Και γι αυτό φταίνε οι Σχολικοί Σύμβουλοι-«Ερευνες» Άστοχες ή σκόπιμες;

Οι μέρες είναι ιστορικές για την εκπαίδευση με τις επιχειρούμενες αλλαγές και «έρευνες» όπως αυτή ασχέτως πρόθεσης δημιουργούν στρεβλές εντυπώσεις, συσκοτίζουν αντί να διαλευκάνουν το τοπίο και ενισχύουν τη ρητορική της κατάργησης του θεσμού.

17/01/2018

Ενημερώθηκε: 17/01/2018, 12:22

Άκουσε το άρθρο

Γ.Μπαραλός
π.Πρόεδρος ΠΕΣΣ

Στις 14/01/2018 δημοσιεύτηκε μια «έρευνα» με τίτλο «Ο Ρόλος του Σχολικού Συμβούλου στην ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών, ως συνάρτηση της Επαγγελματικής τους Ανάπτυξης (μικρή έρευνα στη Μεσσηνία) » (Γ.Πλατάρος, https://www.esos.gr/arthra) η οποία δημιουργεί δυνάμει μια στρεβλή εντύπωση για τους Σχολικούς Συμβούλους.

Η «έρευνα» αντιμετωπίζει πλήθος προβλημάτων μερικά από τα οποία συνομολογεί και ο αρθρογράφος περιστασιακά στις «μέσα γραμμές» της δημοσίευσης.  Η ποσοτική αυτή «έρευνα» δεν είναι έγκυρη για μια σειρά από λόγους, όπως μη τυχαιότητα και μη αντιπροσωπευτικότητα δείγματος, μεροληψία (bias) και μη εγκυρότητα κατασκευής ερωτηματολογίου (δομική και εννοιολογική). Το εργαλείο της έρευνας δηλαδή είναι ακατάλληλο και ίσως γι αυτό δεν υπάρχει αναφορά στην αξιοπιστία εσωτερικής συνέπειας (Cronbach’s alpha). Τα συμπεράσματά της λοιπόν δεν επιδέχονται καμιά γενίκευση και στην καλύτερη των περιπτώσεων εκφράζουν απλά και μόνο τους 53 συμμετέχοντες από το σύνολο των 950 εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Μεσσηνίας.

Ας δούμε μερικά από τα προβλήματα. Ακόμα και ο τίτλος της δημοσίευσης θα έπρεπε να ξαναγραφτεί αφού η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών φαίνεται να παρουσιάζεται ως ανεξάρτητη μεταβλητή και βρίσκεται σε ανακολουθία με όσα γράφονται στη συνέχεια στο κείμενο «Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών εξαρτάται αποφασιστικά και από την επιτυχία του θεσμού των ΣΣ».  

Η «έρευνα» σε μια προσπάθεια συγκρότησης ενός θεωρητικού πλαισίου για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, αναφέρεται περιοριστικά και παραπλανητικά μόνο στη συμβολή των Σχολικών Συμβούλων. Ωστόσο αυτή είναι μόνο ένας από τους πολλούς παράγοντες που επηρεάζουν την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, όπως:

•    Προσωπικότητα

•    Κίνητρα (εσωτερικά – εξωτερικά)

•    Αυτό- αντίληψη για την εργασία που επιτελούν  

•    Ικανοποίηση από την εργασία τους

•    Βαθμός αυτογνωσίας  

•    Ποιότητα των ευκαιριών επαγγελματικής ανάπτυξης

•    Ηγεσία στη σχολική μονάδα  
(Bolam,1990 ; Kremer-Hyon & Fessler,1991; Huberman,1995; Day,2003)

Επι πλέον, σύμφωνα με τον Μαυρογιώργο (2003) δείκτες που πρέπει να συνεξετάζονται ώστε να κατανοήσουμε το ζήτημα της επαγγελματικής ανάπτυξης και εξέλιξης των εκπαιδευτικών πληρέστερα είναι:

•    Η άτυπη «μάθηση» στο επάγγελμα

•    Η βασική επαγγελματική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών

•    Η υποδοχή των νεοδιόριστων στο σχολείο

•    Η επιμόρφωση (οι διάφορες μορφές της)

•    Οι μεταπτυχιακές σπουδές και άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες

•    Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, αλλαγές και καινοτομίες

•    Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση

•    Η «εσωτερική» εκπαιδευτική πολιτική σχολικών μονάδων

•    Οι συνθήκες και οι όροι εργασίας των εκπαιδευτικών

•    Άλλες επαγγελματικές εμπειρίες υπο-απασχόλησης, ετερο-απασχόλησης

•    Συμμετοχή σε συνδικαλιστικές, επιστημονικές και άλλες ενώσεις.

Οι εκπαιδευτικοί είναι ενεργά υποκείμενα στην υπόθεση της επαγγελματικής τους ανάπτυξης, μόνο που αυτή συντελείται στο πλαίσιο υλικών και θεσμικών δεσμεύσεων και κοινωνικών επικαθορισμών μια και αντιμετωπίζονται και ως αντικείμενα αλλαγής, επιτήρησης και ελέγχου» (Γ.Μαυρογιώργος, Οι Εκπαιδευτικοί και η επαγγελματική τους ανάπτυξη)

Γίνεται σαφές λοιπόν ότι η διαπραγμάτευση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών ως μονομεταβλητή συνάρτηση των δράσεων των Σχολικών Συμβούλων είναι άστοχη και εξαιρετικά περιοριστική.

Από την άλλη, η εξαγωγή συμπερασμάτων με ποσοστά σε ένα τόσο μικρό δείγμα οδηγεί (όχι ηθελημένα πιστεύω) σε λάθος συμπεράσματα.

Για παράδειγμα και ενδεικτικά:

Στο άρθρο γράφεται ότι ποσοστό 36% περίπου που δηλώνουν  «καθόλου ευχαριστημένοι» στο ερώτημα:

Α) Πόσο ευχαριστημένος/η είστε εσείς προσωπικά από τον θεσμό του Σχ.Σ. όπως αυτός έχει λειτουργήσει στην εκπαίδευση και στην δική σας ειδικότητα;

Όμως επιχειρώντας γενικεύσεις θα μπορούσε κανείς να πει ότι το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε 0,02 ή 2% του συνόλου των 950 εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Μεσσηνίας ή στο 1% περίπου  του συνόλου των εκπαιδευτικών της Μεσσηνίας , υποθέτοντας ισοπληθείς  τις  δύο βαθμίδες Α΄θμιας και Β΄θμιας ή στο 0,0001357 του συνόλου των εκπαιδευτικών !

Αντίστοιχες παρατηρήσεις θα μπορούσαν να γίνουν για βαρύγδουπες εκφράσεις όπως: «Η τεράστια συχνότητα του ΟΧΙ, δεν εκπλήσσει….» που αναγράφεται στα σχόλια του ερωτήματος (Δ) της παρατιθέμενης «έρευνας».

Περεταίρω παρόλο που όπως γράφεται οι Σχολικοί Σύμβουλοι δεν «επιτρέπεται» να μπαίνουν στην τάξη, αναρωτιέται κανείς τι νόημα έχουν ερωτήματα όπως:

Δ) Έχει συμβεί, τουλάχιστον άπαξ, είτε από δική σας παράκληση είτε από οποιαδήποτε άλλη αιτία, να έλθει να παρακολουθήσει το μάθημά σας Σχ.Σύμβουλο ειδικότητός σας;

Πολύ περισσότερο όταν διανθίζονται με προσωπικές, αμφισβητούμενες και οπωσδήποτε αυθαίρετες απόψεις του είδους:  

« …αν αδειάζει ο ΣΣ, αν είναι εύκαιρος, αν μπορεί να το προγραμματίσει, αν υπάρχει «διαταγή μετακίνησης»

«Θα έπρεπε μάλλον η ερώτηση να ήταν  σαφέστερη και κλειστή, του τύπου «πέρυσι το Σχ. Έτος 2016-17, πόσες φορές είδατε τον Σχ. Σύμβουλο ειδικότητάς σας;»
Ένα ακόμα από τα ερωτήματα στην ενότητα με τίτλο «τα «θέλω» των εκπαιδευτικών για τους Σχολικούς Συμβούλους» ήταν: «Να διαθέτουν σημαντική πραγματική εκπαιδευτική υπηρεσία μέσα σε τάξη».

Το ερώτημα αυτό φαίνεται ότι συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη συμφωνία των ερωτώμενων, δηλαδή περίπου 25 εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας (από τους 950) αλλά όπως και άλλα στερείται εγκυρότητας αφού είναι προφανής η διαφορετική νοηματοδότηση των λέξεων «σημαντική» και «πραγματική» από τα υποκείμενα της έρευνας.

Το ερώτημα όμως εκτιμώ ότι δεν επιλέχτηκε αυθαίρετα. Μεταφέρει ένα επιχείρημα  που ακούγεται όλο και πιο συχνά τελευταία το οποίο αποθεώνει την εμπειρία εις βάρος της θεωρητικής γνώσης, χωρίς την οποία η εμπειρία είναι αδύναμη και εξαιρετικά περιορισμένης ισχύος. Σίγουρα δεν μπορεί να είναι το βασικό προσόν – κριτήριο επιλογής στελεχών με έργο την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση στην εκπαίδευση.

Δύο επισημάνσεις ακόμα. Είναι γνωστό ότι η συρρίκνωση των επιστημονικών προσόντων και η μεγέθυνση συγκριτικά της εμπειρίας ήταν καθοριστικοί παράγοντες της μοριοδότησης στις πρόσφατες τελευταίες κρίσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων. Ρυθμίσεις όμως σαν κι αυτές αδικούν προσοντούχους εκπαιδευτικούς και νέους συνάδελφους στην υπηρεσία. Ακόμα χειρότερα στην περίπτωση των Σχολικών Συμβούλων, το μεγαλύτερο μέρος της υπηρεσίας στη θέση Σχολικού Συμβούλου δεν θεωρήθηκε διδακτική υπηρεσία, εξατμίστηκε και δεν ελήφθη υπόψη !

Αντίστοιχες παρατηρήσεις έλλειψης εγκυρότητας και αυθαίρετης ερμηνείας μπορούν να γίνουν και για το ερώτημα (ΙΑ) που αναφέρεται στην «εκτίμηση-στάση εκπαιδευτικών προς το πρόσωπο του Σχολικού Συμβούλου», όπου φαίνεται ότι η κυρίαρχη συμφωνία αφορά στο «φοβάμαι» !!!

Πολλά ακόμα θα μπορούσε κανείς να σχολιάσει, όμως στόχος δεν είναι η αντιπαράθεση αλλά η προσπάθεια ανάδειξης των σαθρών αποτελεσμάτων τέτοιων οιονεί ερευνών που καμιά εγκυρότητα δεν έχουν, δεν επιδέχονται καμιά γενίκευση και δημιουργούν ερωτήματα στόχευσης. Ιδιαίτερα με εκφράσεις όπως: « Οι εκπαιδευτικοι θέλουν….», «Οι καθηγητές διαπιστώνουν….» κτλ.

Οι μέρες είναι ιστορικές για την εκπαίδευση με τις επιχειρούμενες αλλαγές και «έρευνες» όπως αυτή ασχέτως πρόθεσης δημιουργούν στρεβλές εντυπώσεις, συσκοτίζουν αντί να διαλευκάνουν το τοπίο και ενισχύουν τη ρητορική της κατάργησης του θεσμού.

Αν όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το σχέδιο που έδωσε στη δημοσιότητα το ΥΠΠΕΘ ο θεσμός των Σχολικών Συμβούλων σε λίγες εβδομάδες θα είναι παρελθόν. Ναι, ο θεσμός έχει προβλήματα τα οποία όμως έχουν λύση και χρειάζεται βελτίωση η οποία μπορεί και πρέπει να γίνει αντί της κατάργησης.

Σχόλια (7)

Γ.Μπαραλός
|

Κύριε Πυλάλη
Το δείγμα δεν απορρίπτεται. Απλά είναι ακατάλληλο για γενικεύσεις κάτι που όπως θα διαβάσατε αποδέχεται πλήρως και ο Συνάδελφος Πλατάρος.
Συμπεράσματα που στηρίζονται σε ακατάλληλο δείγμα και ερωτηματολόγιο δεν είναι έγκυρα και δημιουργούν ανεξαρτήτως πρόθεσης στρεβλές εντυπώσεις. Πολύ δε περισσότερο όταν αναφέρονται σε ένα υπό κατάργηση θεσμό.
Η άρνηση συμμετοχής στην οποία αναφέρεστε έχει πολλαπλές ερμηνείες αλλά θα συμφωνήσω με το πνεύμα αρκετών από όσα γράφετε στη συνέχεια.
Η παγκόσμια εμπειρία και η ίδια η ζωή δείχνουν πως τα πράγματα προχωράνε με διορθώσεις και όχι με καταργήσεις.

Γεράσιμος Πυλάλης, Δάσκαλος
|

Κύριε Μπαραλέ,
Ένας μαθηματικός, ο κ. Πλατάρος, ασχολήθηκε με ένα μικρό στατιστικό δείγμα και έβγαλε κάποια συμπεράσματα τα οποία και αξιολόγησε. Εσείς, με μία δεύτερη αξιολόγηση που κάνατε, εκμηδενίσατε την αξία των συμπερασμάτων. Το δείγμα απορρίπτεται γιατί δεν πληροί βασικούς κανόνες της Στατιστικής.
Γιατί όμως εκμηδενίσατε τα συμπεράσματα του μικρού δείγματος;
Ποιους μπορεί να επηρεάσει;
Kύριε Μπαραλέ, έχω 35 χρόνια υπηρεσία μέσα στην τάξη. Γνώρισα πολλούς καθηγητές ως δάσκαλος των παιδιών τους. Συνδέθηκα φιλικά με αρκέτους. Έχω μία καλή εικόνα για τη ΔΕ. Έχουμε πολλά κοινά προβλήματα. Ακούστε και μία άλλη γνώμη.
Ένας εκπαιδευτικός που εκτιμά την προσπάθεια ενός σχολικού συμβούλου να τον βοηθήσει σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και διαχείρισης παιδαγωγικών προβλημάτων, δεν αρνείται να πει έναν καλό λόγο,μέσω ενός ερωτηματολογίου, για τον σχολικό του σύμβουλο.
Είναι δυνατό να συμβαίνει αυτό στο δείγμα των 900 καθηγητών που αρνήθηκαν;
Η άρνησή τους κύριε Μπαραλέ είναι πολύ ηχηρή! Πιο ηχηρή όμως είναι η σιωπή των άλλων δειγμάτων, των 500, των 600, των 800, των 1.000 και των 1.200 εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα. Είναι οι σύλλογοι της ΠΕ και της ΔΕ. Ονομάστε μερικούς που έχουν κάνει κάτι για να στηρίξουν τον θεσμό.
''Οι μέρες είναι ιστορικές για την εκπαίδευση...'' είπατε. Συμφωνώ.
Θα σταθώ σε δύο βασικές αιτίες του προβλήματος.
1. Στο τέλος της δεκαετίας του 80, οι μέρες ήταν περισσότερο ιστορικές. Είχαν κάτι το τραγικό. Είχε γίνει το συνέδριο των ΣΣ στους Δελφούς και είχε βγει ένα συγκλονιστικό πόρισμα. Η τότε κυβέρνηση έπρεπε να αποφασίσει. Σχολικοί Σύμβουλοι ή Συνδικαλιστές; Tην απόφαση που πήρε τη γνωρίζεις...
Ήταν η εποχή που πήγαινε ο ΣΣ στο σχολείο και τον περίμενε στην είσοδο μία ομάδα συνδικαλιστών για να του πει: '' Δειγματική θα κάνεις, διδασκαλία δε θα παρακολουθήσεις.''
2. Με μεταπτυχιακά από το Πάντειο, μεταπτυχιακά για τον Άγιο Ονούφριο και μεταπτυχιακά από την ΑΣΟΕΕ, δεν μπορείς να βοηθήσεις έναν δάσκαλο, έναν φιλόλογο, έναν μαθηματικό. Μιλάω για το'' βαρύ πυροβολικό'' της εκπαίδευσης. Δεν υποτιμώ τους άλλους συναδέλφους. Μιλώ γι' αυτούς που βάζουν τα θεμέλια.
Δάσκαλοι, καθηγητές και σχολικοί σύμβουλοι, βγάλαμε τα μάτια μας με τα ίδια μας τα χέρια! Αυτό θα λέμε μετά από λίγο καιρό. Και θα το λέμε και με τραγικό τρόπο και ύφος, όταν έρθει και η εξωτερική αξιολόγηση.

Ηλίας
|

Ο κος. Μπαραλός εξέφρασε την άποψή του. Η ΠΕΣΣ μέσω του προέδρου της δεν θα έπρεπε να κάνει το ίδιο και να υπερασπιστεί το θεσμό. Εκτός και αν δεν πιστεύει πως χρειάζεται ή πρέπει ή εκτός και αν είναι απασχολημένη με την "επόμενη μέρα" ήδη..!

Γ.Μπαραλός
|

Αγαπητέ Γιάννη
Χαίρομαι που με τις εξηγήσεις που δίνεις απαντάς αρνητικά στο σκέλος «σκόπιμες» στο ερώτημα του τίτλου του άρθρου: άστοχες ή σκόπιμες;
Χαίρομαι επίσης για την θετική τοποθέτησή σου στο θέμα του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων που έχει ανοίξει και παραμένει ανοιχτό από τον Αύγουστο του 2015 μέχρι και σήμερα. Έχεις διατελέσεις Εκπαιδευτικός της πράξης, Διευθυντής Διεύθυνσης, Διευθυντής σε ΙΕΚ, Διευθυντής Σχολικής Μονάδας και η γνώμη σου για το θεσμό έχει βαρύτητα. Τουλάχιστον για μένα. Θα μου επιτρέψεις να διατηρήσω την άποψή μου για το «άστοχες» μαζί με όσα έγραψα για το εργαλείο της έρευνας και τα σχετικά.
Με εκτίμηση !

ελενη
|

Συγχαρητήρια κ. Γιώργο Μπαραλε για την επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση στο άρθρο.

Κ. Πλαταρε εκτός από όλους τους παραπάνω (ΟΛΜΕ, ΚΕΜΕΤΕ, ΕΛΜΕ),που ανέφερες ότι δεν εκφράζουν καμία άποψη για τον υπό κατάργηση θεσμό λησμόνησες να προσθέσεις και την περίφημη ΠΕΣΣ η οποία κατάπιε και αυτή το αμίλητο νερό (ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ?) για τους υπό κατάργηση σχολικούς συμβούλους.

Πουθενά δεν την έχουμε ακούσει (την ΠΕΣΣ) να αντιστέκεται στην κατάργηση του θεσμού εκτός από τον μοναχικό λύκο κ. Μπαραλο ο οποίος έκατσε και έγραψε ολόκληρο κείμενο και πριν από μια εβδομάδα διοργάνωσε και ημερίδα.

Την εκτίμηση μου Γιώργο μου και να ξέρεις ότι η πλειοψηφία των ΣΣ γνωρίζει καλά και κρίνει τους πάντες.

Γιάννης Πλατάρος
|

Αγαπητέ Γιώργο:
Δεν παράγω πολιτική. Δεν κάνω «πολιτική» . Δεν στοχεύω κανέναν. Δεν έχω εμπάθεια με κανέναν, παρ΄ότι όπως όλοι μας έχουμε αδικηθεί κατά περιόδους κατά το μάλλον ή ήττον.
Τα προβλήματα της εργασίας που δημοσίευσα τα παρέθεσα ευθαρσώς και μετά λόγου γνώσεως. Το δείγμα ΔΕΝ ήταν αντιπροσωπευτικό. Ούτε της Ελλάδος, ούτε τις Μεσσηνίας. Ήταν η γνώμη 53 συναδέλφων, που απήντησαν.
Ο Τίτλος της Εργασίας , ήταν στα πλαίσια κάποιας μεταπτυχιακής εργασίας σε σχετικό μάθημα, που υπεβλήθη για βαθμολόγηση και ΕΤΥΧΕ να έχει επίκαιρο ενδιαφέρον. Πήρε και καλό βαθμό.
Ξαναγυρνάω στην γενικότερη προβληματική.
Δεν έχω τίποτα με τους Σχολικούς Συμβούλους, απολύτως καμία διαφορά, είναι φίλος με αρκετούς ενώ πολλούς έχω σε εκτίμηση, περιλαμβανομένου και εσού.
Δεν ξέρω γιατί έγραψες ολόκληρο άρθρο για απάντηση στο δικό μου. Δεν είμαι Υπουργός, ούτε ανακατεύομαι με το κούβερνο προσκηνιακώς ή παρασκηνιακώς. Προσπαθώ να είμαι αντικειμενικός, μια ζωή. Στην πράξη, κανείς δεν μπορεί να είναι αντικειμενικός πέρα από τους υποκειμενικούς του παράγοντες. Τα νούμερα που έχω βγάλει είναι αυτά που βγήκαν. Η ερμηνεία των δεδομένων, είναι διαφανείς, με τα όποια επιχειρήματα. Όποιος θέλει συμφωνεί, όποιος θέλει διαφωνεί. Με αιτιολόγηση, καλή ώρα όπως εσύ. Καλό είναι να γίνεται διάλογος. Στην έρευνα, δεν έγραψα την προσωπική μου γνώμη. Η γνώμη μου είναι να διατηρηθεί ο θεσμός και να αναβαθμιστεί και να προαχθεί. Δεν θα μπορούσα να πιστεύω και κάτι άλλο από την όλη μου πορεία.
«Γραμμή» δεν μπορεί να μου δώσει κανένας. Έχουμε κατακτήσει ελευθερία έκφρασης και συμπεριφοράς. Την ξέρουμε κια την άλλη την «οδό», δεν την ακολουθούμε, με το όποιο προσωπικό σύγγνωστο εκ των προτέρων κόστος.
Στο παρόν σου άρθρο, κάνεις κριτική στις απαντήσεις των 53. Αυτό είπαν, αυτό μετέφερα. Μήπως δεν έπρεπε να θέσω συγκεκριμένες ερωτήσεις ή δυνητικές εναλλακτικές απαντήσεις;
Δεν ξέρω αν πρέπει να ασχοληθώ με όλα τα σημεία του άρθρου σου, αφού στην δημοσιογραφία (εδώ σε αυτό τον χώρο) ήδη έχουν κουραστεί οι αναγνώστες. Δεν ξέρω γιατί μου έβαλες τις πολλές ανεξάρτητες μεταβλητές από τις οποίες εξαρτάται η Επαγγελματική ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών. Είναι κάπου 11, όπως αναφέρεις από τον κ. Μαυρογιώργο και εγώ προσπάθησα να πλησιάσω μία μόνο , που η μία μόνο, αφορά ένα μέρος από τα καθήκοντα του Σχ. Συμβούλου. Πού είναι το πρόβλημα; Μα το έβαλα τίτλο. Αυτό είχα στον τίτλο, αυτό εξέτασα. Τίποτε άλλο. Η ολιστική προσέγγιση θέλει διδακτορική διατριβή.
Τελειώνοντας, επαναλαμβάνω κάποια προειρηθέντα :
1. Δεν έχω καμία απολύτως εμπάθεια ούτε με τον θεσμό ούτε με τα πρόσωπα.
2. Προσωπικά είμαι υπέρ του θεσμού και της αναβάθμισής του σε όλα τα επίπεδα .
3. Η εργασία που έκανα ήταν απολύτως τίμια και ειλικρινής και διαφανής. Το ότι ΔΕΝ είναι επιστημονικά έγκυρη ως προς τα αποτελέσματα το έγραψα σε πολλά σημεία της.
4. Εδώ και τρία χρόνια (ίσως περισσότερα ) έχει υπάρξει έντονη φημολογία για την ριζική υποβάθμιση του θεσμού, προσωπικά με ΕΝΟΧΛΕΙ, αλλά ΔΕΝ είναι ούτε Υπουργός ούτε Γραμματέας, ούτε Διοικητικό στέλεχος του Υπουργείου, ούτε κομματικός νταλαβεριτζής, ούτε διαμορφωτής γνώμης, ούτε διαπλεκόμενος με οιονδήποτε.
Το πραγματικό κίνητρο για δημοσίευση της εργασίας μου, είναι ότι κατά τα φαινόμενα, κατά τις διαρροές, κατά τις φήμες, κατά τις κατευθυνόμενες χρόνιες διαρροές και φήμες, ο θεσμός δεν θα υπάρχει σε δύο μήνες , πράγμα που το ΑΠΕΥΧΟΜΑΙ και επιπροσθέτως το θεωρώ εγκληματικό. Δεν με ρώτησε όμως κανένας να του πώ κάποια τεκμηριωμένη γνώμη αν έχω, για το όλον ή το μέρος του θέματος. Οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ σκοποί και οι στόχοι της εξουσίας είναι σχεδόν πάντα άδηλοι και εμείς μόνο εικασίες κάνουμε. Να μιλήσει η ΟΛΜΕ για τον θεσμό (κατάπιε το αμίλητο νερό) να μιλήσει το ΚΕΜΕΤΕ (Τί είναι αυτό;) Να μιλήσουν οι ΕΛΜΕ (για όλα ομιλούν τα άσχετα, εκτός από αυτό )
Αν με ρωτούσαν θα τους έλεγα για αναβάθμιση. Μόνο αναβάθμιση και προαγωγή του θεσμού!
Να είσαι πάντα καλά!

george
|

ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΑΣ ΕΙΝΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ. ΑΛΛΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΩ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ