Το πρώτο Σχέδιο Νόμου που θα κατατεθεί, προς ψήφιση, στη Βουλή θα είναι για τα Πανεπιστήμια.
Ηδη η Νίκη Κεραμέως με το επιτελείο της έχει έτοιμο τον βασικό “κορμό” του Σχεδίου Νόμου, το οποίο ετοιμάζεται να θέσει σε δημόσια διαβούλευση, με στόχο τον Οκτώβριο να γίνει νόμος του Κράτους.
Τα βασικά σημεία των 14 παρεμβάσεων για τα Πασνεπιστήμια που θα περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Νόμου , είναι τα εξής
1. Καταργείται το άσυλο. Οι δημόσιες αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου.
2. Καθιερώνεται ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων, όπως για λόγους υγείας.
3. Ενισχύεται η αυτονομία και εξωστρέφεια των Ιδρυμάτων.
4. Απελευθερώνονται τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
5. Διευρύνεται η δυνατότητα δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.
6. Ενισχύονται τα θερινά/χειμερινά σχολεία σε τομείς που η χώρα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα (π.χ. πολιτισμός, ναυτιλία, τουρισμός).
7. Αναπτύσσονται εκπαιδευτικά προγράμματα εξ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, με επένδυση στις νέες τεχνολογίες.
8. Αξιοποιείται η δυνατότητα ΣΔΙΤ για την κάλυψη επιμέρους αναγκών των Ιδρυμάτων (π.χ. για κατασκευή φοιτητικών εστιών).
9. Εισάγεται νέο θεσμικό πλαίσιο για δωρεές προς τα Ιδρύματα και για την υλοποίηση πατεντών και επιστημονικών ιδεών.
10. Απλοποιείται του πλαισίου λειτουργίας των ΕΛΚΕ, χωρίς να παραβιάζονται οι κανόνες διαφάνειας και λογοδοσίας.
11. Επεκτείνεται ο θεσμός της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.
12. Θωρακίζεται η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π) και εισάγουμε διαδικασίες αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα.
13. Η κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύματα θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.
14. Ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ώστε να μην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόμενο ίδρυσης νέων τμημάτων και συγχωνεύσεων τμημάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασμών και μικροπολιτικών συμφερόντων.
Σχετικά με το ν+2 δε νομίζετε πως ουσιαστικά βάζετε ακόμη ένα εμπόδιο στους φοιτητές που επέλεξαν δύσκολες σχολές; Αν σε μια σχολή με 4 χρόνια το ν+2 σημαίνει πως θα έχουν επιπλέον την μισή διάρκεια σπουδών δε θα πρέπει να ισχύει το ίδιο και για μια σχολή με 5 ή 6 χρόνια;