Κ. Πιερρακάκης: Έρχεται ήπια αύξηση εισακτέων στα ΑΕΙ

"Στόχος μας είναι να έχουμε ακόμα καλύτερα, ακόμα πιο σύγχρονα, πιο εξωστρεφή και πιο ασφαλή δημόσια Πανεπιστήμια"

19/04/2024

Ενημερώθηκε: 20/04/2024, 08:38

Άκουσε το άρθρο

"Το πλάνο αναβάθμισης που νομοθετήσαμε για το ΔΠΘ θα εφαρμοστεί για όλα τα πανεπιστήμια, με προτεραιότητα τα περιφερειακά. Η στήριξή μας θα αποτυπωθεί και με επιπλέον δράσεις, όπως η ενίσχυση του φοιτητικού επιδόματος και η ήπια αύξηση των εισακτέων".

Αυτό δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μετά την παρουσία του στη Σύνοδο Πρυτάνεων, στην Αλεξανδρούπολη.

Στόχος μας, τόνισε ο υπουργός,  είναι να έχουμε ακόμα καλύτερα, ακόμα πιο σύγχρονα, πιο εξωστρεφή και πιο ασφαλή δημόσια Πανεπιστήμια, που θα επενδύουν στη γνώση και θα διακρίνονται διεθνώς στην καινοτομία. Όλοι μαζί, χτίζουμε το αύριο της Ελλάδας με αυτοπεποίθηση.

"Ο νόμος που πρόσφατα ψηφίσαμε για τα δημόσια Πανεπιστήμια αντανακλά την προσήλωσή μας στη διαρκή βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας των ΑΕΙ.", σημείωσε ο Κ. Πιερρακάκης και πρόσθεσε: "Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τις πρυτανικές αρχές για όλα τα επιμέρους ζητήματα: από τη γραφειοκρατία και η στέγαση των φοιτητών μέχρι τη μεγάλη εικόνα, δηλαδή την έμπρακτη στήριξη των δημόσιων Πανεπιστημίων, αλλά και την ποιότητα της ανώτατης εκπαίδευσης συνολικά".

Σχόλια (24)

NN
|

@σε 2 φιλολόγους και βαθμολογήθηκαν όλες με 16-19, 21 Απρ 2024 10:07
Δύο εκδοχές:
α) Αφού δεν "έγραψε" καθαρά 20άρια, τότε δεν αξίζει τα λεφτά του.
β) Άρα το ChatGPT είναι ένας αρκετά καλός μαθητής. Καλός δάσκαλος όμως είναι;

Ποσο ακόμη θα πληρώνουμε;
|

Και 3 να γράψεις θα σε παρακαλάνε να μπεις σε κάποια σχολή για να μην κλείσει.

Θύμιος
|

Ντροπή. Φωνάζουν τα ΑΕΙ για έλλειψη υποδομών, φορτώνει το υπουργείο εισακτέους πάνω από το όριο, και τώρα θέλουν κι άλλους. Εν τω μεταξύ πιέζει όλοι αυτοί να παίρνουν και πτυχίο σε ν+2 έτη, αλλιώς θα υποστεί κυρώσεις το ΑΕΙ γιατί δεν είναι αρκετά καλό.
Πόσοι είναι οι εισακτέοι σε κάθε πεδίο σε σχέση με του υποψήφιους; Γιατί μου φαίνεται ότι είναι σχεδόν αδύνατο πια να μην μπεις σε κάποια σχολή κάπου στην Ελλάδα,

Κι είναι άσχημα τα νησιά μας???
|

@@Ενήλικας
Α μην το λες, γιατί βλέπω να σπάει τη μπάνκα κανένα παράρτημα (από αυτά για τους Άραβες και τους Αμερικάνους) σε Μύκονο, Σαντορίνη και Ρόδο. Ήδη ΕΜΠ και ΕΚΠΑ "πετάνε" για Κύπρο αν δεν τα 'μαθες τα νέα....

@" Έδωσα στο ChatGPT να γράψει 5 εκθέσεις"
|

Δεν μας ενδιαφέρει τι βαθμό πήρε το ChatGPT στην έκθεση. Μας ενδιαφέρει όταν ρωτάμε κάποιον (που δεν έχει το ChatGPT συνδεμένο με τσιπάκι στον εγκέφαλό του) για τη θέρμανση.... να μην απαντάει ότι έστειλε διαδραστικούς πίνακες.

@Ενήλικας
|

Γιατί δεν ιδρύουν και από ένα ΑΕΙ σε κάθε νησί; να κλείσουν όλα στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Να πηγαίνει στα νησιά ο φοιτητής να έχουμε ανάπτυξη;

τμήματα φιλοσοφικών κ.α.
|

αυτό έπρεπε να είχε γίνει καιρό , όχι μόνο στις φιλοσοφικές αλλά και άλλες σχολές, δεν είναι δυνατόν τμήματα που κανονικά θα ήταν μεταπτυχιακά (ακόμα και τα λεγόμενα φιλοσοφίας ! μα φιλολόγους βγάζουν ! ). υπερβολικά πολλά τμήματα οικονομικών-μηχανικών-πληροφορικής. θέλει μάζεμα και εκεί. αυτό θα ήταν ένα καλό βήμα (το μόνο ) του πιερ αλλά δεν το βλέπω να πηγαίνει καλά, κάποια μπαρούφα θα κάνει πάλι πολιτικάντικα πάντα

Λόγος φοιτητών/ΔΕΠ μ.ο. ΕΕ 14/1
|

μέσος όρος ΕΕ 14/1
Προτελευταία η Κύπρος με 22/1
Ουραγός η Ελλάδα με 42/1

Και ανακοινώνει ο Πιερακάκης αύξηση εισακτέων!

Για να μην είμαστε ουραγοί θα πρέπει να κάνει 50% οριζόντια ΜΕΙΩΣΗ εισακτέων σε όλα τα Τμήματα.

Βάλτε ένα υπουργό Παιδείας στη θέση του που να κατέχει τουλάχιστον τα βασικά για την ανώτατη εκπαίδευση.

@ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΡ. - Φιλόλογος στην ιδιωτική εκπαίδευση | 20 Απρ
|

Οι μελλοντικοί φιλόλογοι θα έχουν θέμα εύρεσης εργασίας, ειδικά στα φροντιστήρια. Έτσι κι αλλιώς η γλώσσα έχει μικρή πολυπλοκότητα και οι εφαρμογές Generative AI (πχ ChatGPT κ.α.) μπορούν να γράψουν εν πολλοίς σωστά κείμενα (καλύτερα από το μέσο άνθρωπο). Έδωσα στο ChatGPT να γράψει 5 εκθέσεις στα θέματα των πανελληνιών 5 ετών, τις έδωσα (χωρίς να αναφέρων ότι είναι από το ChatGPT) σε 2 φιλολόγους και βαθμολογήθηκαν όλες με 16-19.

Κώστας
|

Για ποια αύξηση μιλάει, αφού τα περισσότερα τμήματα δεν συμπληρώνουν καν τον αριθμό εισακτέων λόγο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής; Η αύξηση εισακτέων μπορεί να γίνει μόνο με την κατάργησή της.

Απλή λογική
|

Λόγω ΕΒΕ υπάρχουν τμήματα με 5-10 φοιτητές οι οποίοι δεν μπήκαν αλλού γιατί απλώς δεν χωρούσαν. Με το δεδομένο της ήπιας αύξησης των εισακτεων σε προσεκτικά επιλεγμένες σχολές, κάποιες από αυτές με τους 5-10 φοιτητές, λογικά θα αδειάσουν εντελώς. Ουπς!!!

Μαυροπίνακας
|

Ο κατήφορος του λαϊκισμού ξεκίνησε.

Polar_Fish
|

@Ενήλικα
Γιατι ειναι τοσο σημαντικό η περιφέρεια της Στερεας Ελλάδας να εχει αυτονομο πανεπιστημιο? Για τα παιδια αυτο που εχει σημασία ειναι τα τμηματα και οι σπουδες και οχι οι ταμπέλες.

"Το πλάνο αναβάθμισης που νομοθετήσαμε για το ΔΠΘ"
|

Ηλίου φαεινότερον ότι έρχεται συγχώνευση σε όλα τα τμήματα φιλοσοφικών σχολών της περιφέρειας.Δηλαδή μόνο ένα τμήμα π.χ στα Γιάννενα Ανθρωπιστικών Επιστημών που θα θεραπεύει φιλολογία-φιλοσοφια-ιστορία. Θα έχει καμιά100στή εισακτέους σύνολο και έτσι θα λέειτο υπουργείοότι αύξησε τους εισακτέους...

Τα πράγματα δεν πάνε καλά
|

Δεν ''Έρχεται αύξηση εισακτέων στα ΑΕΙ'' . Απλώς έρχονται ευρωεκλογές και αναζητούνται ψήφοι παντί τρόπω....

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Εργασία για το σπίτι:
Δίνεται το παρακάτω άσμα που δονούσε τα ΄΄πολιτιστικά κέντρα΄΄ παλιά... και ζητείται η κατάλληλη παραλλαγή για τη δεδομένη περίσταση.
- Εγώ θα κάνω φυλακή την αγκαλιά μου
και δεσμοφύλακες θα βάλω τα φιλιά μου
για να μη φύγεις μακριά μου
κελί θα κάνω την καρδιά μου.

- Κι εγώ στα χέρια μου για πάντα θα σε κλείσω
με της αγάπης τα δεσμά θα σε κρατήσω
για να μη φύγεις μακριά μου
πάντοτε να 'σαι εσύ δικιά μου.

- Κράτησέ με για πάντα κοντά σου
στο μικρό το κελί της καρδιάς σου
κράτησέ με.
Κράτησέ με για πάντα κοντά σου
τ' αγαπώ τα δεσμά τα δικά σου
κράτησέ με.

- Εγώ θα κάνω φυλακή την αγκαλιά μου
και δεσμοφύλακες θα βάλω τα φιλιά μου
για να μη φύγεις και σε ψάχνω
για μια ζωή φωλιά σού φτιάχνω.

- Κι εγώ στα χέρια μου για πάντα θα σε κλείσω
με της αγάπης τα δεσμά θα σε κρατήσω
για να μη φύγεις και σε χάσω
και δύσκολες στιγμές περάσω.

Προγραμματισμός
|

Μετά από μελέτη χρόνων αναφορικά με την αγορά εργασίας, τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και τις προβληματικές καταστάσεις στα ΑΕΙ (π.χ. υποχρηματοδότηση, έλλειψη υποδομών, ΑΕΙ σε κάθε γωνιά της χώρας κλπ κλπ) βρέθηκε η λύση....
Αύξηση εισακτεων...
Για γέλια και για κλάματα είμαστε.

@ενηλικας
|

Έχετε δίκιο. Ειδικά για την Κρήτη που έχει δύο πανεπιστήμια και ένα Πολυτεχνείο. Μπορούν τα δύο πανεπιστήμια να συγχωνευτούν και να έχουν έδρα Ηράκλειο και Ρέθυμνο και να μείνει το Πολυτεχνείο στα Χανιά. Τα τμήματα σε άλλες πόλεις δεν έχουν νόημα ύπαρξης

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

- Στα παιδαγωγικά τμήματα και στις καθηγητικές σχολές;
- Δεν νομίζω. Στις οικονομικές σχολές, νομικές, μηχανικών. Εκεί το βλέπω.
- Και το ψυγείο ποιος θα μου το φτιάξει;
- Φτιάξε το μόνος σου!

Ακόμα περισσότεροι άνεργοι και μετά μετανάστες στο εξωτερικό
|

ήπια αύξηση εισακτέων στα ΑΕΙ...

Αντί να στηρίξουν την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση!!

Δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα και τις ανάγκες της αγοράς...

Αύξηση;;
|

Άριστη αυτονομία των ΑΕΙ.. ότι να ναι πλέον.

ΔΕΠ Περιφερειακού
|

Αξιότιμε υπουργέ,
περιμένουμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες σας για τα περιφερειακά πανεπιστήμια. Προτεραιότητα είναι η αναδιάρθρωση και ο εξ ορθολογισμός του ακαδημαϊκού χάρτη.
Να απαλλαχθούν τα περιφερειακά πανεπιστήμια από τα τμήματα φαντάσματα.
Να κλείσουν τα τμήματα που βρίσκονται απομονωμένα σε μικρές πόλεις, χωρίς το κατάλληλο ακαδημαϊκό περιβάλλον για τους φοιτητές.
Να γίνει πιο εξισορροπημένος ο φόρτος εργασίας μεταξύ διδασκόντων. Για την ώρα έχουμε μεγάλα τμήματα με πολλούς φοιτητές και τεράστιο φόρτο εργασίας ανά μάθημα (τουλάχιστον για όσους υπηρετούν τη φοιτητοκεντρική μάθηση και μικρά τμήματα με ελάχιστους φοιτητές να παρακολουθούν και διδασκαλία τύπου φροντιστηρίου).
Να μειωθεί η κατασπατάληση πόρων για τη συντήρηση κτιρίων όπου μπαίνουν ελάχιστοι φοιτητές και μεταφορά των πόρων για υποδομές σε κεντρικά κτίρια που δεν επαρκούν σε αίθουσες, γραφεία, εργαστήρια. Το ίδιο ισχύει και για τους διοικητικούς, ΕΤΕΠ, ΕΔΙΠ. Στα μεγάλα τμήματα ο φόρτος εργασίας είναι τεράστιος, ενώ στα μικρά η υποαπασχόληση είναι φανερή.

Ενήλικας
|

Γιατί δεν ιδρύουν ένα πανεπιστήμιο στερεάς Ελλάδας με σχολές και τμήματα σε Λαμία και χαλκιδα; Η περιφέρεια στερεάς Ελλάδας δεν έχει αυτόνομο πανεπιστήμιο. Τέλος, θα πρέπει να συγχωνευτούν πανεπιστήμια. 4 πανεπιστήμια στην Αττική αρκούν. Όχι 10. Στην Κρήτη ένα. Στην κεντρική Μακεδονία δύο. Ας γίνει μια καλή δουλειά.

ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΡ. - Φιλόλογος στην ιδιωτική εκπαίδευση
|

Μάλιστα, αύξηση εισακτέων λοιπόν. Αν ενθυμούμαι ορθώς, λέγατε ότι, με αφορμή το νέο νομοσχέδιο περί μη κρατικών πανεπιστημίων, τα τμήματα των κρατικών θα καθόριζαν τα ίδια τον αριθμό των εισακτέων βάσει και των αναγκών τους. Δηλαδή, με 22 τμήματα τα οποία παρέχουν επαγγελματικά δικαιώματα φιλολόγου (Π.Ε. 02) - που με τη σειρά τους παράγουν στρατιές ανέργων ή εξευτελιστικά φθηνού εργατικού δυναμικού για την ιδιωτική εκπαίδευση (τη στιγμή που η κερδοφορία των φροντιστηρίων και των ιδιωτικών σχολείων έχει απογειωθεί) - αντί να περιοριστεί ο αριθμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια, εσείς επιθυμείτε την αύξησή του. Αλλά ξέχασα, θα το «ρυθμίσει» κι αυτό η αγορά, τώρα μάλιστα που υπάρχει κι επιλογή των μη κρατικών και, προ πάντων, μη κερδοσκοπικών!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ