβλία και η ύλη των επιστημονικών μαθημάτων (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Πληροφορική κ.α.) να αναθεωρηθούν.

Δηλαδή, και για την Πληροφορική και για τα Μαθηματικά η ΣΥΝΕΧΗΣ ΓΡΑΜΜΗ ΜΑΘΗΣΗΣ (ύλη+βιβλία) θα ξεκινά από την Α' Λυκείου και θα καταλήγει στην Γ' Λυκείου.

Αντίστοιχες προτάσεις για τη συνέχεια των μαθημάτων είναι σίγουρο ότι θα έπρεπε να κάνουν και οι Φιλόλογοι, Ιστορικοί κ.α.: οι αποσπασματικές αλλαγές στο χαρτί μπορεί να φαίνονται σωστές αλλά μόνο πρόβλημα δημιουργούν σε συνθήκες πραγματικής εκπαίδευσης.

 
ΠΕ86
02 Σεπ 2018 17:39

@Μάθημα Πληροφορικής

Σώστά τα λές! Ας γίνει, επιτέλους, η διδασκαλία της αλγοριθμικής και των δομών δεδομένων με μία πραγματική και σύγχρονη γλώσσα, φτιαγμένη για αρχάριους (Python).

Προσωπικά όμως νομίζω πως η ένταξη (έστω βασικών στοιχείων) των Διακριτών Μαθηματικών, των Λ/Σ και της Αρχιτεκτονικής Υπολογιστών σε ένα μάθημα είναι τραβηγμένο.

Θα δούμε τι μας επιφυλάσει ο Υπουργός καθώς, από το 1998 και μέτα, σε κάθε αλλαγή η Πληροφορική στο Λύκειο συνεχώς κάτι χάνει.

 
Μια
02 Σεπ 2018 15:20

Σε ποια άλλη χώρα του κόσμου ξεκινά η σχολική χρονιά με τέτοιες δομικές αλλαγές της τελευταίας στιγμής?
Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται για τους μαθητές που είναι και πάλι θύματα της ανεπάρκειας και της μεγαλομανίας κάποιων υπουργών που θέλουν σώνει και καλά να αφήσουν τη σφραγίδα τους στο εκπαιδευτικό σύστημα, με οποιοδήποτε κόστος.
Όσο για τους εκπαιδευτικούς - ποιος σοβαρός και συνειδητοποιημένος εκπαιδευτικός θα μπορέσει να υποστηρίξει για μια ακόμη φορά αλλαγές που του ανακοινώνονται στο παρά 1, απροετοίμαστες, αδοκίμαστες και πρόχειρες?

 
Προβοκάτσια
02 Σεπ 2018 15:07

@μαθημα πληροφορικης

Σωστα, γιαυτο οι ηλεκτρολογοι, το σεμφε και οι μηχανολογοι εκαναν ειδικα γκρουπακια μαθητων για να διδαξουν αλγοριθμικη, ακριβως δηλαδη οτι διδασκει η Αεππ.

Βασικη προυποθεση πριν την οποιαδηποτε γλωσσα προγραμματισμού ειναι η αλγοριθμικη. Και το μαθημα της αεππ την προσφερει απλοχερα.

 
Μάθημα Πληροφορικής
02 Σεπ 2018 11:52

Το μάθημα των ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογώνσε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) δεν είναι ουσιώδες μάθημα Πληροφορικής, έχει προβληματική ύλη και απαρχαιωμένο βιβλίο. Όπως γίνεται η διδασκαλία του τα τελευταία 20 χρόνια δεν προετοιμάζει κατάλληλα τους αποφοίτους Λυκείου για πανεπιστημιακά μαθήματα σε τμήματα Πληροφορικής και Μηχανικών Πληροφορικής.

Πρέπει να αντικατασταθεί ΑΜΕΣΑ από ένα μάθημα τελείως διαφορετική στόχευσης, το οποίο θα συνοδεύεται από σχολικό εγχειρίδιο με σαφή επιστημονικό προσανατολισμό (όχι "ανάπτυξη εφαρμογών")

Για την εισαγωγή σε τετραετή και πενταετή τμήματα Πληροφορικής οι εισαγωγικές εξετάσεις οι τελειόφοιτοι θα έπρεπε να εξετάζονται σε: (*)

α) Μαθηματικά Κατεύθυνσης

β) Φυσική Κατεύθυνσης

γ) Νέο μάθημα Πληροφορικής (πχ. με βασικές έννοιες Διακριτών Μαθηματικών, Δομών Δεδομένων και Αλγορίθμων, βασικά στοιχεία για Λειτουργικά Συστήματα και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών κτλ.)

δ) Ένα μάθημα ελεύθερης Επιλογής (πχ. Βιολογία, Αρχές Οικονομίας, Χημεία, Κοινωνιολογία κ.α.)

ε) Έκθεση

(*) [ Τα εξεταζόμενα μαθήματα για εισαγωγή στα ΑΕΙ πρέπει να είναι πέντε:

3 μαθήματα Προσανατολισμού (ανάλογα με τη σχολή) + 1 μάθημα Ελεύθερης Επιλογής + Έκθεση ]

 
Πανακοτα με φραουλα
02 Σεπ 2018 11:10

Βιοχημεια ή βιολογία και χημεία;
Αοθ στη θετική;
Λατινικά εκτός;
Φυσική στα οικονομικά;
Αεππ στη θετική;
Κοινωνιολογια στη θεωρητική;
Τα τμήματα επιλέγουν μαθήματα εξου και η υπουργική απόφαση κάθε χρόνο;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ