Ν. Φίλης: Ναι στην αξιολόγηση αλλά υπό προϋποθέσεις

Τι να αξιολογήσει κανείς σε ένα σχολείο, όταν είκοσι πέντε χιλιάδες εκπαιδευτικοί -σε σύνολο εκατό πενήντα χιλιάδων- δεν είναι κάθε χρόνο οι ίδιοι και συνεπώς συνεχώς μεταβάλλεται ο πληθυσμός των εκπαιδευτικών;

07/06/2018

Ενημερώθηκε: 08/06/2018, 01:09

Άκουσε το άρθρο

Να  δεχθώ ότι πρέπει να συζητήσουμε το θέμα της αξιολόγησης,  είπε σήμερα στη Βουλή ο πρώην υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης,  αλλά αυτό , τόνισε έχει τις εξής δύο προϋποθέσεις:

Πρώτη προϋπόθεση είναι ένα πρόγραμμα διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Λόγω της κρίσης και της αδιοριστίας ξοδεύουμε τα χρήματα από τα ΕΣΠΑ, που είναι για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, για να κάνουμε προσλήψεις αναπληρωτών.

Δεύτερη προϋπόθεση για την αξιολόγηση είναι ένα πρόγραμμα μαζικών διορισμών κατά προτεραιότητα στην ειδική αγωγή, όπου η Κυβέρνηση έχει πράξει πολλά και οφείλει να πράξει ακόμη περισσότερα.
 
«Τι να αξιολογήσει κανείς σε ένα σχολείο, όταν είκοσι πέντε χιλιάδες εκπαιδευτικοί -σε σύνολο εκατό πενήντα χιλιάδων- δεν είναι κάθε χρόνο οι ίδιοι και συνεπώς συνεχώς μεταβάλλεται ο πληθυσμός των εκπαιδευτικών; Πώς να αξιολογήσεις, όταν δεν υπάρχει επιμόρφωση, για να μπορείς να αξιολογήσεις την εκπαιδευτική δυνατότητα αυτών των ανθρώπων;» διερωτήθηκε ο Ν. Φίλης και τόνισε:

  • Αξιολόγηση μέσα σε ένα πλαίσιο εκπαιδευτικής ισότητας, διότι θέλουμε σχολείο ποιότητας και ισότητας, όχι σχολεία πολλών ταχυτήτων με διευθυντές-μάνατζερ, θέλουμε εκπαιδευτικούς να προΐστανται στα σχολεία.
  • Δεν θέλουμε αναχρονιστικά νεοφιλελεύθερα στερεότυπα.
  • Θέλουμε όλα τα σχολεία να είναι άριστα και όχι σχολεία ταξικών προκριμάτων, διαφοροποιημένα μεταξύ τους, σχολεία στα οποία δεν θα έχουμε ένα στοιχείο ισότητας απέναντι στους πολίτες και τα νέα παιδιά, αλλά θα έχουμε ανταγωνισμό ανάμεσα σε «καλά» και «κακά» σχολεία, όπως συμβαίνει, δυστυχώς και σε ευρωπαϊκές χώρες, για παράδειγμα στη θατσερική Μεγάλη Βρετανία.
  • Θέλουμε, πράγματι, το σημερινό συγκεντρωτικό μοντέλο εκπαίδευσης να αποκεντρωθεί, να υπάρξει εκπαιδευτική αυτονομία, που όμως αυτή θα είναι σε ένα πλαίσιο εκπαιδευτικών προτεραιοτήτων που το κράτος θα διαμορφώνει, σε ένα πλαίσιο που δεν θα δημιουργεί ανταγωνιστικά μεταξύ τους σχολεία, δηλαδή αλληλοεξοντώμενα, σχολεία που εξοντώνει το ένα το άλλο.

 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ