“Αποχή” Κ. Γαβρόγλου από τη Σύνοδο Πρυτάνεων ΤΕΙ

"Ανάμεσα σε πολλά άλλα που δεν κατανοώ, το θέμα της Ημερήσιας Διάταξης στο οποίο καλούμαι να τοποθετηθώ ορίζεται ως «Ενιαίος χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Προϋποθέσεις, διαδικασίες και όροι για την συνένωση των Ιδρυμάτων Παν/κού και Τεχν/κού Τομέα"

22/04/2018

Ενημερώθηκε: 23/04/2018, 10:38

Άκουσε το άρθρο

Εξαιρετικά προβληματικό  χαρακτηρίζει ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου το πρόγραμμα της Συνόδου Πρυτάνεων ΤΕΙ   και ως εκ τούτου, απαντά στον προεδρεύοντα Πρύτανη Β. Τριανταφύλλου  «λειτουργεί απαγορευτικά ως προς τη συμμετοχή μας στη Σύνοδο» (σ.σ. είχε προγραμματιστεί ν απαραβρεθεί αύριο Δευτέρα στις εργασίες της Συνόδου).

Βέβαια, επισημαίνει προς τη Σύνοδο ο κ. υπουργός,  η ευθύνη της σύνταξης του Προγράμματος ανήκει σε εσάς, αλλά στο πλαίσιο μιας ακαδημαϊκής δεοντολογίας, επιτρέψτε μου να διατυπώσω κάποιες σκέψεις.

Ανάμεσα σε πολλά άλλα που δεν κατανοώ, τονίζει ο κ. Γαβρόγλου, το θέμα της Ημερήσιας Διάταξης στο οποίο καλούμαι να τοποθετηθώ ορίζεται ως «Ενιαίος χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Προϋποθέσεις, διαδικασίες και όροι για την συνένωση των Ιδρυμάτων Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού τομέα. Το μέλλον του Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης εκπαίδευσης».

Ο υπουργός Παιδείας εκφράζει   την απορία του, «για το πώς είναι δυνατόν σε αυτήν την συγκυρία να συζητάμε ένα θέμα που έχουμε συζητήσει τόσο εξαντλητικά σε προηγούμενες Συνόδους» και  τονίζει:

Το θέμα   έχει  εξαντλητικά πολλάκις συζητηθεί: Το θέμα στο οποίο μας καλείτε να τοποθετηθούμε, λοιπόν, έχει αφενός εξαντλητικά πολλάκις συζητηθεί μεταξύ μας εδώ και ένα τουλάχιστον χρόνο και αφετέρου έχει προχωρήσει η υλοποίησή του. Είναι απορίας άξιο σε τι αποσκοπεί μια νέα συζήτηση από μηδενική βάση όταν όλοι έχουμε διανύσει μεγάλη απόσταση μετά από μία κατάσταση στασιμότητας δεκαετιών.

Δεν έχω να προσθέσω τίποτα το καινούργιο:  Προφανώς σέβομαι την επιλογή σας, αλλά ειλικρινά δεν έχω να προσθέσω τίποτα το καινούργιο.  

Διαφορετικότητα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ: Επιπλέον, το να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση, μέσα και από τη θεματολογία και το λεκτικό του Προγράμματος, στην διαφορετικότητα των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι., εστιάζοντας αμιγώς στην τεχνολογική διάσταση της εκπαίδευσης, είναι λάθος κοινωνικό, επιστημονικό αλλά και επιστημολογικό.

Η Σύνοδος εμμένει:  Μου κάνει εντύπωση πώς η Σύνοδος εμμένει σε μία κατάσταση που τα ίδια τα ΤΕΙ, με την αποφασιστική συμβολή των μελών ΔΕΠ, έχουν αφήσει πίσω εδώ και πολύ καιρό. Δεν ήταν, πάντως, αυτή η δική μου εντύπωση ούτε από τις συζητήσεις που έχω κάνει ούτε και από τις απόψεις των μελών της Συνόδου.

Ο  όρος «τεχνολογικός τομέας»:  Να επισημάνω, βέβαια, ότι ο όρος «τεχνολογικός τομέας» συνεχίζει να χρησιμοποιείται από διάφορους που θέλουν να μην αναγνωρίσουν τη νέα πραγματικότητα των ΤΕΙ και να τα μειώσουν.

Πίσω από τη συγκρότηση του Προγράμματος κρύβονται νοοτροπίες: Δεν θα ήθελα να σας φέρω σε δύσκολη θέση και να αναζητήσετε διέξοδο με άλλα θέματα ημερήσιας διάταξης ώστε να «βρεθεί μια κάποια λύση». Η γνώμη μου είναι σαφής; πίσω από τη συγκρότηση του Προγράμματος κρύβονται νοοτροπίες που μας έφεραν σε πολλαπλά αδιέξοδα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αν όντως πιστεύουμε στο εγχείρημα, χρειάζονται αλλαγές νοοτροπίας όπως έγινε με το Υπουργείο που έμπρακτα έχει δείξει την αλλαγή αυτή, σε αντίθεση με ότι είχε γίνει για πολλά χρόνια.

Δεν θα παραβρεθεί ούτε ο Κ. Μουτζούρης

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos στη  Σύνοδο δεν θα παραβρεθεί ούτε ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Καθηγητής Κώστας Μουτζούρης.

Το θέμα της ομιλίας του  κ. Μουτζούρη σύμφωνα με το πρόγραμμα της Συνόδου ήταν «Η εμπειρία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής».

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας ευχαριστώ για την πρόσκλησή σας να παραβρεθούμε στη Σύνοδο με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου καθηγητή κ. Γ. Αγγελόπουλο.

Διαβάζοντας, όμως, το Πρόγραμμα της Συνόδου, θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά προβληματικό και ως εκ τούτου, λειτουργεί απαγορευτικά ως προς τη συμμετοχή μας στη Σύνοδο. Βέβαια, η ευθύνη της σύνταξης του Προγράμματος ανήκει σε εσάς, αλλά στο πλαίσιο μιας ακαδημαϊκής δεοντολογίας, επιτρέψτε μου να διατυπώσω κάποιες σκέψεις.

Ανάμεσα σε πολλά άλλα που δεν κατανοώ, το θέμα της Ημερήσιας Διάταξης στο οποίο καλούμαι να τοποθετηθώ ορίζεται ως «Ενιαίος χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Προϋποθέσεις, διαδικασίες και όροι για την συνένωση των Ιδρυμάτων Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού τομέα. Το μέλλον του Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης εκπαίδευσης».

Ειλικρινά εκφράζω την απορία μου, για το πώς είναι δυνατόν σε αυτήν την συγκυρία να συζητάμε ένα θέμα που έχουμε συζητήσει τόσο εξαντλητικά σε προηγούμενες Συνόδους. Άλλωστε, με βάση εκείνες τις συζητήσεις προχωρήσαμε στις πρωτοβουλίες που πήραμε έως τώρα. Αναλυτικότερα:

•    Έχει ήδη ιδρυθεί και προχωράνε οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
•    Έχουν ήδη συσταθεί επιτροπές σχεδόν σε όλες τις περιφέρειες (Ιόνια, Θεσσαλία και Στερεά, Πελοπόννησο, Δυτική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Δυτική Ελλάδα) οι οποίες συζητούν δημιουργικά και, ορισμένες, έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις συνεργειών ανάμεσα στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
•    Έχουν συγκροτηθεί επιτροπές για επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.
•    Εντός των ημερών δημοσιοποιείται το νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου
•    Έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ η Υπουργική απόφαση με τα κριτήρια για τη δυνατότητα παροχής διδακτορικών από Τμήματα των ΤΕΙ, ένα από τα πάγια αιτήματα των Ιδρυμάτων σας.
•    Έχουν ήδη διατεθεί από τα τέλη Δεκεμβρίου πόροι από τον Τακτικό Προϋπολογισμό για την ενίσχυση όσων ΑΕΙ προβαίνουν σε συνέργειες.

Το θέμα στο οποίο μας καλείτε να τοποθετηθούμε, λοιπόν, έχει αφενός εξαντλητικά πολλάκις συζητηθεί μεταξύ μας εδώ και ένα τουλάχιστον χρόνο και αφετέρου έχει προχωρήσει η υλοποίησή του. Είναι απορίας άξιο σε τι αποσκοπεί μια νέα συζήτηση από μηδενική βάση όταν όλοι έχουμε διανύσει μεγάλη απόσταση μετά από μία κατάσταση στασιμότητας δεκαετιών.

Προφανώς σέβομαι την επιλογή σας, αλλά ειλικρινά δεν έχω να προσθέσω τίποτα το καινούργιο.  

Επιπλέον, το να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση, μέσα και από τη θεματολογία και το λεκτικό του Προγράμματος, στην διαφορετικότητα των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι., εστιάζοντας αμιγώς στην τεχνολογική διάσταση της εκπαίδευσης, είναι λάθος κοινωνικό, επιστημονικό αλλά και επιστημολογικό. Μου κάνει εντύπωση πώς η Σύνοδος εμμένει σε μία κατάσταση που τα ίδια τα ΤΕΙ, με την αποφασιστική συμβολή των μελών ΔΕΠ, έχουν αφήσει πίσω εδώ και πολύ καιρό. Δεν ήταν, πάντως, αυτή η δική μου εντύπωση ούτε από τις συζητήσεις που έχω κάνει ούτε και από τις απόψεις των μελών της Συνόδου. Να επισημάνω, βέβαια, ότι ο όρος «τεχνολογικός τομέας» συνεχίζει να χρησιμοποιείται από διάφορους που θέλουν να μην αναγνωρίσουν τη νέα πραγματικότητα των ΤΕΙ και να τα μειώσουν.

Δεν θα ήθελα να σας φέρω σε δύσκολη θέση και να αναζητήσετε διέξοδο με άλλα θέματα ημερήσιας διάταξης ώστε να «βρεθεί μια κάποια λύση». Η γνώμη μου είναι σαφής; πίσω από τη συγκρότηση του Προγράμματος κρύβονται νοοτροπίες που μας έφεραν σε πολλαπλά αδιέξοδα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αν όντως πιστεύουμε στο εγχείρημα, χρειάζονται αλλαγές νοοτροπίας όπως έγινε με το Υπουργείο που έμπρακτα έχει δείξει την αλλαγή αυτή, σε αντίθεση με ότι είχε γίνει για πολλά χρόνια.

Τα σχόλιά μου και ο τόνος της επιστολής εμπίπτουν στο πλαίσιο της ειλικρινούς συνεργασίας που έχουμε, και, άρα, της δυνατότητας που δίνει μία τέτοια συνεργασία προκειμένου όλοι να εκφράζουμε τις απόψεις μας με όση μεγαλύτερη σαφήνεια γίνεται.

Ελπίζω να έχουμε τη ευκαιρία να συζητήσουμε τα ουσιαστικά θέματα της συγκυρίας σε επόμενη Σύνοδο. Ελπίζω, επίσης, οι κατά την γνώμη μου ατυχείς χειρισμοί να είναι αποτέλεσμα μιας πιεστικής καθημερινότητας, και όχι κάτι συνειδητό για την αποθάρρυνση συμμετοχής του Υπουργείου μας στη Σύνοδο.

Σας εύχομαι καλή επιτυχία και όπως πάντα είμαι στη διάθεσή σας.

Με εκτίμηση
Κώστας Γαβρόγλου
Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Σύνοδος: “Ο Κ.Γαβρόγλου είναι ειλικρινής, ακούραστος, επίμονος και αποτελεσματικός συνοδοιπόρος”
 
“Ειλικρινή, ακούραστο, επίμονο και αποτελεσματικό συνοδοιπόρο”, χαρακτηρίζει τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου η Σύνοδος Πρυτάνεων των ΤΕΙ , ρίχνοντας έτσι “γέφυρα” στις σχέσεις των δύο πλευρών , μετά τη χθεσινή απόφαση του υπουργού να “απέχει” από τη σημερινή συνεδρίαση της Συνόδου, στη Λαμία, χαρακτηρίζοντας το πρόγραμμα  “εξαιρετικά προβληματικό” .

Μάλιστα η Σύνοδος ανακοινώνει ότι “Ήδη δε, τις προσεχείς ημέρες και με πρόσκληση του κ. Υπουργού θα υπάρξει συνάντηση με την τριμελή Γραμματεία της Συνόδου” και σημειώνει πως “ο διάλογος της Συνόδου με την Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΠΕΘ συνεχίζεται στο ίδιο καλό κλίμα, με ειλικρίνεια και πνεύμα αλληλοσεβασμού”.

Η Σύνοδος τονίζει επίσης πως “παραμένοντας αφοσιωμένη στη διασφάλιση της επιτυχίας του δύσκολου εγχειρήματος του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, συζητά και επεξεργάζεται προτάσεις τις οποίες θα εκθέσει στη Πολιτική Ηγεσία”.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ

Η Σύνοδος Πρυτάνεων και Αντιπρυτάνεων ΤΕΙ εκτιμά ότι ο Τεχνολογικός Τομέας της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας αναβαθμίζεται οριστικά με την υλοποίηση τριών εμβληματικών δράσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη:

• Ενιαίος Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης (Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Λειτουργία Μικτών Επιτροπών Συνέργειας Πανεπιστημίων-ΤΕΙ)

• Μεταπτυχιακές Σπουδές Τρίτου Κύκλου (Υπουργική Απόφαση για την
υλοποίηση Προγραμμάτων Διδακτορικών Σπουδών στα ΤΕΙ)

• Επαγγελματικά Δικαιώματα (Λειτουργία Μικτών Επιτροπών για τον
καθορισμό των επαγγελματικών προσόντων και δικαιωμάτων)

Τα παραπάνω δεν θα ήταν δυνατόν να πραγματωθούν εάν δεν βρίσκαμε στο πρόσωπο του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Καθηγητή Κωνσταντίνο Γαβρόγλου έναν ειλικρινή, ακούραστο, επίμονο και αποτελεσματικό συνοδοιπόρο.

Είναι αναμενόμενο στη πορεία εφαρμογής των ανωτέρω δράσεων να υπάρχουν ακαδημαϊκά και τεχνικά ζητήματα που μας απασχολούν. Η Σύνοδος, παραμένοντας αφοσιωμένη στη διασφάλιση της επιτυχίας του δύσκολου εγχειρήματος του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, συζητά και επεξεργάζεται προτάσεις τις οποίες θα εκθέσει στη Πολιτική Ηγεσία.

Ο διάλογος της Συνόδου με την Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΠΕΘ συνεχίζεται στο ίδιο καλό κλίμα, με ειλικρίνεια και πνεύμα αλληλοσεβασμού. Ήδη δε, τις προσεχείς ημέρες και με πρόσκληση του κ. Υπουργού θα υπάρξει συνάντηση με την τριμελή Γραμματεία της Συνόδου.

Εκ μέρους της τριμελούς Γραμματείας

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

Πρόγραμμα
Τακτική Σύνοδος Πρυτάνεων & Αντιπρυτάνεων Τ.Ε.Ι.
Κυριακή 22, Δευτέρα 23 & Τρίτη 24 Απριλίου 2018
στο ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας στη Λαμία
στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του κτιρίου Βιβλιοθήκης

Α' ημέρα

18:00-18:30     ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ - ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΝΕΔΡΩΝ
       Χαιρετισμοί – Καλωσόρισμα  
18:30-20:30     Διαμόρφωση Θέσεων Συνόδου Πρυτάνεων

Β' ημέρα

10:00-10:30     ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ - ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΝΕΔΡΩΝ
                        Χαιρετισμοί
10:30-10:45    κ. Μπακογιάννης Κων/νος, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας  
10:45-11:00    κ. Αγοραστός Κων/νος, Πρόεδρος Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας
11:00-11:15    κ. Πατούλης Γεώργιος, Πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας
11:15-11:30    κ. Υπερήφανος Λουκάς, Πρόεδρος Ένωσης Δήμων Στερεάς Ελλάδας
11:30-11:45    κ. Σταυρογιάννης Νικόλαος, Δήμαρχος Λαμιέων

1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ενιαίος χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Προϋποθέσεις, διαδικασίες και όροι για την συνένωση των Ιδρυμάτων Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού τομέα. Το μέλλον του Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης εκπαίδευσης.

11:45-12:00  «Η εμπειρία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής», κ. Μουτζούρης     Κων/νος,  Πρόεδρος της Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
12:00-12:15    Παρουσίαση των θέσεων της Συνόδου    
12:15-14:15  Τοποθετήσεις από το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων για τον «Ενιαίο Χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης»
                       κ. Γαβρόγλου Κων\νος, Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
                        κ. Αγγελόπουλος Γεώργιος, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
                        Συζήτηση
14:15-14:30    Συνέντευξη Τύπου
15:00-16:30    Γεύμα

2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
16:30-17:00    Παρουσίαση της έκδοσης «Ενισχύοντας τη Διεθνοποίηση στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Οδηγός Διαδικασιών & Εργαλειών – Προτάσεις», κ. Αντώνης Μπόγρης, Αν. Καθηγητής του ΤΕΙ Αθήνας
17:00-17:30 «Πιστοποίηση προγραμμάτων σπουδών, Εσωτερικά Συστήματα Διασφάλισης Ποιότητας, ΑΔΙΠ», κ. Μπέστα Χριστίνα, Γενική Δ/ντρια ΑΔΙΠ και κ. Παϊσίδου Νικολέττα, Πρόεδρος ΑΔΙΠ
3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Προστασία  των Προσωπικών Δεδομένων στα Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης    
17:30-18:00 «Ο νέος γενικός κανονισμός προσωπικών δεδομένων», κ. Λαμπρινουδάκης Κων/νος, Καθ. Παν. Πειραιά, μέλος Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

20:00              Επίσημο Δείπνο Συνόδου

Γ' ημέρα
9:30-10:00     ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Θέσεις, απόψεις εκπροσώπων πολιτικών κομμάτων για το μέλλον της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
10:00-10:10    Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς,  κ. Αθανάσιος Μιχελής,         βουλευτής Φθιώτιδας και μέλος της  Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
10:10-10:20    Νέα Δημοκρατία, κ. Αντωνίου Μαρία Αν. Τομεάρχης Παιδείας, Βουλευτής Καστοριάς
10:20-10:30    Δημοκρατική Συμπαράταξη
10:30-10:40    Το Ποτάμι
10:40-10:50    Ανεξάρτητοι Έλληνες, κ. Ζιάγκας
10:50-11:00    Ένωση Κεντρώων, κ. Ευαγγελίου Παναγιώτης
11:00-11:30    Διάλειμμα – Καφές   

Τοποθετήσεις Φορέων
11:30-11:40   Εκπρόσωπος ΕΕΤΕΜ, κ. Δημόπουλος Δημήτριος Πρόεδρος
11:40-11:50   Εκπρόσωπος ΠΕΠΤΕΓ, κ. Πετράτος Ιωάννης, Πρόεδρος
11:50-12:00   Εκπρόσωπος ΟΣΕΠ ΤΕΙ, κ. Κοκκόσης Απόστολος, Πρόεδρος
12:00-12:10   Εκπρόσωπος ΟΣ ΕΤΠ, κ. Νιώρας Ανδρέας και κ. Σούρλης Κων\νος
12:10-14:00   Συμπεράσματα Συνόδου
14:00             Λήξη της Συνόδου- Ελαφρύ γεύμα  

Σχόλια (9)

ΕΜΠ-πολυτεχνικές σχολές
|

Το ΕΜΠ και οι Πολυτεχνικές σχολές γιατί δεν ανήκουν στην Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση αλλά ανήκουν στην Πανεπιστημιακή;

Γιάννης Μ.
|

Υπουργός Παιδείας 22-12-2017 (link: https://www.esos.gr/comment/76002 ): "...η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα σε απόφοιτο για παράδειγμα, του τμήματος Ηλεκτρολογίας του ΤΕΙ Αθήνας από εκείνον του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα είναι το κύρος του πτυχίου" και "Γιατί κατά τα άλλα, τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι τα ίδια (επιπέδου 6) και σαφώς, η αντίστοιχη ζήτηση στην αγορά εργασίας"

Υπουργός Παιδείας 22-04-2018, 4 μήνες μετά (βλ. παρόν άρθρο): "Να επισημάνω, βέβαια, ότι ο όρος «τεχνολογικός τομέας» συνεχίζει να χρησιμοποιείται από διάφορους που θέλουν να μην αναγνωρίσουν τη νέα πραγματικότητα των ΤΕΙ και να τα μειώσουν."

Ο κ.Υπουργός και σήμερα παραδέχεται δημόσια, ότι ο τεχνολογικός τομέας, όπως τον όρισε και ο ίδιος στο άρθρο 1, παρ.2 του (δικού του) Ν.4485/2017, είναι κάτι το μειωτικό και άρα τα περί "ίδιου επιπέδου επαγγελματικών δικαιωμάτων" ήταν "μπακαλίστικο" επιχείρημα, προκειμένου να αποφύγει να τοποθετηθεί επί της ουσίας με σοβαρά επιχειρήματα τον Δεκέμβριο του 2017, στο γιατί δεν προβλέφθηκε νομοθετικά η ισοτίμηση πτυχιούτων ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά με αυτούς του ΠαΔΑ. Εννοείται ότι αυτό δεν είναι κάτι που δεν το ξέραμε και προκύπτει ακόμα και από τον τρόπο που εφαρμόζεται η οργάνωση προσωπικού στο ίδιο το Υπουργείο Παιδείας ( https://www.esos.gr/arthra/55799/topothetisi-proistamenon-tmimaton-stis… ), αλλά πλέον με τον νόμο του ΠαΔΑ σε ισχύ, δεν κρατάει τα προσχήματα ούτε σε δημόσιο επίπεδο.

"Έχουν συγκροτηθεί επιτροπές για επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων."
Για την ακρίβεια έχουν συγκροτηθεί επιτροπές για επαγγελματικά δικαιώματα μόνο αποφοίτων ΤΕΙ και όχι ΤΕΙ και Πανεπιστημίων μόνο με βάση το επιστημονικό αντικείμενο. Ως γνωστό, αργά ή γρήγορα τα περισσότερα, αν όχι όλα, τα ΤΕΙ και οι απόφοιτοί τους θα είναι παρελθόν και κανείς δε μας διασφαλίζει ότι οι συγκεκριμένες επιτροπές θα ολοκληρώσουν το έργο τους για πολλοστή φορά, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται στην επαγγελματική συσχέτιση αποφοίτων ΤΕΙ και των νέων πανεπιστημιακών τμημάτων.

Όσον αφορά τον κ.Μουτζούρη απορώ πως θα πήγαινε αφού α) πλέον θα συμμετέχει ως Πρύτανης Πανεπιστημίου στη Σύνοδο Πρυτάνεων Πανεπιστημίων ( https://www.esos.gr/arthra/55966/me-ti-symmetohi-toy-pan-dyt-attikis-i-… ) και β) ως ομιλητής για ποια εμπειρία του ΠαΔΑ θα μιλούσε στο ακροατήριο, αφού αυτή είναι ολιγόμηνη και ακόμα δεν έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία; Να πει τί ακριβώς; Θα ήταν από μια άποψη ενδιαφέρον να μιλήσει για να δούμε αν έχει να πει κάτι για τους αποφοίτους των ΤΕΙ, αλλά πολύ αμφιβάλλω.

Προς Πρυτάνεις ΤΕΙ: Πιέστε επιτέλους περισσότερο και εντονότερα για τους αποφοίτους των ΤΕΙ σας. Το ότι χάθηκε μια "μάχη" στο θέμα του ΠαΔΑ, δε σημαίνει ότι χάθηκε και ο "πόλεμος" σε πανελλαδικό επίπεδο. Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ δεν είναι τα αποπαίδια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (γενικά) και των εκπαιδευτικών σας ιδρυμάτων (ειδικά).

apofoitos
|

@Αλέξης Δημητρόπουλος Περιμενεις σε αυτη τη χωρα να εκδωσουν ΕΔ; Στις επιτροπες θα μεινουν για παντα.

Ο καθένας το δικό του
|

« Να επισημάνω, βέβαια, ότι ο όρος «τεχνολογικός τομέας» συνεχίζει να χρησιμοποιείται από διάφορους που θέλουν να μην αναγνωρίσουν τη νέα πραγματικότητα των ΤΕΙ και να τα μειώσουν.»
Μόνο αυτό τα λέει όλα, τις αδικίες και τις καθυστερήσεις.

Α.Δ.
|

Κύριε Γαβρόγλου,
Για την ισοτίμηση των πτυχίων των ΤΕΙ με τα αντίστοιχα νέα που θα εκδίδουν τα ΤΕΙ που θα μετεξελιχθούν σε Πανεπιστήμία γιατί δεν αναφέρετε τίποτα;

Thomas Paschalis
|

Το πρόβλημα είναι πως δεν ακούμε τίποτα για τους αποφοίτους όπως και για τα εκκρεμή επαγγελματικά δικαιώματα κυρίως των μηχανικών των ΤΕΙ και φυσικά του ΠΔΑ. Έως τώρα επιτροπές, επιτροπές και ξανά επιτροπές που δεν ξέρουμε εάν και πότε θα αποφασίσουν.

Αλέξης Δημητρόπουλος
|

• Έχουν συγκροτηθεί επιτροπές για επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. .......................
Εχουν περάσει 5 μήνες και αποτέλεσμα κανένα και ούτε πρόκειται, απλά παίζεται με μαεστρία το παιχνιδάκι των καθυστερήσεων μέχρι να αλλάξει υπουργός και μετά πάλι απ' την αρχή και ούτω καθεξής.
Ειναι απλά ντροπή !!!

Σοφία
|

Κύριε υπουργέ,
Εδώ και πολύ καιρό δεν δεχόμαστε ορισμένες σχολές που βρισκόμαστε σε ΤΕΙ τον όρο Τεχνολογική. Δηλαδή το τμήμα λογιστικής και χρηματοοικονομικής (και πολλά άλλα τμήματα) τι σχέση έχει με Τεχνολογική?
Επίσης απαιτούμε το αυτονόητο για κάποιες σχολές μας, δηλαδη την δημιουργία αυτόνομων πανεπιστημιακών τμημάτων για ορισμένες σχολές όπως είναι και σε κράτη ,π.χ (Τεχνολογία τροφίμων, Φυσικοθεραπεία , Εργοθεραπεία κ.α.)
Να σας θυμίσω ότι σε πρόσφατη εγκύκλιο αν θυμάμαι καλά του Υπουργείου ειπώθηκε το κλασσικό πλέον ΑΕΙ ΤΕΙ και φέρατε ξανά σε δύσκολη θέση αποφοίτους και νυν φοιτητές ΤΕΙ. Πρέπει να συμμετάσχετε στην σύνοδο..

Μέλος ΔΕΠ
|

Αγαπητέ κ. Υπουργέ,

Μια Σύνοδος Πρυτάνεων μπορεί κάλλιστα να συζητήσει για :
«Ενιαίος χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Προϋποθέσεις, διαδικασίες και όροι για την συνένωση των Ιδρυμάτων Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού τομέα. Το μέλλον του Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης εκπαίδευσης».

Εσάς βέβαια και σωστά σας κάλεσε να τοποθετηθείτε μόνο στο τμήμα που αφορά «Ενιαίο Χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», όπως είναι απόλυτα σαφές από το Πρόγραμμα που έχει ανακοινωθεί.

Επομένως ποιός λόγος υπάρχει να στείλετε όλη αυτή την επιστολή?

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ