Πολυνομοσχέδιο “σκούπα” ετοιμάζει ο υπουργός Παιδείας

Περιλαμβάνει:Εθνικό Σύστημα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών-Σύστημα διορισμών-Σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ-Αλλαγές στο Λύκειο-Αναγνώριση πτυχίων Κολλεγίων

27/12/2018

Άκουσε το άρθρο

Πολυνομοσχέδιο “σκούπα”  που θα περιλαμβάνει, τις αλλαγές στο Λύκειο, το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ , το νέο σύστημα  διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών και τη θέσπιση Εθνικού Συστήματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών , την επαγγελματική αναγνώριση των πτυχίων των Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων, καθώς άλλες επείγουσες διατάξεις  ,ετοιμάζει το επιτελείο του υπουργού  Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.

Στις προθέσεις του Κώστα Γαβρόγλου είναι το πολυνομοσχέδιο να έρθει, προς ψήφιση, στη Βουλή, το δεύτερο δεκαήμερο του Γενάρη , δεδομένου ότι θα ακολουθήσουν και άλλα νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας , όπως το νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το νέο Διεθνές Πανεπιστήμιο και το νέο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Ειδικότερα το πολυνομοσχέδιο “σκούπα” περιλαμβάνει:

Εθνικό Σύστημα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών

Προτείνονται δύο μορφές επιμόρφωσης:

1. η μια θα βασιστεί στη δημιουργία Κοινοτήτων Μάθησης και Πρακτικής και θα ακολουθηθεί μια μικτή μεθοδολογία εξ αποστάσεως (σύγχρονη και ασύγχρονη) και

2. η δεύτερη θα εκτυλίσσεται στο επίπεδο της σχολικής μονάδας ή μιας ομάδας σχολικών μονάδων.

Ο τρόπος δημιουργίας των Κοινοτήτων Μάθησης και Πρακτικής είναι αντίστοιχος με αυτόν της εισαγωγικής επιμόρφωσης.

Η ενδοσχολική επιμόρφωση συναρτάται με τις ιδιαίτερες ανάγκες, το σχέδιο δράσης και τους εκπαιδευτικούς στόχους της σχολικής μονάδας.

Το ζητούμενο σε αυτού του είδους την επιμόρφωση είναι η συμμετοχή του συλλόγου των διδασκόντων, της διοίκησης και της κοινότητας των γονέων για το μετασχηματισμό της σχολικής μονάδας σε έναν «οργανισμό που μαθαίνει».

Ενθαρρύνονται πολλαπλές μορφές επιμόρφωσης. Συστήνεται μια σταδιακή ανάπτυξη των όποιων μορφών επιμόρφωσης και μια πιλοτική εφαρμογή πριν γενικευτεί το σχήμα συνεχιζόμενης επιμόρφωσης.

Το Εθνικό Σύστημα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει  από τέσσερα μαθήματα:

  •     Γλώσσα,
  •     Ιστορία,
  •     Μαθηματικά, και,
  •     Φυσικές Επιστήμες

Σύστημα διορισμών

Το νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών ήδη βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι και 4.1.2019.

Δείτε εδώ το νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών

Κολλέγια

Ο υπουργός Παιδείας  προανήγγειλε την κατάργηση του ΣΑΕΠ, καθώς η λειτουργία κρίθηκε δυσκίνητη, με αποτέλεσμα να εκκρεμεί η εξέταση περίπου 6.000 φακέλλων αποφοίτων Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων.

Οι νέες διατάξεις θα ορίζουν τις από δω και πέρα διαδικασίες επαγγελματικής αναγνώρισης των συγκεκριμένων πτυχίων.

Η κατάθεση του φακέλου των κατόχων αυτής της κατηγορίας πτυχίων θα κατατίθεται στο πρωτόκολλο του υπουργείου Παιδείας, όπως συμβαίνει και σήμερα, αλλά ο έλεγχος και η χορήγηση της αναγνώρισης  των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας των  πτυχίων αποφοίτων των Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων, θα γίνεται από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου.

Επειδή υπάρχουν εκκρεμότητες με τους φακέλλους που ήδη βρίσκονται στο ΣΑΕΠ η ρύθμιση που θα κατατεθεί, προς ψήφιση, στη Βουλή θα περιλαμβάνει μεταβατικές διατάξεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα ρύθμιση θα στοχεύει σε “εξπρές”  αναγνώριση  των πτυχίων Κολλεγίων και ξένων Πανεπιστημίων από το ΣΑΕΠ, εντός 40 ημερών από την ημέρα που ο πτυχιούχος καταθέσει τον φάκελλο.

Το “κλειδί” για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα είναι η πρόβλεψη  επιτάχυνσης των διαδικασιών  για όμοιες περιπτώσεις αναγνώρισης πτυχίων  που υπάρχει προηγούμενη γνωμοδότηση του ΣΑΕΠ.  

Ο υπουργός Παιδείας υποχρεώθηκε να ξεκινήσει τις  διαδικασίες νομοθετικής πρωτοβουλίας, μετά και από το “τελεσίγραφο” που έλαβε από την Κομισιόν , ότι εντός δύο μηνών πρέπει να απαντήσει τι έχει κάνει για να “ξεμπλοκάρει” η αναγνώριση πάνω από 6.000 πτυχίων που εκκρεμεί πάνω από  μια τριετία.

Αλλαγές στο Λύκειο και νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Τμήματα που θα «κοκκινίζουν» και τμήματα που  θα «πρασινίζουν» στο Μηχανογραφικό που θα συμπληρώνουν οι υποψήφιοι, θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Το χρώμα  δεν θα είναι μόνιμο για κανένα τμήμα, αλλά θα το αποκτά κάθε χρόνο , ανάλογα με τη ζήτηση από την πλευρά των υποψηφίων.

Το κόκκινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα που θα έχουν μεγάλη μεγαλύτερη ζήτηση  . Σε αυτά τα τμήματα   οι υποψήφιοι θα εισάγονται μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων
 
Το πράσινο χρώμα θα δίνεται στα τμήματα με τι μικρότερη ζήτηση και θα δίνεται το “σήμα” στους υποψηφίους ότι μπορούν  να εισαχθούν ελεύθερα με το βαθμό του Απολυτηρίου.

28 ερωτήσεις- απαντήσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις αλλαγές στο Λύκειο

Το esos προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές της Β Λυκείου, οι οποίοι θα “εγκαινιάσουν το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, ετοίμασε 28 ερωτήσεις- απαντήσεις για το  νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις αλλαγές στο Λύκειο, βασισμένες στις τελευταίες ανακοινώσεις που έκανε   ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Άλλωστε όπως διαβεβαίωσε ο Κ. Γαβρόγλου όποιες τροποποιήσεις γίνουν στο αρχικό σχέδιο η κεντρική φιλοσοφία δεν θα αλλάξει.

1. Από πότε θα ισχύσει το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ

Οι αλλαγές  θα ισχύσουν από το 2019 – 2020. Δηλαδή το νέο σύστημα  θα  το “εγκαινιάσουν  οι μαθητές που φοιτούν στη Β Λυκείου, το τρέχον σχολικό έτος  2018-19.

2. Τα Προγράμματα Σπουδών θα είναι τα σημερινά;

Το υπουργείο Παιδείας  με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργάζονται νέα προγράμματα σπουδών για το γ]Γυμνάσιο και  για την Α’ και Β’ Λυκείου.

3. Οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν επί των νέων δεδομένων;

 Θα θεσμοθετηθεί το Εθνικό Σχέδιο Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών, μέσα από το οποίο  θα γίνει η σχετική επιμόρφωση.

4. Ποιος ο ρόλος της Β και Γ Λυκείου;

Στη Β Λυκείου θα ολοκληρώνονται οι εγκύκλιες σπουδές και στη Γ Λυκείου ο μαθητής θα  αποκτά έναν χαρακτήρα προπαρασκευαστικής τάξης για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

5. Οι αλλαγές αυτές αφορούν και τα ΕΠΑΛ;

Οι προτάσεις αυτές θα ισχύουν για το Γενικό Λύκειο, ενώ για τα Επαγγελματικά Λύκεια τα πράγματα θα συνεχίσουν να έχουν όπως είναι σήμερα.

6. Ποιες αλλαγές θα έχουν στη Β Λυκείου κατά το νέο σχολικό έτος 2018-19;

Στη Β Λυκείου το μόνο που θα αλλάζει από φέτος είναι ότι το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας θα αντικατασταθεί από το μάθημα Πολίτης και Δημοκρατία και με το αντίστοιχο εγχειρίδιο και από του χρόνου θα υπάρχουν οι άλλες σχετικές αλλαγές.

7. Ποιες αλλαγές θα ισχύσουν από του χρόνου στη Γ Λυκείου;

Οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού, γίνονται τέσσερις, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε ένα Επιστημονικό Πεδίο.

8. Σε μαθήματα;

Αντικαθίσταται το μάθημα των Λατινικών με το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Το μάθημα των Αρχών της Οικονομικής Θεωρίας εμπλουτίζεται το περιεχόμενό του για να αναδειχθεί και η κοινωνική διάσταση της οικονομίας.

9. Τι περιλαμβάνει η κάθε ομάδα Προσανατολισμού ;

Τα βασικά μαθήματα της κάθε ομάδας είναι τα ίδια με την αντίστοιχη σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού, με εξαίρεση την αντικατάσταση των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας η  αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη αφ' ενός γιατί από όλο το φάσμα των επιστημών του 1ου Επιστημονικού Πεδίου τα Λατινικά αφορούσαν μόνο τα Τμήματα Φιλολογίας και αφ' ετέρου γιατί με την εξαιρετικά περιορισμένη εξεταστέα ύλη τους προκαλούσαν στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία των υποψηφίων.

Επίσης, τα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία ενοποιούνται στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, το οποίο είναι εξεταζόμενο για όλους τους υποψηφίους.

Η σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών διαιρείται σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού, την Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές Σπουδές» και την Ομάδα Προσανατολισμού «Σπουδές Υγείας». Η πρώτη οδηγεί στο δεύτερο και η δεύτερη στο τρίτο Επιστημονικό Πεδίο.

Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

10. Οι συντελεστές βαρύτητας;

Καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας. Όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια ακριβώς βαρύτητα.

11. Ποια είναι τα υποχρεωτικά μαθήματα;

Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρία υποχρεωτικά μαθήματα: το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας ενιαίο μάθημα για 6 ώρες, το μάθημα των Θρησκευτικών για 1 ώρα και το μάθημα της Φυσικής Αγωγής για 2 ώρες, ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικά (1 ώρα).

12. Τι θα ισχύσει για τα ειδικά  μαθήματα;

Επιπλέον για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι μπορεί να χρειαστούν και για την εισαγωγή τους σε κάποια Τμήματα.

13. Η ύλη των μαθημάτων θα αυξηθεί;

Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα, αλλά σε καμία περίπτωση αναλογικά με την αύξηση ωρών.  

14. Θα υπάρξουν τρίμηνα ή τετράμηνα;

θα υπάρχουν οι βαθμοί των τετραμήνων οι οποίοι θα προσδιορίζονται όπως περίπου προσδιορίζονται και σήμερα, εκτός προφανώς τη Φυσική Αγωγή, δε θα μετράει στον υπολογισμό των βαθμών των τετραμήνων.  

Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα εκτός της Φυσικής Αγωγής, από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες, όπως συμβαίνει και σήμερα.

Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα (βλ. παραπάνω), τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

15. Οι ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις κάθε πότε θα γίνονται;

Οι γραπτές ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα , τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

16. Από ποιους  θα επιλέγονται τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων;

Τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Τα θέματα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στους μαθητές των σχολείων της συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη.

17. Επιτηρητές ποιοι θα είναι;

Επιτηρητές θα είναι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων αλλά διαφορετικής ειδικότητας από την ειδικότητα των καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος.

18. Στα ιδιωτικά σχολεία;

Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα είναι ένας από το δημόσιο σχολείο και ένας από το ιδιωτικό σχολείο.

19. Τα γραπτά των μαθητών από ποιους εκπαιδευτικούς θα διορθώνονται;

Τα γραπτά των μαθητών, αφού καλυφθούν τα ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου γειτονικού σχολείου.

20. Πως θα προκύπτει ο βαθμός του Απολυτηρίου;

Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα, ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ ́ Λυκείου.

21. Πως θα γίνεται η εισαγωγή στα ΑΕΙ;

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της Β’ Λυκείου (τον Ιούλιο), όλοι οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποχρεούνται να συμπληρώσουν Α’ δήλωση προτίμησης (μηχανογραφικό) με τις 10 προτιμήσεις Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν.

Αυτό θα το κάνουν για πρώτη φορά οι μαθητές που θα φοιτήσοουν τη νέα σχολική χρονιά στη Β Λυκείου.

22. Οι μαθητές της Β Λυκείου που δεν θα κάνουν την Α δήλωση χάνουν δικαιώματα;

Οι μαθητές που δε θα υποβάλουν την Α ́ δήλωση του Ιουλίου χάνουν το δικαίωμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με ή χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις για τη χρονιά αυτή.

Ο αριθμός 10 είναι ενδεικτικός, αλλά τα μοντέλα τα οποία έχει επεξεργαστεί το ΥΠΠΕΘ δείχνουν ότι δεν μπορεί να είναι ούτε πολύ μικρότερος, ούτε πολύ μεγαλύτερος.

23. Θα υπάρξει πρόγραμμα  Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού προς τους μαθητές της Β. Λυκείου;

Η δυνατότητα των αποφοίτων της Β’ Λυκείου να συμπληρώσουν ένα πρώτο μηχανογραφικό με περιορισμένο αριθμό προτιμήσεων αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία ωρίμανσης των προβληματισμών και της στοχοθεσίας τους.

Η συμπλήρωση   της δήλωσης προτίμησης θα αποτελεί την κατάληξη προγράμματος Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, το οποίο θα πραγματοποιείται μέχρι τη λήξη των προαγωγικών εξετάσεων της Β ́ Λυκείου.

Με τον τρόπο αυτόν θα προηγείται η ενημέρωση και η συμβουλευτική και θα ακολουθεί η συμπλήρωση του μηχανογραφικού.

Σ' αυτή τη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού πρωτεύοντα ρόλο θα διαδραματίσουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι, γνωρίζοντας τις επιδόσεις και κλίσεις των μαθητών, θα μπορούν να τους προσανατολίσουν καταλλήλως.

24. Πως θα γνωρίζει ο μαθητής τα  τμήματα που μπορεί να εγγραφεί χωρίς Πανελλαδικές και αυτά που θα πρέπει να εισαχθεί μέσω Πανελλαδικών;   

Με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και τον αριθμό εισακτέων που θα έχει αποφασιστεί ανά Τμήμα, θα προκύψει ένας αριθμός Τμημάτων για τα οποία ο αριθμός των προτιμήσεων θα είναι ίσος ή μικρότερος από τον αριθμό εισακτέων. Αυτά τα Τμήματα, στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπολείπεται των διαθέσιμων θέσεων, ονομάζονται «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).

Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις, ονομάζονται «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ).

25. Και πότε ενημερώνονται οι μαθητές γι αυτά τα τμηματα;

Λίγες μέρες αργότερα, ο μαθητής ενημερώνεται για το ποιες από τις προτιμήσεις του αντιστοιχούν σε ΤΠΠΕ και ποιες σε ΤΕΠ. Από το σύνολο των δηλώσεων θα προκύψουν:

(1) Αυτές στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται ένα τουλάχιστον ΤΕΠ και,

(2) Αυτές στις οποίες όλα τα Τμήματα είναι ΤΠΠΕ.

26. Πότε θα γίνουν οι Πανελλαδικές;

Οι μαθητές της κατηγορίας  ΤΠΠΕ, θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση μιας και από τις προτιμήσεις τους στη δήλωση του Ιουλίου δεν έχει προκύψει κανένα «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ).

27. Πότε θα δηλώσουν οι μαθητές της κατηγορίας ΤΕΠ δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές;

Τον Φεβρουάριο, οι μαθητές της κατηγορίας ΤΕΠ δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν προτιμούν να εισαχθούν σε ένα από τα ΤΕΠ που είχαν
συμπεριλάβει στην αρχική τους δήλωση.

Η δήλωση του Φεβρουαρίου είναι οριστική και δεσμευτική. Συγκεκριμένα, ένας μαθητής που είχε τουλάχιστον ένα ΤΕΠ στη δήλωση του Ιουλίου μπορεί:

(α) να επιλέξει εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχε δηλώσει ή,

(β) να επιλέξει ένα από τα ΤΕΠ που είχε συμπεριλάβει στη δήλωση του Ιουλίου, οπότε εισάγεται στο Τμήμα αυτό, με μόνη προϋπόθεση την απόκτηση του απολυτηρίου της Γ ́ Λυκείου.

28. Πως θα διαμορφωθεί η τελική βαθμολογία του μαθητή που δήλωσε ότι θα συμμετάσχει στις Πανελλαδικές;

Για τους μαθητές που θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές, ο βαθμός των πανελλαδικών εξετάσεων θα διαμορφωθεί κατά 90% από τον μέσο όρο των βαθμών τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% από τον βαθμό του απολυτηρίου.

Η ποσόστωση αυτή προτείνεται να ισχύσει το πρώτο έτος εφαρμογής του νέου συστήματος, δηλ. στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020.

Όσο το σύστημα καθιερώνεται και ενισχύεται, το ποσοστό του βαθμού του απολυτηρίου θα αυξάνεται σταδιακά.

Σχόλια (31)

ένας απλός εκπαιδευτικός
|

Συμφωνώ με τον "Κωνσταντίνος Μαγγανάς" ως προς το σκέλος της "επιλογής" και θα συμπλήρωνα: να επιλέγει και ο κάθε καθηγητής τους μαθητές του, τον αριθμό αυτών, και τον τρόπο μάθησής τους.
Επίσης, να μειωθούν και οι μαθητές ανά τάξη για να φτάσουν τον αριθμό των μαθητών της τάξης του φροντιστηρίου, ώστε να μπορούμε να αξιολογήσουμε πιο αντικειμενικά και 'επί ίσοις όροις' την ποιότητα της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης.

Κωνσταντίνος Μαγγανάς
|

Αφήστε την εκαπίδευση ΕΛΕΥΘΕΡΗ,ώστε να επιλέγει ο κάθε μαθητής ΚΑΙ τον καθηγητή του ΚΑΙ τον τρόπο μάθησής του....
Τά Φροντιστήρια δέν είναι "παραπαιδεία",όπως κραυγάζει η παρωχημένη κομματική ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ,αλλά ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΕΣ,πού σπάνια βρίσκεις στά δημόσια Σχολεία..!!!
Προφανώς η αξιολόγηση των μαθητών θά πρέπει νά είναι ΓΕΝΙΚΗ και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΗ σε όλους από μεικτούς φορείς-αξιολογητές.
Επίσης ό "σειριακός" τύπος εκαπίδευσης είναι ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟΣ καί είναι καιρός νά υιοθετηθεί ή "παράλληλη"...
ΠΟΛΛΑ μπορούν να γίνουν,αλλά ΔΕΝ θά γίνουν όσο τά Σχολεία καί οί κάθε μορφής Εκπαιδευτικές μονάδες καί Ιδρύματα,μυρίζουν...κομματίλα.

ΑΝΤΑ
|

ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΠΕΜΠΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΑΛΛΟ ΠΕΔΙΟ;ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΘΕΛΕΙ ΑΡΧΑΙΑ, ΓΛΩΣΣΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑ.ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΑΝΤΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΜΑΖΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑ -ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ;

Σάκης
|

jimako ακόμα στα μέσα του 2016 είναι!

jimakos
|

Καλή χρονιά σε όλους. Ξέρουμε μήπως ποιους μήνες εξετάζουν/θα εξετάσουν
τον Ιανουάριο;

ταλαίπωρος
|

Τι θα γίνει επιτέλους με το ΣΑΕΠ που δεν λέει να τελειώσει τον έλεγχο των αιτήσεων του 2016; Τρία χρόνια έχουν περάσει, ήμαρτον πια, αγανακτήσαμε. Σχεδόν διπλάσιο χρόνο των σπουδών του μεταπτυχιακού για να εξεταστεί ο φάκελος. Δεν τα βλέπουν αυτά εκεί στο Υπουργείο; Τέτοια αδιαφορία και αναλγησία δείχνουν; Ευχαριστώ και εγώ το ESOS για τη φιλοξενία και τη δημοσιοποίηση του θέματος του ΣΑΕΠ.

Πέτρος
|

φίλε ταλαίπωρε, αν δεν κάνουν διατάξεις για τις παρούσες αιτήσεις, (μην ξεχνάμε ότι μέχρι τη μέρα ψήφισης ο κόσμος θα καταθέτει νέες αιτήσεις) με αυτόν το ρυθμό, όλες οι αιτήσεις θα παγώσουν μέχρι να λειτουργήσει ο νέος φορέας και να εξεταστούν, δηλαδή καλό 2020....

ταλαίπωρος
|

Άντε να δούμε με αυτό το έρμο το ΣΑΕΠ τι θα γίνει, τρια χρόνια περιμένουμε πλέον, και τώρα αναμένουμε και άλλη αναμονή με το νέο σχέδιο νόμου!

εδιπ
|

@Βασίλης 28 Δεκ 2018 15:43
Τι είναι αυτά που λέτε κύριε; Έχετε επίγνωση του τι λέτε; Ποια δικαστήρια; Νομίζετε ότι υπάρχει δικαστήριο που θα ανατρέψει την κρίση ενός εκλεκτορικού; Λυπάμαι αλλά δεν ξέρετε τι λέτε.

@Βασιλης 28 Δεκ 2018 15:43
|

Φαίνεται ότι δεν έχετε επαφή με τον χώρο. Σε κανένα δικαστήριο δε μπορείς να κάνεις προσφυγή εναντίον της απόφασης ενός εκλεκτορικού. Μόνο στην περίπτωση που έχει γίνει κάποιο λάθος/παράβλεψη στην διαδικασία (ημερομηνίες, προθεσμίες κλπ). Επί του σκεπτικού του εκλεκτορικού δε μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα. Παρακαλώ μη σχολιάζετε πριν διερευνήσετε τι λέει ο συνάδελφος.

Εξέλιξη ΕΔΙΠ
|

είναι μια ώριμη και τεκμηριωμένη πρόταση που αναμένουμε να προχωρήσει σε υλοποίηση με ανοικτές διαδικασίες και τήρηση της ακαδημαϊκής δεοντολογίας.

Λία
|

Θα προλάβουν οι εκπαιδευτικοί των Λυκείων να επιμορφωθούν για τη συνεξέταση Γλώσσας και Λογοτεχνίας, για να διδάξουν και να αξιολογήσουν σύμφωνα με το νέο σύστημα;
Θα υπάρξει σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός για τους μαθητές της Β΄Λυκείου και έγκυρη ενημέρωση για το νέο σύστημα, όπως αναφέρεται, για να μην πέσουν σε σφάλματα κατά την επιλογή Σχολών;
Η αύξηση της ύλης, ακόμη κι αν δεν είναι αντίστοιχη της αύξησης των ωρών διδασκαλίας των εξεταζόμενων μαθημάτων, μήπως μεγαλώσει το άγχος των μαθητών;
Μακάρι να βελτιωθεί κάποτε το Σύστημα των εξετάσεων!

Βασίλης @ ΕΔΙΠ
|

Ότι δεν προκηρύσσονται θέσεις στο αντικείμενο, που ανέφερε κάποιος άλλος ΕΔΙΠ, είναι τουλάχιστον αστείο, ενδεχομένως να εννοείτε πως δεν ανοίγει θέση στη σχολή & στην πόλη που ήδη εργάζεται.
Σέβομαι τον αγώνα σας, αλλά αν επελέγη άτομο αντί για εσάς με τέτοιο προφίλ, υπάρχουν τα δικαστήρια. Μην τα δαιμονοποιούμε όλα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Μένει να δούμε ΕΠΙΤΈΛΟΥΣ το νόμο για το νέο εξεταστικο σύστημα εισαγωγής στη Γ / θμια εκπ / ση, και τις τεχνικές λεπτομέρειες λήψης του εθνικού απολυτηριου. Πράγματι οι μαθητές λυκείου και οι γονείς τους ζουν σε συνθήκες αβεβαιότητας . Τόσο οι αριστουχοι στοχοπροσηλωμενοι που διεκδικούν τις "κόκκινες " σχολές όσο και οι αδύναμοι μαθητές που διεκδικούν τις "πράσινες " σχολές αγνοούν σημαντικά θέματα που θα καθορίσουν την εισαγωγη τους ή όχι. Αυτό γενικά είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ διότι εδώ και αρκετό καιρό θα μπορούσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας ,να έχει ψηφίσει αυτό το νομοσχέδιο. Δε είναι κατανοητοι οι λόγοι ή τα αίτια της καθυστέρησης ειδικά για ένα τόσο μεγάλο και σοβαρό θέμα. Από μία αριστερή κυβέρνηση έχουμε υψηλότερες απαιτήσεις. Τα χρονικά περιθώρια όμως είναι οριακά όπως και η ανοχή μας στο " πρώτη φορά αριστερά " .

Δρ ΕΔΙΠ h=16@Βασίλη@@ Δρ ΕΔΙΠ h=16
|

Πρόσφατα αγαπητέ Βασίλη και @@Δρ ΕΔΙΠ h=16 με 40 εργασίες h=16 και παραπάνω από 1000 ετεροαναφορές "εχασα" τη θέση από συνηποψήφιο με 9 εργασίες h=3 και 50 ετεροαναφορές.... Τα μέλη ΔΕΠ που δεν επιθυμούν τη ρύθμιση λοιπόν δεν κόπτονται για αξιοκρατία αλλά για να μπορούν απλά να γίνονται μέλη ΔΕΠ τα "δικά τους παιδιά". Επίσης, σε άλλη θέση ΔΕΠ σε συνάδελφο με αυξημένα προσόντα "απαγόρευσαν" να κάνει αίτηση για να μην έχει "πρόβλημα" ο δικό τους...
Γι αυτό ζητάμε το πολύ απλό: Όποιος επιθυμεί και συμφωνεί και η ΓΣ του Τμήματος υποδοχής να υποβάλει αίτηση εξέλιξης σε θέση ΔΕΠ του γνωστικού του αντικειμένου. Αν δεν εκλέγεται "κάθεται στα αυγά" του αν εκλεγεί συννεχίζει...

Πανεπιστήμιο
|

Στο νεο συστημα εισαγωγης αναφερει και τα τει μεσα. Μα για ποιο λογο; Τα τει δεν θα γινουν ολα πανεπιστημια; Μερικα θα γινουν μονο; Τι νοημα εχει να υπαρχουν λιγοτερα τει; Αν ειναι να γινουν πανεπιστημια, να γινουν ολα απο το Σεπτεμβριο του 2019.

Θα σας προλαβουν οι εκλογες.
|

Αφηστε την σκουπα-νομοσχεδιο για τους επομενους που ερχονται γιατι δεν θα προλαβετε.Ασχοληθειτε με την κυβερνητη της Ευρωπης,εκπροσωπο του 4ου ραιχ που ερχεται στις 10 Ιανουαριου κα Μερκελ.Θα συναντηθει με τους αρχηγους των κομματων ,εκτος απο εσας,για να ζητησει να ψηφιστει η συμφωνια των Πρεσπων.Μια ξενη ηγετης ανακατευεται ευθεως και ωμα στα εσωτερικα μας θεματα προς δοξα της εθνικης ανεξαρτησιας και αξιοπρεπειας και εναντιον της θελησης ενος λαου που πανω απο 70% δεν θελει την επαισχυντη συμφωνια.Ολα εδω ομως πληρωνονται και καμια Μερκελ ή κανενας Σορος δεν θα σας βοηθησουν αφου τους κανατε την δουλεια τους.

Πανεπιστήμιο
|

Δεν χρειαζεται οι εγκυκλιες σπουδες να ολοκληρωνονται στην δευτερα λυκειου. Στην τριτη λυκειου να ολοκληρωνονται, οπως τωρα, και το μηχανογραφικο στην τριτη. Πανελλαδικες πρεπει ολοι οι μαθητες να δινουν αν θελουν να σπουδασουν στο πανεπιστημιο, διοτι απο εκει κρινεται η ικανοτητα τους για σπουδες. Απο τα ενδοσχολικα μαθηματα δεν κρινεται μονο. Επισης, οι καθηγητες παιρνανε τους μαθητες στα μαθηματα χωρις να το αξιζουν καποιοι μαθητες. Αν ενα τετοιο παιδι δεν διαβαζε στο σχολειο και πηρε απολυτηριο λυκειου και στο μηχανογραφικο δηλωσε π.χ τμημα μαθηματικων το οποιο δεν εχει μεγαλη ζητηση σε μια πολη και περασε χωρις πανελλαδικες εξετασεις και χωρις να γνωριζει καλα μαθηματικα, πως θα το τελειωσει αυτο το τμημα και θα παρει πτυχιο; Αφου ειναι αλυσιδα απο το δημοτικο. Θα υπαρξει ελλειψη γνωσεων σε καποιους. Αυτο ηταν ενα παραδειγμα. Αφηστε τις ταξεις του λυκειου οπως ειναι. Αυτο που θα πρεπει να γινει ειναι να υπαρχει ενισχυτικη διδασκαλια που θα λειτουργει σαν φροντιστηριο στο λυκειο, για 2 ωρες επιπλεον, μετα το σχολασμα απο το σχολειο, για μαθητες που δεν θελουν ή δεν εχουν λεφτα οι γονεις τους να πληρωνουν σε φροντιστηρια.

ΕΔΙΠ
|

Θα πρέπει το υπουργείο αλλά και όλα τα μέλη ΔΕΠ (τα οποία αντιδρούν) να καταλάβουν επιτέλους ότι υπάρχουν μέλη ΕΔΙΠ στα πανεπιστήμια της χώρας τα οποία έχουν αξιόλογο ερευνητικό και διδακτικό έργο (σε πολλές δε περιπτώσεις υπερτερούν πολλών μελών ΔΕΠ). Αυτό το αξιόλογο εκπαιδευτικό και ερευνητικό προσωπικό θα πρέπει να αξιοποιηθεί με τον πιο κατάλληλο τρόπο για το συμφέρον του πανεπιστημίου......και ο τρόπος είναι ένας....να δοθεί η δυνατότητα εξέλιξης....

Κωστας_Δ
|

Απαράδεκτο τόσο σημαντικά θέματα όπως το σύστημα διορισμών και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ να έρχονται τσουβαλιασμένα σε νομοσχέδια "σκούπες".
Ειδικά το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ αν δεν έχει αλλάξει σε πολλά σημεία από αυτό όπως ανακοινώθηκε και αναφέρεται στο άρθρο, ειδικά στα θέματα διαβλητότητας, αξιόπιστης και ισότιμης αξιολόγησης που δε θα εξαρτάται από την καλή διάθεση των διορθωτών και χωρίς να έχει τις δικλείδες ασφαλείας των πανελλαδικών εξετάσεων (εννοώ για το ποσοστό 10% των τοπικών εξετάσεων στα πανελλαδικά μόρια), δεν εξεταστεί να επανέλθουν τα μαθήματα βαρύτητας, αλλά και να γίνουν επιλογές εξεταζόμενων μαθημάτων που θα θέλουν και τα πανεπιστήμια (απαράδεκτο να μην υπάρχει η πληροφορική στη θετική κατεύθυνση) είναι σίγουρο ότι σε λίγο καιρό θα έλθει άλλη "σκούπα" - και- λόγω της προχειρότητας στα θέματα Παιδείας.
Τα παιδιά δεν είναι πειραματόζωα και η παιδεία θέλει υπευθυνότητα και όχι προχειρότητες.

@ Σχολιαστές του ΕΔΙΠ με h=16
|

το γεγονός ότι δεν προκηρύσσουν θέση στο γνωστικό του γιατί τον έχουν σίγουρο ως ΕΔΙΠ, κάνει αυτοδύναμα μαθήματα, είναι ΕΥ σε ερευνητικά προγράμματα, επιβλέπει πτυχιακές, μεταπτυχιακές, σας πέρασε το μυαλό?
@ ΕΔΙΠ με h=16
Συνάδελφε είμαι στην ίδια κατάσταση εγκλωβισμένος στην Α' βαθμίδα μόνιμος ετών 43, με έντονη συγγραφική και ερευνητική δραστηριότητα, έντονη συνεργασία με τα μέλη ΔΕΠ, 8 ώρες αυτοδύναμη διδασκαλία/εξάμηνο σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά και ξημεροβραδιάζομαι στο γραφείο και το εργαστήριο. Στο Τμήμα μου έδωσα διορία 1 χρόνο ακόμα. Αν δεν γίνει κάτι νομοθετικά ή δεν βγει η επόμενη πίστωση πάνω μου, γίνομαι ένας τυπικότατος ΕΔΙΠ με 4 μέρες παρουσίας, 22 ώρες συνολικά μαζί με διδασκαλία, χωρίς καμία ερευνητική και συγγραφική συνεργασία με τα ΔΕΠ του Τμήματος. Από τις 22 ώρες οι 6 ώρες μάθημα εργαστηριακό με εργασίες που θα μου ετοιμάζουν τα ΔΕΠ, και τις άλλες 18 βιντεάκια πως θα φτιάχνω μέντζο παραγάδι. 25 χρόνια μέχρι την συνταξιοδότηση θα περάσουν αργά ή γρήγορα. Δεν έχω κανένα απολύτως λόγο να κάνω το παραπάνω, αφού με θέλουν ως ΕΔΙΠ, ΕΔΙΠ θα με έχουν. Για να τους δω πως θα καλύψουν αυτοδύναμα το γνωστικό μου....

Greek Observer
|

Είναι απαράδεκτη η ομηρία εκατοντάδων μελών ΕΔΙΠ σε μια κατηγορία προσωπικού χωρίς εξέλιξη. Έχει ληφθεί πρόνοια για πάσαν νόσον και κυριολεκτικά πάσαν "μ" στα νομοσχέδια του Υπουργείου Παιδείας, και καλώς, αλλά για αυτή την ακαδημαική ανωμαλία πότε θα γίνει κάτι; Υπάρχουν εξαιρετικά μέλη ΕΔΙΠ, που μένουν καθηλωμένα μαζί με άλλα που κάνει καθήκοντα ΕΤΕΠ. Αν δεν γίνει κάτι, τότε τι χρειαζοταν ο ν. 4386; Με τι απώτερο σκοπό; Στο να παγιδεύσει εκατοντάδες καλούς επιστήμονες;

Βασίλης @ ΕΔΙΠ
|

Με h 16 & δεν έχετε εκλεγεί επίκουρος;

@@ Δρ ΕΔΙΠ h=16
|

και γιατί να τον πάρουν; χαζοί είναι; παίρνουν επίκουρο και έχουν και τον εδιπ.

@ Δρ ΕΔΙΠ h=16
|

Για ποιο λόγο να γίνει κάτι τέτοιο;

Όποιος θέλει να γίνει ΔΕΠ, τότε να υποβάλλει αίτηση, το διδακτορικό και τα αυξημένα προσόντα του σε κάποια νέα θέση .

Αλέξανδρος
|

Αυτό το οποίο βλέπω είναι πως το βάρος των εξετάσεων και της βαθμολόγησης των γραπτών πέφτει στους ΠΕ02-03-04... Ε λοιπόν ή δώστε παραπάνω χρήματα σε αυτούς ή απαλλάξτε τους από κάποιες εξωδιδακτικές αγγαρείες...

Πληροφορικες σχολές
|

Και κάπως έτσι θα εισάγεται ένας φοιτητής, μια φοιτήτρια σε τμήματα πληροφορικής, αυτοματισμού, μαθηματικών, ηλεκτρολόγων μηχανικών κτλ χωρίς να έχει μάθει να γράφει έναν αλγόριθμο..

Mary
|

Πληροφορική στη θετική κατεύθυνση αλλιώς θα σημάνει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ συνετάχθη με οπισθοδρομικές ιδέες και αντιλήψεις.

Δρ ΕΔΙΠ h=16
|

Ας ελπίσουμε σε αυτό το πολυνομοσχέδιο σκούπα να περιλαμβάνεται και κάποια ρύθμιση για την εξέλιξη των Ε.ΔΙ.Π. με διδακτορικό και αυξημένα προσόντα.

LG
|

Μέχρι στιγμής να ξέρετε ότι βαθμολογική αντιστοιχία για πτυχία κολεγίων αναγνωρισμένα από το ΣΑΕΠ, δεν υπάρχει, με αποτέλεσμα να τίθεται το ελάχιστο (5) στα κριτήρια μοριοδότησης όσον αφορά στη βαθμολογία και κατά συνέπεια να χάνονται μόρια σε προκυρήξεις.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ